Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678153 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3465 Dátum: 2008.07.03 14:41:21 »
Helló Mindenkinek!

Eddig csak olvasgattam a fórumot, de most leírom nektek a problémámat, ha tudtok segítsetek!
Van egy ’92-es japán Canina E 1.6xli-m amit szépen lassan elhagyott az ereje. Éreztem, hogy az autó gyengélkedik, ehhez képest viszont sokat fogyaszt (8liter), ezért múlthéten elvittem motor-diagnosztikára. A szaki elkeserített, mert azt mondta a padon 80LE-t mér. Azt mondta a lambdaszonda működik, benzin van nagyfordulaton is de valami fojtja a motort.
Gyújtás elosztó fedelet, gyertyákat, üzemanyagszűrőt, légszűrőt kicseréltem a szelephézagok jók és megmértük a kompressziót mind a 4 hengerben 13bar volt.
Még jövő héten sógorommal lebontjuk a kipufogó rendszert nem esett-e szét a hátsódob vagy tömődött el a katalizátor. De ha ez sem segít, akkor nem tudom még mi lehet a hiba oka.
Előre is köszönöm a segítő válaszokat!
csaszu

Én ennyiből a kipu rendszer eltömődésére gondolnék, elsősorban a katalizátor kerámiabetétének törésére és ezzel az átmenő gázok fojtására.

Ha amúgy minden más rendben van (tehát "csak" annyi a hiba hogy gyenge az autó), akkor én is erre tippelnék első körben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3466 Dátum: 2008.07.03 14:43:37 »
szeva mindenkinek! :helpsmilie:
Azt akarom kérdezni,hogy ha tud valaki egy bontót vagy esetleg van a 91-es carina ll 1,6 benzines géphez bal első(sárvédő?)mert pont az ív közepén előjött egy hatalmas lyuk.Már néztük haverokkal és mondják,hogy ezen már a gitt nem segít.Vagy vágassam ki azt a részt és hegesztessem meg?Így sem jövök ki olcsóbban mintha vennék bontóba egy ilyen elemet.
Előre is köszi a tanácsokat!

A Kluboldalon találsz egy olyan menüpontot baloldalt, hogy "boltok, bontók".

Amúgy a kihegesztés reális alternatív megoldás lehet. A Camrymen most lett kihegesztve a jobb első sárvédő, három helyen is el volt rohadva, volt vele munkája bőven a lakatosnak - így lett 16 ezer a munkadíj.

Kérdés persze, hogy bontott sárvédőt mennyiért találsz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3467 Dátum: 2008.07.03 19:44:00 »
Üdv Mindenkinek!
Minap,mivel rosszul csuktam be az ajtót,a belső utastérvilágítás égve maradt és röpke másfél nap alatt lemerítette az akksit.Nosza akksitöltés,kábelsaruk vissza,be a kocsiba és ekkor valami óraketyegésszerű hang ütötte meg a fülemet,valahonnan a kesztyütartó felöl.A motor indítása után megszűnik,de kíváncsiságból megint le ill.felraktam a sarukat és újból előjött a hang.Nektek produkál-e ilyesmit az autó,mi lehet a hang forrása,gyárilag ilyen, vagy valami utólag beszerelt kütyü szórakozik?
Mégegy kérdés:'93-as,1.6-os,4A-FE motornál,hogy lehet szelephézagot beállítani?
'93 Carina Xli 1.6

nautilus85

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3468 Dátum: 2008.07.03 19:51:02 »
Üdv Mindenkinek!
Minap,mivel rosszul csuktam be az ajtót,a belső utastérvilágítás égve maradt és röpke másfél nap alatt lemerítette az akksit.Nosza akksitöltés,kábelsaruk vissza,be a kocsiba és ekkor valami óraketyegésszerű hang ütötte meg a fülemet,valahonnan a kesztyütartó felöl.A motor indítása után megszűnik,de kíváncsiságból megint le ill.felraktam a sarukat és újból előjött a hang.Nektek produkál-e ilyesmit az autó,mi lehet a hang forrása,gyárilag ilyen, vagy valami utólag beszerelt kütyü szórakozik?
Mégegy kérdés:'93-as,1.6-os,4A-FE motornál,hogy lehet szelephézagot beállítani?

