Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678076 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4020 Dátum: 2009.03.04 22:40:02 »
Apropó ha már a műszerfalnál vagyunk. Carinában van a tompítottnak a műszerfalon visszajelző lámpája??
Tényleg!
Jó kérdés!!!
Az enyém 94.07. 1.6 GLi, abban nem világít a tompított visszajelző lámpája. De még a helyét sem találom.
De az Economy jelzőnek is csak a píros része, zöldet még soha nem láttam rajta, pedig próbálkoztam, de nem. Bezzeg a piros, az örökké...!  :innocent:

A hibakódok engem érdekelnének! o_tom@freemail.hu
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4021 Dátum: 2009.03.04 23:06:38 »
A hibakódok engem érdekelnének!

Kívánság teljesítve!

Üdv: "Tibi bácsi"  :innocent: ;) ;) ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4022 Dátum: 2009.03.05 00:26:23 »
Hello Guruk

Valaki szaki segítségét kérem:

Carina kisasszony igen rendesen nyaldossa az olajat!  :cry:

Hidegen kék füst, mazdás haverom szerint, mint a kétütemű Trabi (TÚLZÁS), melegen a dolog alább hagy!
A hengerfejtömítés környéke is rendszeresen olajnedves! Sőt a motorblokk tetején lévő csavarok is...
10.000 Km 1.5L olaj, az SOK! ugye?
Meg a másik amit nem tok hogy más 1.6os 116LE Carinában is ilyen gyökér a motor karakterisztikája:
750es alapjárat az zsír, 2000ig semmi erő, mint haver 1.3as Feliciája, majd 4000től mint akit s*gbe rúgtak, csak győzzem markolni a kormányt

Szia! 10 ezer km-en másfél liter olaj, vagyis ezer km-en másfél deci, az nem sok, hanem kevés :otlet: ! Vagyis: egészséges a motorod, ennyi olajfogyasztás abszolút rendben van. A 93-94-es 1.6-os Carinák némelyike bekap fél liter (!) olajat is 1000 km-en; 3-4 decit pedig egy jelentős részük megkajál. Hidd el nekem, másfél deci, az tök jó  :yes:

Hacsak nem ezer km-en másfél litert akartál írni.

Ami nem igazán illik a képbe, az a füstölés  :wacko: ... 10 ezer km/másfél liternél nem nagyon kéne füstölnie őszintén szólva.

A szelepfedélen lévő kisebb olajszivárgások normálisak. Megfelelő tömítések cseréjével pár ezresért orvosolhatók - de magát az említett olajfogyasztást biztosan nem ezek okozzák. Az sem para, hogy a hengerfej-tömítésnél van némi szivárgás - amíg nem folyik végig a motor oldalán és nem csöpög le a földre, nincs miért aggódni.

Ami a karakterisztikát illeti... Hát ja. Ez mégiscsak egy 1.6-os szívó motor egy elég nehéz kasztniban, 2000 alatt nyilván nem kell csodát várni tőle. Persze ez is relatív, mert amíg nekünk volt ilyen autónk, rendszeresen használtuk 2000-2200 környékén elváltogatva, és így is simán el lehetett közlekedni vele. Persze igazából 3500-4000 környékén kezd el szépen húzni, ez tiszta sor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4023 Dátum: 2009.03.05 00:34:11 »
2007 óta van nálam, azóta 20000 kilométert kapott tőlem, nálam olajcserén kívül semmi javítás sem volt. Amúgy mindig is csipkodta az olajat!
Ja, elvileg most van benne 220.000KM! (de csak elvileg-szerintem közel a duplája lehet!)
Hengerfejtömítés, szelepszárszimering, hajtókarcsapágy és gyűrűcsere szerintetek megoldja?
Ja, egyébként ez a pénz a lengécsillapítócserére lett félretéve! Lengéscsillapítóból mit javasoltok?
Gyári-piszok drága
Koni-állítólag nagyon jó
Nipparts-hát ugye Japán
vagy a költségtakarékosabb, hogy Kárászy felújitja

Tapasztalat lengéscsillapítóval?

