Szép estét!
A véleményeteket lennék kíváncsi.
Avensisünknél eljött az ideje a kettős tömegű lendkerék cseréjének . D4D 2000 Disel 2004 . A szerelőm ajánlja a kiváltó szettet. Olvastam már róla hideget-meleget Esetleg konkrét tapasztalata van vakinek a jelenlévő ave tulajok közül?Hozzá értő szakember véleménye is sokat segítene.
Előre is köszönöm.
Nincs konkrét tapasztalatom, de...
A kettőstömegű lendkerék nem azért lett kitalálva és beépítve az autódba, mert felesleges lenne. A modern dízelek belső motor alkatrészeinek terhelése nagyságrendekkel nőttek a korai, hagyományos dízelekéhez képest, gondoljunk csak a fordulatszámtartomány jelentős kiszélesedésére. Egy mai dízel gond nélkül elforog 4500 fölé, szemben a hagyományos TD-kkel, amelyek 3500 felett már meghaltak. A kettőstömegű lendkerék hivatott többek között kiegyensúlyozni a motor-hajtás-váltó vonalon keletkező többlet terheléseket és megakadályozza, hogy a káros rezgések átterjedjenek a váltóra. Igen, persze, ki lehet váltani egytömegűre, de kérdés, megéri-e? Megéri-e szétcseszni emiatt a váltódat pl? A szerelő, aki a váltást javasolta, vajon ingyen és bérmentve fogja-e javítani az autódat, amennyiben emiatt tönkremegy valamely alkatrésze az autódnak? Azt fogja mondani, Te nem használtad jól az autót, biztos, ütötted-vágtad és különben is, a Te beleegyezéseddel történt az egyszerűsítés. Őt nem terheli semmiféle felelősség (- mondja ő...).
Sosem értettem, miért kell kendácsolni egy autót. Akkor is, ha használt, akkor is, ha 3-400 000km-t futott már. Naivság feltételezni azt, hogy egy bármilyen "szerelő" véleménye, miszerint, ki lehet váltani ezt az alkatrészt, a gyári fejlesztőmérnökökén felül áll. Ha ezt állítja, valszeg fogalma sincs az ok-okozati összefüggésekről. Nézd, tudva levő, hogy a kettőstömegű lendkerék és kuplung szett cseréje nem filléres tétel, eléri a 350-400 000Ft-ot. De ez egy modern dízel autó, amelynek részegységei közül többet fel lehet sorolni, amik egyenként is többszázezres kategóriába esnek. Ez akkor is tény volt, amikor vetted az autót. A használt autót.
Műszakilag mindenképpen az lenne a tisztességes megoldás, ha vállalnád ezt a költséget. Nem kioktatni szeretnélek, de bármilyen modern, használt dízelt veszel, ezek a kockázatok velejárnak, a vásárlással ezeket is vállalni kell.