Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678155 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3585 Dátum: 2008.08.21 13:51:13 »
Sziasztok,

A carinamnak rossz a tetoablaka, nem lehetett mozgatni mert valami eltort benne..mar igy vettem. Nem is hasznaltam, nem volt baja, nem azott, nem mozgott..Egyik este veletlenul mellenyultunk es a lampakapcsolo helyett a teto gombjara tevedt kezunk. Onnantol az Istennek se tudtam visszarakni a helyere. Gondoltam megcsinaltatom, elvittem szervizbe, ahol kozoltek, hogy 100 e ft osszesen, mert cserelni kell az egeszet ..(bonto+szervizdijak). Mondtam, hogy egyenlore koszi, de nem, mert nincs annyi kp-m, igy is sokat koltottem ra mostanaban.. Nem igazan tudom, mit csinaljak, kicsit ketsegbe estem, mert felek, hogy be fog azni. Azt mondtak, megprobaljak visszarakni rendesen, de a szigeteles nem jo mar..Erdekes, ezelott jo volt, mosattam, esoben sem azott. Volt valakinek ilyesmi?
Lehetseges az, hogy a lehetosegekhez merten kihuzzam igy egy ideig??
Nagyon koszi.
Mate  (bocs, nincs ekezetem)
'94 Carina 2.0 GLi

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3586 Dátum: 2008.08.21 22:40:21 »
1; Meg tudom állapítani itthon egy egyszerű "1000 FT-os gagyi" multimeterrrel, hogy mi a rossz (feszszab, dióda, állórész, forgórész...), ha igen hogyan?
2; A generátor fesz.szabályzóbaba menő 3 db "tyúkbél" (ami eredetileg egy műanyag dugóban van összefogva de, nekem szét van törve és csak simán a saruk vannak rádugva a fesz.szab.-ra) sorrendje fentről lefelé jó-e?: fehér, piros-fekete, sárga-piros
 :helpsmilie: :helpsmilie:  :helpsmilie:
Ha a kefék nem érintkeznek, vagy a feszültség szabályzó hibás akkor nem világít a töltésvisszajelző lámpa, (esetleg kiégett a visszajelző izzó).
Mérd meg a feszültséget a sárga-piros vezetéken, amikor ráadod a gyújtást. Kis feszültség értéket kell mérni rádugva, lehúzva pedig közel az akkumulátor feszültség van. Az első mérésnél ha nem jó értéket mérsz, akkor a generátorban kell keresni a hibát, legfőképp a kefe érintkezési hiba miatt, vagy a forgórész van megszakadva. Ha a második mérésnél van a hiba, akkor a műszerfal felé menő vezeték ágán kell keresni a hibát.
Segítség, segítség!
Ugyanezzel a hibával állok szembe egy kocsival, azzal a különbséggel, hogy azon BOSCH generátor van.
Érdeklődnék, hogy kapcsolási rajz szerint a gerjesztőáram és a töltésjelző (sárga-piros) vezeték külön megy be a generátorba.
Ergo, ha a töltésjelző lámpa kiég vagy megszakad az a kör attól még működhet rendesen, lesz töltés, vagy a feszszabályzó igényli a töltésvisszajelző fesz-ét is?

Sürgős lenne!!!!

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3587 Dátum: 2008.08.21 23:06:20 »
Ugyanezzel a hibával állok szembe egy kocsival, azzal a különbséggel, hogy azon BOSCH generátor van.
Érdeklődnék, hogy kapcsolási rajz szerint a gerjesztőáram és a töltésjelző (sárga-piros) vezeték külön megy be a generátorba.
Ergo, ha a töltésjelző lámpa kiég vagy megszakad az a kör attól még működhet rendesen, lesz töltés, vagy a feszszabályzó igényli a töltésvisszajelző fesz-ét is?

