Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3768094 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12300 Dátum: 2016.12.27 08:03:27 »
Keresgettem, de külön a katalizátorral foglalkozó témát nem találtam.

Ismeri ezt esetleg itt valaki:

http://www.csstuning.hu/?q=termek/9101

Ez olyan, mint a lambda szonda kiemelő, csak még állítólag pluszban van benne egy mini katalizátor is. A leírás azt írja, hogy olyan járművekhez való, amiből kiépítették a katalizátort. Nos, ha csak gyengébb a katalizátor, de dobálja mára hibakódot, akkor vajon a gyengébb gyári katalizátor bent hagyása mellett egy ilyen kiemelő is talán megszüntetheti a hibát? Elvileg az ebben lévő plusz katalizátorral már úgy érzékelné, hogy nincs is semmi probléma, ez lenne az elgondolás.

Vélemények?
Szvsz (mint általában) itt is a gyári állapot visszaállítása a legkifezetődőbb. Lehet, hogy pillanatnyilag nem a legolcsóbb, de hosszútávon így járunk jobban.

károly88

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12301 Dátum: 2016.12.27 11:48:26 »
Ez jó kérdés, erre én is kíváncsi lennék!

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12302 Dátum: 2016.12.27 14:16:06 »
Keresgettem, de külön a katalizátorral foglalkozó témát nem találtam.

Ismeri ezt esetleg itt valaki:

http://www.csstuning.hu/?q=termek/9101

Ez olyan, mint a lambda szonda kiemelő, csak még állítólag pluszban van benne egy mini katalizátor is. A leírás azt írja, hogy olyan járművekhez való, amiből kiépítették a katalizátort. Nos, ha csak gyengébb a katalizátor, de dobálja mára hibakódot, akkor vajon a gyengébb gyári katalizátor bent hagyása mellett egy ilyen kiemelő is talán megszüntetheti a hibát? Elvileg az ebben lévő plusz katalizátorral már úgy érzékelné, hogy nincs is semmi probléma, ez lenne az elgondolás.

Vélemények?

Ne haragudj, de komolyan elhiszed, hogy abban  a pipában  a szonda távolságának növelésén kívül  egy bármilyen értékelhető hatású mini "katalizátor" van? Pláne 15 ezerért? Változatlanul az  a nézetem - lásd: Izso hozzászólás - hogy először tisztában kéne lenni  az összes probléma okával, (hibakódok, szonda, katalizátor  motor évjárat/garis cserélt motor/jelenlegi olajfogyasztás.) Ezután lehet azon gondolkodni, hogy ha közép/hosszú távra kell  az autó, akkor bele kell locsolni kompromisszum nélkül a lét és nem lesz több gondod. Természetesen  az anyagi vonzat nem egyszerű dolog, de a pótmegoldások a végelszámolásnál mindig többre jönnek ki.
Avensis 1.8 / 2007

mickeymiller

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12303 Dátum: 2016.12.27 17:37:09 »
Sziasztok!Sikerült megjavítani a fed.comp.-ot!Tényleg az az egy darab ellenállás volt a ludas.Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Csak közben sikeresen tönkretettem a vezérlő gombok szalagkábelját,amit idáig vadásztam(kb.1 hónap!).Sajnos úgy néz ki,hogy a kábellal együtt a vezérlő gombok világítását is elküldtem.A gombok működnek,de a világításuk nem.Ráadásul ledes.Ha esetleg valaki tud egy elfekvőt,kérem szóljon.

Másik. Megjavítattam a Xenon lámpákat.Nagyon gyengén világítottak már.Megígértem a szerelő "srácnak",hogy megírom a fórumon.Szóval nagyon jó lett,végre látok sötétben is. 50k volt a javítás de megérte.A fényvető (foncsor) korom feketére sült már.
http://gyarixenon.hu/
Együtt jobb eltévedni mint egyedül!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12304 Dátum: 2016.12.27 17:42:05 »
... amiből kiépítették a katalizátort....
Elvileg az ebben lévő plusz katalizátorral már úgy érzékelné, hogy nincs is semmi probléma, ez lenne az elgondolás.
Vélemények?
Csupa-csupa btk-s tényállást kimerítő vélemény jut eszembe a katalizátorkiépítőknek (meg a részecskeszűrő kikötögetőknek). Egyesével, aztán egymás után halmazatként egyszerre... :nonono:
Legoptimálisabb a hatékonyan, gyári paraméterek közt működő katalizátor (de simán lehet más a gond). Egy szakosodott műhely diagnosztika után konkrét árajánlatot tud majd adni.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12305 Dátum: 2016.12.27 17:45:19 »
Igen, ez a mattuló foncsor amolyan konstrukciós hiba volt a T25-ös Xenonos Avensisek esetében. Nálam kb 75e km megtétele után már szinte semmit sem világítottak.

