Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678144 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3555 Dátum: 2008.07.30 21:18:07 »
Sziasztok!

Kb 2-3 hete érdekes kopogást hallok előről... A jobb oldalon nem annyira vészes, de a bal oldali nagyon gáz. A dolog kis tempónál apróbb úthibákon jelentkezik. Nagyobb "döccenőkben" ill. nagyobb tempónál nem hallatszik a dolog. Úgy érzékelem, hogy, ha lassan is, de a hang egyre hangosabb és egyre idegesítőbb. Az autó 2 hónapja volt műszakin (nem, nem "áttolóson") és csont nélkül átment. Ötlet?

Olajfogyasztás: akik ismernek itt a fórumon azok tudják, hogy mióta nálam van az autó azóta küzdök néminemű olajfogyasztással. Eddig nem kezdtem vele különösebben semmit sem, inkább töltögettem az olajat szorgalmasan. Öt éve van nálam az autó, ez idő alatt alig nőtt a fogyasztás, persze olajból. 2-4 dl / 1000 km. Az autót jellemzően országúton használtam átlagosan évi 25ezres futással. Nemrég úgy hozta a sors, hogy szinte kizárólag autópályázom 130-140-es tempóban. Azóta az van, hogy felugrott az olajfogyi 1 literre 1000 km-ként. Két hete voltunk nyaralni, összesen 1200 km-t tettünk (országút/város) meg kerek fél liter hiányzott. Elég érdekes.
Sajnos arra jutottam, hogy kerül, amibe kerül szeptember vége felé megcsináltatom. (A szelepszár-szimmeringeket már másfél éve beszereztem.) :)  Ehhez kérnék segítséget a Tisztelt fórumtársaktól, hogy hova érdemes/szabad/ajánlott vinni az autót? Elsősorban Bp és közvetlen környéke érdekelne. A Supratrendnél néhányan már gyógyíttatták az Carinájukat, úgy tudom elégedetten.

Tisztelettel:
'94 1.6 JT153ATK

Szia! Az elülről jövő kopogás szerintem stabilizátor-szilent, és/vagy stabilizátor-összekötő "zászló" ("pálca","kutyacsont", ahogy tetszik). Egyik sem egy drága dolog. Kicsit kevésbé szerencsés esetben lehet kormányösszekötő-gömbfej is, de az nem annyira jellemző.

Gyűrűzésre-szimeringezésre én Pécsett tudok csak szerelőt, máshonnan nincs tapasztalatom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3556 Dátum: 2008.07.31 08:14:12 »
Sziasztok!

Kb 2-3 hete érdekes kopogást hallok előről... A jobb oldalon nem annyira vészes, de a bal oldali nagyon gáz. A dolog kis tempónál apróbb úthibákon jelentkezik. Nagyobb "döccenőkben" ill. nagyobb tempónál nem hallatszik a dolog. Úgy érzékelem, hogy, ha lassan is, de a hang egyre hangosabb és egyre idegesítőbb. Az autó 2 hónapja volt műszakin (nem, nem "áttolóson") és csont nélkül átment. Ötlet?

Olajfogyasztás: akik ismernek itt a fórumon azok tudják, hogy mióta nálam van az autó azóta küzdök néminemű olajfogyasztással. Eddig nem kezdtem vele különösebben semmit sem, inkább töltögettem az olajat szorgalmasan. Öt éve van nálam az autó, ez idő alatt alig nőtt a fogyasztás, persze olajból. 2-4 dl / 1000 km. Az autót jellemzően országúton használtam átlagosan évi 25ezres futással. Nemrég úgy hozta a sors, hogy szinte kizárólag autópályázom 130-140-es tempóban. Azóta az van, hogy felugrott az olajfogyi 1 literre 1000 km-ként. Két hete voltunk nyaralni, összesen 1200 km-t tettünk (országút/város) meg kerek fél liter hiányzott. Elég érdekes.
Sajnos arra jutottam, hogy kerül, amibe kerül szeptember vége felé megcsináltatom. (A szelepszár-szimmeringeket már másfél éve beszereztem.) :)  Ehhez kérnék segítséget a Tisztelt fórumtársaktól, hogy hova érdemes/szabad/ajánlott vinni az autót? Elsősorban Bp és közvetlen környéke érdekelne. A Supratrendnél néhányan már gyógyíttatták az Carinájukat, úgy tudom elégedetten.

