Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678074 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3525 Dátum: 2008.07.16 22:42:23 »
Sziasztok! :helpsmilie:
Az én carina e -m szegénykeverékes angol-motoros autó!
Sajnos hibája a következő: Európában kevés van belőle, így bontóban nem lehet vele találkozni, vagy igen ritkán.
Ezért, nem lehet hozzá olcsón alkatrészhez jutni, pedig kellene pár cucc. Ha valaki tud olyan bontót ahol lehet hozzá alkatrészeket venni, üzenhetne!
Köszönet :clap:

Leginkább Angliába,Hollandiába,Svájcba vitték mint a cukrot.
Így javallom az Ebay nézegetését.

Ha te is lambda szondát keresel az ingadozó fordulatszám miatt sajna ha találsz az is arany árba van. :(
DE állítólag az 1,8-as szondája is jó hozzá ha szegíny keverékes. :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3526 Dátum: 2008.07.18 08:41:27 »
Alapjáraton nem világít, még néha 2-ben sem. Kicsit meghúzatva kigyullad.
OK. De mi világít néha, és mi gyullad ki? :eek:

A motorelektronika jelző sárga kontroll lámpa világít. Néha nincs gond, és kilométereket megyek anélkül, hogy kigyulladna, néha a második sebességnél kigyullad. Többen a lambda szondára gyanakodnak. Alánéztem, de mivel nem értek hozzá, nekem nem tűnt fel semmi rendellenes.
Egy diagnosztika, és az említett alkatrész javítása kb. milyen összeget emésztene föl? Friss vétel, ezért kicsit leapadtak a forrásaim.
Szerintem, ha csak nem kontakt hiba akkor a valamelyik jeladó fals jelére gondolok.
A MAP szenzor-hoz menő vákuumvezeték rendben van?

LcDkY

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3527 Dátum: 2008.07.18 12:11:38 »
Üdv Toyotások...

Starlet részlegről irányítottak ide b.c -hez vagy Jency -hez. Problémám a következő:
Adott egy 87'es EP71 -es Starlet. Kb 1 hete, amikor ráadtam a gyujtást, látom hogy a benzinszintjelző felmegy az egekbe és kiakad. Majd indítás után a Vízhőfok is kb 1 perc alatt felmegy az egekbe. Tankom tuti nincs tele(ilyen benzinárak mellett), és az is tuti h a vizem se forr fel, mert a Ventillátor rendesen kapcsol le, -fel,.
Gondoltam szétszedem az Úszóját a benzinszintjelzőnek. És amikor kézzel minimumra állítottam, a műszerfalon akkor is fél tanknyi benzint mutatott.
Az összes madzagot meg mindent átnéztem KH után kutatva. Műszerfalat is kibontottam, megmozgattam mindent. De a probléma még mindig fenn áll.

Valakinek valamilyen ötlet?
Előre is köszi...

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3528 Dátum: 2008.07.18 12:55:25 »
Üdv Toyotások...

Starlet részlegről irányítottak ide b.c -hez vagy Jency -hez. Problémám a következő:
Adott egy 87'es EP71 -es Starlet. Kb 1 hete, amikor ráadtam a gyujtást, látom hogy a benzinszintjelző felmegy az egekbe és kiakad. Majd indítás után a Vízhőfok is kb 1 perc alatt felmegy az egekbe. Tankom tuti nincs tele(ilyen benzinárak mellett), és az is tuti h a vizem se forr fel, mert a Ventillátor rendesen kapcsol le, -fel,.
Gondoltam szétszedem az Úszóját a benzinszintjelzőnek. És amikor kézzel minimumra állítottam, a műszerfalon akkor is fél tanknyi benzint mutatott.
Az összes madzagot meg mindent átnéztem KH után kutatva. Műszerfalat is kibontottam, megmozgattam mindent. De a probléma még mindig fenn áll.

Valakinek valamilyen ötlet?

Sajnos a Starlet műszerfalát nem ismerem, és kapcsolási rajzal sem rendelkezem, pedig abból biztosan meg lehetne tudni, hogy hol a hiba.
Az biztos, hogy nem a tank és a vízhőfok jeladónál van  gond, hanem a műszerfalnál. A jelenség teljesen arra utal, mint amikor a műszerfal nyák lapján a feszültségstabilizátor megadta magát, de ez csak egy ötlet.
Talán segítene 1 fénykép a műszerfal hátuljáról.
Előre is köszi...

Kicsit rendbetettem az idézetet, mert a lezáró tag elé írtad a választ. Totter
 
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.18 12:58:56 írta Trotter66 »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3529 Dátum: 2008.07.18 13:08:26 »
Üdv Toyotások...