Ha jól tudom a kesztyűtartó környékén van vmi számítógép-szerű cucc, hasonló a neve a CPU-hoz, de most nem ugrik be. Lehet, hogy az 'installál' ilyenkor...  :wacko:
De majd a szakik megmondják  :yes:

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3469 Dátum: 2008.07.03 21:32:00 »
Üdv Mindenkinek!
Minap,mivel rosszul csuktam be az ajtót,a belső utastérvilágítás égve maradt és röpke másfél nap alatt lemerítette az akksit.Nosza akksitöltés,kábelsaruk vissza,be a kocsiba és ekkor valami óraketyegésszerű hang ütötte meg a fülemet,valahonnan a kesztyütartó felöl.A motor indítása után megszűnik,de kíváncsiságból megint le ill.felraktam a sarukat és újból előjött a hang.Nektek produkál-e ilyesmit az autó,mi lehet a hang forrása,gyárilag ilyen, vagy valami utólag beszerelt kütyü szórakozik?
Mégegy kérdés:'93-as,1.6-os,4A-FE motornál,hogy lehet szelephézagot beállítani?

Ez aku csere lesz.Én már jártam így.Nem érdemes szarakodni azzal az aksival mert könnyen indító moci javítás lesz belőle.
Az indító motor nem tud forgatni csak kattog a blendix ill az ecu dógozgat.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3470 Dátum: 2008.07.03 21:42:21 »
Az akksi jó,feltöltöttem és pöcc-röff!Utólag jutott eszembe,hogy amikor a fejegységet szedtük ki és óvatosságból akkor is lekötöttem az akksit,visszarakás után is csinálta,akkor pedig az akksinak semmi baja nem volt.
'93 Carina Xli 1.6

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3471 Dátum: 2008.07.03 22:29:09 »
Az akksi jó,feltöltöttem és pöcc-röff!Utólag jutott eszembe,hogy amikor a fejegységet szedtük ki és óvatosságból akkor is lekötöttem az akksit,visszarakás után is csinálta,akkor pedig az akksinak semmi baja nem volt.

Pedig a leirat alapján cella zárlathoz hasonló a dolog.
Tudol másik akut kölcsönbe szerványolni?

Esetleg indító motor lehet még de inkább aksi.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3472 Dátum: 2008.07.04 06:17:19 »
Az akksi jó,feltöltöttem és pöcc-röff!Utólag jutott eszembe,hogy amikor a fejegységet szedtük ki és óvatosságból akkor is lekötöttem az akksit,visszarakás után is csinálta,akkor pedig az akksinak semmi baja nem volt.

Pedig a leirat alapján cella zárlathoz hasonló a dolog.
Tudol másik akut kölcsönbe szerványolni?

Esetleg indító motor lehet még de inkább aksi.

Biztos,hogy nem az inditómotor csinálja,bár csak bő egy hónapja van nálam a verda,nem voltak indítási nehézségeim,sőt az eddigi autóimhoz képest meglepően könnnyen indul be a motor. :)Az akksi is jó egészségnek örvend,nem egészen 3 éves Varta 60 Ah-s,tudom,ettől még lehet cellazárlatos.Írtad,hogy az "ecu dógózgat",én vagyok a tudatlan,de mi az?Arra is gondoltam,hogy mivel van egy utólag beépített riasztó is benne,amit az előző gazda kikötött,netán annak valamilyen egysége "ketyeg" nekem az utastérben.Lehet,hogy meglátogatok egy autóvillamossági szerelőt.



'93 Carina Xli 1.6

csazsu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Toyota Carina E 1.6xli '92
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3473 Dátum: 2008.07.04 08:10:10 »
Helló Mindenkinek!

