Érdekes a szitu. Most betoltuk. Ment kb. 5 percet. Azóta ha nyögvenyelősen is de beindul.. Lehet bizonyos energia szint alatt inkább letilt és meg sem próbálja az önindítót?
Jajj, olvass vissza. Az önindító hiba pont ilyen. Egy ideig hiba nélkül indít, utána egyszer csak előjel nélkül off. Ha valaki megkocogtatja még az első jelnél (nem indításnál) az önindítót, a kefék még azt a mm pár század vagy még kisebb hézagját átugorhatják. Amikor betoltátok, kb ugyanez megtörténik, a motor járása, remegése odébbmozdítja a kefét, és még ha nehezen, de most megint indít egy ideig. Én magam cserétem benne kefét, sajnos ha kopik a kefét ráfeszítő rugó egy ideig még rászorítja az indító motor kommutátor részére, és van kontakt, de amikor már elkopik nagyon a kefe, onnantól már egyre nagyobb az esély arra, hogy ilyen hibát tapasztalsz. Ha meg megáll, akkor elfordítod a kulcsot, és semmi nem történik, mivel nincs kontakt, így a kefe sem tud mozdulni. Ég és föld az indíthatóság egy kopott és egy új kefével. A motornak is jobbat teszel vele, ha gyorsan beröffenti az önindító, mintha csak lassan és sokat tekerve.
Az akksit persze csekkolni kell (ez értelemszerű, de ezt egy multiméterrel meglátod, meg ugye gyenge akkunál halványodik műszerfal, lámpa is, ha elfordítod a kulcsot, kefe hibánál ilyen nincs!), de ha előjel nélkül egyszer csak ilyet tapasztalsz, a legtöbb esetben 10 fogorvos közül 9 ezt ajánlja -- > cserélj kefét az önindítóban.
Amúgy a 145 e km-er innentől kezdve kicsit érdekes.. Vagy eszméletlen sokat rövid távon járt az autó, vagy a km nem stimm, mert olyan 250-350 km körül szoktak elkopni a kefék, használattól függően. (Nálam 330-at mentek, és már igencsak a végén voltak, de még indítottak, viszont én vettem ki a kefesort, és gyári volt benne.)