Starlet részlegről irányítottak ide b.c -hez vagy Jency -hez. Problémám a következő:
Adott egy 87'es EP71 -es Starlet. Kb 1 hete, amikor ráadtam a gyujtást, látom hogy a benzinszintjelző felmegy az egekbe és kiakad. Majd indítás után a Vízhőfok is kb 1 perc alatt felmegy az egekbe. Tankom tuti nincs tele(ilyen benzinárak mellett), és az is tuti h a vizem se forr fel, mert a Ventillátor rendesen kapcsol le, -fel,.
Gondoltam szétszedem az Úszóját a benzinszintjelzőnek. És amikor kézzel minimumra állítottam, a műszerfalon akkor is fél tanknyi benzint mutatott.
Az összes madzagot meg mindent átnéztem KH után kutatva. Műszerfalat is kibontottam, megmozgattam mindent. De a probléma még mindig fenn áll.

Valakinek valamilyen ötlet?

Sajnos a Starlet műszerfalát nem ismerem, és kapcsolási rajzal sem rendelkezem, pedig abból biztosan meg lehetne tudni, hogy hol a hiba.
Az biztos, hogy nem a tank és a vízhőfok jeladónál van  gond, hanem a műszerfalnál. A jelenség teljesen arra utal, mint amikor a műszerfal nyák lapján a feszültségstabilizátor megadta magát, de ez csak egy ötlet.
Talán segítene 1 fénykép a műszerfal hátuljáról.
Előre is köszi...

Kicsit rendbetettem az idézetet, mert a lezáró tag elé írtad a választ. Totter
 
Magam is erre tippelek.
Az a feszültség stabilizátor az nem csak egy kondi, az összes műszerrel párhuzamosan kötve? Mert olyat láttam már.
Ja és megjegyzem nagyon rossz ötlet volt kézzel lefeszengetni a mutatót!!! :hammer:

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3530 Dátum: 2008.07.18 13:36:48 »
Az a feszültség stabilizátor az nem csak egy kondi, az összes műszerrel párhuzamosan kötve?
Nem csak egy kondi, hanem általában egy három lábú transistornak kinéző stabilizált táp IC.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3531 Dátum: 2008.07.18 14:05:52 »
Az a feszültség stabilizátor az nem csak egy kondi, az összes műszerrel párhuzamosan kötve?
Nem csak egy kondi, hanem általában egy három lábú transistornak kinéző stabilizált táp IC.
Éppen tegnap nézegettem a 2E mocis corolla kapcsolási rajzát ott egyszerűen csak egy kondival volt jelölve, ezek szerint ugyanez a fesz stabilizáló.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3532 Dátum: 2008.07.18 18:26:57 »
Éppen tegnap nézegettem a 2E mocis corolla kapcsolási rajzát ott egyszerűen csak egy kondival volt jelölve, ezek szerint ugyanez a fesz stabilizáló.
És a kondi melyik körre volt kötve a rajzon? Ha kondinak van rajzolva, akkor az is. Ezt a feszültség stabilizátor IC-t nem nagyon szokták külön feltüntetni, mivel ez a műszerfal nyákon van. A rajz csak a visszajelző izzókat és műszereket jelöli, de a részletes kapcsolást nem.
Ami még érdekes, hogy sokszor valami elvetemült típust építenek be, amit még sokszor a neten sem lehet beazonosítani, és akkor lehet megvenni az eredetit, ami több ezerbe kerül. Amikor pl. egy nevezzük W jelű kocsinak ezzel a problémával találkoztam, akkor sikerült egy másikról egy referencia értéket mérni, amiből kiderült, hogy az egész egy 100-150 Ft-os alkatrésszel helyettesíthető, ami még többet is tud, mint az eredeti. Ott egy 7808-as IC-t kellet beépíteni, ami egy rövidzár és hő védelemmel van ellátva.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3533 Dátum: 2008.07.18 21:23:18 »

És a kondi melyik körre volt kötve a rajzon?

Bocs, ez valóban nem a 2 E, az piti, ez a 4A-GE mocival van!
Ja, meg bocs a használhatatlan képért is, itthol nem tudok normálisat csinálni! Jobb szélen van a kondi!
Én, ha rákattintok a képre, kicsivel bagyobb lesz, úgy jobban látszik.
Egyébként a pozitív negatív szál közé van kötve. ugyan ezekről veszik a mászerek is a pozitívat, negatívat, akinek szüksége van rá.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.18 21:27:09 írta b.c. »

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3534 Dátum: 2008.07.19 09:26:11 »
Egyébként a pozitív negatív szál közé van kötve. ugyan ezekről veszik a mászerek is a pozitívat, negatívat, akinek szüksége van rá.
Ennek csupán zavarszűrés szerepe van.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3535 Dátum: 2008.07.19 10:35:41 »
Egyébként a pozitív negatív szál közé van kötve. ugyan ezekről veszik a mászerek is a pozitívat, negatívat, akinek szüksége van rá.
Ennek csupán zavarszűrés szerepe van.
Köszönöm, volt egy tippem erre is, de nem mertem hangoztatni! Nem igazán az én asztalom az elketronika, de nagyon nyitott vagyok rá, mert nagyon érdekel a téma!

aksamac

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3536 Dátum: 2008.07.21 21:06:07 »
Kedves Fórumtagok!