A felújítást én nem preferálnám. Nipparts teljesen megfelelő; bár ha sportos igényeid vannak, akkor inkább Koni. A gyárit fölösleges megvenni.

Az olajfogyasztást a leírt részleges motorfelújítás biztosan megoldja - de ha tényleg csak annyi, amennyit írtál (10 ezer km/másfél liter), akkor szvsz ez még bőven ráér. Ha jó olajat teszel bele, és rendszeresen cseréled, akkor még nagyon sokat elmehetsz vele. Viszont a szintre ügyelj, mert ugye ebben a motorban csak bő 3 liter olaj van - maximum. Ha a nívó a minimumon van, akkor ez annyit jelent, hogy már csak bő 2 liter van benne, és az nem jó! Fél alá nem jó ötlet leengedni a nívót, mert annak a kevés olajnak így is meg kell dolgoznia nagyobb hőmérsékleteken.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4024 Dátum: 2009.03.05 00:36:15 »
Apropó ha már a műszerfalnál vagyunk. Carinában van a tompítottnak a műszerfalon visszajelző lámpája??

Nincs, ha jól emlékszem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

aTTi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 384
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4025 Dátum: 2009.03.05 01:44:01 »
Van egy ilyen könyvem, ha küldesz e-mail címet el tudom küldeni.
+1 lehet?
nem árt ha több helyen is van biztonsági másolat róla :devil:
mail mehet a profilban megadottra

Egyébként az economy helye még az Ave I-ben is benne maradt  - a manuál fel is sorolja, de élőben még senki sem látta, max. hallotta :)

2000 Avensis I 1.6 Sol LSE 104, 4A-FE
2003 Avensis II 1.8

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4026 Dátum: 2009.03.05 08:10:59 »
Urak köszönöm a segítőkész válaszokat a motorral kapcsolatban!
Az az igazság hogy én ültem már zsír új Carinában, Igaz az 1997ben volt, (még igen fiatal kissrác voltam) de emlékeim szerint az jobban ment...
Szóval úgy gondolom, mindenképpen belevágok abba a gyűrű-csapágy-tömítéscserébe!
Meg azt mondják hosszú távon nem jó az az olajfogyasztás, kinyírja a katalizátort is! Meg azért mégsem kéne annak enni az olajat, nem kétütemű...
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4027 Dátum: 2009.03.05 21:52:31 »
A hibakódok engem érdekelnének!

Kívánság teljesítve!

Üdv: "Tibi bácsi"  :innocent: ;) ;) ;)
Köszönöm a gyors segítséget!!! Maxi RESPECT :D
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4028 Dátum: 2009.03.05 22:33:52 »
Szia! 10 ezer km-en másfél liter olaj, vagyis ezer km-en másfél deci, az nem sok, hanem kevés :otlet: ! Vagyis: egészséges a motorod, ennyi olajfogyasztás abszolút rendben van. A 93-94-es 1.6-os Carinák némelyike bekap fél liter (!) olajat is 1000 km-en; 3-4 decit pedig egy jelentős részük megkajál. Hidd el nekem, másfél deci, az tök jó  :yes:

Huuu, akkor én a 10.000-ként 8 decivel nagy májer vagyok (10W-40) ? :-) ('96-os gyártás)
MOndjuk nem is füstöl...  :innocent:

(Lehet mégsincs sokkal visszacsévélve a 170.000-et mutató km-óra?)


olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4029 Dátum: 2009.03.06 00:39:21 »
Szia! 10 ezer km-en másfél liter olaj, vagyis ezer km-en másfél deci, az nem sok, hanem kevés :otlet: ! Vagyis: egészséges a motorod, ennyi olajfogyasztás abszolút rendben van. A 93-94-es 1.6-os Carinák némelyike bekap fél liter (!) olajat is 1000 km-en; 3-4 decit pedig egy jelentős részük megkajál. Hidd el nekem, másfél deci, az tök jó  :yes:

Huuu, akkor én a 10.000-ként 8 decivel nagy májer vagyok (10W-40) ? :-) ('96-os gyártás)
MOndjuk nem is füstöl...  :innocent:

(Lehet mégsincs sokkal visszacsévélve a 170.000-et mutató km-óra?)