Sürgős lenne!!!!
A töltésvisszajelző lámpa csak elősegíti a működést, de nem feltétlenül szükséges, mivel a generátor öngerjesztésü, és mindig van visszamaradt remanencia a generátorban.

keri

  • Szervezők
  • Alap-tag
  • *****
  • Hozzászólások: 272
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3588 Dátum: 2008.08.21 23:11:38 »
Sziasztok,

A carinamnak rossz a tetoablaka, nem lehetett mozgatni mert valami eltort benne..mar igy vettem. Nem is hasznaltam, nem volt baja, nem azott, nem mozgott..Egyik este veletlenul mellenyultunk es a lampakapcsolo helyett a teto gombjara tevedt kezunk. Onnantol az Istennek se tudtam visszarakni a helyere. Gondoltam megcsinaltatom, elvittem szervizbe, ahol kozoltek, hogy 100 e ft osszesen, mert cserelni kell az egeszet ..(bonto+szervizdijak). Mondtam, hogy egyenlore koszi, de nem, mert nincs annyi kp-m, igy is sokat koltottem ra mostanaban.. Nem igazan tudom, mit csinaljak, kicsit ketsegbe estem, mert felek, hogy be fog azni. Azt mondtak, megprobaljak visszarakni rendesen, de a szigeteles nem jo mar..Erdekes, ezelott jo volt, mosattam, esoben sem azott. Volt valakinek ilyesmi?
Lehetseges az, hogy a lehetosegekhez merten kihuzzam igy egy ideig??
Nagyon koszi.
Mate  (bocs, nincs ekezetem)

Azért először kérdezd meg a bontókat, mert ez egy kicsit magas ár ezért (de ne említsd a szervizes 100 ezerjét).
95 Toyota Carina E 1,6 (151)

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3589 Dátum: 2008.08.22 08:28:48 »
Ugyanezzel a hibával állok szembe egy kocsival, azzal a különbséggel, hogy azon BOSCH generátor van.
Érdeklődnék, hogy kapcsolási rajz szerint a gerjesztőáram és a töltésjelző (sárga-piros) vezeték külön megy be a generátorba.
Ergo, ha a töltésjelző lámpa kiég vagy megszakad az a kör attól még működhet rendesen, lesz töltés, vagy a feszszabályzó igényli a töltésvisszajelző fesz-ét is?

Sürgős lenne!!!!

Látom beszéltél az öcséddel. :D

Délután ha jó a 2000-es generátora ráprószálhatnánk a kocsijára.Onnatól meg lehet szétszedni a régi generátort és kipucerálni ;)
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3590 Dátum: 2008.08.22 10:23:40 »
Sziasztok,

A carinamnak rossz a tetoablaka, nem lehetett mozgatni mert valami eltort benne..mar igy vettem. Nem is hasznaltam, nem volt baja, nem azott, nem mozgott..Egyik este veletlenul mellenyultunk es a lampakapcsolo helyett a teto gombjara tevedt kezunk. Onnantol az Istennek se tudtam visszarakni a helyere. Gondoltam megcsinaltatom, elvittem szervizbe, ahol kozoltek, hogy 100 e ft osszesen, mert cserelni kell az egeszet ..(bonto+szervizdijak). Mondtam, hogy egyenlore koszi, de nem, mert nincs annyi kp-m, igy is sokat koltottem ra mostanaban.. Nem igazan tudom, mit csinaljak, kicsit ketsegbe estem, mert felek, hogy be fog azni. Azt mondtak, megprobaljak visszarakni rendesen, de a szigeteles nem jo mar..Erdekes, ezelott jo volt, mosattam, esoben sem azott. Volt valakinek ilyesmi?
Lehetseges az, hogy a lehetosegekhez merten kihuzzam igy egy ideig??
Nagyon koszi.
Mate  (bocs, nincs ekezetem)

Azért először kérdezd meg a bontókat, mert ez egy kicsit magas ár ezért (de ne említsd a szervizes 100 ezerjét).

Udv,

Koszi a valaszt. A szerviz azt mondja, 40 ezer a bontott, 30 ezer a ket mozgato alkatresz (ez nincs benne a tetoablak araban??) es 30 ezerert szerelik.. Kerdeztem, hogy akkor most pontosan mi is a baj..A mozgato alkatresz rossz, viszont most a sinen is eltort valami. Visszaraktak ideiglenesen, de mozog. Azt mondtak most nem fog beazni, csak felek, hogy egy bukkanonal kiugrik megint..Van egy haverom, elviszem hozza, hatha a sint meg tudja butykolni, hogy redesen tartson az ablak. A szerelo mutatta tovabba, hogy most a szigateles se az igazi. (persze, mivel el van csuszva az ablak!!!) Szoval nem szeretem az ilyen butykolos megoldasokat, de ha a cimbora be tudja allitani az ablakot, orulni fogok, mint a megvaltasnak. Mostanaban belement nemi penz a Carinaba (megerdemli, mert nagyon jo most), ugyhogy egy honapig biztosan nem tudom csereltetni a tetoablakot, viszont olyan nincs, hogy ne uljek az automba addig! :D

