Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3768096 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14025 Dátum: 2017.10.10 09:45:05 »
Az én ajánlásom Tsusho. Eddig különösebb gond nem volt velük, rendesek, segítőkészek.
Cím: 1097, Budapest, Gyáli út 42.
Fery

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14026 Dátum: 2017.10.10 10:27:18 »
Illetve amely nekem nagyon tetszik rajta az a színe. Jól áll neki ez a grafit szín és ki fog tűnni a zsák számra átható ezüst metál/pezsgő metál verziók közül.
Anno az utóbbi színek voltak a legolcsóbbak?

Nem olcsóbbak voltak, csak praktikusabbak, és elegánsabbak, de ezt már nem is régen leírták miért.  ;)
A gyakori színek (a nem metál fehéren kívül) mindig a kedveltebbek, a nagy többség számára szimpatikusabbak, legyen az bármilyen márkájú autó.

A szervíz közé azért én még a féktárcsák betétek szerelék kombót betenném. Ezek mind kopó alkatrészek, és ha tárcsa még eddig nem volt cserélve, 180 valós km után már tuti vállas, a betét meg ugye állapottól függően, de ha új tárcsa, akkor ahhoz új betétet és szereléket illik tenni.. Mivel mind a négy tárcsa, ezért mindegyiknél. Én ezzel kezdtem egyébként vásárláskor, meg a gumit cseréltem újra. A legfontosabb, hogy egy autóval ha kell, akkor biztonságosan meg tudj állni, és lehetőleg az útról se sodródj le, plusz a futómű se tegye tönkre a gumikat, ha már jóra cserélni az ember. Ezek után jöhet minden más. A gumikat attól függően, hogy milyen DOT számosak (hány évesek) kellhet cserélni. Nálam a Michlen CrossClimate lett, és nem bántam meg, de ez ízlés kérdése. A többit leírták. Ami még talán érdekes lehet: szelepdekni tömítés -->sok trafócserét meg tudsz spórolni ha időben kicserélteted. Aztán a lapos szíj feszítőjét is érdemes már ekkor megnézni, főleg a kar oldalirányú kottyanását. A szíj egyébként Gates 5-6 körül megvan, a gyári valóban 10 körül van márkaszervízben. A generátor töltésre is érdemes ránézni, plusz a generátor hátát is megtekinteni, nincs-e szokatlan égés nyom, vagy egyéb sérülés. A hűtőfolyadék cserés, vagy legalábbis célszerű, aztán a váltó olaj nálam a Castrol Szintrax lett, ami eléég jó, itt ajánlották, litere 3-4 ezer Ft, és 1,9 vagy 2,1 kell a manuális váltóba. Gyertyából én a sima NGK-t használom, az irídiumos nem gyári forrásból darabja 3-4 ezer körül van, a gyárit ebből nem tudom. A 2.0 kokszosodás miatt érdemes talán az utóbbira beruházni, talán kevesebb koksz rakódik le a motorban az irídiumossal, de ki tudja. Aztán a légszűrő, meg miegyéb azok meg alap dolgok.
Ezeket csak úgy írtam le, hogy célszerű megnézni. Sokan kihagyják, és csak megveszik, járnak vele, aztán majd..., mert épp nincs rá pénz, na ekkor szokott gond lenni. Ha gondos gazdája akarsz lenni, akkor szépen meg kell mindent csináltatni rajta, hogy rendben legyen, akkor egy jó és tartós autód lesz!
Egyébként grat az új szerzeményhez!
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.10 10:40:57 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14027 Dátum: 2017.10.10 10:39:32 »
Ez így van!  :yes:
Sokan félnek a márkaszerviztől, mert hogy qva drága, de nekem a 180e-s is megállt 80 alatt mindennel (ja, és akkor volt hátsó fék cserém is).És eddig ez volt a legdrágább szervizem.
Nekem is. Azért ment fel 114k-ig, mert hosszbordás szíjat és vízpumpát is újat kértem, biztos ami biztos.


Nem tudom, hogy ma mi a hivatalos protokoll, de 2-3 éve, az akkor 13-14 éves autómra (T22 2.0 D-4D) azt mondták a szegedi márkaképviseletnél (Toyota Kovács), hogy mivel külföldről behozott autó (4 évesen került Mo-ra), ezért semmilyen kedvezménykategóriába nem lehet besorolni, nem engedi a rendszer, szóval minden művelet listaáron elszámolandó. Az említett 4+ szóba sem kerülhetett...
2 lehetőség van:
- ha tényleg ilyen a rendszer, akkor gáz.
- ha csak velem szórakozott az aktuális munkafelvevő, akkor a Toyota Kovácsra nézve gáz.

Így aztán 1-2 apró Toyota-specifikus dologtól eltekintve a közelükbe se megyek azóta.

Majd írjátok, hogy egyébként máshol hogy megy ez.
Szerintem szívóztak veled. Mayer mindent elszámol 4+ -ban, ha akár részlegesen csökkenthető a díj ilyen módon. T22-re ugyanúgy él a 4+ szervízakció.


