Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681852 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

mokusmaster

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3720 Dátum: 2008.10.29 19:46:03 »
Kedves b.c.
Szia,

Nekem 1.6-os Ave-m van (nem vvti) és ugyanaz a csörgést hallani mint at általad leírt eset. Szeretném tudni, hogy sikerült-e megtalálni a hiba okát, vagy sem. Nálam is 2000 ford-nál eltűnik alatta viszont motorterheléstől függően hallatszik. Én úgy gondolom, hogy az ékszíjfeszítő szíjtárcsa haldoklik, ha kézzel meg próbálom mozgatni, akkor érezni, hogy lötyög egy kicsit és hasonló csak sokkal halkabb csörgést hallani. Véleményem szerint a motor rezgése miatt csörög és 2000-es fordszám fölött kisimul a motor járása, nem rázkódik és ezért nem hallani.
Neked mi a véleményed?
Köszönettel
kisEmber

Jelige: "merre csörög a dió"  ::)
Hi boccs hogy bele pampogok nekem is volt ilyesmi csörgésem,klima kompresszor csapágya kezzdte megadni magát.Ez csak tipp

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3721 Dátum: 2008.10.31 20:47:57 »
Sziasztok!
Múlt héten voltam az autó futóművét megnézetni, mert rossz úton igencsak kopogott. Szilentekre gyanakodtam de mind OK, viszont a kormányműnél találtak egy kis kotyogást ami okozhatja a kopogó hangot. Mivel új alkatrészként igen borsos áron vesztegetik, bontottként valszeg ugyanolyan sz@rt kapnék, az esetleges felújítása mellett gondolkozom.Tudtok-e róla, hogy a típushoz létezik felújítókészlet, és ha igen, mennyiért?

Biztos, hogy szakszerű volt az ellenőrzés? Carinánál úgyszólván mindig a stabilizátor-szilentek, és/vagy (többnyire és) a stabilizátor-összekötő "zászlók" szokták okozni a kopogást rossz úton. Toyotához, típushoz értő szerelő nézte meg?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3722 Dátum: 2008.11.01 07:03:58 »
Sziasztok!
Múlt héten voltam az autó futóművét megnézetni, mert rossz úton igencsak kopogott. Szilentekre gyanakodtam de mind OK, viszont a kormányműnél találtak egy kis kotyogást ami okozhatja a kopogó hangot. Mivel új alkatrészként igen borsos áron vesztegetik, bontottként valszeg ugyanolyan sz@rt kapnék, az esetleges felújítása mellett gondolkozom.Tudtok-e róla, hogy a típushoz létezik felújítókészlet, és ha igen, mennyiért?

Biztos, hogy szakszerű volt az ellenőrzés? Carinánál úgyszólván mindig a stabilizátor-szilentek, és/vagy (többnyire és) a stabilizátor-összekötő "zászlók" szokták okozni a kopogást rossz úton. Toyotához, típushoz értő szerelő nézte meg?
Folyamatos rossz utas kopogást a kormányösszekötő belső csuklója ad. tiszta fémes kopogás, mert onnan már nem csillapít semmi, szépen felvezeti a hangot a kormányoszlopon.
Aztán lehet összekötő külső csukló is, és ebben a  korban az alsó gömbtámaszokat is figyelni kell. Ez utóbbi általában az egyenesfutásra van hatással, elhúz valamelyik irányba. Nekem anno egyetlen egy helyen egy parkolóban adott hangot, amikor betekert kormánnyal áltam be és egy kis gödrön ment át, akkor bekoppant, illetve nem középállású kormánnyal ment egyenesen (ami persze előzőleg nem, volt így, fokozatosan alakult ki).
Úgyhogy csak csínján azzal a "carinánál mindíg" mondatokkal. Idő szerint az következik, mostanában kezdenek leszakadozni a gyári porvédők onnanantól meg már közel a vég. De szerintem nem ez a legjobban elhasználódásra hajlamos futómű elem!

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3723 Dátum: 2008.11.01 10:07:01 »
Toyota szervizben munkafelvevő a srác, mellette otthon maszekol, nekem nagyon úgy tűnt vágja a témát. Körbenézte az autót is, azt mondta alapvetően egyben van, bár szerinte a kilóméterállást nyugodtan megszorozhatom kettővel.Véleménye szerint ez a típus volt a Toyota legmegbízhatóbb modellje,ami utána jött az már nem az igazi,a maiakat pedig hozzá képest hulladéknak nevezte. Biztos tud valamit,hisz nap mint nap találkozik a problémákkal. 
'93 Carina Xli 1.6

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3724 Dátum: 2008.11.01 18:06:18 »
Toyota szervizben munkafelvevő a srác, mellette otthon maszekol, nekem nagyon úgy tűnt vágja a témát. Körbenézte az autót is, azt mondta alapvetően egyben van, bár szerinte a kilóméterállást nyugodtan megszorozhatom kettővel.Véleménye szerint ez a típus volt a Toyota legmegbízhatóbb modellje,ami utána jött az már nem az igazi,a maiakat pedig hozzá képest hulladéknak nevezte. Biztos tud valamit,hisz nap mint nap találkozik a problémákkal. 

