Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678086 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3975 Dátum: 2009.01.31 19:22:45 »
Köszönöm,megtaláltam a leírást,ha egy kicsit melegebb lesz és lesz annyi lelki erőm,nekiállok és kicserélem.Személy szerint szoktam figyelni az economyra,talán annak köszönhetem,hogy 8 l/100 km-nél többet nem bírtam megitatni a kicsikével.
'93 Carina Xli 1.6

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3976 Dátum: 2009.01.31 19:46:47 »
nekem nagyon hiányozna de majdha izzot cserélsz vagy ilyenek elég szétszedni

Mondjuk mivel a narancssárga továbbra is működik, így egyszerű a történet - úgy kell vezetni, hogy ne gyulladjon fel  :szemez: ...

(Bár fel nem tudom fogni, minek kellenek ahhoz lámpák, hogy az ember tudja, hogy mennyire nyomja épp a gázpedált  :whistling: )
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3977 Dátum: 2009.02.01 00:08:53 »
nekem nagyon hiányozna de majdha izzot cserélsz vagy ilyenek elég szétszedni

Mondjuk mivel a narancssárga továbbra is működik, így egyszerű a történet - úgy kell vezetni, hogy ne gyulladjon fel  :szemez: ...

(Bár fel nem tudom fogni, minek kellenek ahhoz lámpák, hogy az ember tudja, hogy mennyire nyomja épp a gázpedált  :whistling: )
azert nincs rossz pszichologiai hatasa az ember es gazbedal kapcsolatra.  8] en pl. igyekszem ugy nyomni a gazt hogy minel tobbet vilagitson a zold lampa, igy mondhatom hogy elegge kimeletesen hasznalom a kocsit.  nem hiszem hogy egyedul lennek ezzel  8]
Lehettem volna halasz ...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3978 Dátum: 2009.02.01 06:45:18 »
nekem nagyon hiányozna de majdha izzot cserélsz vagy ilyenek elég szétszedni

Mondjuk mivel a narancssárga továbbra is működik, így egyszerű a történet - úgy kell vezetni, hogy ne gyulladjon fel  :szemez: ...

(Bár fel nem tudom fogni, minek kellenek ahhoz lámpák, hogy az ember tudja, hogy mennyire nyomja épp a gázpedált  :whistling: )
azert nincs rossz pszichologiai hatasa az ember es gazbedal kapcsolatra.  8] en pl. igyekszem ugy nyomni a gazt hogy minel tobbet vilagitson a zold lampa, igy mondhatom hogy elegge kimeletesen hasznalom a kocsit.  nem hiszem hogy egyedul lennek ezzel  8]

OK, akkor a hiba valszeg az én készülékemben van  :) ... Mondjuk, amíg a Camryben működött, addig sem figyeltem, mert itt Pécsett képtelenség úgy vezetni, hogy nagyrészt a zöld világítson. Dombokon pl. nem lehet így felmenni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3979 Dátum: 2009.02.01 16:26:16 »
azert nincs rossz pszichologiai hatasa az ember es gazbedal kapcsolatra.  8] en pl. igyekszem ugy nyomni a gazt hogy minel tobbet vilagitson a zold lampa, igy mondhatom hogy elegge kimeletesen hasznalom a kocsit.  nem hiszem hogy egyedul lennek ezzel  8]
jaja ezt énis szerettem a régi családi Carinánkban, tökre jó volt úgy menni :) sajnálom hogy a mostaniban már nincs :(
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

baxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3980 Dátum: 2009.02.02 19:07:17 »
Sziasztok!

