Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678097 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3795 Dátum: 2008.12.03 19:47:40 »
amiota nalam van a japancsaj, azota en is hallok ilyen ciripeles jellegu hangot. azt gondoltam hogy ekszij vagy gorgo de a szerelo is megnezte es azt mondta hogy ez nem ekszij hanem a motor kipuf. oldali tomiteset kell kicserelni mert ott kifuj. gondoltam oke, jovo nyaron zoldkartyanal kicserelem.  ezekszerint okozhat ez is teljesitmeny csokkenest?
Szerintem flexicsőhangod leszen, véletlenül 2500-2700as fordulat tartományban nem erősödik ez a zaj? Vagy mondjuk 100km/h környékén? Mer akkor flexicsőcsere.
Egyébként a B.C. Mester állítása szerint az én kislányomnak a kipufogó az egyik olyan pontya (tükör talán), amely miatt a sok ló benne lehet, mert pl a leömlők is mind egyforma hosszúságúak és 2-4,1-3 hengerek csövei futnak először össze, majd csak ezután fut össze a két gázáram. A ráncfelvarrás után már nem foglalkoztak ennyire ezzel a témakörrel, az angol gyárakba.
Szóval embörök nebáncsuk a kipufogó rendszert, a gondos japán tervezőgárda nemhiába matekolt elég sok időt az autó tervezésén.

naszalugyvanezhogy, beinditom a motort es alapjaraton hallatszik ez a hang. ahogy folyamatosan melegszik a motor, szepen elhalkul. gondolom a lambdaszonda eleri a 300 fokot, mukodni kezd es szegenyebb lesz a keverek. menetkozben mar nemigazan hallani csak nagyon picit. 2500-2700-as fordulat kornyeken nalam hallatszik vmi rezonacio a motor felol de ahogy olvastam sok carinaval elofordul es ez nem kotheto a ciripeles szeru hanghoz mivel az teljesen mas jellegu. egyebkent ennel a fordulatnal mar nem hallatszik a ciripeles.
Na most álljunk meg egy szóra... A tömítés főleg kipuf oldalon olyan kell legyen ami jól tolerálja a hőt, nem kfejezetten jellemző rá a hőtágulás egyéb jellemzö. Namármost, ha csak hidegen csinálja akkor szerintem ne bántsd a kipufömítést.

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3796 Dátum: 2008.12.03 20:01:43 »

naszalugyvanezhogy, beinditom a motort es alapjaraton hallatszik ez a hang. ahogy folyamatosan melegszik a motor, szepen elhalkul. gondolom a lambdaszonda eleri a 300 fokot, mukodni kezd es szegenyebb lesz a keverek. menetkozben mar nemigazan hallani csak nagyon picit. 2500-2700-as fordulat kornyeken nalam hallatszik vmi rezonacio a motor felol de ahogy olvastam sok carinaval elofordul es ez nem kotheto a ciripeles szeru hanghoz mivel az teljesen mas jellegu. egyebkent ennel a fordulatnal mar nem hallatszik a ciripeles.
Na most álljunk meg egy szóra... A tömítés főleg kipuf oldalon olyan kell legyen ami jól tolerálja a hőt, nem kfejezetten jellemző rá a hőtágulás egyéb jellemzö. Namármost, ha csak hidegen csinálja akkor szerintem ne bántsd a kipufömítést.

a szerelo szerint azert van ez mert hozzanyultak az idei zoldkartyanal (akkor meg nem az enyem volt a kocsi), csak nem igazan ertem hogy miert nyultak volna hozza.  talan nem ment volna at a zoldkari vizsgan es menyitottak a rendszert, nemtom.  8]
Lehettem volna halasz ...

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3797 Dátum: 2008.12.03 21:50:14 »

naszalugyvanezhogy, beinditom a motort es alapjaraton hallatszik ez a hang. ahogy folyamatosan melegszik a motor, szepen elhalkul. gondolom a lambdaszonda eleri a 300 fokot, mukodni kezd es szegenyebb lesz a keverek. menetkozben mar nemigazan hallani csak nagyon picit. 2500-2700-as fordulat kornyeken nalam hallatszik vmi rezonacio a motor felol de ahogy olvastam sok carinaval elofordul es ez nem kotheto a ciripeles szeru hanghoz mivel az teljesen mas jellegu. egyebkent ennel a fordulatnal mar nem hallatszik a ciripeles.
Na most álljunk meg egy szóra... A tömítés főleg kipuf oldalon olyan kell legyen ami jól tolerálja a hőt, nem kfejezetten jellemző rá a hőtágulás egyéb jellemzö. Namármost, ha csak hidegen csinálja akkor szerintem ne bántsd a kipufömítést.

a szerelo szerint azert van ez mert hozzanyultak az idei zoldkartyanal (akkor meg nem az enyem volt a kocsi), csak nem igazan ertem hogy miert nyultak volna hozza.  talan nem ment volna at a zoldkari vizsgan es menyitottak a rendszert, nemtom.  8]
Azt végképp nem hiszem, hisz akkor a lambdaszonda megkergül, ha kap friss zokszigént.