Mate

'94 Carina 2.0 GLi

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3591 Dátum: 2008.08.22 12:39:42 »
Ugyanezzel a hibával állok szembe egy kocsival, azzal a különbséggel, hogy azon BOSCH generátor van.
Érdeklődnék, hogy kapcsolási rajz szerint a gerjesztőáram és a töltésjelző (sárga-piros) vezeték külön megy be a generátorba.
Ergo, ha a töltésjelző lámpa kiég vagy megszakad az a kör attól még működhet rendesen, lesz töltés, vagy a feszszabályzó igényli a töltésvisszajelző fesz-ét is?

Sürgős lenne!!!!

Látom beszéltél az öcséddel. :D

Délután ha jó a 2000-es generátora ráprószálhatnánk a kocsijára.Onnatól meg lehet szétszedni a régi generátort és kipucerálni ;)
Na ez most már messzebb került, mint eddig. Mostmár gyújtás sincs, ergo nem is indul. eddig csak töltés nem volt, de megnéztem és hát.... ::)
Szal lehet kutakodni, mert valahol elvész az áram.
kicsit volt bolygatva a motortéri biztosítékdoboz, de attól tönkre mehet????
Én még sanszosnak veszem az egyébként is gyengélkedő riogatót is, ami persze szakítja  a gyújtáskapcsoló fekete-piros szálát, de azt áthidalva sem történik semmi. minden süket! A műszerfalon egyedül a légzsák visszajelző dolgozik, meg hogy nyitva van az ajtó!
Mi a franc ez?????

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3592 Dátum: 2008.08.22 12:42:48 »
Ugyanezzel a hibával állok szembe egy kocsival, azzal a különbséggel, hogy azon BOSCH generátor van.
Érdeklődnék, hogy kapcsolási rajz szerint a gerjesztőáram és a töltésjelző (sárga-piros) vezeték külön megy be a generátorba.
Ergo, ha a töltésjelző lámpa kiég vagy megszakad az a kör attól még működhet rendesen, lesz töltés, vagy a feszszabályzó igényli a töltésvisszajelző fesz-ét is?

Sürgős lenne!!!!
A töltésvisszajelző lámpa csak elősegíti a működést, de nem feltétlenül szükséges, mivel a generátor öngerjesztésü, és mindig van visszamaradt remanencia a generátorban.
Nanana,  azért nem dinamó. Valahol meg kell kapja a gerjesztőáramot. A forgó tekercs kivezetéséein a gyűrűkön, amire a kefék is szorulnak kapnia kell a feszkót, méghozzá szabályozottat!  Ezek szerint generátorba menő fekete-piroson kapja?
 Ha annak adtam volna közvetlen feszkót akkor ki derült volna, hogy a generátoron belül, vagy kívül van a hiba?

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3593 Dátum: 2008.08.22 17:09:27 »
Nanana,  azért nem dinamó. Valahol meg kell kapja a gerjesztőáramot.
Hát persze, hogy nem dinamó! Ennek ellenére a generáto,r öngerjesztésű. A generátorban található kis és nagy teljesítményű dióda. A nagyteljesítményü felel a töltésért, a kis teljesítményű a gerjesztésért. Amikor a generátor elindul, akkor a forgórészben visszamaradt remanencia hatására feszültséget indukál az állórész tekercseiben, ami a kisteljesítményű diódáról a feszültségszabályzón keresztül vissza van vezetve a forgórészre, aminek hatására megnövekszik a forgórész mánesessége, és ezáltal nagyobb lesz az állórészben indukát feszültség, és ez mind addig növekszik amig el nem ér egy küszöbfeszültséget, amit a feszültségszabályzó határoz meg.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3594 Dátum: 2008.08.22 17:12:47 »
Na, előbújt a szög a zsákból.
Sajnos, megint szitkozódással kellene kezdenem, de mivel itt ez nem szokás, ezért eltekintek tőle.
Legyen elég annyi, hogy k..va mérges vagyok megint ezekre a BOSCH szemetekre, amivel teleszórták ezt a gépet!
Mert, hogy fesszbályzó baja volt.
Iszonyatos szerencsénk, hogy volt helyben az egyik külvárosi bontóban egy DENSO generátor, ami egy az egyben bepattintható a FOSCH helyére!
Mondanom sem kell, hogy az egykori csapágyhanggal működő generátor köddé vált.
A 228 000 km -t futott kocsiból kivett generátor hangtalanul teszi a dolgát. HIBÁTLAN!