Eddig csak olvasgattam a fórumot, de most leírom nektek a problémámat, ha tudtok segítsetek!
Van egy ’92-es japán Canina E 1.6xli-m amit szépen lassan elhagyott az ereje. Éreztem, hogy az autó gyengélkedik, ehhez képest viszont sokat fogyaszt (8liter), ezért múlthéten elvittem motor-diagnosztikára. A szaki elkeserített, mert azt mondta a padon 80LE-t mér. Azt mondta a lambdaszonda működik, benzin van nagyfordulaton is de valami fojtja a motort.
Gyújtás elosztó fedelet, gyertyákat, üzemanyagszűrőt, légszűrőt kicseréltem a szelephézagok jók és megmértük a kompressziót mind a 4 hengerben 13bar volt.
Még jövő héten sógorommal lebontjuk a kipufogó rendszert nem esett-e szét a hátsódob vagy tömődött el a katalizátor. De ha ez sem segít, akkor nem tudom még mi lehet a hiba oka.
Előre is köszönöm a segítő válaszokat!
csaszu

Én ennyiből a kipu rendszer eltömődésére gondolnék, elsősorban a katalizátor kerámiabetétének törésére és ezzel az átmenő gázok fojtására.

Ha amúgy minden más rendben van (tehát "csak" annyi a hiba hogy gyenge az autó), akkor én is erre tippelnék első körben.

Sziasztok!
Azért vagyok szkeptikus a kipufogó hibáját illetően, mert a motor felpörög akár 7000-ig is, de olyan mintha a gázpedál benyomása után egy késleltetés lenne a rendszerben, nem pedig egy állandó keresztmetszet csökkenés, ami nagyfordulaton már jelentősen korlátozná az elégett gázok távozását. Persze, mivel nincs más ötletem, kivesszük a katalizátort, de még nem tudom, hogyan hajlítok oda valamilyen csőszakaszt, és mit kell lássak, vagy halljak anélkül. Nem szeretném mindjárt szétflexelni sem a katalizátort, sem a hátsódobot, hogy belenézzek.

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3474 Dátum: 2008.07.04 08:13:31 »

Biztos,hogy nem az inditómotor csinálja,bár csak bő egy hónapja van nálam a verda,nem voltak indítási nehézségeim,sőt az eddigi autóimhoz képest meglepően könnnyen indul be a motor. :)Az akksi is jó egészségnek örvend,nem egészen 3 éves Varta 60 Ah-s,tudom,ettől még lehet cellazárlatos.Írtad,hogy az "ecu dógózgat",én vagyok a tudatlan,de mi az?Arra is gondoltam,hogy mivel van egy utólag beépített riasztó is benne,amit az előző gazda kikötött,netán annak valamilyen egysége "ketyeg" nekem az utastérben.Lehet,hogy meglátogatok egy autóvillamossági szerelőt.


Az ECU a motor vezérlése.Ha nagy áramfelvétel van és nem műxik a rendszer akkor a kesztyű tartó felöl halllasz egy kis búgó,kattogó hangot.
Utólag kikötött riogató már nem szólhat bele a rendszerbe. :D Max részkomponensek zabálhatják az áramot.

Én cak a saját tapasztalatomat írtam le egy kisértetiesen ugyanígy haldokló aksival.
Ha naponta jártam a kocsival pöcre indult,mehetett a hi-fi egyebek.Ha 2 napig ált akkor az aksi már nem tudott elég indító áramot biztosítani így nem indúlt be a gép.CSAk kattogot az ECU.
Szerintem látogas meg egy villamoságist,baj nem lehet belőle. :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3475 Dátum: 2008.07.04 08:42:06 »
Profy,kösz a segítséget!Valaki tudja hogyan lehet szelephézagot állítani,kis korongokkal lehet belőni,vagy netán hidraulikus a rendszer és magát állítja? / 4A-FE /
'93 Carina Xli 1.6

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3476 Dátum: 2008.07.04 10:07:49 »
Profy,kösz a segítséget!Valaki tudja hogyan lehet szelephézagot állítani,kis korongokkal lehet belőni,vagy netán hidraulikus a rendszer és magát állítja? / 4A-FE /
Igen, korongos.Nem hallottam még egyébként arról, hogy bárkinek gondja lett volna vele!!!

