Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764209 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9930 Dátum: 2015.08.14 11:49:18 »
Szia bepi81!
Még egy "ötlet" házi diagnoszikára. :otlet:
1-es, 2-es, üres fokozatban is csak 5200-ig forog ki? Mert ha igen akkor nem valószínű, hogy a szivattyú nyom keveset.
Mert ugye kisebb fokozatokban kevesebb üzemanyag elég ugyan akkora fordulathoz... :hmmmm:
Csak egy ötlet...
Köszi az ötletet, próbáltam az első ötletek között ezt is. Igen, álló helyzetben is leszabályoz 5200-nál.  :hmmmm:

Hideg motornál mindenképpen megejtem a féktisztítóval történő levegőcső fújkálást, hátha falsot szív valahol, valamelyik bilincsnél, vagy hajlatnál...  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9931 Dátum: 2015.08.14 11:50:02 »
hogy mondtad ezt andrás?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

ujjobbagya

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9932 Dátum: 2015.08.14 13:03:38 »
Rejtett repedés, elégtelen előfeszítésű bilincs a rezonátor csövön....

Nekem kb. 2 hónapig lukas volt a rezonátorcső, de az nem okozott ilyen hibát.
Meg az már a leömlő után van, nem a szívó oldalon.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9933 Dátum: 2015.08.14 13:27:54 »
Nekem kb. 2 hónapig lukas volt a rezonátorcső, de az nem okozott ilyen hibát.
Meg az már a leömlő után van, nem a szívó oldalon.

Bizti, kedves bitvadász????????????? :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

ujjobbagya

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9934 Dátum: 2015.08.14 13:38:29 »
Bizti, kedves bitvadász????????????? :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Tudomásom szerint a rezonátorcső egy flexibilis kipufogó cső darab, ilyen: http://www.bardiauto.hu/webshop/meret-szerint/meretfle

Gmatyi88

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9935 Dátum: 2015.08.18 23:02:38 »
Sziasztok. Még új vagyok itt a fórumon .Bmw ről nyergeltem àt egy 2002 es Avensis re. 1.6 vvti 3zzfe motoros. Lenne pàr nagyon idegesìtő gondom. Alapjárat sokszor beesik 650 re melegen. Amikor pedig hidegen indítom akkor 1200 1300 2Percig kb. Szóval elèg magas. Ma volt egy folytószelep tisztítás ,hàt mit ne mondjak kokszos volt rendesen. Most mintha jobban menne ,jobban vennè a lapot. Amire nem jöttünk rá az az,hogy amikor vàltanêk mindig ad egy gàzfröccsöt mintha a gázon lenne a lábam. Előre is köszi a tapaztalatokat.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9936 Dátum: 2015.08.19 08:12:10 »
Sziasztok. Még új vagyok itt a fórumon .Bmw ről nyergeltem àt egy 2002 es Avensis re. 1.6 vvti 3zzfe motoros. Lenne pàr nagyon idegesìtő gondom. Alapjárat sokszor beesik 650 re melegen. Amikor pedig hidegen indítom akkor 1200 1300 2Percig kb. Szóval elèg magas. Ma volt egy folytószelep tisztítás ,hàt mit ne mondjak kokszos volt rendesen. Most mintha jobban menne ,jobban vennè a lapot. Amire nem jöttünk rá az az,hogy amikor vàltanêk mindig ad egy gàzfröccsöt mintha a gázon lenne a lábam. Előre is köszi a tapaztalatokat.
A légtömegmérőt is tisztítsátok meg, az is okozhat ilyen jelenséget. Egyébként, a vvt-i motorok üzemmeleg alapjárata 700 rpm alatt van és hajlamos kissé rázni a kasztnit, ez normális. A hidegen észlelt 1200-1300-as fordulatszám is üzemszerű, az kb 1-2 perc alatt kell, hogy alapjárat közelébe csökkenjen.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Gmatyi88

