Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678003 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3990 Dátum: 2009.02.06 22:25:40 »
... A hibakódok "elvillogására" hogyan lehet rávenni az autót? Sokat kerestem, mert valaki írta korábban... de nem találom!

Egyébként volt olyan változat, amit ABS nélkül adtak ki? Létezne, hogy az enyém még olyan? 1996.12. havi és már nem a hűtőn, hanem a motorháztetőn van az embléma. egyébként 1.6 XLI Klímás. Mit jelent az XLI?
Jan. 18-án másoltam be ebbe a topicba az ABS-es hibakódokat; kb. 2 oldallal ha visszalapozol a hozzászólások között, akkor megtalálod.
A ráncfelvarrott (az embléma a mtotorháztetőn van, nem a hűtőrácson) példány is simán lehet (gyárilag) ABS nélküli; így a Tiéd is.
A visszajelző lámpa egyébként a vízhőfok/üzemanyagszint műszer egységben van, a visszajelző lámpák fenti szekciójában.
A motortérben is meg tudod nézni, hogy ott van-e hidraulikus blokk+pumpamotor (a fék vákuumtartálya közelében); vagy bármelyik keréknél is láthatod, hogy megy-e a főkcsövön kívül más vezeték a kerékagyhoz. Ha nem, akkor a kocsid nem ABS-es. Ha találsz ABS-re utaló nyomokat, lehet villogtatni a hibakódokat, miután raktál izzót a műszerfalba...

XLi versus GLi: sokan leírták már; a teljesség igénye nélkül: a GLi javára: a kárpit (plüss); hátul is van könyöklő; hátsó ajtókban hangszórók. Most hirtelen ennyi jut eszembe... Nem jelentős különbségek.
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3991 Dátum: 2009.02.07 00:43:37 »
... A hibakódok "elvillogására" hogyan lehet rávenni az autót? Sokat kerestem, mert valaki írta korábban... de nem találom!

Egyébként volt olyan változat, amit ABS nélkül adtak ki? Létezne, hogy az enyém még olyan? 1996.12. havi és már nem a hűtőn, hanem a motorháztetőn van az embléma. egyébként 1.6 XLI Klímás. Mit jelent az XLI?
Jan. 18-án másoltam be ebbe a topicba az ABS-es hibakódokat; kb. 2 oldallal ha visszalapozol a hozzászólások között, akkor megtalálod.
A ráncfelvarrott (az embléma a mtotorháztetőn van, nem a hűtőrácson) példány is simán lehet (gyárilag) ABS nélküli; így a Tiéd is.
A visszajelző lámpa egyébként a vízhőfok/üzemanyagszint műszer egységben van, a visszajelző lámpák fenti szekciójában.
A motortérben is meg tudod nézni, hogy ott van-e hidraulikus blokk+pumpamotor (a fék vákuumtartálya közelében); vagy bármelyik keréknél is láthatod, hogy megy-e a főkcsövön kívül más vezeték a kerékagyhoz. Ha nem, akkor a kocsid nem ABS-es. Ha találsz ABS-re utaló nyomokat, lehet villogtatni a hibakódokat, miután raktál izzót a műszerfalba...

XLi versus GLi: sokan leírták már; a teljesség igénye nélkül: a GLi javára: a kárpit (plüss); hátul is van könyöklő; hátsó ajtókban hangszórók. Most hirtelen ennyi jut eszembe... Nem jelentős különbségek.
Az enyém 96-os Gli (ráncfelvarrás elötti) és nincs benne hátsó hagszóró a többi stimmel.

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3992 Dátum: 2009.02.07 08:38:01 »
6-os Gli (ráncfelvarrás elötti) és nincs benne hátsó hagszóró a többi stimmel.
Még az elektromosan mozgatható külső tükrök jutottak eszembe, mint a GLi "privilégiuma"; de lehet, hogy ez is megcáfolásra kerül, mint a hátsó hangszórók ::)
Valóban leginkább annak a függvénye, hogy melyik piacra szánták. Az enyém svájci piacra készült; így GLi létére sincs benne klíma... de lehet, hogy ennek a  célországgal sincs semmi összefüggésbe...
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3993 Dátum: 2009.02.07 18:33:07 »
... A hibakódok "elvillogására" hogyan lehet rávenni az autót? Sokat kerestem, mert valaki írta korábban... de nem találom!