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3477 Dátum: 2008.07.05 11:15:45 »
Nem tudom emlékszik-e valaki rá (Palaczk biztosan), de anno panaszkodtam, hogy a vezető ülésnél a tanksapka nyitó mellett a hátsó ajtó karom le volt törve - így vettem az autót. Tegnap kikaptam az ülést, nekiálltam nőgyógyászkodni és rájöttem, hogy az egész szerkezetet egy 10-es csavar fogja. Szóval kikaptam az egészet és mivel kb 2 éve rendeltem egy ilyen nyitogató szerkezetet a régit kikaptam (bowden  nélkül), az újat beraktam és voilá, 4,5 év után új fícsörrel gazdagodott az autóm :)
A másik meg, hogy az anyós ülést is kiszedtem és tök könnyedén hozzáfértem a biztonsági öv csatjához - azt is kiszedtem és fel akarom küldeni Bp-re a bontóba, hogy egy tök ui.et szerezzek be helyette. Most már vagy 3 hete csak 4 személyes a kocsim :(

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3478 Dátum: 2008.07.05 11:32:55 »
Nem tudom emlékszik-e valaki rá (Palaczk biztosan), de anno panaszkodtam, hogy a vezető ülésnél a tanksapka nyitó mellett a hátsó ajtó karom le volt törve - így vettem az autót. Tegnap kikaptam az ülést, nekiálltam nőgyógyászkodni és rájöttem, hogy az egész szerkezetet egy 10-es csavar fogja. Szóval kikaptam az egészet és mivel kb 2 éve rendeltem egy ilyen nyitogató szerkezetet a régit kikaptam (bowden  nélkül), az újat beraktam és voilá, 4,5 év után új fícsörrel gazdagodott az autóm :)
A másik meg, hogy az anyós ülést is kiszedtem és tök könnyedén hozzáfértem a biztonsági öv csatjához - azt is kiszedtem és fel akarom küldeni Bp-re a bontóba, hogy egy tök ui.et szerezzek be helyette. Most már vagy 3 hete csak 4 személyes a kocsim :(

Grat a csomagtartó-nyitóhoz  :yes: ! Az övcsatot szvsz fölösleges küldözgetned - megmondod hogy faceliftes Carinába kell jobb első övcsat, oszt kész.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3479 Dátum: 2008.07.06 09:22:59 »
Nem tudom emlékszik-e valaki rá (Palaczk biztosan), de anno panaszkodtam, hogy a vezető ülésnél a tanksapka nyitó mellett a hátsó ajtó karom le volt törve - így vettem az autót. Tegnap kikaptam az ülést, nekiálltam nőgyógyászkodni és rájöttem, hogy az egész szerkezetet egy 10-es csavar fogja. Szóval kikaptam az egészet és mivel kb 2 éve rendeltem egy ilyen nyitogató szerkezetet a régit kikaptam (bowden  nélkül), az újat beraktam és voilá, 4,5 év után új fícsörrel gazdagodott az autóm :)
A másik meg, hogy az anyós ülést is kiszedtem és tök könnyedén hozzáfértem a biztonsági öv csatjához - azt is kiszedtem és fel akarom küldeni Bp-re a bontóba, hogy egy tök ui.et szerezzek be helyette. Most már vagy 3 hete csak 4 személyes a kocsim :(
hát igen. Nekem is már a 2. van benne.
Sajnos ez is egy olyan része a carina-nak, amire nincs magyarázat.
Egyre vigyázz, lefele még véletlenül se nyomd a kart, mert 10-ed annyit bír mint húzásra.
És, hogy miért nyomnád lefele?
Rém egyszerű. Pollenszűrő csere, vagy tisztítás pl. . Hátra tolod az ülést, kormányt felbillented, mert így könnyebb bebújni a műszerfal alá. ( :wacko: :sweatdrop:)  Rém könnyen rá lehet könyökölni a karra és már ugrott is kb. 7000 ft, ha van a bontóban egyáltalán.
Míg élek nem fogom megérteni.
A fater 92-es LB corollájában ugyanez a kar fém lemezből sajtolt, és olyan erővel nyitja a hátsó ajtót, amit még egy 2 éves gyerek is kinyitna. Egy nagyon hallk kultúrál kattanást hallani, és emelhető a hátsó ajtó. Az ajtó visszazáródásakor hasonló finom kis kattanás hallatszik a csomagtérajtó zárjánál. ( megint csak erre tudok utalni alv.sz.: JT.....)
ezzel szemben a carinánál csak szenvedni lehet vele. Kétkezes és rendszerint el is törik.
Én már bontottam szét az enyémet, mondanom sem akkora talány, mint a ciripelés, vagy csörgés, amiről mindíg szót ejtek. Minden rendben, működik is végülis, csak azért mégsem így kellene.