Aztán, hogy a FOSCH mitől ment tönkre????
Megvizsgáltattuk egy szakemberrel, aki rendkívül kedves volt, mert minedezt ingyen megtette nekünk, annyit mondott, hogy elfáradt az elektronika. Ne is fáradozzunk vele, mert 42 körül van a még csak utángyártott fesszabályzó bele (100 körül van az eredeti!!!! 100 000 magyar forint ezért  a fosért????). Ha lehet vegyük meg a japánt (DENSO-t) semmi baj nem lesz vele!

Szal,mázli, mázli és még egyszer mázli, hogy volt kéznél ilyen, ja 9 eft bánta. Remélem nem külső hatásra ment tönkre a FOSCH, ami megkínozza a mostanit is, mert akkor innentől örök élet!

Ez lesz a jelszavam ezek után:

Bízz a jelben!!!
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.22 17:22:43 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3595 Dátum: 2008.08.22 17:15:02 »
Nanana,  azért nem dinamó. Valahol meg kell kapja a gerjesztőáramot.
Hát persze, hogy nem dinamó! Ennek ellenére a generáto,r öngerjesztésű. A generátorban található kis és nagy teljesítményű dióda. A nagyteljesítményü felel a töltésért, a kis teljesítményű a gerjesztésért. Amikor a generátor elindul, akkor a forgórészben visszamaradt remanencia hatására feszültséget indukál az állórész tekercseiben, ami a kisteljesítményű diódáról a feszültségszabályzón keresztül vissza van vezetve a forgórészre, aminek hatására megnövekszik a forgórész mánesessége, és ezáltal nagyobb lesz az állórészben indukát feszültség, és ez mind addig növekszik amig el nem ér egy küszöbfeszültséget, amit a feszültségszabályzó határoz meg.
Kösz, valami ilyesmi rémlett, de megmondom őszintén, hogy nem az elektronika a kedvencem, bár muszáj érteni hozzá.
NA, kösz Jency mégegyszer, remélem mostmár rendben lesz a gép.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3596 Dátum: 2008.08.22 18:29:42 »
Ja, én kezdeményeztem, aztán meg én nem írom le, hogy mik voltak a jelek, bár én is csak másodkézb
ől tudom.

Szal ha lehal a fesszabályzó és csak aksiról tud menni, akkor a következők tapasztalhatók:

- előszöris egyre gyengébb a gép, 5-dik pallóval 90-et megy, feltehetően a gyengébb szikrának köszönhetően, illetve annak, hogy az egyébként is kevés, és egyre kevesebb hálózati fszültség miatt a befecskendezett üzemanyag mennyisége kevesebb. ezt normál esetben persze kompenzálja a motorvezérlés, de 9-10 V körül már feladja.
- illetve nemsokkal ezután meg is áll
- érdekes módon a töltésvisszajelző lámpa nem világolt, hogy nincs töltés, viszont gyújtásráadására sem!!!
- természetesen az alapjáratban mérhető akkufeszültség kevesebb mint 14,5 V Ezt feltöltött aksival lehet tesztelni, mert akkor , megint megy lemerülésig, ami nagyon rövid idő!( a DENSO esetében pontosan 14,6 V, BOSCH-nál az enyémen 15,3 V, ami meglepett kicsit), ami pedig a legfontosabb, hogy terhelésre (lámpa, ventilátor, egyéb fogyasztó) csökkenő feszültséggel reagál, míg normál mőködés esetén tartja a fogyasztók bekapcsolása után is  a terhelés nélküli min. 14,5 V-ot.

