Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764258 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

BEAMJIM

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10665 Dátum: 2016.02.28 13:55:31 »
Üdv Néktek!
Öt francia autó után bevállaltam, hogy kilépek a komfortzónámból és egy Avensis II kombi 2.0 benzines autó tulaja lettem tavaly augusztusban.
(A kaland kedvéért azért az utolsó franciát megtartottam. ☺)
Az autót én magam hoztam Fritzország nyugati részéről, magánszemélytől vettem, a keresztneve Jürgen és nem Juszuf.
Természetesen vezetve van a szervizkönyv +Jürgen egy vastag paksamétával dobott meg az adásvételnél, amiben az összes szervizes munkalap, számla benne van.
Hazaérkezés után Toyota szervizben ellenőriztettem az adatok valódiságát. Bár nem láttak minden adatot az itteni számítógépben, de néhány dátum/km.óraállás kiolvasható volt a rendszerből.
Ezek mind stimmeltek a szervizkönyvben lévő adatokkal, és megtaláltam a hozzájuk tartozó munkalapokat, számlákat.
Ezek alapján feltételezem, hogy a 141000km amivel elhoztam a kocsit, tényleg annyi amennyi.
Azóta mentem vele cirka 10000 km-t, összegyűlt némi tapasztalat és pár kérdés.
-Mekkora olajfogyasztás az ami még elfogadható egy ilyen motornál?
Eddig 1.2l-t kellett utántöltenem. Azt kissé furcsállom, hogy a gyári előírás ellenére nem 5w30-as olajat töltöttek bele a kinti márkaszervizben, hanem kezdettől fogva 5w40-et.
-Vajon mikortól várható a szívószelepek kokszosodása?
Pár jel mintha már arra utalna, hogy van valami.
-Normális dolog-e az, hogy már 2 lambdaszondát cserélni kellett?
Egyet még a német tulaj cseréltetett, egy már nekem jutott. Mikor a szerelő kivette tiszta korom volt a szonda, szerintem egy benzines autónál még akkor sem kellene ilyen kormosnak lennie, ha a nem működése folytán az elektronika nem az optimális üza.- levegő keveréket tudja beállítani.

Egyébként az autót nagyon megszerettem, a gondos Jürgen családja nagyony vigyázott rá, szerencsére nem dohányoztak benne,nem tömték wunderbaummal sem, tán még az újautóillatból is maradt benne egy kevés. 😊

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10666 Dátum: 2016.02.28 14:05:42 »
Sziasztok.
Az Avensis indítókulcsának az elketronikája bedöglött,az elemet cseréltem de se nem nyit se nem zár. Valami ötlet,tipp?


Tanitsd.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10667 Dátum: 2016.02.28 14:08:31 »
Üdv Néktek!
Öt francia autó után bevállaltam, hogy kilépek a komfortzónámból és egy Avensis II kombi 2.0 benzines autó tulaja lettem tavaly augusztusban.
(A kaland kedvéért azért az utolsó franciát megtartottam. ☺)
Az autót én magam hoztam Fritzország nyugati részéről, magánszemélytől vettem, a keresztneve Jürgen és nem Juszuf.
Természetesen vezetve van a szervizkönyv +Jürgen egy vastag paksamétával dobott meg az adásvételnél, amiben az összes szervizes munkalap, számla benne van.
Hazaérkezés után Toyota szervizben ellenőriztettem az adatok valódiságát. Bár nem láttak minden adatot az itteni számítógépben, de néhány dátum/km.óraállás kiolvasható volt a rendszerből.
Ezek mind stimmeltek a szervizkönyvben lévő adatokkal, és megtaláltam a hozzájuk tartozó munkalapokat, számlákat.
Ezek alapján feltételezem, hogy a 141000km amivel elhoztam a kocsit, tényleg annyi amennyi.
Azóta mentem vele cirka 10000 km-t, összegyűlt némi tapasztalat és pár kérdés.
-Mekkora olajfogyasztás az ami még elfogadható egy ilyen motornál?
Eddig 1.2l-t kellett utántöltenem. Azt kissé furcsállom, hogy a gyári előírás ellenére nem 5w30-as olajat töltöttek bele a kinti márkaszervizben, hanem kezdettől fogva 5w40-et.
-Vajon mikortól várható a szívószelepek kokszosodása?
Pár jel mintha már arra utalna, hogy van valami.
-Normális dolog-e az, hogy már 2 lambdaszondát cserélni kellett?
Egyet még a német tulaj cseréltetett, egy már nekem jutott. Mikor a szerelő kivette tiszta korom volt a szonda, szerintem egy benzines autónál még akkor sem kellene ilyen kormosnak lennie, ha a nem működése folytán az elektronika nem az optimális üza.- levegő keveréket tudja beállítani.

