Hello Guruk
Valaki szaki segítségét kérem:
Carina kisasszony igen rendesen nyaldossa az olajat!
Hidegen kék füst, mazdás haverom szerint, mint a kétütemű Trabi (TÚLZÁS), melegen a dolog alább hagy!
A hengerfejtömítés környéke is rendszeresen olajnedves! Sőt a motorblokk tetején lévő csavarok is...
10.000 Km 1.5L olaj, az SOK! ugye?
Meg a másik amit nem tok hogy más 1.6os 116LE Carinában is ilyen gyökér a motor karakterisztikája:
750es alapjárat az zsír, 2000ig semmi erő, mint haver 1.3as Feliciája, majd 4000től mint akit s*gbe rúgtak, csak győzzem markolni a kormányt
Szia! 10 ezer km-en másfél liter olaj, vagyis ezer km-en másfél deci, az nem sok, hanem
kevés ! Vagyis: egészséges a motorod, ennyi olajfogyasztás abszolút rendben van. A 93-94-es 1.6-os Carinák némelyike bekap fél liter (!) olajat is 1000 km-en; 3-4 decit pedig egy jelentős részük megkajál. Hidd el nekem, másfél deci, az tök jó
Hacsak nem
ezer km-en másfél litert akartál írni.
Ami nem igazán illik a képbe, az a füstölés
... 10 ezer km/másfél liternél nem nagyon kéne füstölnie őszintén szólva.
A szelepfedélen lévő kisebb olajszivárgások normálisak. Megfelelő tömítések cseréjével pár ezresért orvosolhatók - de magát az említett olajfogyasztást biztosan nem ezek okozzák. Az sem para, hogy a hengerfej-tömítésnél van némi szivárgás - amíg nem folyik végig a motor oldalán és nem csöpög le a földre, nincs miért aggódni.
Ami a karakterisztikát illeti... Hát ja. Ez mégiscsak egy 1.6-os szívó motor egy elég nehéz kasztniban, 2000 alatt nyilván nem kell csodát várni tőle. Persze ez is relatív, mert amíg nekünk volt ilyen autónk, rendszeresen használtuk 2000-2200 környékén elváltogatva, és így is simán el lehetett közlekedni vele. Persze igazából 3500-4000 környékén kezd el szépen húzni, ez tiszta sor.