Jency ajánlása szintén remek segítség volt a hiba keresésében, nevezetesen, hogy a generátorra menő 3 vezetékes csatlakozón a sárga-piros vezetéket megmérve csatlakoztatva alig, lehúzott csatlakozó mellett hálózati feszkót kell mérni.
Annyival egészíteném, ki, hogy a mellette lévő (középső) fekete-piroson is hálózati feszkó van a lehúzott állapotban. Egészen addig, amíg az utastérben lévő 10 A-es biztit ki nem csapja az ember valamivel, mert akkor megszűnik az előbb említett vezetékben az akkufesz, és gyújtásra már semmit sem csinál. Ez az utastéri biztosítéktábla jobb felső sarkánál egy függőlegesen álló 10 A-s bizti. Ennek halálakor egyedül a légzsákot teszteli, meg világol az ajtó nyitva lámpa. Ez egy biztosték cserével orvosolható, miután az ember visszatér az infarktusból.

szal ezek a jelek, de ne legyen rá szükségünk!

 

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3597 Dátum: 2008.08.22 20:10:06 »
Na, előbújt a szög a zsákból.
Sajnos, megint szitkozódással kellene kezdenem, de mivel itt ez nem szokás, ezért eltekintek tőle.
Legyen elég annyi, hogy k..va mérges vagyok megint ezekre a BOSCH szemetekre, amivel teleszórták ezt a gépet!
Mert, hogy fesszbályzó baja volt.
Iszonyatos szerencsénk, hogy volt helyben az egyik külvárosi bontóban egy DENSO generátor, ami egy az egyben bepattintható a FOSCH helyére!
Mondanom sem kell, hogy az egykori csapágyhanggal működő generátor köddé vált.
A 228 000 km -t futott kocsiból kivett generátor hangtalanul teszi a dolgát. HIBÁTLAN!

Aztán, hogy a FOSCH mitől ment tönkre????
Megvizsgáltattuk egy szakemberrel, aki rendkívül kedves volt, mert minedezt ingyen megtette nekünk, annyit mondott, hogy elfáradt az elektronika. Ne is fáradozzunk vele, mert 42 körül van a még csak utángyártott fesszabályzó bele (100 körül van az eredeti!!!! 100 000 magyar forint ezért  a fosért????). Ha lehet vegyük meg a japánt (DENSO-t) semmi baj nem lesz vele!

Szal,mázli, mázli és még egyszer mázli, hogy volt kéznél ilyen, ja 9 eft bánta. Remélem nem külső hatásra ment tönkre a FOSCH, ami megkínozza a mostanit is, mert akkor innentől örök élet!

Ez lesz a jelszavam ezek után:

Bízz a jelben!!!

Nem tudom, hogy most beszélgettünk, pont a fos-boschról Hajdúszoboszlón, vagy már korábban, de ha igen, akkor ugye emlékszel, hogy mit mondtam? A Nissanban (P-11/144) egymás után mentek tönkre a fos-bosch kütyük. Kezdve a legfájóbbal, a légtömegmérővel. 110E HUF a szervízben, másutt gondos keresést követően 60E-ért lehetett volna szerezni fű alatt, mitomén honnan. Még a Bosch képviselet is csak 84E HUF+ÁFA összeget mondott az újra...

Szóval a dolog nem egyedi, a miőség egyszerűen katasztrofális. A Denso darabokkal szerelt egyedeknél (korábbi versus P-11) itt sem volt semmi baj, csak azt meg nem lehetett egyáltalán kapni, na nem véletlenül, az EU-ban szerelt kocsikhoz csak Boscht illesztettek, Denso a kontinensre sem tette be a lábát... Gondolom az angol Carinákkal is hasonló volt a helyzet.
No és mással meg nem lehetet pótolni speciel a légtömegmérőt, mert nem volt ám csereszabatos, még erre is gondoltak...

Szóval kicsit olyan, mint a Renaultnál a Sagem trafó... Itt ugye a Beru a megoldás és örök darab, ennek ellenére alapból Sagem ment bele. Mostanában Valeo-t raknak bele, de a Sagem gyárban csinálják, ugyanazon a gyártósoron, feltételezem ugyanolyan xar lesz, csak már ég a pofájuk gondolom. Ahelyett, hogy Beru-t tennének be és nincsen panasz...

Bocsánat az OFF-ért.

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3598 Dátum: 2008.08.22 20:15:19 »
Szóval a dolog nem egyedi, a miőség egyszerűen katasztrofális.