50%-os méltányossági garanciával cserélték a 2 komplett fényszórót, így fizettem 230e Ft-t érte (2011 Február).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

mickeymiller

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12306 Dátum: 2016.12.27 17:54:52 »
Nekem is ezt mondták.Most kb 5 évet bírni fog,talán.
De volt ott egy 2(!) éves A8 -as ,már fém foncsorral(a T25 műanyag),és csak egy koksz darab volt az egész.
Együtt jobb eltévedni mint egyedül!

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12307 Dátum: 2016.12.27 19:26:38 »
Ne haragudj, de komolyan elhiszed, hogy abban  a pipában  a szonda távolságának növelésén kívül  egy bármilyen értékelhető hatású mini "katalizátor" van? Pláne 15 ezerért? Változatlanul az  a nézetem - lásd: Izso hozzászólás - hogy először tisztában kéne lenni  az összes probléma okával, (hibakódok, szonda, katalizátor  motor évjárat/garis cserélt motor/jelenlegi olajfogyasztás.) Ezután lehet azon gondolkodni, hogy ha közép/hosszú távra kell  az autó, akkor bele kell locsolni kompromisszum nélkül a lét és nem lesz több gondod. Természetesen  az anyagi vonzat nem egyszerű dolog, de a pótmegoldások a végelszámolásnál mindig többre jönnek ki.

Nos a kérdésre a válasz az, hogy több helyen is leírták, hogy ennek a leömlős rész utáni katalizátornak az a baja, hogy ha a motor már kicsit kopottabb, az olajat is minimálisan égeti, az lerakódik a katalizátorban, ami egy új katalizátort is néhány ezer km után hazavág. Na most a másik gond, hogy ha mindez úgy megy végbe, hogy a kerámiapor visszajut a hengerbe, akkor a motornak is annyi kompletten. Érdekes ez a Toyota vvti motor amit a T25-be tettek, mert máshol nagyon ilyen hibáról még nem is olvastam.. mondjuk lehet hogy van, de állítólag ez a típus"eszi" a katalizátorokat.
Nos ha megérné, az ember tényleg a csere mellett döntene, de mérlegelni kell azt is, hogy milyen lehetőségek vannak még.

Valaki írta, hogy nincs is benne katalizátor. Nos a katalizátorban is nemesfém réteg van felvíve egy felületnövelő egységre. A linkelt képen nem kizárt, hogy csak az áteresztő résznél van egy kis réteg, ami viszont elég a szonda megtévesztéséhez. Gondolom ha szar lenne, akkor mindenki visszaküldené..

A btk-s említésről pedig annyit, hogy ha az utólagos xenonos, erősebb égős, romhalmazként műszakin pár csúszó ezresért átengedett kocsik, és még ezer ilyet tudnék sorolni kiszűrésre kerülnének, akkor lenne értelme ezt is vizsgálni. A környezet károsítása is megölhet közvetve, de minden más amit említettem (elvakítanak, kiesik a kerék alóla, nem tud megállni a fékek állapota miatt, vagy épp a vezetési stílus itthon...) nem közvetve öl meg, hanem közvetlenül. Ha ezen a vonalon gondolkodunk, a rendcsinálást ott kellene kezdeni. De hogy ne menjek messzire a környezet károsítás okán, ott a VW botrány. Kérdezem, hogy hány cégvezető van hűvösön vagy hány mérnök/munkás, akik tudtak az egészről? Az nem kérdés ugye, hogy az is szándékos volt. Plusz némi vásárlói félrevezetéssel megfűzerezve.. Akkor most btk? Itthon is tudtak arról is jópáran, szóval..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12308 Dátum: 2016.12.27 19:42:55 »
Nos a kérdésre a válasz az, hogy több helyen is leírták, hogy ennek a leömlős rész utáni katalizátornak az a baja, hogy ha a motor már kicsit kopottabb, az olajat is minimálisan égeti, az lerakódik a katalizátorban, ami egy új katalizátort is néhány ezer km után hazavág. Na most a másik gond, hogy ha mindez úgy megy végbe, hogy a kerámiapor visszajut a hengerbe, akkor a motornak is annyi kompletten. Érdekes ez a Toyota vvti motor amit a T25-be tettek, mert máshol nagyon ilyen hibáról még nem is olvastam.. mondjuk lehet hogy van, de állítólag ez a típus"eszi" a katalizátorokat.
Nos ha megérné, az ember tényleg a csere mellett döntene, de mérlegelni kell azt is, hogy milyen lehetőségek vannak még.