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3798 Dátum: 2008.12.03 22:13:10 »

naszalugyvanezhogy, beinditom a motort es alapjaraton hallatszik ez a hang. ahogy folyamatosan melegszik a motor, szepen elhalkul. gondolom a lambdaszonda eleri a 300 fokot, mukodni kezd es szegenyebb lesz a keverek. menetkozben mar nemigazan hallani csak nagyon picit. 2500-2700-as fordulat kornyeken nalam hallatszik vmi rezonacio a motor felol de ahogy olvastam sok carinaval elofordul es ez nem kotheto a ciripeles szeru hanghoz mivel az teljesen mas jellegu. egyebkent ennel a fordulatnal mar nem hallatszik a ciripeles.
Na most álljunk meg egy szóra... A tömítés főleg kipuf oldalon olyan kell legyen ami jól tolerálja a hőt, nem kfejezetten jellemző rá a hőtágulás egyéb jellemzö. Namármost, ha csak hidegen csinálja akkor szerintem ne bántsd a kipufömítést.

a szerelo szerint azert van ez mert hozzanyultak az idei zoldkartyanal (akkor meg nem az enyem volt a kocsi), csak nem igazan ertem hogy miert nyultak volna hozza.  talan nem ment volna at a zoldkari vizsgan es menyitottak a rendszert, nemtom.  8]
Azt végképp nem hiszem, hisz akkor a lambdaszonda megkergül, ha kap friss zokszigént.

hat en nem ertek hozza, a lenyeg hogy ha a motor bemelegszik, szinte megszunik a ciripeles.
Lehettem volna halasz ...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3799 Dátum: 2008.12.04 07:57:31 »
Nem beszélve a "B-17-es felszállás közben" típusú audio-effektről  :ph34r: :cool2:
Azért én ettől vájtfülűbb vagyok minthogy hagyjam hogy a kislány ilyen csúnya rekedtes hangon ketyegjen, észrevettem azt is hogy újra hallani egy magasfrekvenciás hangot az autó hátuljánál mikor ketyeg alapjáraton, na most nem arra kell gondolni, hogy valami fülsértő vonyítás, hanem egy kis szolíd egyenletes hang (na jómegaszondtam) :cool2:

Szerinted én direkt hagytam üvölteni? Vagy csak addig, amíg el nem tudtam vinni megcsináltatni?  :flowers:

Amúgy az ép kipuffoknak is egy kicsit más a hangjuk az autó mögött állva, ez tény. Eddig négyféle kipuff volt a kocsimon, és mindegyiknek eltérő volt a hangszíne. A kettővel ezelőttinél lehetett hallani az autó mögött, alapjáraton valami mély, villanymotorra emlékeztető, halk zümmögést - azt hittem, hogy netán az AC hangja, de kipuffcsere után megszűnt  ::) ... Kár, mert az a hang kimondottan tetszett, eléggé különleges volt.

De alapvetően is szép, mély hangja van a Camry kipufogójának  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3800 Dátum: 2008.12.04 08:00:17 »
Egyébként a B.C. Mester állítása szerint az én kislányomnak a kipufogó az egyik olyan pontya (tükör talán), amely miatt a sok ló benne lehet, mert pl a leömlők is mind egyforma hosszúságúak és 2-4,1-3 hengerek csövei futnak először össze, majd csak ezután fut össze a két gázáram. A ráncfelvarrás után már nem foglalkoztak ennyire ezzel a témakörrel, az angol gyárakba.
Szóval embörök nebáncsuk a kipufogó rendszert, a gondos japán tervezőgárda nemhiába matekolt elég sok időt az autó tervezésén.

És a ráncfelvarrás előtt foglalkoztak vele, az angol gyárakban  :) ?