Csak halkan jegyzem meg, hogy az Aurisokban csikorgo fekpofak is BOSCH-bol vannak.

Bocs az OFF-ért.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3599 Dátum: 2008.08.23 08:13:48 »
Na, előbújt a szög a zsákból.
Sajnos, megint szitkozódással kellene kezdenem, de mivel itt ez nem szokás, ezért eltekintek tőle.
Legyen elég annyi, hogy k..va mérges vagyok megint ezekre a BOSCH szemetekre, amivel teleszórták ezt a gépet!
Mert, hogy fesszbályzó baja volt.
Iszonyatos szerencsénk, hogy volt helyben az egyik külvárosi bontóban egy DENSO generátor, ami egy az egyben bepattintható a FOSCH helyére!
Mondanom sem kell, hogy az egykori csapágyhanggal működő generátor köddé vált.
A 228 000 km -t futott kocsiból kivett generátor hangtalanul teszi a dolgát. HIBÁTLAN!

Aztán, hogy a FOSCH mitől ment tönkre????
Megvizsgáltattuk egy szakemberrel, aki rendkívül kedves volt, mert minedezt ingyen megtette nekünk, annyit mondott, hogy elfáradt az elektronika. Ne is fáradozzunk vele, mert 42 körül van a még csak utángyártott fesszabályzó bele (100 körül van az eredeti!!!! 100 000 magyar forint ezért  a fosért????). Ha lehet vegyük meg a japánt (DENSO-t) semmi baj nem lesz vele!

Szal,mázli, mázli és még egyszer mázli, hogy volt kéznél ilyen, ja 9 eft bánta. Remélem nem külső hatásra ment tönkre a FOSCH, ami megkínozza a mostanit is, mert akkor innentől örök élet!

Ez lesz a jelszavam ezek után:

Bízz a jelben!!!

Nem tudom, hogy most beszélgettünk, pont a fos-boschról Hajdúszoboszlón, vagy már korábban, de ha igen, akkor ugye emlékszel, hogy mit mondtam? A Nissanban (P-11/144) egymás után mentek tönkre a fos-bosch kütyük. Kezdve a legfájóbbal, a légtömegmérővel. 110E HUF a szervízben, másutt gondos keresést követően 60E-ért lehetett volna szerezni fű alatt, mitomén honnan. Még a Bosch képviselet is csak 84E HUF+ÁFA összeget mondott az újra...

Szóval a dolog nem egyedi, a miőség egyszerűen katasztrofális. A Denso darabokkal szerelt egyedeknél (korábbi versus P-11) itt sem volt semmi baj, csak azt meg nem lehetett egyáltalán kapni, na nem véletlenül, az EU-ban szerelt kocsikhoz csak Boscht illesztettek, Denso a kontinensre sem tette be a lábát... Gondolom az angol Carinákkal is hasonló volt a helyzet.
No és mással meg nem lehetet pótolni speciel a légtömegmérőt, mert nem volt ám csereszabatos, még erre is gondoltak...

Szóval kicsit olyan, mint a Renaultnál a Sagem trafó... Itt ugye a Beru a megoldás és örök darab, ennek ellenére alapból Sagem ment bele. Mostanában Valeo-t raknak bele, de a Sagem gyárban csinálják, ugyanazon a gyártósoron, feltételezem ugyanolyan xar lesz, csak már ég a pofájuk gondolom. Ahelyett, hogy Beru-t tennének be és nincsen panasz...

Bocsánat az OFF-ért.


Kicsit ellenkeznem kell!
A kocsi, amiből kigépészkedtük a gencsit egy hollandiából behozott darab. Nem mellesleg 1.8 Lean Burn, no de ez most mellékes.
Viszont az nem mellékes, hogy csak DENSO cuccok vannak benne!!! Az alvázszáma SB-s, tehát angol, szal....
Lehetséges, hogy a szegénykeverékessége miatt tettek bele minőségi cuccot, mert az a motor igencsak igényli, hogy rendben legyenek az alkatrészek. Nagyon pontos szabályozást és az alkatrészek maximális pontosságát igényli, hogy a szegénykeverékkel is rendesen menjen.
Ehhez képest az alap 4A-FE egy buta játékszer. Persze talán ezért kicsit hibatűrőbb is.