Érdekes fejlemény van az autóm egy igen zavaró hibája ügyében...
Van, aki emlékezhet rá, amikor írtam róla, van aki nem, hogy az autó 5200-as fordulatszámnál leszabályoz (gyári 6400 helyett), többet fogyaszt kb 1 literrel, üzemmeleg alapjáraton kissé egyenetlenül jár a motor és hidegindításkor nehezen indul.
Nos, sikerült felderíteni a hiba okát, ami Toyotától nem szokatlanul nem gépi hiba volt, hanem egyszerű emberi mulasztás.
Amikor tavaly februárban elvégezték a motor gyűrűzését, az összeszereléskor valszeg nem ellenőriztek rá (még egyszer) a főtengely jeladó helyzetének megfelelősségére, aminek eredményeképpen elment a gyújtás, a vezérlés, a vvti működés éppen csak annyira, hogy a fenti hibákat produkálja. Megnehezítette a dolgunkat, hogy az ECU nem tárolt semmi ide vonatkozó hibakódot, freeze-t, így több tucat lehetséges hibaforrást kellett többször is átellenőrizni, mire a ToyoTeamGarage mestere, Jakab Tomi rá nem jött a (jeladó) hibára. Ahogy a helyére igazította a jeladót, a hibák megszűntek.
Ma hoztam el tőlük, Bp-Bcsaba vonalon az autó klímával együtt 5,8-5,9-es fogyasztással jött haza. Öröm volt vezetni, ezért külön köszönet szutiék munkájáért. Majdnem 1 éve szívatott ez az aprónak tűnő, de nagyon zavaró hiba.
Jó oldala a dolognak, hogy tudom, a többszörös átvizsgálás alapján minden fontos részegysége (elektronika és mechanika is) rendben van az autónak.
Fizetésről annyit, hogy nagyon korrekt végösszeget fizettem (egy normális betonfutó cipő ára), amelyből 15% Toyota klub kedvezményt is kaptam. A hosszas hibakeresésnek meg kell fizetni az árát, mert máshogy nincs megfelelő eredmény.