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14028 Dátum: 2017.10.10 10:41:20 »
1.9-be áll meg névre írva. Van neki rajta haszon.:)
Pesten melyik Toyota márkaszerviz ajánlott a műveletre?
Mayer Budakeszi, Mayer Pilisvörösvárral van jó tapasztalat. Toyo Team-et is dicsérik sokan.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14029 Dátum: 2017.10.10 10:43:08 »
Jut eszembe, én is kérdeznék:

Vízpumpa cserére mi a hivatalos protokol az 1.8 esetében? Ugye ez nem bordás szíjjal megy, tehát a vezérlést nem tudja hazavágni, de pl csak vízfogyás vagy tengely lógás esetén ajánlott a csere, vagy van esetleg időtartam is előírva rá valamelyik szervízben?
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14030 Dátum: 2017.10.10 10:44:18 »
Mayer Budakeszi, Mayer Pilisvörösvárral van jó tapasztalat. Toyo Team-et is dicsérik sokan.

A Mayer -hez teszek én is egy voksot!
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14031 Dátum: 2017.10.10 10:45:52 »
Silent: Egyik Fb-on ajánlott "kérésreisbehozós nepper" hozza be nekem. Eddig elég korrekt. A kocsi pedig egy felszerelt Sol Elegant és nem Executive (90%-ban ez elírás szokott lenni, mivel ritka a bőrös hirdetés, és elvileg az Exe-ben a bőrülés alap volt vagy a B oszloptól sötített üvegek).
A felni nem gyári, hanem Ronal márkájú.
Xtrem: Nekem volt faberakásos T22-esem, na az borzasztó volt. Nekem ez a faberakás jobban tetszik, mint a Technic féle szürke csík. Az számomra nagyon beleszürkül az összeképbe.
A felszereltség sokat számított. Ritka nálunk az ilyen példány.
Ami plusz: tempomat, xenon, ülésfűtés, tolatóradar és ha nem tévedek a lámpamosó alatti 2 "pötty" pedig első tolatóradar lenne? Szerintetek a parkradarok gyáriak a kocsin?
Illetve amely nekem nagyon tetszik rajta az a színe. Jól áll neki ez a grafit szín és ki fog tűnni a zsák számra átható ezüst metál/pezsgő metál verziók közül.
Anno az utóbbi színek voltak a legolcsóbbak?

A külföldi (Ausztria, Németország) Executive-oknak nem volt része a bőr, de azok Xenonnal, első ülésfűtéssel és fűthető első szélvédőszállal jöttek - ezek a tiédben is benne vannak, mert ezek meg a Sol esetében egyáltalán nem képezték a felszereltség részét. A tempomat pedig FL előtt csak a 2 literes benzinesektől kezdve járt az autóhoz (itthon csakis az Exe-hez, illetve szériában a 2,4-es motorokhoz).
A 2 első pötty valóban az első tolatóradar szenzorai, ez biztosan utólagos - nem gyári extra, mert ilyet a katalógusban sem kínáltak hozzá, csak hátulra 4 szenzorosat, kijelző és minden nélkül. Persze ettől lehet még a márkakereskedésben szerelték bele az autó 0 km-es korában. Előre szerintem felesleges, aki ennyire nem érzi az autó elejét, az ne is vezessen...  :innocent: Hátra viszont már elkel ez az áldásos kis extra, az enyémben pluszban színes tolatókamera is van.  ;)

Színek esetében elsősorban az ezüst, a világoszöld (messziről szintén lehet ezüstnek nézni) és a fekete volt a legnépszerűbb - vagy talán mondjuk inkább úgy, ebből gyárthattak a legtöbbet.  :hmmmm:
A mi esetünkben is a 0 km-es új autó sötétkéknek indult, bézs bőrbelsővel, de ebből nemhogy az országban, de egész Európában nem volt akkoriban 1 db sem!... Tehát maradt a választás: vagy várunk 5 hónapot! az általunk preferált színkombinációra, vagy volt raktáron 1 db 2.4-es Executive ezüst színben (illetve volt mellette egy 2.0-es fekete Exe, de annak csak 4 sebességes volt az Automatája). Láthatod, mit választottunk mi is, mivel az autó azonnal, 1 hónapon belül kellett...  :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14032 Dátum: 2017.10.10 10:47:59 »
Érdekes a szitu. Most betoltuk. Ment kb. 5 percet. Azóta ha nyögvenyelősen is de beindul.. Lehet bizonyos energia szint alatt inkább letilt és meg sem próbálja az önindítót?