Egyébként volt olyan változat, amit ABS nélkül adtak ki? Létezne, hogy az enyém még olyan? 1996.12. havi és már nem a hűtőn, hanem a motorháztetőn van az embléma. egyébként 1.6 XLI Klímás. Mit jelent az XLI?
Jan. 18-án másoltam be ebbe a topicba az ABS-es hibakódokat; kb. 2 oldallal ha visszalapozol a hozzászólások között, akkor megtalálod.
A ráncfelvarrott (az embléma a mtotorháztetőn van, nem a hűtőrácson) példány is simán lehet (gyárilag) ABS nélküli; így a Tiéd is.
A visszajelző lámpa egyébként a vízhőfok/üzemanyagszint műszer egységben van, a visszajelző lámpák fenti szekciójában.
A motortérben is meg tudod nézni, hogy ott van-e hidraulikus blokk+pumpamotor (a fék vákuumtartálya közelében); vagy bármelyik keréknél is láthatod, hogy megy-e a főkcsövön kívül más vezeték a kerékagyhoz. Ha nem, akkor a kocsid nem ABS-es. Ha találsz ABS-re utaló nyomokat, lehet villogtatni a hibakódokat, miután raktál izzót a műszerfalba...

XLi versus GLi: sokan leírták már; a teljesség igénye nélkül: a GLi javára: a kárpit (plüss); hátul is van könyöklő; hátsó ajtókban hangszórók. Most hirtelen ennyi jut eszembe... Nem jelentős különbségek.

Én a keresőt használtam, de pont ezt nem mutatta. Hibakódra, meg hasonló szavakra kerestem rá. Köszönöm!

Egy-két kérdésem lenne még: hol található a csatlakozó, amiben össze kell zárni a megadott pólusokat? Esetleg a többi hibakódot is megtalálom valahol? Minek kell villognia, vagy minek a hatására a műszerfalon? Nem csak az ABS-es hibákat szeretném megnézni, mert valami miatt még gyenge is egy kicsit az autó.

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3994 Dátum: 2009.02.07 21:16:28 »

Én a keresőt használtam, de pont ezt nem mutatta. Hibakódra, meg hasonló szavakra kerestem rá. Köszönöm!

Egy-két kérdésem lenne még: hol található a csatlakozó, amiben össze kell zárni a megadott pólusokat? Esetleg a többi hibakódot is megtalálom valahol? Minek kell villognia, vagy minek a hatására a műszerfalon? Nem csak az ABS-es hibákat szeretném megnézni, mert valami miatt még gyenge is egy kicsit az autó.

Régebben irta squiddy (2008.06.10 20:23:29 Carina topic):

1, Emeld fel a diagnosztikai foglalat borítását, (fekete doboz)  kösd össze a TE1 és E1 lábakat. (jobb oldali 3*3 csati közül az 5. és 7.)
2, Add rá gyújtást, de ne indítsd be a motort.
3, Nézd meg a check engine felirat világít-e. Ha nincs a memóriában hibakód, akkor 0,26 másodpercenként villog, különben a fény kijelzni a 2 digites hibakódot, melyek 2,5 mp-enként jelennek meg (1,5 mp-es szünetekkel jön egyik digit a másik után)
4, Ha megvan a hibakód, a vezetéket vedd le, majd a gyújtást is.

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3995 Dátum: 2009.02.07 21:44:59 »
Idézet
Régebben irta squiddy (2008.06.10 20:23:29 Carina topic):

1, Emeld fel a diagnosztikai foglalat borítását, (fekete doboz)  kösd össze a TE1 és E1 lábakat. (jobb oldali 3*3 csati közül az 5. és 7.)
2, Add rá gyújtást, de ne indítsd be a motort.
3, Nézd meg a check engine felirat világít-e. Ha nincs a memóriában hibakód, akkor 0,26 másodpercenként villog, különben a fény kijelzni a 2 digites hibakódot, melyek 2,5 mp-enként jelennek meg (1,5 mp-es szünetekkel jön egyik digit a másik után)
4, Ha megvan a hibakód, a vezetéket vedd le, majd a gyújtást is.



Köszönöm! Sikerült. 25-ös hibát dobott, mást nem de ahhoz sokféle dolgot találtam.

