Ja, én kezdeményeztem, aztán meg én nem írom le, hogy mik voltak a jelek, bár én is csak másodkézb
ől tudom.
Szal ha lehal a fesszabályzó és csak aksiról tud menni, akkor a következők tapasztalhatók:
- előszöris egyre gyengébb a gép, 5-dik pallóval 90-et megy, feltehetően a gyengébb szikrának köszönhetően, illetve annak, hogy az egyébként is kevés, és egyre kevesebb hálózati fszültség miatt a befecskendezett üzemanyag mennyisége kevesebb. ezt normál esetben persze kompenzálja a motorvezérlés, de 9-10 V körül már feladja.
- illetve nemsokkal ezután meg is áll
- érdekes módon a töltésvisszajelző lámpa nem világolt, hogy nincs töltés, viszont gyújtásráadására sem!!!
- természetesen az alapjáratban mérhető akkufeszültség kevesebb mint 14,5 V Ezt feltöltött aksival lehet tesztelni, mert akkor , megint megy lemerülésig, ami nagyon rövid idő!( a DENSO esetében pontosan 14,6 V, BOSCH-nál az enyémen 15,3 V, ami meglepett kicsit), ami pedig a legfontosabb, hogy terhelésre (lámpa, ventilátor, egyéb fogyasztó) csökkenő feszültséggel reagál, míg normál mőködés esetén tartja a fogyasztók bekapcsolása után is a terhelés nélküli min. 14,5 V-ot.
Jency ajánlása szintén remek segítség volt a hiba keresésében, nevezetesen, hogy a generátorra menő 3 vezetékes csatlakozón a sárga-piros vezetéket megmérve csatlakoztatva alig, lehúzott csatlakozó mellett hálózati feszkót kell mérni.
Annyival egészíteném, ki, hogy a mellette lévő (középső) fekete-piroson is hálózati feszkó van a lehúzott állapotban. Egészen addig, amíg az utastérben lévő 10 A-es biztit ki nem csapja az ember valamivel, mert akkor megszűnik az előbb említett vezetékben az akkufesz, és gyújtásra már semmit sem csinál. Ez az utastéri biztosítéktábla jobb felső sarkánál egy függőlegesen álló 10 A-s bizti. Ennek halálakor egyedül a légzsákot teszteli, meg világol az ajtó nyitva lámpa. Ez egy biztosték cserével orvosolható, miután az ember visszatér az infarktusból.
szal ezek a jelek, de ne legyen rá szükségünk!