Tisztelettel:
'94 1.6 JT153ATK

Szia! Az elülről jövő kopogás szerintem stabilizátor-szilent, és/vagy stabilizátor-összekötő "zászló" ("pálca","kutyacsont", ahogy tetszik). Egyik sem egy drága dolog. Kicsit kevésbé szerencsés esetben lehet kormányösszekötő-gömbfej is, de az nem annyira jellemző.

Gyűrűzésre-szimeringezésre én Pécsett tudok csak szerelőt, máshonnan nincs tapasztalatom.
Én is a stabilizátor összekötőjére gyanakszom, mert ha feltételezzük, hogy a műszakin rendesen megnézték akkor ez az egy hiba lehet, amit nem vesznek észre, mert nem is vizsgálják.

Az olajfogyira meg annyit, hogy ez természetes, hogy különböző szituban más az olajfogyasztás.
Egyébként a corolla moci "felújítással" kapcsolatban megtanultam, hogy ez az olajfogysztás dolog piszkos egy játék, ugyanis spirálszerűen generálja saját magát a probléma.
Kicsit puhább, megkopott, kilágyult gyűrű, vagy szelepszárszimmering teljesen mindegy, ha valahol a gyűrű felé jut az olaj a hengerben történő égés miatt kokszosodik, amit a következő menetben letol a gyűrű. Ez a koksz megragasztja a gyűrűt, ami tovább növeli az olajfogyit a tömítetlenség miatt és így tovább körbe körbe.
Gondolom jó esetben, mondjuk egy autópályás menetnél kicsit ki tud járódni és ideigelenesen javul a helyzet, de tökéletes csak gyűrűcserével lesz.
Amióta megcsináltam a gyűrű és szimmering cseréket a corollán minimális olajat sem eszik az autó és a fogyasztása is elkezdett javulni, köszönhetően annak, hogy kezd összekopni.
Úgyhogy sajnos kénytelen leszel kicsit beruházni ebbe a projektbe, mert ez javulni nem fog!  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.31 08:17:02 írta b.c. »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3557 Dátum: 2008.07.31 17:42:40 »
kavarc:

Próbáld meg  Charlienál, a Pongrácz úton. Sok a pozitív visszajelzés. A szervizes fórumrészben van némi olvasnivaló.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

madmisi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3558 Dátum: 2008.08.02 22:19:51 »
Üdv!
Egy kis segítséget kérnék!!!!  :helpsmilie:
Akadt egy "kis" gubanc a csajszival (1994; 1,6 XLI; 4A-FE; DENSO generátor) : nincs töltés! :wacko:
Szóval az egész úgy kezdődött, hogy 1-2 hónappal ezelőtt néha indítás után nem volt töltés (hiába pörgettem fel az sem segített), ha leállítottam és újból indítottam akkor meggyógyult. Csinálta ezt egy párszor mikor meguntam biztosítékok csatlakozások megmozgat, generátor le, szétszed, hibát nem láttam, összerak, feltesz , generátor OK. Egészen mostanáig mikor megint elkezdte csinálni és a töltés teljesen megszűnt, ismét megmozgat, leszed..... vissza, de generátor most már egyáltalán nem tölt, sőt még a műszerfalon a töltésjelző lámpa sem világít ha ráadom a gyújtást. :no: :no: :no:
Tehát a kérdés a következő:
1; Meg tudom állapítani itthon egy egyszerű "1000 FT-os gagyi" multimeterrrel, hogy mi a rossz (feszszab, dióda, állórész, forgórész...), ha igen hogyan?
2; A generátor fesz.szabályzóbaba menő 3 db "tyúkbél" (ami eredetileg egy műanyag dugóban van összefogva de, nekem szét van törve és csak simán a saruk vannak rádugva a fesz.szab.-ra) sorrendje fentről lefelé jó-e?: fehér, piros-fekete, sárga-piros
 :helpsmilie: :helpsmilie:  :helpsmilie:
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.02 23:31:53 írta madmisi »

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3559 Dátum: 2008.08.02 23:12:14 »
1; Meg tudom állapítani itthon egy egyszerű "1000 FT-os gagyi" multimeterrrel, hogy mi a rossz (feszszab, dióda, állórész, forgórész...), ha igen hogyan?
2; A generátor fesz.szabályzóbaba menő 3 db "tyúkbél" (ami eredetileg egy műanyag dugóban van összefogva de, nekem szét van törve és csak simán a saruk vannak rádugva a fesz.szab.-ra) sorrendje fentről lefelé jó-e?: fehér, piros-fekete, sárga-piros
 :helpsmilie: :helpsmilie:  :helpsmilie:
Ha a kefék nem érintkeznek, vagy a feszültség szabályzó hibás akkor nem világít a töltésvisszajelző lámpa, (esetleg kiégett a visszajelző izzó).
Mérd meg a feszültséget a sárga-piros vezetéken, amikor ráadod a gyújtást. Kis feszültség értéket kell mérni rádugva, lehúzva pedig közel az akkumulátor feszültség van. Az első mérésnél ha nem jó értéket mérsz, akkor a generátorban kell keresni a hibát, legfőképp a kefe érintkezési hiba miatt, vagy a forgórész van megszakadva. Ha a második mérésnél van a hiba, akkor a műszerfal felé menő vezeték ágán kell keresni a hibát.

madmisi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3560 Dátum: 2008.08.02 23:30:32 »

Ha a kefék nem érintkeznek, vagy a feszültség szabályzó hibás akkor nem világít a töltésvisszajelző lámpa, (esetleg kiégett a visszajelző izzó).
Mérd meg a feszültséget a sárga-piros vezetéken, amikor ráadod a gyújtást. Kis feszültség értéket kell mérni rádugva, lehúzva pedig közel az akkumulátor feszültség van. Az első mérésnél ha nem jó értéket mérsz, akkor a generátorban kell keresni a hibát, legfőképp a kefe érintkezési hiba miatt, vagy a forgórész van megszakadva. Ha a második mérésnél van a hiba, akkor a műszerfal felé menő vezeték ágán kell keresni a hibát.

Köszi a gyors reagálást!!!
Reggel megyek és elvégzem a méréseket. Esetleg majd a "tyúkbelek" sorrendjét is meg tudnád nézni, hogy jó-e? (Gondolom az is erősen befolyásolja a töltést, ha esetleg elcsesztem a sorrendet)
« Utoljára szerkesztve: 2008.08.02 23:42:19 írta madmisi »

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3561 Dátum: 2008.08.05 14:56:52 »
Udv mindenkinek,

Szentenre-Obuda vonalon tud valaki egy jo, Toyota-ban jartas szerelot? Atnezetnem a kocsit (most vettem, carina 2.0, '94es), futomu, verzermuszij, kormanymu, olajcsere. Elore is koszi.

Mate
'94 Carina 2.0 GLi

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3562 Dátum: 2008.08.05 19:04:31 »
Üröm: Supra-trend

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3563 Dátum: 2008.08.06 11:20:23 »
Üröm: Supra-trend
Koszi szepen!
'94 Carina 2.0 GLi

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3564 Dátum: 2008.08.06 20:22:10 »
Sziasztok,

kb 2 éve volt minden szíj cserélve a kocsin, és azóta nyiszognak hidegen. Melegen OK, de hidegen irtó idegesítő (mondjuk csak kintről hallatszik).
Visszavittem, állítottak a feszességen, de csak csinálja. A feszesség egyébként OK.