16 éves Carinámon gyújtókábelek cseréjét tervezem. Még az eredetiek vannak benne és azt vettem észre, hogy alacsony fordulaton néha ránt egyet az autó illetve mintha nem menne pár másodpercre egy henger. Egyik kérdésem az lenne, hogy okozhatja-e ezt a jelenséget a kábel ill. ha cserélem szerintettek menyibe fog fájni? (gondolom csak gyárit érdemes venni). A gyertyák már többször voltak cserélve.
A másik problémám, hogy mikor lehúzom az egyik gyertyapipát, a gyertya környéke kör alakban enyhén olajos. És mindig ugyanannál a gyertyánál. A többi csont száraz. Ha kiveszem a gyertyát, alul már száraz, tehát nem folyik le csak a gyertya tetejéhez kerül valahogy olaj.
Az autóm egyébként  egy kicsit jobban is füstöl a kelleténél. Nem tudom, hogy van-e összefüggés.  (10000 km-ként kb. 2 litert töltögetek hozzá. Ez jó vagy rossz?)
Ha van valami tanácsotok, hogy mit kéne megnézetnem ezzel az olajszivárgással ill. a füstöléssel kapcsolatban, azt megköszönném.
Köszönöm.
 
quot;(To)Yo! Kocsiba be, ablakot le, könyököt ki, kettesbe be!"

sz.pelo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3981 Dátum: 2009.02.04 11:14:43 »
Helo!

Carinámba nem müxik a napi kilométerszámláló nullázója és a tompított fényszóró visszejelzője sem világít. Szerintetek javítható vagy csere az egész panel?
köszi.B

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3982 Dátum: 2009.02.04 15:10:59 »
Sziasztok! Nemrég elegem lett a Fordomból és vettem egy Carina E 1.6XLI-t 107Le-vel. '96 decemberi fehér és benzin-gázos. A két lökös festve volt rajta és vannak esztétikai hibái, de műszakilag rendben van. Legalábbis úgy tűnt. A próbaúton városban csaptunk egy kisebb kört és nem tűnt fel, hogy erőtlen. Szépen szól a motorja, nem füstöl, olajat nem eszik, de 4000 fölé nem pörög. Üresben felpörög úgy 5000-ig, majd visszaesik 4500-ra és onnan sehova. Bármilyen sebességfokozatban próbáltam húzatni, de 4000 fölé semmiképp sem megy. Emiatt 140km/h a vége. 20mp kell a 100-as tempóhoz, 2 perc a 140-hez. Mi lehet a gondja. Faterom 97-ben vett újonnan egy hasonlót, most bátyámnál kötött ki. Az is 107 lovas, de azzal én már mentem 190 fölött is, sőt (csak el ne mondjátok nekik!) :). Mindezt nem gázüzemnél produkálja. Gázzal képes lenne kiakasztani a fordulatszámmérőt üresben, de azzal sem megy 140-nél többet. Mivel a gázt a szívótorokba kapja központilag, és az injektoroknak semmi köze hozzá (azt le is kapcsolja átváltás után) és akkor is gyenge, ezért az elektronikát nem tudom, hogy okoljam-e. Olyan mintha nem kapna levegőt, de a lészűrő új. Még gondoltam arra is, hogy a kipufogó dugult el, de azt hogy tudom megnézni? Gőzöl szépen, alapjárat van. Vagy lehet a katalizátor szivat? Segítsetek! Ma még gyertyát cserélek benne, de nem hiszem, hogy megoldaná. Autópályán szégyenlem magam vele. Bezzeg mikor a fateréval mentem régen, mindenkit villogtam lefele a francba...

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3983 Dátum: 2009.02.04 18:28:04 »
de 4000 fölé nem pörög. Üresben felpörög úgy 5000-ig, majd visszaesik 4500-ra és onnan sehova. Bármilyen sebességfokozatban próbáltam húzatni, de 4000 fölé semmiképp sem megy.

Jár mind a 4 henger?