Wiring and connectors (o2 sensor circuits) * Fuel systems (injector, fuel pressure) * Vacuum Sensor * ECU (engine control unit)

Ezek közül az üzemanyag nyomást kizárnám, mert gázüzemben ugye lekapcsol az üzemanyagszivattyú.

Nem tudom, hogy a lambda szonda miatt lehet-e gyenge? Az nem szól bele a gyújtásba, csak a befecskendezett üzemanyag mennyiségét tudja variálni általa az ECU, hogy tökéletesebb lehessen az égés. De gázüzemnél is gyenge, olyankor meg hiába küld akármilyen jelet, úgysem kap benzint a motor.

A vákuum szenzor mit csinál? Jól gondolom, hogy a vákuumhoz mérten jelet küld az ECU-nak, az meg variál a gyújtással? És akkor lehet, azért nincs nagyobb fordulaton ereje a motornak?

Én arra tippelnék, hogy vagy a katalizátor miatt nem tudja kinyomni magas fordulaton megfelelően a kipufogógázt (csak első körben sajnálom kivágni), vagy ha tényleg a vákuum szenzor, akkor nem jó az előgyújtás nagy fordulatnál és terhelésnél.

Szerintetek?

Csak az a baj, ha törlöm, akkor az első gázüzemre kapcsolásnál újra visszajön a hibakód.


Ja egyébként sajna tényleg nincs ABS az autóban. De legalább ami nincs, az nem romolhat el  :hmmmm:

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3996 Dátum: 2009.02.08 06:45:35 »
Sziasztok! Nemrég elegem lett a Fordomból és vettem egy Carina E 1.6XLI-t 107Le-vel. '96 decemberi fehér és benzin-gázos. A két lökös festve volt rajta és vannak esztétikai hibái, de műszakilag rendben van. Legalábbis úgy tűnt. A próbaúton városban csaptunk egy kisebb kört és nem tűnt fel, hogy erőtlen. Szépen szól a motorja, nem füstöl, olajat nem eszik, de 4000 fölé nem pörög. Üresben felpörög úgy 5000-ig, majd visszaesik 4500-ra és onnan sehova. Bármilyen sebességfokozatban próbáltam húzatni, de 4000 fölé semmiképp sem megy. Emiatt 140km/h a vége. 20mp kell a 100-as tempóhoz, 2 perc a 140-hez. Mi lehet a gondja. Faterom 97-ben vett újonnan egy hasonlót, most bátyámnál kötött ki. Az is 107 lovas, de azzal én már mentem 190 fölött is, sőt (csak el ne mondjátok nekik!) :). Mindezt nem gázüzemnél produkálja. Gázzal képes lenne kiakasztani a fordulatszámmérőt üresben, de azzal sem megy 140-nél többet. Mivel a gázt a szívótorokba kapja központilag, és az injektoroknak semmi köze hozzá (azt le is kapcsolja átváltás után) és akkor is gyenge, ezért az elektronikát nem tudom, hogy okoljam-e. Olyan mintha nem kapna levegőt, de a lészűrő új. Még gondoltam arra is, hogy a kipufogó dugult el, de azt hogy tudom megnézni? Gőzöl szépen, alapjárat van. Vagy lehet a katalizátor szivat? Segítsetek! Ma még gyertyát cserélek benne, de nem hiszem, hogy megoldaná. Autópályán szégyenlem magam vele. Bezzeg mikor a fateréval mentem régen, mindenkit villogtam lefele a francba...
Nem lennék meglepve, ha céges autó lett volna a kislány korábbi tulajánál, ahol is a cégtulaj a gázbowdent meghosszabbítototta, hogy az emberek ne bírják kinyomni a szemét. (Láttam már ilyen barbár tettet).

diegho

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3997 Dátum: 2009.02.09 12:19:08 »
Sziasztok

Már harmadszor "szivat" meg a Carina és már kezdenek a szerelők hülyének nézni.
Első eset: valami számomra fura hang jött a motorból, szervizbe beálltam vele, jött az emberke meghallgatni, de semmi fura hang, azóta se (ez több mint 1 éve volt)
Második eset: jobb hátsó kerék felől fékezésnél nagyon hangos morgás hallatszott, ezt hagytam 1 hétig morogni, majd bementem vele a szervizbe, emberke kijön, elindulunk, semmi hang fékezéskor, pedig a szerviz előtti megálláskor is morgott (ez 3-4 hónapja volt, azóta múlt hétig semmi ilyesmi hang) - a szervizben teljesen szétszedettem a hátsó fékrendszert, de mindent rendben találtak.
Harmadik eset: megint morgott a jobb hátsó fékezéskor, 15!!! perce elmentem vele szerelő ismerőshöz, a háza előtti megálláskor is hangosan reagált a fék, ahogy beült az autóba rögtön semmi hang.