Nem az angolok tervezték át a kocsit, hogy milyen legyen a ráncfelvarrás után... Ezt is a japók találták ki, és valszeg okuk volt rá - talán vmi károsanyag-aspektus, mittomén.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3801 Dátum: 2008.12.04 08:34:18 »

naszalugyvanezhogy, beinditom a motort es alapjaraton hallatszik ez a hang. ahogy folyamatosan melegszik a motor, szepen elhalkul. gondolom a lambdaszonda eleri a 300 fokot, mukodni kezd es szegenyebb lesz a keverek. menetkozben mar nemigazan hallani csak nagyon picit. 2500-2700-as fordulat kornyeken nalam hallatszik vmi rezonacio a motor felol de ahogy olvastam sok carinaval elofordul es ez nem kotheto a ciripeles szeru hanghoz mivel az teljesen mas jellegu. egyebkent ennel a fordulatnal mar nem hallatszik a ciripeles.
Na most álljunk meg egy szóra... A tömítés főleg kipuf oldalon olyan kell legyen ami jól tolerálja a hőt, nem kfejezetten jellemző rá a hőtágulás egyéb jellemzö. Namármost, ha csak hidegen csinálja akkor szerintem ne bántsd a kipufömítést.

a szerelo szerint azert van ez mert hozzanyultak az idei zoldkartyanal (akkor meg nem az enyem volt a kocsi), csak nem igazan ertem hogy miert nyultak volna hozza.  talan nem ment volna at a zoldkari vizsgan es menyitottak a rendszert, nemtom.  8]

Így a leírásod alapján szinte biztos, hogy a szerelőd rossz helyen keresgél. Ha kifújna a motor a kipufogócsonknál, az nemcsak hidegen szólna, és nemcsak alapjáraton. Ja, és a lambdaszondának ehhez semmi köze, ugyanúgy, ahogy zöldkártyán sem végezhettek ezt befolyásoló beavatkozást (eleve nemsok mindenbe tudnak már belepiszkálni zöldkártyán egy ilyen kocsinál). Ahogy írod, ez szerintem a "szokásos" Carina-féle alapjárati cicergés lesz, amit szerintem valamelyik ékszíj(tárcsa) okoz. A miénk is csinálta - ékszíjcsere után megszűnt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3802 Dátum: 2008.12.04 08:50:18 »
Egyébként a B.C. Mester állítása szerint az én kislányomnak a kipufogó az egyik olyan pontya (tükör talán), amely miatt a sok ló benne lehet, mert pl a leömlők is mind egyforma hosszúságúak és 2-4,1-3 hengerek csövei futnak először össze, majd csak ezután fut össze a két gázáram. A ráncfelvarrás után már nem foglalkoztak ennyire ezzel a témakörrel, az angol gyárakba.
Szóval embörök nebáncsuk a kipufogó rendszert, a gondos japán tervezőgárda nemhiába matekolt elég sok időt az autó tervezésén.

És a ráncfelvarrás előtt foglalkoztak vele, az angol gyárakban  :) ?

Nem az angolok tervezték át a kocsit, hogy milyen legyen a ráncfelvarrás után... Ezt is a japók találták ki, és valszeg okuk volt rá - talán vmi károsanyag-aspektus, mittomén.
Ezt szerintem csak a kőcséghatékonyság okozhassa

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3803 Dátum: 2008.12.04 13:16:02 »
Az elmélet szerint az 1-4,2-3 as leömlő csoportosítás alacsony fordulaton teszi kicsit nyomatékossá a motort, amikor pedig egyszerre összefogják akkor pedig a magasabb fordultok tartományába tolódik a max. nyomaték.
Ezt érzi úgy az ember, hogy az első változat erősebb, mert alacsony fordulatról jobban megindul, egyszerűen dinamikusabbnak érződik.
Itt van/lehet a trükk a japó technikában, mert ha a nagyobb fordulat felé tolja el a max. nyomatékot (csak ezzel a módszerrel)akkor nagyobb a teljesítmény is P=M n alapján, tehát a nyomaték és a hozzá tartozó fordulat szorzata. Egyértelmű, hogy ez a beavatkozás növeli a teljesítményt. (papíron) Csak aztán nem érzi az ember, ha nem üvegeli álladóan :no: :no:
No, de valamit valamiért.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3804 Dátum: 2008.12.04 17:00:52 »
Az elmélet szerint az 1-4,2-3 as leömlő csoportosítás alacsony fordulaton teszi kicsit nyomatékossá a motort, amikor pedig egyszerre összefogják akkor pedig a magasabb fordultok tartományába tolódik a max. nyomaték.
Ezt érzi úgy az ember, hogy az első változat erősebb, mert alacsony fordulatról jobban megindul, egyszerűen dinamikusabbnak érződik.
Itt van/lehet a trükk a japó technikában, mert ha a nagyobb fordulat felé tolja el a max. nyomatékot (csak ezzel a módszerrel)akkor nagyobb a teljesítmény is P=M n alapján, tehát a nyomaték és a hozzá tartozó fordulat szorzata. Egyértelmű, hogy ez a beavatkozás növeli a teljesítményt. (papíron) Csak aztán nem érzi az ember, ha nem üvegeli álladóan :no: :no:
No, de valamit valamiért.