Mondjuk a levillogás 4 hengerrel sem fog menni.. :-)

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3984 Dátum: 2009.02.04 21:17:34 »
Sziasztok, ha nem működik a központi zár, mit és hol érdemes megnéznem? Sem a riasztó távszabályzójára (most csak a riasztó megy róla), sem a vezetőülés melletti lokkoló gombra nem reagál. Kézzel külön mind a 4 ajtót be tudom reteszelni. Üdv, kösz!

acsa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3985 Dátum: 2009.02.05 12:04:16 »
Sziasztok,

bár számos hozzászólást olvastam alapjárati problémákról és rángatásokról, de a családunk 1.6 100LE Carina E-je "finomabb" hibákat produkál (a motor valszeg 4A-FE, de utánanézek, ha kell).
Az alapjárat ingadozik a bemelegítés után klíma és szervó használata nélkül is, de ennél furcsább, hogy egyenletes haladásnál, változatlan gázpedálállásnál néha fogja magát, és hirtelen gyorsulni kezd (azaz hirtelen megugrik a nyomaték). Ez egészen addig megy, amíg el nem engedem a gázpedált (még szerencse :wacko:), de nehéz megbecsülni, hogy mennyi ideig marad meg ez a nyomatékos "üzemmód".
A termosztát röviddel ezelőtt lett cserélve, mert már állandóan hideg volt a motor - azt hittük, hogy az átala okozott gyakori hidegjárati üzemmód okozta ezt a furcsa viselkedést. A hőfok most kicsit a középső állás fölé kerül. A fogyasztás 120-nál 7l körüli - erről nem tudom eldönteni még, hogy magas-e, mert a kocsit egy rokontól vettük át, aki nem törődött a kocsival.
A másik hibát valaki már említette: fémes sívítás kormányforgatásnál. Itt csak balraforgatásnál és nagyon alacsony sebességnél jelentkezik. Ez megszűnik a szervoolaj cseréjével?

Tud valaki javasolni legalább egy szervízt, ahol nem 5000Ft/hümmögés a díj, és értenek a motorvezérlés lélektanához?

Köszönönöm előre is a segítséget!

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3986 Dátum: 2009.02.06 18:05:36 »
de 4000 fölé nem pörög. Üresben felpörög úgy 5000-ig, majd visszaesik 4500-ra és onnan sehova. Bármilyen sebességfokozatban próbáltam húzatni, de 4000 fölé semmiképp sem megy.

Jár mind a 4 henger?

Mondjuk a levillogás 4 hengerrel sem fog menni.. :-)

Megy mind a 4 henger, annyira nem vagyok analfabéta.

A levillogás ma már lehet, hogy nem menne úgy, de abban az időben mikor újonnan vettük a régi jóöreg Carinát még teljesen más volt a felhozatal az autópályákon.

Közben arra jutottam, valszeg a kipufóval lesz valami gixer. Szerintem a katalizátor.Ha lesz időm, akkor kidobom alóla.

Egy másik kérdésem is lenne az ABS-el kapcsolatban. Hol vannak a szenzorai a kerékagyon? Szétbontás nélkül lehet látni? A drága régi tulaj kivehette az égőt a műszerfalból, mert ma kiszaladt elém egy Bambi és kb 50m-ert csúsztam. Tuti nincs ABS. Annak gyújtás ráadásakor világítania kellene, vagy csak akkor, ha valami hiba van? Egyébként hol található a lámpája a műszerfalon? Hogy lehetne kideríteni mi a baja az ABS-nek?




Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3987 Dátum: 2009.02.06 19:37:38 »
Megy mind a 4 henger, annyira nem vagyok analfabéta.

Szerintem nem is néztek annak...

A levillogás ma már lehet, hogy nem menne úgy, de abban az időben mikor újonnan vettük a régi jóöreg Carinát még teljesen más volt a felhozatal az autópályákon.

Közben arra jutottam, valszeg a kipufóval lesz valami gixer. Szerintem a katalizátor.Ha lesz időm, akkor kidobom alóla.

