Ne haragudj, de komolyan elhiszed, hogy abban a pipában a szonda távolságának növelésén kívül egy bármilyen értékelhető hatású mini "katalizátor" van? Pláne 15 ezerért? Változatlanul az a nézetem - lásd: Izso hozzászólás - hogy először tisztában kéne lenni az összes probléma okával, (hibakódok, szonda, katalizátor motor évjárat/garis cserélt motor/jelenlegi olajfogyasztás.) Ezután lehet azon gondolkodni, hogy ha közép/hosszú távra kell az autó, akkor bele kell locsolni kompromisszum nélkül a lét és nem lesz több gondod. Természetesen az anyagi vonzat nem egyszerű dolog, de a pótmegoldások a végelszámolásnál mindig többre jönnek ki.
Nos a kérdésre a válasz az, hogy több helyen is leírták, hogy ennek a leömlős rész utáni katalizátornak az a baja, hogy ha a motor már kicsit kopottabb, az olajat is minimálisan égeti, az lerakódik a katalizátorban, ami egy új katalizátort is néhány ezer km után hazavág. Na most a másik gond, hogy ha mindez úgy megy végbe, hogy a kerámiapor visszajut a hengerbe, akkor a motornak is annyi kompletten. Érdekes ez a Toyota vvti motor amit a T25-be tettek, mert máshol nagyon ilyen hibáról még nem is olvastam.. mondjuk lehet hogy van, de állítólag ez a típus"eszi" a katalizátorokat.
Nos ha megérné, az ember tényleg a csere mellett döntene, de mérlegelni kell azt is, hogy milyen lehetőségek vannak még.
Valaki írta, hogy nincs is benne katalizátor. Nos a katalizátorban is nemesfém réteg van felvíve egy felületnövelő egységre. A linkelt képen nem kizárt, hogy csak az áteresztő résznél van egy kis réteg, ami viszont elég a szonda megtévesztéséhez. Gondolom ha szar lenne, akkor mindenki visszaküldené..
A btk-s említésről pedig annyit, hogy ha az utólagos xenonos, erősebb égős, romhalmazként műszakin pár csúszó ezresért átengedett kocsik, és még ezer ilyet tudnék sorolni kiszűrésre kerülnének, akkor lenne értelme ezt is vizsgálni. A környezet károsítása is megölhet közvetve, de minden más amit említettem (elvakítanak, kiesik a kerék alóla, nem tud megállni a fékek állapota miatt, vagy épp a vezetési stílus itthon...) nem közvetve öl meg, hanem közvetlenül. Ha ezen a vonalon gondolkodunk, a rendcsinálást ott kellene kezdeni. De hogy ne menjek messzire a környezet károsítás okán, ott a VW botrány. Kérdezem, hogy hány cégvezető van hűvösön vagy hány mérnök/munkás, akik tudtak az egészről? Az nem kérdés ugye, hogy az is szándékos volt. Plusz némi vásárlói félrevezetéssel megfűzerezve.. Akkor most btk? Itthon is tudtak arról is jópáran, szóval..