Most miért van ez? Fél a szerelőtől? Mondjuk jó, mert bármi baja lesz csak leállítom egy szerviz előtt, megkérem üljön bele egy szerelő, megköszönöm neki a beszállást és eljövök haza.

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3998 Dátum: 2009.02.09 20:56:50 »
6-os Gli (ráncfelvarrás elötti) és nincs benne hátsó hagszóró a többi stimmel.
Még az elektromosan mozgatható külső tükrök jutottak eszembe, mint a GLi "privilégiuma"; de lehet, hogy ez is megcáfolásra kerül, mint a hátsó hangszórók ::)
Valóban leginkább annak a függvénye, hogy melyik piacra szánták. Az enyém svájci piacra készült; így GLi létére sincs benne klíma... de lehet, hogy ennek a  célországgal sincs semmi összefüggésbe...
No akkor részletesen a kocsim felszereltség: :excl:
96-os 1.6 Gli 115LE Liftback (Olaszból lett behozva)
-Gyári első-hátsó ködlámpa
-Napszemüveg tartó 2db spotlámpával
-4X elektromos ablak
-Fűthető elektromos tükrök
-Klíma
-Könyöktámasz elül-hátul 8 (elöl tárolórekesszel)
-Dönthető vezetőoldali űlőlap + állítható deréktámasz
-ABS
-Plüss kárpit
-A központi zárat nem tudom de a távirányítós riasztó természetesen utólagos.
-Szervókormány
-Fordulatszámmérő
-Fokozatmentesen szabályozható ablaktörlés (tekerentyű)
-Gyári Bőrös kormány(négyküllős) és gyári bőrös váltógomb
Ami nincs: :cry:
-Légzsák egy darab sincs!
-Fényszórómagasság állítás (csak a motortérből csavarhúzóval!)
-Hátsó hangszórók
A többi azthiszem egyértelmű.



Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3999 Dátum: 2009.02.09 21:24:20 »
Ehhez képest az enyém meg:

96-os 1.6 Gli 107LE Liftback Magyarországi
-Gyári első-hátsó ködlámpa (sajnos csak 1 kapcsoló van hozzá)
-Napszemüveg tartó 2db spotlámpával
-4X elektromos ablak
-Klíma
-Könyöktámasz elül-hátul
-Dönthető vezetőoldali űlőlap + állítható deréktámasz
-ABS
-Plüss kárpit
-A központizár.
-Szervókormány
-Fordulatszámmérő
-Fokozatmentesen szabályozható ablaktörlés
-Légzsák
-Fényszórómagasság állítás

Nincs: :
- Fűthető elektromos tükrök
- Hátsó hangszórók

Kormányt utólag bőröztettem  ;)
Hihetetlen hogy ebből a kocsiból mennyi fajta van...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4000 Dátum: 2009.02.09 22:52:16 »
Sziasztok

Már harmadszor "szivat" meg a Carina és már kezdenek a szerelők hülyének nézni.
Első eset: valami számomra fura hang jött a motorból, szervizbe beálltam vele, jött az emberke meghallgatni, de semmi fura hang, azóta se (ez több mint 1 éve volt)
Második eset: jobb hátsó kerék felől fékezésnél nagyon hangos morgás hallatszott, ezt hagytam 1 hétig morogni, majd bementem vele a szervizbe, emberke kijön, elindulunk, semmi hang fékezéskor, pedig a szerviz előtti megálláskor is morgott (ez 3-4 hónapja volt, azóta múlt hétig semmi ilyesmi hang) - a szervizben teljesen szétszedettem a hátsó fékrendszert, de mindent rendben találtak.
Harmadik eset: megint morgott a jobb hátsó fékezéskor, 15!!! perce elmentem vele szerelő ismerőshöz, a háza előtti megálláskor is hangosan reagált a fék, ahogy beült az autóba rögtön semmi hang.