Egyébként az autót nagyon megszerettem, a gondos Jürgen családja nagyony vigyázott rá, szerencsére nem dohányoztak benne,nem tömték wunderbaummal sem, tán még az újautóillatból is maradt benne egy kevés. 😊

Ajándékozd meg egy "bödönnel"!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

airline

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10668 Dátum: 2016.02.28 14:42:19 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10669 Dátum: 2016.02.28 14:55:06 »
Üdv Néktek!
Öt francia autó után bevállaltam, hogy kilépek a komfortzónámból és egy Avensis II kombi 2.0 benzines autó tulaja lettem tavaly augusztusban.
(A kaland kedvéért azért az utolsó franciát megtartottam. ☺)
Az autót én magam hoztam Fritzország nyugati részéről, magánszemélytől vettem, a keresztneve Jürgen és nem Juszuf.
Természetesen vezetve van a szervizkönyv +Jürgen egy vastag paksamétával dobott meg az adásvételnél, amiben az összes szervizes munkalap, számla benne van.
Hazaérkezés után Toyota szervizben ellenőriztettem az adatok valódiságát. Bár nem láttak minden adatot az itteni számítógépben, de néhány dátum/km.óraállás kiolvasható volt a rendszerből.
Ezek mind stimmeltek a szervizkönyvben lévő adatokkal, és megtaláltam a hozzájuk tartozó munkalapokat, számlákat.
Ezek alapján feltételezem, hogy a 141000km amivel elhoztam a kocsit, tényleg annyi amennyi.
Azóta mentem vele cirka 10000 km-t, összegyűlt némi tapasztalat és pár kérdés.
-Mekkora olajfogyasztás az ami még elfogadható egy ilyen motornál?
Eddig 1.2l-t kellett utántöltenem. Azt kissé furcsállom, hogy a gyári előírás ellenére nem 5w30-as olajat töltöttek bele a kinti márkaszervizben, hanem kezdettől fogva 5w40-et.
-Vajon mikortól várható a szívószelepek kokszosodása?
Pár jel mintha már arra utalna, hogy van valami.
-Normális dolog-e az, hogy már 2 lambdaszondát cserélni kellett?
Egyet még a német tulaj cseréltetett, egy már nekem jutott. Mikor a szerelő kivette tiszta korom volt a szonda, szerintem egy benzines autónál még akkor sem kellene ilyen kormosnak lennie, ha a nem működése folytán az elektronika nem az optimális üza.- levegő keveréket tudja beállítani.

Egyébként az autót nagyon megszerettem, a gondos Jürgen családja nagyony vigyázott rá, szerencsére nem dohányoztak benne,nem tömték wunderbaummal sem, tán még az újautóillatból is maradt benne egy kevés. 😊
Üdev a fórumon!
Korrekt kis történet, jó ilyeneket olvasni (hogy nem buherált a km-érték, és megvannak a számlák is). A problémák:
Igen, sajna jellemző a kokszosodás, mert ez a 2.0 vvt-i motor már közvetlen befecskendezéses, EGR-t is tartalmaz és bizony 2db katalizátort 2-2db lambdaszondával.
Az autó gépkönyve vélhetően nálad is a 98+ benzinek és az alacsony hamutartalmú motorolajok használatát írja elő, ezért ezekre figyelj oda karbantartáskor. Az olajat 10 000km-ként érdemes lecserélni, de, ha hosszabb utakat jársz, akkor is nagyon max. 15 000-ként, vagy évente, amelyik előbb bekövetkezik.
Az EGR-szelepet tisztít(ta)sd meg, fojtószelepházat is célszerű, ha már a szívócsövek le vannak szedve.

A motorolaj fogyasztás a gépkönyv szerint 1000km/1l mennyiségig normális, szerintünk NEM. Ha 5-6000km-ként 1 litert pótolni kell, az nem gond. Ha több fogy, az már jelenthet a motorban káros lerakódásokat a gyűrűk/dugóhornyok környékén. Alapvetően nem nagy bűn az 5W-30 helyett használt 5W-40, ennél sokkal fontosabb, hogy ne "hordják túl" az olajat, illetve, spóroljanak az olajcserén. Önmagában az 5W-40 olaj nem teszi tönkre ezt a motort, de mégsem EZ való bele.