Na most, a facelift előtti változatnak a teljesítménye is, és a nyomatéka is nagyobb, mint a facelift utáninak. Viszont: a nyomaték-maximum lényegesen (!) magasabb fordulaton jelentkezik, mint a facelift utáninál  :sorcerer: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3805 Dátum: 2008.12.04 17:18:25 »
Na most, a facelift előtti változatnak a teljesítménye is, és a nyomatéka is nagyobb, mint a facelift utáninak. Viszont: a nyomaték-maximum lényegesen (!) magasabb fordulaton jelentkezik, mint a facelift utáninál  :sorcerer: !
Nekem 2ezer körültől kezd el haladni, 4 ezer környékén meg nagyon megfürgíti a kis lábijait :) és jöhet bármilyen plasztikázott :tt2: :tt2: :tt2:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3806 Dátum: 2008.12.04 17:27:15 »
Na most, a facelift előtti változatnak a teljesítménye is, és a nyomatéka is nagyobb, mint a facelift utáninak. Viszont: a nyomaték-maximum lényegesen (!) magasabb fordulaton jelentkezik, mint a facelift utáninál  :sorcerer: !
Nekem 2ezer körültől kezd el haladni, 4 ezer környékén meg nagyon megfürgíti a kis lábijait :) és jöhet bármilyen plasztikázott :tt2: :tt2: :tt2:

A facelift előtti megy jobban, ez nem kérdés  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3807 Dátum: 2008.12.04 18:00:34 »
Na most, a facelift előtti változatnak a teljesítménye is, és a nyomatéka is nagyobb, mint a facelift utáninak. Viszont: a nyomaték-maximum lényegesen (!) magasabb fordulaton jelentkezik, mint a facelift utáninál  :sorcerer: !
Nekem 2ezer körültől kezd el haladni, 4 ezer környékén meg nagyon megfürgíti a kis lábijait :) és jöhet bármilyen plasztikázott :tt2: :tt2: :tt2:

A facelift előtti megy jobban, ez nem kérdés  :yes:

nekem 1.6-os facelift elotti van es a forgalmiba 79 kW van irva, de tudtommal letezik (asszem)86kW-s valtozat is. ezekszerint a facelift elottieknel is volt egy kis keveredes.
Lehettem volna halasz ...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3808 Dátum: 2008.12.04 18:25:07 »
Na most, a facelift előtti változatnak a teljesítménye is, és a nyomatéka is nagyobb, mint a facelift utáninak. Viszont: a nyomaték-maximum lényegesen (!) magasabb fordulaton jelentkezik, mint a facelift utáninál  :sorcerer: !
Nekem 2ezer körültől kezd el haladni, 4 ezer környékén meg nagyon megfürgíti a kis lábijait :) és jöhet bármilyen plasztikázott :tt2: :tt2: :tt2:

A facelift előtti megy jobban, ez nem kérdés  :yes:

nekem 1.6-os facelift elotti van es a forgalmiba 79 kW van irva, de tudtommal letezik (asszem)86kW-s valtozat is. ezekszerint a facelift elottieknel is volt egy kis keveredes.

Nem. A keveredés a magyar bürokraták fejében volt, akik kiállították a forgalmi engedélyeket anno, a téves adatokkal  :nono: ... példa: az én Camrym esetében sem a tömeg, sem a hengerűrtartalom, sem a teljesítmény nem stimmel - sosem létezett olyan Toyota Camry, amelynek az én papírjaimban szereplő paraméterei lettek volna  :excl:

A te autód, ha nem szegénykeverékes a motorja (ezt eldöntheted a kluboldalon lévő képeim alapján), akkor 85 kW-os (115 LE). Ha szegénykeverékes, akkor 79 kW-os (107 LE).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3809 Dátum: 2008.12.04 18:41:14 »

nekem 1.6-os facelift elotti van es a forgalmiba 79 kW van irva, de tudtommal letezik (asszem)86kW-s valtozat is. ezekszerint a facelift elottieknel is volt egy kis keveredes.

Nem. A keveredés a magyar bürokraták fejében volt, akik kiállították a forgalmi engedélyeket anno, a téves adatokkal  :nono: ... példa: az én Camrym esetében sem a tömeg, sem a hengerűrtartalom, sem a teljesítmény nem stimmel - sosem létezett olyan Toyota Camry, amelynek az én papírjaimban szereplő paraméterei lettek volna  :excl:

A te autód, ha nem szegénykeverékes a motorja (ezt eldöntheted a kluboldalon lévő képeim alapján), akkor 85 kW-os (115 LE). Ha szegénykeverékes, akkor 79 kW-os (107 LE).

koszi a segitseget megneztem. ugy nez ki ez az erosebbik valtozat: http://tomahawk.uw.hu/carina/tc04.jpg
bar nekem a szegenykeverekes is jo lett volna mert altalaban 90-el jarok vele.  8]
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.04 18:55:08 írta tomahawk »
Lehettem volna halasz ...