Valaki írta, hogy nincs is benne katalizátor. Nos a katalizátorban is nemesfém réteg van felvíve egy felületnövelő egységre. A linkelt képen nem kizárt, hogy csak az áteresztő résznél van egy kis réteg, ami viszont elég a szonda megtévesztéséhez. Gondolom ha szar lenne, akkor mindenki visszaküldené..

A btk-s említésről pedig annyit, hogy ha az utólagos xenonos, erősebb égős, romhalmazként műszakin pár csúszó ezresért átengedett kocsik, és még ezer ilyet tudnék sorolni kiszűrésre kerülnének, akkor lenne értelme ezt is vizsgálni. A környezet károsítása is megölhet közvetve, de minden más amit említettem (elvakítanak, kiesik a kerék alóla, nem tud megállni a fékek állapota miatt, vagy épp a vezetési stílus itthon...) nem közvetve öl meg, hanem közvetlenül. Ha ezen a vonalon gondolkodunk, a rendcsinálást ott kellene kezdeni. De hogy ne menjek messzire a környezet károsítás okán, ott a VW botrány. Kérdezem, hogy hány cégvezető van hűvösön vagy hány mérnök/munkás, akik tudtak az egészről? Az nem kérdés ugye, hogy az is szándékos volt. Plusz némi vásárlói félrevezetéssel megfűzerezve.. Akkor most btk? Itthon is tudtak arról is jópáran, szóval..
Az olajevősök katalizátor étvágyához annyit hozzáfűznék, hogy 510 ezer km-nél kellett beletetetnem új katalizátort az akkor már elég komoly olajfüggőségben élő avémba (3/4 liter / 1.000 km) és 625 ezer km-ig nem volt vele baj. Tehát, tuti nem tömődik el párezer km alatt. :nono:

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12309 Dátum: 2016.12.27 20:47:19 »
Az olajevősök katalizátor étvágyához annyit hozzáfűznék, hogy 510 ezer km-nél kellett beletetetnem új katalizátort az akkor már elég komoly olajfüggőségben élő avémba (3/4 liter / 1.000 km) és 625 ezer km-ig nem volt vele baj. Tehát, tuti nem tömődik el párezer km alatt. :nono:

Ez T25 Ave volt? 1.8 vagy 1.6 vagy 2.0?
Azért kérdem, mert mind az indexes fórumban, mind itt a T25 1.8 2003-2004 évjáratúakhoz olvastam ezt a típushibát. Meglepő módon a hahun is van hirdetve olyan 1.8 -as, amiben 200 ezer km van, és írja is a tulaj a leírásban, hogy katalizátor csereérett. Ja, 2004-es, és ha jól emlékszem 60 ezernél volt benne motorcsere új típusra. Vélhetően addig már meggyötrődött a kat, és ennyit bírt. Megjegyzem a kerámiaporos sztorit itt és egy teljesen hasonlót külföldi oldalon is olvastam. Nembeszélve arról, hogy ott is többen panaszkodtak a t25 1.8 gyakori katalizátor problémájára.. Elhiszem, hogy neked jó tapasztalatod volt, szerencsés vagy, de azért az se lehet véletlen ha ennyien panaszkodnak.
Gondolom az általad említett km szám legtöbbje pályán ment az autóba? Az azért jobban kíméli a katalizátort, mint az átlagos városi vegyeshasználat.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12310 Dátum: 2016.12.27 21:39:09 »
Ez T25 Ave volt? 1.8 vagy 1.6 vagy 2.0?
Azért kérdem, mert mind az indexes fórumban, mind itt a T25 1.8 2003-2004 évjáratúakhoz olvastam ezt a típushibát. Meglepő módon a hahun is van hirdetve olyan 1.8 -as, amiben 200 ezer km van, és írja is a tulaj a leírásban, hogy katalizátor csereérett. Ja, 2004-es, és ha jól emlékszem 60 ezernél volt benne motorcsere új típusra. Vélhetően addig már meggyötrődött a kat, és ennyit bírt. Megjegyzem a kerámiaporos sztorit itt és egy teljesen hasonlót külföldi oldalon is olvastam. Nembeszélve arról, hogy ott is többen panaszkodtak a t25 1.8 gyakori katalizátor problémájára.. Elhiszem, hogy neked jó tapasztalatod volt, szerencsés vagy, de azért az se lehet véletlen ha ennyien panaszkodnak.
Gondolom az általad említett km szám legtöbbje pályán ment az autóba? Az azért jobban kíméli a katalizátort, mint az átlagos városi vegyeshasználat.
1.8
A motorcserét szvsz nem a katalizátor problémája miatt csinálták meg. Az 1.8-ra egyáltalán nem volt jellemző, hogy ilyen kevés km-nél végre kellene hajtani a motorcserét. Szerintem szélsőséges eset. Az is lehet, hogy valami visszatekert órájú járgány olajfogyasztása indokolta a cserét.
A kerámiapor visszakerülése a az égéstérbe is szvsz egy hülyeség. Jól néznénk ki, ha a kipufogó visszabeszélne... :eek: Azért ez nem egy zsiguli, ami összevissza, hörögve kapkod levegő után! :nono:
Szvsz onnan erednek a mostanában megszaporodó panaszok, hogy az ave tartóssága miatt szemérmetlenül visszatekert órájú autók új tulajdonosai azzal szembesülnek, hogy egy avensissel 200ezer km-nél mennyi baj van. Közben pedig 2-szer, 3-szor annyi km van az autóban, mint amennyit mutat. Az én volt autómból 400ezer km-t tekert vissza valamelyik "kereskedő"...
Én az autót teljesen vegyesen használtam: minden héten dugóztam 1-2-szer Pesten, szinte mindegyik nagyvárosban, rendszeresen jártam hegyi utakon, országúton, és pályán is. Tökön-paszulyon, ahogy Szabolcsban mondják: jó és rossz úton egyaránt.
Szerintem az autó tartóssága nem szerencse, hanem használat kérdése...

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12311 Dátum: 2016.12.27 22:57:01 »
Az internet világában kéz a kézben járnak a jószándékú, tapasztalatból vagy saját mellényúlásból közölt információk  az orbitális baromságokkal. Ha az az alap, hogy  itt nem autószerelő guruk, hanem jószándékú, autójukat óvó és normálisan használó Toyotások vannak akkor az előbbieket meg lehet szívlelni, az utóbbiak hit kérdése. Nemrég polémia volt itt arról, hogy eladáskor ki hogyan hazudik. (pl. Izso / 400 at tekerő nepper) Ha már megvan az autó és problémák vannak, akkor nincs mit tenni. El kell adni vagy felderíteni  a hibákat és megjavítani vagy felülni a szirén hangoknak és várni  a csodát. Mint a választások előtt: ingyen sör, örök élet stb.  [rohog]
Avensis 1.8 / 2007

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12312 Dátum: 2016.12.27 22:57:11 »
A kerámiapor esetleg EGR-en keresztül juthatna (?) vissza az égéstérbe, de az 1,6-1,8 motoron nincs EGR... Tehát, fizikailag nehezen elképzelhető az eset.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12313 Dátum: 2016.12.28 13:09:47 »
1.8
A motorcserét szvsz nem a katalizátor problémája miatt csinálták meg. Az 1.8-ra egyáltalán nem volt jellemző, hogy ilyen kevés km-nél végre kellene hajtani a motorcserét. Szerintem szélsőséges eset. Az is lehet, hogy valami visszatekert órájú járgány olajfogyasztása indokolta a cserét.
A kerámiapor visszakerülése a az égéstérbe is szvsz egy hülyeség. Jól néznénk ki, ha a kipufogó visszabeszélne... :eek: Azért ez nem egy zsiguli, ami összevissza, hörögve kapkod levegő után! :nono:
Szvsz onnan erednek a mostanában megszaporodó panaszok, hogy az ave tartóssága miatt szemérmetlenül visszatekert órájú autók új tulajdonosai azzal szembesülnek, hogy egy avensissel 200ezer km-nél mennyi baj van. Közben pedig 2-szer, 3-szor annyi km van az autóban, mint amennyit mutat. Az én volt autómból 400ezer km-t tekert vissza valamelyik "kereskedő"...
Én az autót teljesen vegyesen használtam: minden héten dugóztam 1-2-szer Pesten, szinte mindegyik nagyvárosban, rendszeresen jártam hegyi utakon, országúton, és pályán is. Tökön-paszulyon, ahogy Szabolcsban mondják: jó és rossz úton egyaránt.
Szerintem az autó tartóssága nem szerencse, hanem használat kérdése...