Én is ismerek Toyotás szerelőt, sok éven át volt szerelő, majd főszerelő egy márkaképviseletnél, néhány éve magán "praxist" nyitott. Érdekes módon ő nem nevezi hulladéknak a mai Toyotákat a régiekhez képest, a régieknek is megvoltak a bajaik, és persze ami sokkal egyszerűbb, az ritkábban is fog elromlani, ugye.

Aztán persze mindenki döntse el, hogy kinek és mit hisz. Ha jólesik ezt gondolni, hogy "bezzeg a régi Toyoták", hát tessék  ::) ... Annyit azért elmesélnék, hogy ausztriai házigazdáinknak volt anno egy E11-es (facelift előtti, gülüszemű) Corollája, amit a sok nagyeszű "hozzáértő" ugyancsak százszor megbízhatóbbnak tart, mint a mai Toyotákat, mert hisz az még JAPÁN volt, naná - na, ehhez képest osztrák vendéglátóink csak "Scheissauto" becenéven emlegetik azt a Corollát, évente négyszer-ötször kellett szervízbe vinni gariidő alatt, bexart rajta a klíma, az ABS, a motor (hengerfej), az ablakemelők, a légzsákok (!), a kuplung, stb stb stb... Gariidő lejártakor kapásból adták el. Ennyit erről, régi Toyotával is ki lehetett fogni a xart :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3725 Dátum: 2008.11.01 18:08:38 »
Sziasztok!
Múlt héten voltam az autó futóművét megnézetni, mert rossz úton igencsak kopogott. Szilentekre gyanakodtam de mind OK, viszont a kormányműnél találtak egy kis kotyogást ami okozhatja a kopogó hangot. Mivel új alkatrészként igen borsos áron vesztegetik, bontottként valszeg ugyanolyan sz@rt kapnék, az esetleges felújítása mellett gondolkozom.Tudtok-e róla, hogy a típushoz létezik felújítókészlet, és ha igen, mennyiért?

Biztos, hogy szakszerű volt az ellenőrzés? Carinánál úgyszólván mindig a stabilizátor-szilentek, és/vagy (többnyire és) a stabilizátor-összekötő "zászlók" szokták okozni a kopogást rossz úton. Toyotához, típushoz értő szerelő nézte meg?
Folyamatos rossz utas kopogást a kormányösszekötő belső csuklója ad. tiszta fémes kopogás, mert onnan már nem csillapít semmi, szépen felvezeti a hangot a kormányoszlopon.
Aztán lehet összekötő külső csukló is, és ebben a  korban az alsó gömbtámaszokat is figyelni kell. Ez utóbbi általában az egyenesfutásra van hatással, elhúz valamelyik irányba. Nekem anno egyetlen egy helyen egy parkolóban adott hangot, amikor betekert kormánnyal áltam be és egy kis gödrön ment át, akkor bekoppant, illetve nem középállású kormánnyal ment egyenesen (ami persze előzőleg nem, volt így, fokozatosan alakult ki).
Úgyhogy csak csínján azzal a "carinánál mindíg" mondatokkal. Idő szerint az következik, mostanában kezdenek leszakadozni a gyári porvédők onnanantól meg már közel a vég. De szerintem nem ez a legjobban elhasználódásra hajlamos futómű elem!

Azt írtam: "úgyszólván mindig"  ::) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3726 Dátum: 2008.11.01 19:43:24 »
régi toyotával az volt a jó h nem volt minek elromlani.  :wacko:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3727 Dátum: 2008.11.01 19:48:30 »
Végül is igazad lehet Palaczk,nekem ez az első Toyotám és remélem még egy darabig ez is marad,de ha egy ilyen koros autóval csak ennyi gond van / kopp-kopp / én bizalmat szavazok a japán gyártású japán autóknak,mindamellett elismerem,hogy az angol gyártású Carina,Ave stb..autó is jó lehet az alkalmazott minőségbiztosítási rendszer miatt.A szerelő srác viszont egyáltalán nem az a " hú,most osztom neked az észt!" tipusú ember,kötetlen beszélgetés alatt mondogatta tapasztalatait.
'93 Carina Xli 1.6

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3728 Dátum: 2008.11.03 22:10:44 »
A következő probléma megoldásához szeretném a fékben járatos fórumtársak segítségét kérni:
a bal első fék valami oknál fogva nem old ki teljesen; amire abból lehet következtetni, hogy a kocsival megállván
-mindig melegebb a bal eslő felni, mint a jobb oldali;
- precízen beállított guminyomásnál is néha kicsit balra húz az autó;
- valamint a felnin is sokkal több fékpor gyűlik össze a bal oldalon, mint a jobb oldalon.
A dolog nem annyira súlyos, hiszen a fogyasztást érdemben nem befolyásolja (~6,7-6,8 l/100km - nagyrészt országút, okosan vezetve),
de a tudat, hogy nem 100%-os a technika, akkor is zavaró.

