Mondjuk lehet hogy 200 milliónak van olyan nagy batárja a többinek meg japán csoda
Az USA-ban, ha jól tudom, minden lakosra 1.5 autó jut, tehát kb. 450 millió autóval számolhatunk. De az igazán nagy, V8-as motorok már ott is kisebbségben vannak - igazából már csak a SUV-okban és főleg a pickup kisteherautókban találkozni velük nagyobb számban; a "sima" személyautók legnagyobb része már ott is hat-, sőt egyre nagyobb arányban négyhengeres, és a jellemző hengerűrtartalom is lement valahová 2.5-3.5 liter közé. Ami persze európai szemmel nézve még mindig sok; de azt se felejtsük el, hogy egyrészt az átlagos amerikai autó meglehetősen fiatal, mert hamar kidobják őket, a többségük meg sem éri a tizenéves kort, ergo az utakat jellemzően aránylag keveset futott, korszerű, kis károsanyag-kibocsátású kocsik népesítik be; másrészt lassan hajtanak, és emiatt az átlagos fogyasztásuk jóval kisebb, mint azt az ember elsőre gondolná.
Amiben az amerikai társadalom még mindig aránytalanul nagy részt képvisel a világ összességét tekintve, az a nyersanyag-felhasználás. Az átlagos amerikai, mondhatni, pazarlóan sok energiát és nyersanyagot felhasznál élete során. De ez minden jóléti társadalomra jellemző - éppenséggel ránk, európaiakra is; nehogy azt higyjük, hogy pl. mi, magyarok annyira rosszul állunk ezen a téren - a világ felső egyötödében bőven benne vagyunk.
Károsanyag-kibocsátás, környezetszennyezés szempontjából viszont már rég nem az USA a probléma, és nem is Európa. Hanem másodsorban India, és elsősorban Kína, méghozzá hatványozottan növekvő mértékben.