Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678133 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

ágo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3735 Dátum: 2008.11.05 13:56:50 »
Szia
Mintha az én Carinamról irnál:
ABS szenzor - jobb első kimúlt
ball első fek kioldása - én is végig csináltam amit te, de a végén a fékcső volt a megoldás, nem engette vissza a nyomást
ja, és ez Ő

[a csatolmányt egy admin törölte]
SW 2,0 GLi 3S-FE T191

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3736 Dátum: 2008.11.06 14:15:04 »
Szia
Mintha az én Carinamról irnál:
ABS szenzor - jobb első kimúlt
ball első fek kioldása - én is végig csináltam amit te, de a végén a fékcső volt a megoldás, nem engette vissza a nyomást
ja, és ez Ő

OFF!

Jól látom lévai járás? Most tünt csak fel. Szevasz földim:) Én DS rencámmal járok, agymegyerröl. Az én pirosom a másik véglet: ütött - kopott, fakó a kisöreg, dehát amit nem éppen kedvencként csak használ az ember, az így is néz ki...

Ezennel be is fejeztem az offot és mindenkitöl L-nézést kérek!
böszme pijos degusztátorkám...

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3737 Dátum: 2008.11.06 21:44:26 »
Szia
Mintha az én Carinamról irnál:
ABS szenzor - jobb első kimúlt
ball első fek kioldása - én is végig csináltam amit te, de a végén a fékcső volt a megoldás, nem engette vissza a nyomást
ja, és ez Ő
Ejha, nem semmi! Nagyon szép a kocsid!  :yes:
Neked mennyire kell ápolgatnod a fényezést, hogy ilyen szépen ragyogjon?

Azért ez kísérteties, amit írsz, hogy ugyanilyen hibák jelentkeztek a Te kocsidon is (jobb első ABS jeladó; bal első fék szorulás). Vajon mennyi ennek a matematikai valószínűsége? :wacko:
Csak a teljesség kedvéért: a vízhűtődet nem kellett még kicserélned (a felső műanyag részen keletkezett hajszálrepedések miatti szivárgás miatt)? Nekem ez tavaly ősszel volt porondon.

Egyébként sikerült ABS jeladót kerítened valahonnan; vagy Te is ABS nélkül jársz?

Mondjuk, igazából - amíg működött- egyáltalán nem szerettem a Carina ABS-ét! Tök hamar visszavette a fékerőt; illetve az a nagy hangzavar amit csapott... Inkább amiatt zavar a dolog, hogy emiatt nem 100%-os az autó :-(

Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

ágo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3738 Dátum: 2008.11.07 15:29:36 »
Én is ABS nelkül járok
Szereztem már 2db, ingyen volt , az egyik bele se ment (1,6-bol), a másik meg nem komunikál a rendszerel
Ápolás:
Évente 2x kenem, de hétköznap nem használom és garázsba vann
 
SW 2,0 GLi 3S-FE T191

Nzsolt35

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3739 Dátum: 2008.11.07 20:18:46 »
Tehát álló helyzetben felpörgetve nem csinálja, csak ha sebességben van az autó, mozgás közben.
Minden sebesség fokozatban csinálja az említett fordulatszám tartományban?

1. és 2. fokozatban előfordul, hogy elmarad a zörgés, egyébként mindig csinálja, olykor más-más intenzitással (azért mindig hangosan és baljósan), de csörög.

Hmmm... ennek erőteljesen rezonátor ill. flexicső "szaga" van.
Sajnos szakszerű leírást nem tudok adni a dologról... azt majd a nálam sokkal jobban hozzáértőek fognak. :)
Amúgy ezen a problémán elég sokan végigmentek már (többek közt én is).
Szóval valószínüleg a katalizátor előtt lévő kis gömbőcben égtek ki a tömítések, ami bizinyos ford.szám-tartományban ezt az érdekes hangot kelti. Cseréjével orvosolható a probléma. Én személy szerint nem vettem bele gyárit, hanem egy megfelelő méretű "flexicső" lett a helyére hehesztve.
Márcsak a fordulattartományból következtethetően (milyen szép szó:)) flexicsőcsere fogja orvosolni. A motor rezonanciáját csillapító kütyüről van szó. Kipuffogósok nagyon hamar orvosolni tudják.
Köszi Kavarc!
Üdv.
G.


nekem a szervószivattyú ad iszonyatos csörgő nyikorgó hangot(carina II xli 91 1,6)
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.07 20:19:45 írta Misi »
91'carina II 1.6

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3740 Dátum: 2008.11.08 16:17:23 »
nekem a szervószivattyú ad iszonyatos csörgő nyikorgó hangot(carina II xli 91 1,6)

Biztos, hogy maga a szivattyú? Nem a szíj, ami hajtja? Ha tényleg a szivattyú, akkor azt nem ártana cserélni, mert előbb-utóbb hirtelen meg fog állni. Ehhez a típushoz tutira van bontott.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3741 Dátum: 2008.11.08 16:18:54 »
Én is ABS nelkül járok
Szereztem már 2db, ingyen volt , az egyik bele se ment (1,6-bol), a másik meg nem komunikál a rendszerel
Ápolás:
Évente 2x kenem, de hétköznap nem használom és garázsba vann
 

Nagyon jól néz ki a kocsid  :yes: ! Nehezen tudnám eldönteni, hogy a blazio-é, vagy a tiéd a szebb  :) ...

Viszont ez nagyon érdekes, hogy mindkettőtöknek ennyire ugyanaz a hibajelenség lépett föl. Én nem hiszek az ilyen véletlenekben. Nem lehet vajon, hogy az ABS-meghibásodás és ez a fékszorulás összefügg?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nzsolt35

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3742 Dátum: 2008.11.08 18:54:16 »
nekem a szervószivattyú ad iszonyatos csörgő nyikorgó hangot(carina II xli 91 1,6)

Biztos, hogy maga a szivattyú? Nem a szíj, ami hajtja? Ha tényleg a szivattyú, akkor azt nem ártana cserélni, mert előbb-utóbb hirtelen meg fog állni. Ehhez a típushoz tutira van bontott.
tulajdonképp sem ez sem az,hanem az ékszíjtárcsa ad szép kis nyolcasokat és innen a hang.amúgy az utóbbi 3 hónapban elfolyik a szervóból az olaj.ha öntök utánna fel dl-t akkor megszünik és megint csendben van egy hónapig.szerelő azt mondta,hogy az egész kormányművet is ki kellene cserélni.de mos egyenlőre pénz az ablakban.
köszi a választ!
91'carina II 1.6

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3743 Dátum: 2008.11.08 18:59:28 »
Nem lehet vajon, hogy az ABS-meghibásodás és ez a fékszorulás összefügg?

Mivel? A piros szinnel?  :ph34r: :shifty:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3744 Dátum: 2008.11.08 19:29:10 »
Nem lehet vajon, hogy az ABS-meghibásodás és ez a fékszorulás összefügg?

Mivel? A piros szinnel?  :ph34r: :shifty:
Azt kellene megnézni, hogy az ékszíj nem ver-e bele a karterba!   :)

Egyébként, meg komolyra fordítva, a daciáknál volt egy ilyen típushiba, hogy melegedett a fék, bár a kereket megemelve, nem volt vészes forgatni. Ott is a gumifékcső cseréje segített, ha jól emlékszem!
Megjegyzem a dugattyút tömítő látszólag négyszög keresztmetszetű tömítő gyűrű is okozhat dugattyúmozgási nehézségeket, mivel az ő dolga lenne fékoldáskor kicsit visszamozdítani a dugattyút.
Megjegyzem talán ez az egy, amiben a Ate fékje, amit a ráncfelvarrott , vagy eu-i gyártású gépekbe tettek jobb, mint a gyári AISIN, vagy TOYOTA, nem tom mi van ráírva.
Éppen ma cseréltem a téli kerekeket és elől abszolút szabadon forog mindkét kerék, még csak nem is ér hozzá a betét!!!
Voszont volt szerencsém japóhoz is, de az nem forgott teljesen szabadon megjáratás után sem!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3745 Dátum: 2008.11.08 21:29:57 »
Nem lehet vajon, hogy az ABS-meghibásodás és ez a fékszorulás összefügg?

Mivel? A piros szinnel?  :ph34r: :shifty:

Fék-fék  ::) ... furának tartottam, hogy mindkét autónál pontosan ugyanaz a hibajelenség lépjen föl. Bocs, ha akkora hülyeség volt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3746 Dátum: 2008.11.08 21:48:16 »
Fék-fék  ::) ... furának tartottam, hogy mindkét autónál pontosan ugyanaz a hibajelenség lépjen föl. Bocs, ha akkora hülyeség volt.

Dehogy!  :flowers:
Vicceltem... probaltam


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3747 Dátum: 2008.11.08 22:06:09 »
Fék-fék  ::) ... furának tartottam, hogy mindkét autónál pontosan ugyanaz a hibajelenség lépjen föl. Bocs, ha akkora hülyeség volt.

Dehogy!  :flowers:
Vicceltem... probaltam

OK, OK, én meg folyton komolyan veszek mindent, pedig próbálom ezt kontrollálni  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3748 Dátum: 2008.11.18 11:23:35 »
Egyébként, meg komolyra fordítva, a daciáknál volt egy ilyen típushiba, hogy melegedett a fék, bár a kereket megemelve, nem volt vészes forgatni. Ott is a gumifékcső cseréje segített, ha jól emlékszem!
Megjegyzem a dugattyút tömítő látszólag négyszög keresztmetszetű tömítő gyűrű is okozhat dugattyúmozgási nehézségeket, mivel az ő dolga lenne fékoldáskor kicsit visszamozdítani a dugattyút...
No, hogy pont kerüljön ennek a fékszorulós történet végére:
Pénteken meg lett javítva a fék:
szét lettek szedve teljesen a féknyergek (preventív jelleggel a "nem szorulós" oldalon is), meg lettek takarítva alaposan a munkahengerek valamint a nyereg is; valamint féknyereg felújító készletből ki lett cserélve minden gumi alkatrész. Ezután össze lett szerelve a cucc; légtelenítés. Most már tök jó; teljesen hidegek a tárcsák hosszabb, fékezéseket nem tartalmazó út után. Végre!
Sajnos, azért rendesen betükrösödtek a betétek; valamint a tárcsa is kicsit megsötétedett; szóval, elég extrém hőterhelést kapott a cucc ezen "szorulás" miatt.

Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3749 Dátum: 2008.11.18 19:11:35 »
Egyébként, meg komolyra fordítva, a daciáknál volt egy ilyen típushiba, hogy melegedett a fék, bár a kereket megemelve, nem volt vészes forgatni. Ott is a gumifékcső cseréje segített, ha jól emlékszem!
Megjegyzem a dugattyút tömítő látszólag négyszög keresztmetszetű tömítő gyűrű is okozhat dugattyúmozgási nehézségeket, mivel az ő dolga lenne fékoldáskor kicsit visszamozdítani a dugattyút...
No, hogy pont kerüljön ennek a fékszorulós történet végére:
Pénteken meg lett javítva a fék:
szét lettek szedve teljesen a féknyergek (preventív jelleggel a "nem szorulós" oldalon is), meg lettek takarítva alaposan a munkahengerek valamint a nyereg is; valamint féknyereg felújító készletből ki lett cserélve minden gumi alkatrész. Ezután össze lett szerelve a cucc; légtelenítés. Most már tök jó; teljesen hidegek a tárcsák hosszabb, fékezéseket nem tartalmazó út után. Végre!
Sajnos, azért rendesen betükrösödtek a betétek; valamint a tárcsa is kicsit megsötétedett; szóval, elég extrém hőterhelést kapott a cucc ezen "szorulás" miatt.


Akkor gondolom most már kézzel is vissza tudtad nyomni a munkahengert.