Ne értsd félre nem kötözködésképp írtam le az előbbieket. A hahun viszont épp megnéztem most, és megtaláltam azt is amit említettem, és még egyet, amiben szintén motorcsere volt nem sok km után. Az enyém első gazdás volt, 2004-es, 330 van benne óra szerint, 42 ezernél volt motor csere elvileg a régi forgalmi szerint. De állapota is ezt tükrözi. Lekértem a közig adatokat is 2012-től, az is ok volt. A motorcsere meg konstrukció hiba miatti garis csere volt, amit szíve joga volt mindenkinek megcsináltatni, hogy ne hagyja ott az autó esetleg, vagy épp ne kelljen olajat töltögetni, stb.

A kerámiapor visszaáramlás simán lehet áramlástechnikai szempontból, ennek csak annyi a feltétele, hogy a leömlőben lévő katalizátor egység előtt közösítésre kerüljenek az egyes hengerekből  kivezető kipufogó csövek. Speckós esetben még ez sem feltétlen szükséges, mivel ha a kipuff csövet eltömi az összeomlott katalizátor, akkor ott az egyes ütemek miatt kialakuló többletnyomás  a dugattyú mozgása miatt simán visszadolgozhatja a port  Nem visszaszívja, csak az eltömödés, és az egymás utáni ütemek során kijutó gázok nyomásviszonyai okozhatnak ilyet. A külföldi fórumon képek is voltak, hogy munkálta meg mindez a hengerfalat..

Biztos vannak visszatekert példányok, de azért én továbbra is úgy gondolom, hogy nem lehet véletlen ennyi katalizátor hibával küzdő 1.8

Peace!
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12314 Dátum: 2016.12.28 16:54:13 »
Ne értsd félre nem kötözködésképp írtam le az előbbieket. A hahun viszont épp megnéztem most, és megtaláltam azt is amit említettem, és még egyet, amiben szintén motorcsere volt nem sok km után. Az enyém első gazdás volt, 2004-es, 330 van benne óra szerint, 42 ezernél volt motor csere elvileg a régi forgalmi szerint. De állapota is ezt tükrözi. Lekértem a közig adatokat is 2012-től, az is ok volt. A motorcsere meg konstrukció hiba miatti garis csere volt, amit szíve joga volt mindenkinek megcsináltatni, hogy ne hagyja ott az autó esetleg, vagy épp ne kelljen olajat töltögetni, stb.

A kerámiapor visszaáramlás simán lehet áramlástechnikai szempontból, ennek csak annyi a feltétele, hogy a leömlőben lévő katalizátor egység előtt közösítésre kerüljenek az egyes hengerekből  kivezető kipufogó csövek. Speckós esetben még ez sem feltétlen szükséges, mivel ha a kipuff csövet eltömi az összeomlott katalizátor, akkor ott az egyes ütemek miatt kialakuló többletnyomás  a dugattyú mozgása miatt simán visszadolgozhatja a port  Nem visszaszívja, csak az eltömödés, és az egymás utáni ütemek során kijutó gázok nyomásviszonyai okozhatnak ilyet. A külföldi fórumon képek is voltak, hogy munkálta meg mindez a hengerfalat..

Biztos vannak visszatekert példányok, de azért én továbbra is úgy gondolom, hogy nem lehet véletlen ennyi katalizátor hibával küzdő 1.8

Peace!
Azért az nem egészen úgy volt, hogy boldog-boldogtalannak kicserélték a motort, aki csak betért a toyotához. 150-200 ezerig nem is nagyon jelentkezett az olajfogyasztás. Addigra meg már általában kifutottak a garanciális időből, és már nagyrészt nem hordták az autót márkaszervizbe, így nem is nagyon mentek vissza reklamálni, és bár a toyota viszonylag nagyvonalúan garis időn és garis km-n túl is méltányos volt, de nem határ nélkül.
Nekem 230 ezer km-s korában kellett először rátölteni olajcsere cikluson belül. Meg sem fordult a fejemben, hogy reklamáljak... :no: