És ha az eredetiről leműtöm a bogyót, akkor elejét tudom venni a korróziónak, vagy azon még szükség van arra, és emiatt valami más meghibásodási lehetőséget húzok magamra az eltávolítással?
A leműtés a rásütött gumi lehámozásával kezdődik, utána az alatta lévő acél hüvelyt kell palástirányban leflexelni. Marha kemény. A kissé meghámozott acél hüvelyről nemrég tettem fel képet. A flexelés nem lesz egyszerű, mert hozzá kell férni, és nem fontos belevágni a tengelybe.
Másik lehetőség, hogy szét kell kapni a féltengelyt a kerék felől, többek között lehúzni a csuklót és lefűzni a tengelyről a nemkívánatos részt. Ez utóbbi egy agyrém,
nem is komolyan mondtam. Ha lekerül akkor látszik, hogy van-e korrózió, van-e keresztmetszet változás. Ha nem drámai, akkor fémtisztára takarítás, zsírtalanítás, utána pl. cink spray, alvázvédő. Vagy tetszés szerint. Az eltávolítás bajt nem okoz.