Mi a szomorúságot tudok vele csinálni?

Kösz!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3565 Dátum: 2008.08.06 20:25:25 »
Sziasztok,

kb 2 éve volt minden szíj cserélve a kocsin, és azóta nyiszognak hidegen. Melegen OK, de hidegen irtó idegesítő (mondjuk csak kintről hallatszik).
Visszavittem, állítottak a feszességen, de csak csinálja. A feszesség egyébként OK.

Mi a szomorúságot tudok vele csinálni?

Kösz!

Háát, létezik ékszíjspray, de az is csak ideig-óráig hat. Ennyi erővel lehet szappanozni is egy kicsit, akkor sem nyikorog. A csere a megoldás erre a problémára, végül is két éves.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3566 Dátum: 2008.08.09 09:14:34 »
Sziasztok,

kb 2 éve volt minden szíj cserélve a kocsin, és azóta nyiszognak hidegen. Melegen OK, de hidegen irtó idegesítő (mondjuk csak kintről hallatszik).
Visszavittem, állítottak a feszességen, de csak csinálja. A feszesség egyébként OK.

Mi a szomorúságot tudok vele csinálni?

Kösz!

Háát, létezik ékszíjspray, de az is csak ideig-óráig hat. Ennyi erővel lehet szappanozni is egy kicsit, akkor sem nyikorog. A csere a megoldás erre a problémára, végül is két éves.

Szomorú vagyok... :-(
Azért két évesen nem kéne még ékszíjat cserélni. Akkor hallgatom még egy ideig...

Kösz!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3567 Dátum: 2008.08.09 16:51:24 »
Szomorú vagyok... :-(
Azért két évesen nem kéne még ékszíjat cserélni. Akkor hallgatom még egy ideig...

Kösz!

Alkalmasint nem a legjobb minőségű szíj kerülhetett föl a legutóbbi csere során. Újabb csere csak pár ezer forint lenne, de ha te inkább hallgatod a nyiszogást, hát te tudod  ::) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

zolika0128

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3568 Dátum: 2008.08.12 09:27:18 »
Szia!

Köszönöm a gyors választ, valahol én is a szíj és tarsaira gondoltam, hogy onnan jöhet. A komplett szíjcserén az összes szíjat érted+a vezérműszíj feszítőket is?

Zoli.

Igen, nálam kompletten lettek cserélve a szíjak (vezérmű is), de szerintem is inkább a külső szíjjak egyike volt a bűnös, ( nagyon remélem) talán a klímáé.


Sziasztok!

A hétvégén kicseréltük az ékszíjakat, és láss csodát megszűnt a kellemetllen hang. Az okát még mindíg nem értem, hogy mi okozta a hangot, mert nem "ékszíjas" hang volt. Amire még gondolok, vagy legalábbis nem volt jó, az a vezérműszíj feszessége. A laza enyhe kifejezés. Azt a feszítővel megfeszítettük, lehet, hogy ez okozta a hangot. A motor is szebben jár. Ennek a cseréje is meg fog történni most a hétvégén.

Üdv,
Zoli.

keri

  • Szervezők
  • Alap-tag
  • *****
  • Hozzászólások: 272
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3569 Dátum: 2008.08.15 15:45:06 »


Sziasztok!

A hétvégén kicseréltük az ékszíjakat, és láss csodát megszűnt a kellemetllen hang. Az okát még mindíg nem értem, hogy mi okozta a hangot, mert nem "ékszíjas" hang volt. Amire még gondolok, vagy legalábbis nem volt jó, az a vezérműszíj feszessége. A laza enyhe kifejezés. Azt a feszítővel megfeszítettük, lehet, hogy ez okozta a hangot. A motor is szebben jár. Ennek a cseréje is meg fog történni most a hétvégén.

Üdv,
Zoli.

Örölünk, hogy segített a szíjcsere, :clap: nálam még mindig nem jött vissza a hang. :no:
95 Toyota Carina E 1,6 (151)