Úgy néz ki elkezdte enni az olajat az autó.
Az autó 162e km-nél volt márkaszervizben még januárban (előbb érte el az 1 éves csere-intervallumot, minthogy futott volna 15e km-et, ezért
) , most 169e km van benne, és a nívópálca kb felet mutat úgy, hogy 1L olaj állítólag már utána lett töltve kb 2000 km-el ezelőtt (azért írtam, hogy állítólag, mert én akkor nem voltam a közelben, az autóhoz nem sokat értő személy pedig a benzinkutasra bízta, hogy beletöltse az olajat - azaz a jó ég tudja, hogy valóban megtörtént-e a dolog).
Így persze az sem biztos, hogy a márkaszerviz által használt 5W-30-as Castrol olaj került bele, lehetett akármilyen 10W40-es.
A garázs betonján lehet látni a "nyomokat", de nem lehet olajfolyásról beszélni, azért nem tócsára kell gondolni.
Ha jól rémlik a 2AZ-FSE motorba 3,8L olaj kell, tehát ha a pálca felet mutat, akkor kb 1,9-2L olaj lehet benne - és elvileg 1L már rá lett töltve - ami 7e km alatt kb 0,3-0,4L/1000 km-es fogyasztásra jönne ki, ami szerintem nem éppen átlagos.
Szóval mi legyen a teendő? Motort megbontani nem igazán szeretnék, és amúgy ezen kívül nincs semmi probléma az autóval. Októberben lesz 11 éve, hogy kigurultam vele a márkakereskedés kapuján.