Na mi lett az autóval? Önindító vagy csak le volt merülve az akksi? Vagy még mindig úgy hajtod egyenlőre, hogy nehezen indít?
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14033 Dátum: 2017.10.10 10:52:25 »
Gyertyából én a sima NGK-t használom, az irídiumos nem gyári forrásból darabja 3-4 ezer körül van, a gyárit ebből nem tudom. A 2.0 kokszosodás miatt érdemes talán az utóbbira beruházni, talán kevesebb koksz rakódik le a motorban az irídiumossal
Ha jól tudom, ott előírás az irídiumos, nem lehetőség.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14034 Dátum: 2017.10.10 11:19:00 »
Jut eszembe, én is kérdeznék:

Vízpumpa cserére mi a hivatalos protokol az 1.8 esetében? Ugye ez nem bordás szíjjal megy, tehát a vezérlést nem tudja hazavágni, de pl csak vízfogyás vagy tengely lógás esetén ajánlott a csere, vagy van esetleg időtartam is előírva rá valamelyik szervízben?
A protokollt nem tudom, de 4+ -ban 32k volt munkadíjjal. A hosszbordás szíjat állapot alapján nem kellett volna cserélni, de inkább kértem, hogy tudjam mikortól megy a 105.000km. Külön díja a szíjcserének nem volt, mert a pumpa cseréjéhez egyébként is le kellett volna venni. Izso mondta, hogy kár volt cserélni, neki 600.000km alatt nem volt vele baja.

Tehát maradt a választás: vagy várunk 5 hónapot! az általunk preferált színkombinációra...
Az manapság jónak számít(ana), MX5-re nemrég 8 hónapot mondtak és nincs olyan opció, hogy raktárról nézzünk valamit gyorsabban. :whistling:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14035 Dátum: 2017.10.10 11:45:28 »
Nem tudom, hogy ma mi a hivatalos protokoll, de 2-3 éve, az akkor 13-14 éves autómra (T22 2.0 D-4D) azt mondták a szegedi márkaképviseletnél (Toyota Kovács), hogy mivel külföldről behozott autó (4 évesen került Mo-ra), ezért semmilyen kedvezménykategóriába nem lehet besorolni, nem engedi a rendszer, szóval minden művelet listaáron elszámolandó. Az említett 4+ szóba sem kerülhetett...
2 lehetőség van:
- ha tényleg ilyen a rendszer, akkor gáz.
- ha csak velem szórakozott az aktuális munkafelvevő, akkor a Toyota Kovácsra nézve gáz.

Így aztán 1-2 apró Toyota-specifikus dologtól eltekintve a közelükbe se megyek azóta.

Majd írjátok, hogy egyébként máshol hogy megy ez.
Megkérdeztem a szombathelyi szerviz vezetőt erről és a következő választ kaptam:

Kulfoldi autot lehet regisztralni a magyar  halozatra.. magyar rendszam, telefonsz,  email es tulaj adatok kellenek
A reg. átmegy a rendszeren és oke a buli.


mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14036 Dátum: 2017.10.10 12:13:10 »
Ha jól tudom, ott előírás az irídiumos, nem lehetőség.

Ezt nem tudtam, de valószínűleg a befecskendező rendszer miatt is célszerű ha követi az ember ezt az előírást.

A hosszbordás szíjat állapot alapján nem kellett volna cserélni, de inkább kértem, hogy tudjam mikortól megy a 105.000km. Külön díja a szíjcserének nem volt, mert a pumpa cseréjéhez egyébként is le kellett volna venni. Izso mondta, hogy kár volt cserélni, neki 600.000km alatt nem volt vele

A szíjnak nálam sem volt szemrevételezhető hibája, bár ahogy néztük 300-at elfutott... Az automata feszítő, ami egyben áldás és átok is, valószínűleg a szíj és a forgó részek csapágya is kevésbé kopik (vagy legalább is ezt állítják). A gond az, hogy az a feszítő patron, és annak a karos, tengelyes része kopik el helyette.. :D Szóval nálam a szíj csere azért volt, mert idővel a szervíz szerint az is nyúlik, gyengül a rugalmassága, és aki már ismeri, az 1000-1500 tartományban hallható zörgő hangot ezzel is lehet csökkenteni. Egyébként ezt a zajt a feszítő komplett cseréjével lehet megszüntetni, de ildomos vele együtt cserélni a szíjat is a tökéletes végeredményért.
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.10 12:17:52 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14037 Dátum: 2017.10.10 12:34:13 »
300.000-es futás szép dolog egy 105.000-re tervezett szíjtól... :eek:

Lenny

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14038 Dátum: 2017.10.10 12:50:00 »
Na mi lett az autóval? Önindító vagy csak le volt merülve az akksi? Vagy még mindig úgy hajtod egyenlőre, hogy nehezen indít?

Toyot team-hez vittem. Önindító hiba volt...  Azóta pöcre indul... :)


mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14039 Dátum: 2017.10.10 12:56:17 »
300.000-es futás szép dolog egy 105.000-re tervezett szíjtól... :eek:
Vagy cserélve lett az első 300 alatt is már gyárira  ;) Egyébként kopás nem látszott rajta, és a bordák sem voltak repedezve, felszakadva. Gondolom nem véletlen, hogy a kisipari 5-6, a gyári meg egy 10-es...

Toyot team-hez vittem. Önindító hiba volt...  Azóta pöcre indul... :)

Ha nem titok, ott mennyit kértek egy önindító kefe cseréért?
Egyébként érdekes, hogy ilyen kevés km alatt elkopott benne.. Sokat jársz az autóval rövid utakra vagy inkább autópálya/országút a túlsúlyos?
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.10 13:02:41 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)