Ja, és gyertyából az irrídiumos Denso kell bele (3-4000Ft/db x 4db).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10670 Dátum: 2016.02.28 16:37:30 »
Nem nem lakok gépműhelyben de ebben nőttem fel .
Gépjavítás szerelés ez az életem . :hug:
Sokáig foglalkoztam autószereléssel is és meg merek bontani bármit amit kőolajszármazék hajt . :eek:

A kulcstanítás mikéntje engem is érdekel mert most kell cserélnem elemet és 2 nyomógombot a panelen.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10671 Dátum: 2016.02.28 16:42:05 »
Megoldódott a probléma a vezérműtengely jeladóját elfelejtettem visszadugni  :clap: [rohog]
Akusarut levettem 10 percre és hibamentes lett az autó.
A motor nagyon jó szépen indul jól megy minden oké.
Örömömben le is mostam az autót  :sorcerer: :innocent:
Most már rá lehet menni a kissebb hibákra.
Keresek motorháztetőt lehetőleg metálszürke színben mert a festés drágább lenne mint egy komplett géptető szerintem.
:clap:

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10672 Dátum: 2016.02.28 17:32:50 »
... a 98+ benzinek és az alacsony hamutartalmú motorolajok használatát írja elő, ezért ezekre figyelj oda karbantartáskor...
Nem ír elő magasabb oktánszámú benzint a kezelési könyv.
Az összes benzinmotor esetében 95 vagy magasabb oktánszámú benzint ír, nem tesz különbséget a közvetlen befecskendezésű motoroknál (2.0 és a 2.4 benzin).

atty76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10673 Dátum: 2016.02.28 17:58:07 »
Ez nekem is ilyen volt. 4-5 éves kora után. Lehet, hogy a benzinpumpából kivezető üa.szellőző csőnél van valamilyen szintű tömítetlenség. Amikor a benzinpumpa környékén matattam (a hátsó ülés alatt), akkor azért lehetett érezni a benzinszagot. Ezen a területen van egy takarólemez, aminek a szegélyét szilikon zárja, hogy ne jöjjön fel a szag. Azt is érdemes megnézni.

bepi81 és Izso!

Köszönöm szépen a segítségeteket! Körbenézünk ezeken a területeken is! :)
Toyota Avensis Wagon II 2.0 VVTi

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10674 Dátum: 2016.02.28 18:12:11 »
Nem nem lakok gépműhelyben de ebben nőttem fel .
Gépjavítás szerelés ez az életem . :hug:
Sokáig foglalkoztam autószereléssel is és meg merek bontani bármit amit kőolajszármazék hajt . :eek:

A kulcstanítás mikéntje engem is érdekel mert most kell cserélnem elemet és 2 nyomógombot a panelen.
Oké. :) Ugye nem sértődtél meg?  :flowers:
Fery

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10675 Dátum: 2016.02.28 19:21:21 »
Dehogy sértődtem. :tt2:

BEAMJIM

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10676 Dátum: 2016.02.28 21:18:18 »
Köszi a válaszokat!

Ajándékozd meg egy "bödönnel"!

Egész pontosan mit értesz egy "bödön" alatt? Egy bödön olajat, vagy ez valami szleng amiről lemaradtam? 

 Az autó gépkönyve vélhetően nálad is a 98+ benzinek és az alacsony hamutartalmú motorolajok használatát írja elő, ezért ezekre figyelj oda karbantartáskor. Az olajat 10 000km-ként érdemes lecserélni, de, ha hosszabb utakat jársz, akkor is nagyon max. 15 000-ként, vagy évente, amelyik előbb bekövetkezik.

Gyorsan megnéztem a könyvet, mert eddig javarészt ÖMV 95 maxxmotion-t tankoltam, néha a 100-ast, de ahogy András1980 is írja, csak 95-ös, vagy annál magasabb oktánszámú benzin van előírva ehhez a motorhoz.
Az olajcserénél, a németországi szervizlátogatásoknál betartották a gyári előírást, vagyis 15000km vagy 1 év után cserélték az olajat, előfordult ugyanis, hogy csak 8000km-t ment egy év alatt az autó.
Én most tartok 10000 és párszáz km-nél, akkor ezek szerint lassan érdemes lenne cseréltetnem.
Vajon maradjak az 5w40-nél, ha már eddig is azt kapott, vagy váltsak 5w30-ra?

