Üdvözlök mindenkit az oldalon. Rég nem látogattam ide, de most úgy gondoltam néhány infót megosztok veletek.
Régi toyotás vagyok és a sokadikat vezetem eddig jellemzően hiba nélkül. Igaz 3-4 évente cseréltem az autóimat 150-200000 futott km-nél.
2007-ben beadtam a derekam és egy diesel Avensyst választottam, a 126 LE változatot. Sajnos azt kell mondanom, hogy ezt nem kellett volna. Az autónak több hibája volt az elmúlt 8 évben mint az előtte lévő 16-nak összesen.
1, Kezdetben nehezen szedte az 1-est. ez bejáródott, nem tekintem nagy hibának, de méltatlan egy Avensyshez.
2, előzés közben szerviz üzemre váltott az autó, (30km/h, szemből meg jön a kamion!) Nem jó érzés. Útpadkára leáll, nézeget hibát nem lát autó indul hibalámpa van, de hiba megszűnt. Óvatosan közlekedve asszisztencia, szerviz-eredmény vállvonogatás, valószínűleg rossz üzemanyagot tankoltam, mondják. Hibakód ezt igazolja, pontosabban nem megfelelő üzemanyag ellátás a megnevezése a hibának. 2.-3., 4.......sokadik alkalom, fórum, cseréljem ki az üzemanyag befecskendező előtti szelepet jó lesz. Nem lett, 40 000Ft ugrott.
Hiba maradt!!
Pár éve céges autóval járok keveset használom a sajátot, évi (5-10000km) Utóbbi időben nem jelentkezett, a hiba, ehhez kellett 3 év bosszankodás, és a rutin, ha előfordul motor leállít újra indít gyorsít , és a balesetet megússzuk. Hiba kijelzések egyszer csak törlődnek, 3-7 újra indítást követően.
3, 120 000km körül dobálni kezdte a 2-es fokozatot. Váltó felújítás, szinkron gyűrű, kiemelő villa, csapágy, fogaskerék csere, elvileg, legalábbis ezért fizettem.
4, egy hónapon belül bal első kerékcsapágy zúg, csere, újabb egy hónap jobb oldali csere. Szerviz: Mi nem hibáztunk! Igaz előtte, hogy hozzá nyúltak semmi hangja nem volt a csapágynak.
5, 2015-ben észrevettem, hogy a csomagtér fedél bekötési pontjánál rohad a karosszéria!!!? Egy Toyotánál?
(5 ajtós Liftback) Irány a szerviz, átrozsdásodási garancia. Válasz nem garancia mert már nem hozzájuk hordom az autót. Mondom ilyen nincs független szerviz esetén is él a garancia, ha rendszeresen meg vannak csinálva a kötelezők. Erre egyébként mindig kényesen ügyelek, munkalapokkal igazoltam, 3 x festékréteg vizsgálás, mert biztos törött volt. Nem volt. Garancia igény nagy nehezen elfogadva, nem javítanak tetőt cserélnek. O.K. Ha nekik jó nekem jó! Autó visszaadva, elvben rendben. Otthon belső világítás búrája lebillen, két rögzítő fület letörtek a szétszerelésnél/visszarakásnál. Már nem vittem vissza, megragasztottam, felszereltem, most jó. Valahogy nem találom a helyén az elakadás jelző háromszöget pedig benne volt, veszek másikat.
6, Jelenleg az autóban 245 000km, van a váltó újra dobálja a 2-est, sőt már be sem veszi. Váltó ki specialistához elszállít, (Nem a márkaszervízbe ahol 16 autót vette, és még az ismerőseim legalább ennyit mert hittek nekem, hogy ez egy jó márka, és szerviz) Sajnos revideálni kell az álláspontomat. Javítás, ~380 000Ft, mert csak gyári alkatrészek vannak, és már a tengelyt is cserélni kell a tűgörgős csapággyal együtt, mert berágódások vannak rajta, illetve a harmadik fokozat is nagyon gyorsan elszállna. Szakember véleménye szerint: Látszik, hogy a váltóban a 2-es fogaskerék nem volt cserélve, az még az eredeti, olaj meg van égve, és a tengelyen is látszik melegedési színváltozás.
Nos röviden ennyi hiba keletkezett 8 év és 245 000km alatt egy Toyotán ami a világ egyik leg megbízhatóbb márkája! VOLT!
Bocsi ha untattalak tisztelt olvasó, de borzasztóan fel vagyok háborodva, és csinálnom kellett valamit mert felrobbanok.
Bízom benne Ti nem kerültök hasonló helyzetbe.
Üdv
Egy Toyota mániás