Sziasztok,
az uj jelenseg a kovetkezo..
Alapjaraton csipogast hallok a motortérből. Rövid fülelés után az eredmény: ékszíj környéke, de csak alapjáraton hallható.
Melyik a valószínübb: Ékszíj vagy generátor (generátorcsapágy)?
A hangot egy hete hallom, azóta nem erősödik..el lehet ezzel járkálni szerintetek 2 hetet? Ha generátorcsapágy, akkor lehet azt külön cserélni, vagy generátorcsere? Az kb. mennyi lehet?
A másik dolog pedig az, hogy elment az ABS..Eddig inditáskor a fekpedál környékéről hallottam a megszokott hangot, ami akkor is jön, ha az ABS működésbe lép. Most ez a hang csak a motortérből jön és úgy tűnik az ABS elszállt..Mi lehet a hiba legvalószínűbb oka? Jeladó? Összefügésben lehet ez a rohadt hidegekkel, amik voltak mostanaban? Persze pont az ónos esős napon ment el a dolog..
Mire számíthatok legrosszabb esetben? Mármint anyagilag. Ja, és kérnék egy címet, ahova nyugott szívvel vihetem..
Nagyon köszönöm előre is,
Mate
Úgy látszik, hogy a '94/'95-ös évjáratú 2.0 GLi-kben előbb-utóbb tönkre megy az ABS...
Én 1.5 éve járok ABS nélkül; a barátom ('95 2.0GLi) ~1éve; egy Szlovák rendszámos, piros 2.0-ás kombis Fórumtárs is említette, hogy az Ő ABS-e is letette a kalapácsot, és azóta sem vette fel...
Így látatlanban szerintem valamelyik (első) kerékjeladód adta meg magát - legalábbis a fent említett példák esetén mindig ez volt a ludas.
Szóval, ha tényleg elromlott az ABS (azaz, gyújtás ráadásakor felgyullad a műszerfali sárga ellenőrző lámpa, 1-2 mp-re kialszik, amikor felpörög a pumpa motor (hang a motortérből), majd ezután újra felgyullad; és nem is alszik ki), akkor mellékelek egy kis leírást, aminek segítségével magad is könnyen diagnosztizálhatod a hiba okát (bocs a terjedelemért):
"Here's a full list of Diag Codes:-
DIAGNOSTIC CODES
Check suspect components in order given. Checks consist mainly of a visual inspection and continuity tests.
I had the same problem, could be a couple of things, abs sensors or the abs relay which are the common things to go first. You can test this by locating the diagnostics (DLC) under the bonnet. connect a wire between the Tc and E1 and make sure you take out the short pin from the DLC.
Code 11
Open in solenoid relay circuit. Check actuator wiring harness, solenoid relay, solenoid relay wiring harness and solenoid relay connector.
Code 12
Short in solenoid relay circuit. Check actuator wiring harness, solenoid relay, solenoid relay wiring harness and solenoid relay connector.
Code 13
Open in pump motor relay circuit. Check actuator wiring harness, pump motor relay, pump motor relay wiring harness and pump motor relay connector.
Code 14
Short in pump motor relay circuit. Check actuator wiring harness, pump motor relay, pump motor relay wiring harness and pump motor relay connector.
Code 21
Open or short circuit in solenoid for right front wheel. Check actuator solenoid, wiring harness and connector.
Code 22
Open or short circuit in solenoid for left front wheel. Check actuator solenoid, wiring harness and connector.
Code 23
Open or short circuit in solenoid for right rear wheel. Check actuator solenoid, wiring harness and connector.
Code 24
Open or short circuit in solenoid for left rear wheel. Check actuator solenoid, wiring harness and connector.
Code 31
Malftmnction of right front wheel speed sensor signal. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 32
Malfunction of left front wheel speed sensor signal. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 33
Malfunction of right rear wheel speed sensor signal. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 34
Malfunction of left rear wheel speed sensor signal. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness, and connector.
Code 35
Open in left front or right rear wheel speed sensor circuit. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 36
Open in right front or left rear wheel speed sensor circuit. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.
Code 37
Rear speed sensor rotor malfunction. Check rear sensor rotors.
Code 41
Battery voltage is less than 9.5 volts or more than 16.2 volts. Check battery and voltage regulator.
Code 51
Actuator pump motor is locked or pump motor circuit open. Check pump motor, pump motor relay, vehicle
battery, actuator wiring harness, connectors, actuator pump motor circuit and actuator ground bolt.
ABS Light Always On
Malfunction of ABS ECU. Inspect ABS ECU connector for proper installation and undamaged terminals.
Repair as necessary. If connector is okay, temporarily substitute known good ABS ECU. Retest system
To Clear the Codes:
Make sure you replace the short pin from the DLC
Connect a jumper Wire between TC and E1
Press Brake pedal 8 or more times within 3 seconds
ABS light will go out within 3 seconds"
Ha ezek alapján úgy tűnik, hogy valamelyik kerékjeladó a hiba forrása, akkor egy kis további infó (by Jency):
"Húzd le a csatlakozót az ABS vezérlőről, ami egy A és B csatiból áll. Az A csati 22 pólusú a B csati 12 pólusú. Az A csatiban található az első kerék sebesség szenzor, a bal oldali az A8 és az A19-re van kötve, a jobb oldali az A7 és az A18-ra van kötve. Az első kerék sebességszenzor impedanciája 920-1220 Ohm, a hátsó keréké 1050-1450 Ohm. A hátsó kerékszenzor bal oldali a B4 és a B5-re van kötve, a jobb oldali a B2 és a B3-ra van kötve."
Az ABS vezérlő egyébként a kesztyűtartót levéve (2 db csillagfejű csavar oldása után levehető) lelhető fel.
Sok sikert!