Most miért van ez? Fél a szerelőtől? Mondjuk jó, mert bármi baja lesz csak leállítom egy szerviz előtt, megkérem üljön bele egy szerelő, megköszönöm neki a beszállást és eljövök haza.

Ezért szoktam én csak akkor foglalkozni a zajokkal, amikor nagyon kitartónak bizonyulnak. Na persze ezt óvatosan kell játszani, mert bizonyos zajok azonnali reagálást igényelnek (pl. egy hirtelen kipurcanó kerékcsapágy morgása) - de ezekből azért nem sok van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4001 Dátum: 2009.02.09 22:55:20 »
Hihetetlen hogy ebből a kocsiból mennyi fajta van...

Nem hihetetlen, sőt ez a normális  ;) ... A legtöbb márka legtöbb autójával így van ez. Némi túlzással: ahány piac és ahány évjárat, annyiféle változat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4002 Dátum: 2009.02.10 07:27:38 »
Nos, a leírtak alapján, szvsz. a szerelő beülésével megváltozik a súlyelosztás a gépkocsiban és ez okozhatja a tünetmentességet. Próbáljátok, hogy csak a szerelő ül be a bal egybe!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

diegho

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4003 Dátum: 2009.02.10 11:57:57 »
Nos, a leírtak alapján, szvsz. a szerelő beülésével megváltozik a súlyelosztás a gépkocsiban és ez okozhatja a tünetmentességet. Próbáljátok, hogy csak a szerelő ül be a bal egybe!

amikor csak én ülök bent és megyek vele 3 hónapot akkor sincs semmi hangja, miután beült a szerelő, de tegnap délután haverom szétkapta és megnézte. A jobb hátsó fék folyamatosan fogott kicsit és kevés volt a fékolaj is. Utánatöltött és kicsit vissza állította a fékeket, hogy ne fogjon olyan hamar (eddig kb 3-4 centis nyomás után megállt a kocsi, ami eleinte elég furcsa is volt) most olyan 2-3 centivel hosszabb úton jár a fékpedál és teljesen eltűnt a hang. Elég sok autóval foglalkozik a srác és akárhányszor elviszem hozzá, hogy cseréljen olajat stb, mindig megjegyzi, hogy nem hiszi el, hogy ennyi idősen létezik ilyen jó motor egy autóban.

el is felejtettem még egyszer megszívtam ilyen hangok miatt. Valami zörgött a jobb első ajtó felől, de olyan rettenetesen kellemetlen hangon, mintha egy csavar lenne leesve a kárpiton belül. Szétszedtem az ajtót, nuku csavar, zörgés ugyanúgy van. Beült mellém faterom zörgés megszűnt. Hoppá akkor valami az ülésnél. Ülés átvizsgál, zörgés ugyanúgy megvan. Kb 2 óra fagyoskodás után meglett, hogy ha a biztonsági öv csatolója egy bizonyos szögben áll, akkor az zörög, 2mm-el odébb már nem, mondjuk addig jó amíg csak ilyen gondok vannak vele, tavaly pl csak olajat meg szűrőket cseréltem benne.
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.10 14:06:07 írta diegho »

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4004 Dátum: 2009.02.11 17:16:09 »

Egy kis sztori a Carina megbízhatóságáról. Még friss :-)

Este nagy havazás, asszony telefonál az állomásról:
-Valammi gond van a kocsival Nem mozdul. Se előre, se hátra. És a motor sem pörög fel, hiába nyomom a gázt üresben
-Most akkor a váltóval van a baj vagy a motorral?
-Szerintem a váltó jó, mert bekattan simán a fokozatokba, hátramenetben csippan is a tolatóradar - már ha számít ez valamit

Épp kérdezném, hogy a gázpedál mozog-e vagy "kiakadt",amikor a vonal megszakad - asszony lemerült. Már épp autócserét vizionálok (2 gyerekkel nekem csak ne szórakozzon a mocsok), mikoris kis idő múltán asszony megérkezik, kocsival

-Mi volt a baj?
-Nem volt beindítva...


(Mondjuk az azért ilyesztő, hogy az asszony mennyire figyeli a kontroll-lámpákat...)