Egy másik kérdésem is lenne az ABS-el kapcsolatban. Hol vannak a szenzorai a kerékagyon? Szétbontás nélkül lehet látni? A drága régi tulaj kivehette az égőt a műszerfalból, mert ma kiszaladt elém egy Bambi és kb 50m-ert csúsztam. Tuti nincs ABS. Annak gyújtás ráadásakor világítania kellene, vagy csak akkor, ha valami hiba van? Egyébként hol található a lámpája a műszerfalon? Hogy lehetne kideríteni mi a baja az ABS-nek?

Az ABS visszajelzőnek minden gyújtásráadáskor fel kell gyulladnia néhány másodpercig.
Megemelve elvileg látszanak az ABS jeladói, szétszedni nem igazán kell hozzá kocsit.
Meg sem merem kérdezni, hogy biztosan kéne e ABS-nek lennie az autóban?

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3988 Dátum: 2009.02.06 19:41:12 »
Sziasztok, ha nem működik a központi zár, mit és hol érdemes megnéznem? Sem a riasztó távszabályzójára (most csak a riasztó megy róla), sem a vezetőülés melletti lokkoló gombra nem reagál. Kézzel külön mind a 4 ajtót be tudom reteszelni. Üdv, kösz!

Azt esetleg tudja valaki, hogy hol találom a centrálzár vezérlőegységét?

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3989 Dátum: 2009.02.06 20:56:56 »
Megy mind a 4 henger, annyira nem vagyok analfabéta.

Szerintem nem is néztek annak...

A levillogás ma már lehet, hogy nem menne úgy, de abban az időben mikor újonnan vettük a régi jóöreg Carinát még teljesen más volt a felhozatal az autópályákon.

Közben arra jutottam, valszeg a kipufóval lesz valami gixer. Szerintem a katalizátor.Ha lesz időm, akkor kidobom alóla.

Egy másik kérdésem is lenne az ABS-el kapcsolatban. Hol vannak a szenzorai a kerékagyon? Szétbontás nélkül lehet látni? A drága régi tulaj kivehette az égőt a műszerfalból, mert ma kiszaladt elém egy Bambi és kb 50m-ert csúsztam. Tuti nincs ABS. Annak gyújtás ráadásakor világítania kellene, vagy csak akkor, ha valami hiba van? Egyébként hol található a lámpája a műszerfalon? Hogy lehetne kideríteni mi a baja az ABS-nek?

Az ABS visszajelzőnek minden gyújtásráadáskor fel kell gyulladnia néhány másodpercig.
Megemelve elvileg látszanak az ABS jeladói, szétszedni nem igazán kell hozzá kocsit.
Meg sem merem kérdezni, hogy biztosan kéne e ABS-nek lennie az autóban?

Na nem is megértődve mondtam az analfabétát, inkább mosolyogva. :yes: És kicsit nosztalgiáztam közben, hogy akkor, mikor újonnan vettük, még analfabéta voltam és nem is igazán tanultam semmit az autószerelésről, mert annak soha semmi baja nem volt. Bezzeg azóta folyamatosan szívok a sok szemét autóval, de most megfogadtam semmit, csak Toyotát (ha nyerek a lottón Lexust  :D)

ABS-nek elvileg kellene benne lennie. A motortérben a biztosítéktáblában benne van a gyári biztosítékja, még a festék is látszik rajta, amivel gyárilag összejelölték a biztiket.
Szerintem valamelyik szenzorral gáz lehetett és kivehették az izzót a műszerfalból, hogy ne látszódjon semmi hiba. Én állat meg sajnáltam a próbaúton hideg motorral megfingatni az autót, tőgáz, satufék stb. Pedig azt kellett volna, mert akkor kiderült volna, hogy gyenge és rossz az ABS. A hibakódok "elvillogására" hogyan lehet rávenni az autót? Sokat kerestem, mert valaki írta korábban... de nem találom!

Egyébként volt olyan változat, amit ABS nélkül adtak ki? Létezne, hogy az enyém még olyan? 1996.12. havi és már nem a hűtőn, hanem a motorháztetőn van az embléma. egyébként 1.6 XLI Klímás. Mit jelent az XLI?