Az előző hsz-ból kimaradt az alapjárat ingadozása meleg motornál (néha 600-ra is leesik a fordulat, olyankor a bódét is rázza), és a hidegindítás utáni 1500 fordulat körüli alapjárat, ami túl magasnak tűnik számomra a sok Renault benzines 1000-1200 körüli fordulatához képest, de a netet túrva láttam pár írást, videót hasonló működésről, úgyhogy ezek valószínűleg a motor jellemzői lehetnek.
Mindenesetre ezek olyan furcsaságok, amiket meg lehet szokni, de nem várna az ember egy ilyen autótól.
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.28 21:22:05 írta BEAMJIM »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10677 Dátum: 2016.02.28 22:07:06 »
A hideindításkori magasnak tűnő fordulatszámmal ne törődj, mert a vvt-i motor ilyen (1,8 és 2,0 is). Nekem pl simán forgatja 1800-2000 körül is az első fél percben, utána visszaejti. Gondolj arra, hogy a növelt fordulatszámmal egyrészt az olajnyomásod mindig meg lesz, másrészt, hamarabb melegszik fel a lambdaszonda.

Én a helyedben 5W-30-at használnék és figyelnék az utántöltésre, amennyiben igényli. Mindig max-on javallott tartani az olaj szintjét. Huzamosabb idejű városi használatot követően, autópályán eltűnhet némi olaj, ez általában a városi használat miatti benzinnel felhígultságnak köszönhető. És pontosan emiatt SEM érdemes megvárni még a 15000 km lejárták sem. Használati mód függő az olajcsere. Legalábbis, annak kéne, hogy legyen.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TomiFilth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 138
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10678 Dátum: 2016.02.29 08:04:05 »
Az előző hsz-ból kimaradt az alapjárat ingadozása meleg motornál (néha 600-ra is leesik a fordulat, olyankor a bódét is rázza), és a hidegindítás utáni 1500 fordulat körüli alapjárat, ami túl magasnak tűnik számomra a sok Renault benzines 1000-1200 körüli fordulatához képest, de a netet túrva láttam pár írást, videót hasonló működésről, úgyhogy ezek valószínűleg a motor jellemzői lehetnek.
Mindenesetre ezek olyan furcsaságok, amiket meg lehet szokni, de nem várna az ember egy ilyen autótól.

A 600-köri fordulatomat egy fojtószelep tisztítás oldotta meg. Mondjuk nekem 500-ig is lement, de azóta minden ok.  ::)

ddt500

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10679 Dátum: 2016.02.29 19:16:41 »
Ezen azért így komolyan elgondolkoztam, hogy mégis mit írjak. Ha az ESP helyett a gumi durran el és egy Sharant elkaszálsz egy komplett családdal ahol a szülők 6-8 évig gályáztak a kocsi áráért akkor is gondolom hasonló kesergés menne, csak gondolom akkor nem a 380.000 ft-os árajánlaton, hanem a banán alakú kocsi kihuzatásán egyenesre. A 380-as ajánlaton kesergést viszont nem nagyon értem. A 200plusszos tempó a komment alapján büszkén belefér a világodba. Ennek a fizetési tétele 300.000 ft az M0-n. Ha ez belefér mint casual cost, akkor mi a probléma egy szimpla kézifékjavítással?

Ja bocsánat nem tudtam, hogy itt mindenki ártatlan bárányka. Bár gondolom a képmutató szó inkább ide illik. Szerintem 3 évente egyszer, éjjel 2-kor 200-al menni a 3 sávos M0-on nem hiszem, hogy halálos bűn lenne. De ha igen akkor mea culpa. (Amúgy a 300+ is belefér a világomba).
A kézifék nem ettől hibásodott meg az előbb volt. A kesergés csupán annak szól, hogy ez szériahiba (a Toyota európai főmérnöke mondta Apámnak) de persze tudni nem akarnak róla.
8db Toyota volt/van a családban ezeknek a felét újonnan vettük de méltányosságról hallani sem akarnak. Csak azért írtam le, hogy ha másnál is előjön a hiba akkor tudja mire számíthat. Természetesen meg fogom csináltatni.
Ennyi a sztori.   :hmmmm: