...És kíváncsi vagyok a felső gumibakokra mert valami iszonyú hang jön onnan a legkisebb kátyúban is...
Én 17-es könnyűfémkerekekkel vettem meg az autómat és kellett pár hónap (és a hátsó stab. rúd szilentjeinek a kb. felesleges cseréje), hogy rájöjjek, hogy a hátsó gólyaláb felső gumiágya (toronyszilent) mindkét oldalon teljesen gallyra ment. Kézzel rángatva mozgott centimétereket (!!) a lengéscsillapítószár felső bekötési pontja a szilentben. Én abból is Febest-et vettem és cseréltem ki magam, mindkét oldalon. Készülj fel rá, hogy a lengéscsillapiszár végén lévő anyák és egy darab távtartó persely úgy össze lesz rohadva, hogy csak saroksziszolóval lehet ledarabolni a helyéről. Nem egyszerű és a lengéscsillapítószárra is illik vigyázni. Anyát és távtartó perselyt még előre megrendeltem a helyi Toyotánál, mert a régi anyát és perselyt csak darabokban sikerült leszedni. Ha ezek nincsenek előre megrendelve pár napig állva marad az autó.
Mutatok képeket:
Ez még a korábban említett hosszlengőkar kasztni felőli szilentje, itt van a tartalék (bal oldalra megy majd, ha szükséges) a fiókomban, gyorsan lefotóztam. Fémházas, korrekt kialakítás.
A régi toronyszilent állapota, az új szilent, távtartóval, anyával, és a csere folyamata:
kattAz sem könnyíti a dolgot, hogy a lengéscsillapító szárát elfordulás ellen a szilent furatának lapolása biztosítja, ami ilyen állapotú szilentnél nem igazán biztosít, szóval az anya letekeréséhez a szárat kellene valamibe befogni, azt meg ugye nem illik nagyon megsérteni, szóval maradt a flex.
Jó kis munka, hajrá!
Ja és a 17-es felniktől rövid úton megszabadultam... Emberek egész jó pénzt fizetnek az ilyen futómű- és komfortgyilkos dolgokért is. Ki érti?!