Ja megjegyzem túl vagyok a főtengelyszimmering cserén. Ahogy szokkott lenni, köszönjük jól vagyunk. A nagyon finom olajszivárgás természetesen megszűnt. Költsége: 800 ft (NOK japó szimmeringgel !!!)
Pár óra meló a garázsban, a kocsi végig a lábán állt és csak a hosszbordásszíjakat, illetve a vezérműszíj alsó két burkolatát vettem le, meg persze a vezérlést!!!
Na, de nem is ez az érdekes, hanem, hogy a szíjakkal való kínlódást nem csináltam, mert nem volt rá időm (már, ami a csörgő hang keresésére irányult volna). Viszont indítás után nem csinálta, majd csak 2 nap után jött vissza a csörgő hang, amíg hideg, melegen nem igazán hallaható.

Ha már itt tartok, el kell dicsekedjem azzal is, hogy a jövő évi műszakira készülendő felraktam hátra az új dobokat, meg betéteket (ami már meg van vagy 2 éve), így a hátsó fék már kompletten teljesen zsír új, csilla-villa.
Pénteken volt szerencsém megméretni egy kisebb bekopási időszak után.
eltérések: elöl 3%, ingadozás: 3% , hátul 3 % ingadozás: 4 %, kézifék eltérés 3 %.
Fél szemel figyelték a szervizes "kollégák" a mérést. Csak ennyit mondtak: "De sz.r!" és továbbmentek. Mondtam nekik , hogy: "úgy látom tudok féket csinálni" és én is tovább mentem.
Ehhez a témához tartozik, hogy szegény ismerősőm, akinek természetesen szintén hátsó féket cseréltek a közeli márkaszervízben egy fél éve, és a számla 100 e ft körülre jött ki (szerintem valami apróságot még csinálhattak) most készül vizsgára, hátsó eltérés 74 % !!!!
Mondtam neki, hogy én fele pénzből neki is megcsináltam volna a 3 %-os féket. Ne vigye oda, mert enyhén szólva gondok vannak azzal a csapattal de ragaszkodik hozzájuk! Nos, én ettől többet nem tudok tenni érte! Most szereztem neki pár műszakira szükséges alkatrészt némi kedvezménnyel, hétfőn visszi a "szuperszervízbe a mestereknek".
Na, hagy vigye!
A "jel" legyen vele! (na, de 100 e-ért+műszakira felkészítés vizsgáztatás ???  :2guns:
Istenem, nem is tudom mit csinálnék, ha 100 eFt-ot költhetnék a kocsimra szabadon !!!
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.07 11:48:58 írta b.c. »