No hát igen! Neked 170.000Kmre van visszatekerve..., nekem meg már 200.000 volt visszatekerve! Bele sem merek mennyi lehet a valódi KM! :cry:
No szóval ezért erőltetném ezt a generált.
Szerintetek, ha a gyűrűket kicserélem, meg a szerelőm tanácsára a halytókar csapágyakat is (mert azok a mostani gyűrűk álatal "vájt" vagy inkább bekoptatott   
mozgáshoz vannak szokva), akkor a főtengelycsapágyhoz még nem feltétlenül szükséges hozzányúlni? Azt már nem akarom-zsebbe nyúlós!  :nonono:
Mondom, a hajtókar csapágyat is csak a szerelőm tanácsára (csak 25 éve míveli a szakmályát)
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4030 Dátum: 2009.03.06 00:40:03 »
Urak köszönöm a segítőkész válaszokat a motorral kapcsolatban!
Az az igazság hogy én ültem már zsír új Carinában, Igaz az 1997ben volt, (még igen fiatal kissrác voltam) de emlékeim szerint az jobban ment...
Szóval úgy gondolom, mindenképpen belevágok abba a gyűrű-csapágy-tömítéscserébe!
Meg azt mondják hosszú távon nem jó az az olajfogyasztás, kinyírja a katalizátort is! Meg azért mégsem kéne annak enni az olajat, nem kétütemű...

Minden motor eszi az olajat valamilyen mértékben. A katalizátornak pedig semmi baja nem lesz 1000 km-en másfél deci olajtól. De ahogy gondolod, a te autód, a te pénzed.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4031 Dátum: 2009.03.06 00:42:32 »
Huuu, akkor én a 10.000-ként 8 decivel nagy májer vagyok (10W-40) ? :-) ('96-os gyártás)
MOndjuk nem is füstöl...  :innocent:

(Lehet mégsincs sokkal visszacsévélve a 170.000-et mutató km-óra?)

A 96-osok már sokkal kevésbé szokták enni az olajat (más anyagból vannak a gyűrűk). A miénk (pontosabban már barátnéméké), szintén 96-os, valós 210 ezer km-rel, nem produkál látható olajfogyasztást 15 ezer kilométeren.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4032 Dátum: 2009.03.06 18:32:16 »
Szia! 10 ezer km-en másfél liter olaj, vagyis ezer km-en másfél deci, az nem sok, hanem kevés :otlet: ! Vagyis: egészséges a motorod, ennyi olajfogyasztás abszolút rendben van. A 93-94-es 1.6-os Carinák némelyike bekap fél liter (!) olajat is 1000 km-en; 3-4 decit pedig egy jelentős részük megkajál. Hidd el nekem, másfél deci, az tök jó  :yes:

Huuu, akkor én a 10.000-ként 8 decivel nagy májer vagyok (10W-40) ? :-) ('96-os gyártás)
MOndjuk nem is füstöl...  :innocent:

(Lehet mégsincs sokkal visszacsévélve a 170.000-et mutató km-óra?)



Nekem is 8-9 deci fogy el 10.000 km-en és garantált 340.000 km van az autóban!
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4033 Dátum: 2009.03.06 21:51:53 »
A 16 szelepes motorok üzemszerűen lényegesen több olajat fogyasztanak, mint a hagyományos 8 szelepesek. Ha gyanúsan alacsony az olajfogyasztás, akkor elképzelhető, h valahonnan belekerülő benzinnel hígul. Ez pedig nem tesz jót a kenésnek.
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4034 Dátum: 2009.03.07 08:54:46 »
A 16 szelepes motorok üzemszerűen lényegesen több olajat fogyasztanak, mint a hagyományos 8 szelepesek. Ha gyanúsan alacsony az olajfogyasztás, akkor elképzelhető, h valahonnan belekerülő benzinnel hígul. Ez pedig nem tesz jót a kenésnek.
Akkor a kevesebb olaj fogyasztás lehet hogy rosszabb motorra utal ???  :eek:
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019