Friss tulajként egy Carina E (1996/1) 1.6 Liftback autóval rendelkezem.

Hello,

nekem a töltés és a tôle balra lévôfék visszajelzô lámpa világított alapjáraton, majd gázadásra eltûnt... Ennek generátorcsere lett a vége. Mint kiderült nem szereti ha beázik :) Én alblakmosóval áztattam be.  :hammer: Csak a beázás miatt gondolom, hátha ez is bennelehet.

áksa
Carina E XLI 1.6 Liftback 1997

Zoli710

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3537 Dátum: 2008.07.22 22:00:14 »
Üdv mindenkinek

Egy 1995-ös Carinám van, a következő probléma megoldásában szeretném a segitségeteket kérni.
Szóval a tükörrel lenne  a gond,a szerelők szerint a tükrök motorjai jók,a vezérlő joystikkal sincs gond,de mégsem találják a hiba okát.
Szerintük valahol van egy relé ami meghibásodott és a miatt nem müködnek a tükrök,ha valakinek bármilyen ötlete van vagy esetleg már volt ilyen problémája kérlek irjatok.
Előre is köszi

Zoli

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3538 Dátum: 2008.07.22 22:29:53 »
Üdv mindenkinek

Egy 1995-ös Carinám van, a következő probléma megoldásában szeretném a segitségeteket kérni.
Szóval a tükörrel lenne  a gond,a szerelők szerint a tükrök motorjai jók,a vezérlő joystikkal sincs gond,de mégsem találják a hiba okát.
Szerintük valahol van egy relé ami meghibásodott és a miatt nem müködnek a tükrök,ha valakinek bármilyen ötlete van vagy esetleg már volt ilyen problémája kérlek irjatok.
Előre is köszi

Zoli
Hali!
Első lépésben ki kell mérni a kapcsolóra menő 10 pólusú steckernél, hogy van-e feszültség. Az 1-es lábon a zöld vezetéknél kell mérni a feszültséget, de ha olyanod van, ami behajtja magát, akkor a 10-es lábon kell mérni. Továbbá a testet is ki kell mérni, ami a 4-es lábra megy, a behajtó típusnál az 5-ös lábra. Ha ezekkel minden rendben van, és le van ellenőrizve a tükör motor, akkor csak a vezérlő kapcsolónál kell keresni a hibát, vagy a vezérlőkapcsoló és a tükör közötti megfelelő kontaktust.
Relét ne keress, mert a kapcsolási rajzon nincs.

Zoli710

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3539 Dátum: 2008.07.22 22:34:50 »
Üdv mindenkinek

Egy 1995-ös Carinám van, a következő probléma megoldásában szeretném a segitségeteket kérni.
Szóval a tükörrel lenne  a gond,a szerelők szerint a tükrök motorjai jók,a vezérlő joystikkal sincs gond,de mégsem találják a hiba okát.
Szerintük valahol van egy relé ami meghibásodott és a miatt nem müködnek a tükrök,ha valakinek bármilyen ötlete van vagy esetleg már volt ilyen problémája kérlek irjatok.
Előre is köszi

Zoli
Hali!
Első lépésben ki kell mérni a kapcsolóra menő 10 pólusú steckernél, hogy van-e feszültség. Az 1-es lábon a zöld vezetéknél kell mérni a feszültséget, de ha olyanod van, ami behajtja magát, akkor a 10-es lábon kell mérni. Továbbá a testet is ki kell mérni, ami a 4-es lábra megy, a behajtó típusnál az 5-ös lábra. Ha ezekkel minden rendben van, és le van ellenőrizve a tükör motor, akkor csak a vezérlő kapcsolónál kell keresni a hibát, vagy a vezérlőkapcsoló és a tükör közötti megfelelő kontaktust.
Relét ne keress, mert a kapcsolási rajzon nincs.




Szia

Köszi a tippet,eddig még minden szerelő feladta,esetleg abban tudnál még segíteni hogy egy kapcsolási rajzot küldenél ,vagy tippet hogy hová vigyem ahol értenek is hozzá

Kszi