Amit eddig próbáltam a hiba elhárítására:
- teljesen szétszedtem a féket, az úszónyereg könnyen mozog, nincsen berohadva (egyébként meg is takarítottam, megkentem; viszont a gumi gyűrűt már természetesen nem sikerült visszaaplikálni a stift végére...)
- a munkahengert is megmozgattam (kinyomtam - nem teljesen természetesen-, majd pillanatszorítóval vssza, többször egymás után).
- a betéteket szétfeszítő kis rezgéscsillapító rugók szárait is széjjelebb feszítve raktam vissza, de nyilván, ezek érdemben nem játszanak szerepet a betétek tárcsáról való elmozdításában.

Egyébként betétek nincsennek elkopva; a társa is OK, nem üt.
Milyen javaslatotok van? Karmantyúcsere? Féknyeregcsere? Munkahenger csere? Az autócsere kizárva!  :helpsmilie:
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.03 22:18:03 írta blazio »
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3729 Dátum: 2008.11.03 22:56:05 »
A következő probléma megoldásához szeretném a fékben járatos fórumtársak segítségét kérni:
a bal első fék valami oknál fogva nem old ki teljesen; amire abból lehet következtetni, hogy a kocsival megállván
-mindig melegebb a bal eslő felni, mint a jobb oldali;
- precízen beállított guminyomásnál is néha kicsit balra húz az autó;
- valamint a felnin is sokkal több fékpor gyűlik össze a bal oldalon, mint a jobb oldalon.
A dolog nem annyira súlyos, hiszen a fogyasztást érdemben nem befolyásolja (~6,7-6,8 l/100km - nagyrészt országút, okosan vezetve),
de a tudat, hogy nem 100%-os a technika, akkor is zavaró.

Amit eddig próbáltam a hiba elhárítására:
- teljesen szétszedtem a féket, az úszónyereg könnyen mozog, nincsen berohadva (egyébként meg is takarítottam, megkentem; viszont a gumi gyűrűt már természetesen nem sikerült visszaaplikálni a stift végére...)
- a munkahengert is megmozgattam (kinyomtam - nem teljesen természetesen-, majd pillanatszorítóval vssza, többször egymás után).
- a betéteket szétfeszítő kis rezgéscsillapító rugók szárait is széjjelebb feszítve raktam vissza, de nyilván, ezek érdemben nem játszanak szerepet a betétek tárcsáról való elmozdításában.

Egyébként betétek nincsennek elkopva; a társa is OK, nem üt.
Milyen javaslatotok van? Karmantyúcsere? Féknyeregcsere? Munkahenger csere? Az autócsere kizárva!  :helpsmilie:
Okozhatják a félrehúzást a gumik is, és a pl. megégett fékbetétek is.
Érdemes lenne megfigyelni, hogy enyhén leejtős úton egy erőteljesebb fékezés-megállás után, lassan felengedett fékpedálnál az autó simán elgurul, vagy valóban kicsit beragad a fék, ezzel ki lehet zárni a hidraulikus egységeket, és már csak a mechanikusan kopó alkatrészekre kell gondolni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3730 Dátum: 2008.11.03 23:35:23 »
A következő probléma megoldásához szeretném a fékben járatos fórumtársak segítségét kérni:
a bal első fék valami oknál fogva nem old ki teljesen; amire abból lehet következtetni, hogy a kocsival megállván
-mindig melegebb a bal eslő felni, mint a jobb oldali;
- precízen beállított guminyomásnál is néha kicsit balra húz az autó;
- valamint a felnin is sokkal több fékpor gyűlik össze a bal oldalon, mint a jobb oldalon.
A dolog nem annyira súlyos, hiszen a fogyasztást érdemben nem befolyásolja (~6,7-6,8 l/100km - nagyrészt országút, okosan vezetve),
de a tudat, hogy nem 100%-os a technika, akkor is zavaró.

Amit eddig próbáltam a hiba elhárítására:
- teljesen szétszedtem a féket, az úszónyereg könnyen mozog, nincsen berohadva (egyébként meg is takarítottam, megkentem; viszont a gumi gyűrűt már természetesen nem sikerült visszaaplikálni a stift végére...)
- a munkahengert is megmozgattam (kinyomtam - nem teljesen természetesen-, majd pillanatszorítóval vssza, többször egymás után).
- a betéteket szétfeszítő kis rezgéscsillapító rugók szárait is széjjelebb feszítve raktam vissza, de nyilván, ezek érdemben nem játszanak szerepet a betétek tárcsáról való elmozdításában.

Egyébként betétek nincsennek elkopva; a társa is OK, nem üt.
Milyen javaslatotok van? Karmantyúcsere? Féknyeregcsere? Munkahenger csere? Az autócsere kizárva!  :helpsmilie:
Okozhatják a félrehúzást a gumik is, és a pl. megégett fékbetétek is.
Érdemes lenne megfigyelni, hogy enyhén leejtős úton egy erőteljesebb fékezés-megállás után, lassan felengedett fékpedálnál az autó simán elgurul, vagy valóban kicsit beragad a fék, ezzel ki lehet zárni a hidraulikus egységeket, és már csak a mechanikusan kopó alkatrészekre kell gondolni.

Plusz fékport, és melegedést is említett... ezek -a félrehúzással együtt- tényleg fékszorulásra utalnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3731 Dátum: 2008.11.04 08:58:20 »
Plusz fékport, és melegedést is említett... ezek -a félrehúzással együtt- tényleg fékszorulásra utalnak.
Nem sikerült egyértelműen fogalmaznom félrehúzás ügyében: nem fékezésnél húz félre, hanem normál haladásnál - no nem nagyon, minimális mértékben.
A fékszorulás az biztos, a kérdés, hogy mi okozhatja. Természetesen, miután felemelem az autót, a fék nem szorul... Mint a fogorvosnál.
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3732 Dátum: 2008.11.04 21:59:41 »
Plusz fékport, és melegedést is említett... ezek -a félrehúzással együtt- tényleg fékszorulásra utalnak.
Nem sikerült egyértelműen fogalmaznom félrehúzás ügyében: nem fékezésnél húz félre, hanem normál haladásnál - no nem nagyon, minimális mértékben.
A fékszorulás az biztos, a kérdés, hogy mi okozhatja. Természetesen, miután felemelem az autót, a fék nem szorul... Mint a fogorvosnál.
Én a fékezésnél lévő félrehúzásra gondoltam.
A fékmunkahengert kézzel nem próbáltad visszanyomni amikor szétszedted?
Ezt a munkahengert simán vissza lehet nyomni úgy, hogy közben forgatni kell.
Az ABS szenzor hibával mit csináltál? Kiiktattad teljesen az ABS-t?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3733 Dátum: 2008.11.04 23:57:34 »
Plusz fékport, és melegedést is említett... ezek -a félrehúzással együtt- tényleg fékszorulásra utalnak.
Nem sikerült egyértelműen fogalmaznom félrehúzás ügyében: nem fékezésnél húz félre, hanem normál haladásnál - no nem nagyon, minimális mértékben.
A fékszorulás az biztos, a kérdés, hogy mi okozhatja. Természetesen, miután felemelem az autót, a fék nem szorul... Mint a fogorvosnál.

Hát legrosszabb esetben féknyereg csere.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3734 Dátum: 2008.11.05 08:35:43 »
Én a fékezésnél lévő félrehúzásra gondoltam.
A fékmunkahengert kézzel nem próbáltad visszanyomni amikor szétszedted?
Ezt a munkahengert simán vissza lehet nyomni úgy, hogy közben forgatni kell.
Az ABS szenzor hibával mit csináltál? Kiiktattad teljesen az ABS-t?
Fékmunkahenger kézzel történő visszanyomása: érdekes amit írsz, azaz, hogy kézzel simán vissza kellene, hogy lehessen tolni...
Én pillanatszorítóval tettem ezt meg, méghozzá elég jelentős erő kellett hozzá (nehéz ezt megítélni, de szerintem min. 200-500N erő kellett a visszanymáshoz, de lehet, hogy több is).
Igaz, hogy nem forgattam közben. Kipróbálom, ami írtál, Jency! Van jelentősége, hogy milyen irányba történjen a forgatás?

ABS: a szenzorhiba miatt kiiktatta önmagát az ABS, természetesen...
Gyújtás ráadásakor elkezdi az önellenőrzést, kicsit ki is alszik az ellenőrző lámpa, majd vissza gyullad.
Egyébként kiivettem a szenzort még régen (a tekercs részt a csonkállványból kb. 20 darabban sikerült kivenni); sőt, egy helyre (veszprémi Conti Teves) el is küldtem, hogy van-e valami hasonló, általuk gyártott cuccuk - hát nem volt.
Most nem régen volt műszakin a kocsi, akkor kivettem az ABS visszajelző izzót a műszerfalból, megelőzendő azt a kérdést, hogy "ez itten meg miért ég ?! "
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!