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9937 Dátum: 2015.08.19 10:37:58 »
Tesóm rádugta gépre és ráadott gyújtásnál is 0,35 valamit mutatott a gép az átáramlott légmennyiségre. Azt mondta ,hogy nullának kellene lennie szerinte. Egyébként meg lett tisztítva a légtömegmérő. Vlamivel jobb lett, viszont néha mintha nagyon finoman rángatna gyorsítás közben. Lehet meg kellene nézni egy új légtömegmérővel.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9938 Dátum: 2015.08.19 11:27:55 »
Tesóm rádugta gépre és ráadott gyújtásnál is 0,35 valamit mutatott a gép az átáramlott légmennyiségre. Azt mondta ,hogy nullának kellene lennie szerinte. Egyébként meg lett tisztítva a légtömegmérő. Vlamivel jobb lett, viszont néha mintha nagyon finoman rángatna gyorsítás közben. Lehet meg kellene nézni egy új légtömegmérővel.
Légtömegmérő Toyotában nagyon-nagyon elvétve megy tönkre.
Az első mondatod egy kissé "laza" ahhoz, hogy értelmezni tudjam. Mi az a 0,35 valami? Az átáramlott légmennyiség (MAF) g/sec mértékegységű, alapjáraton kb 2-3 g/sec. Terhelésre nő.
A szívócsőben uralkodó abszolút nyomás kPa-ban van kifejezve, alapjáraton kb -0,7kPa (vákum!) van benne, részterhelésen (normál gyorsítás) -0,2 - -0,3 kPa, teljes terhelésen elvileg légköri nyomás közeli, ami 0 értékkel értelmezendő. Utóbbi csak elvi érték, mert a pillangószelep részegységei picit akadályozzák a levegő tovaterjedését, ezáltal csökkentik a nyomást.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Gmatyi88

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9939 Dátum: 2015.08.19 14:15:36 »
Légtömegmérő Toyotában nagyon-nagyon elvétve megy tönkre.
Az első mondatod egy kissé "laza" ahhoz, hogy értelmezni tudjam. Mi az a 0,35 valami? Az átáramlott légmennyiség (MAF) g/sec mértékegységű, alapjáraton kb 2-3 g/sec. Terhelésre nő.
A szívócsőben uralkodó abszolút nyomás kPa-ban van kifejezve, alapjáraton kb -0,7kPa (vákum!) van benne, részterhelésen (normál gyorsítás) -0,2 - -0,3 kPa, teljes terhelésen elvileg légköri nyomás közeli, ami 0 értékkel értelmezendő. Utóbbi csak elvi érték, mert a pillangószelep részegységei picit akadályozzák a levegő tovaterjedését, ezáltal csökkentik a nyomást.

No megvan :) 0.35g/s volt az érték. Egyébként unixnál néztem kettő féle volt. Az egyik 40 a másik 80ezer huf volt. Mindenből csak a gyárit szabad venni?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9940 Dátum: 2015.08.19 14:42:24 »
No megvan :) 0.35g/s volt az érték. Egyébként unixnál néztem kettő féle volt. Az egyik 40 a másik 80ezer huf volt. Mindenből csak a gyárit szabad venni?

Üdv!

Most volt lehetőségem egy speciális teszterrel ránézni az én D-4D-m OBD csatijára (ami ugye még nem OBD II szabványos, szóval a sima ELM chipes cuccok nem kommunkálnak vele, ahogy azt már korábban kitárgyaltuk).
Álló motornál fixen 0.38 g/s-ot mutatott a légtömegmérő és az én autóm rendben működik.
Majd megerősítenek a többiek (mondjuk Bepi), ha ránéznek a saját benzines autójuk hasonló értékére, de szerintem amit írsz az normális, emiatt nehogy újat vegyél!!
Maximum keress itt a fórumon egy kedves felajánlót, aki hajlandó egy 10 perces teszt erejéig kölcsönadni a saját légtömegmérőjét, hogy meggyőződhess, hogy valóban az-e a ludas.

BF

Lafodor82

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9941 Dátum: 2015.08.19 17:23:27 »
Sziasztok,

az alapjárati problémám továbbra is megvan.(lsd. korábbi bejegyzés) A múltkor kérdeztétek a hibakódot. Most szereztem OBD II.-es kiolvasót. Volt kód bőven: P0172 Túl dús keverék, P300, 301,302,303 Random illetve 1-2-3-as henger gyújtáskimaradás. Lehet a szivószelepekre rakódott koksz miatt nem tud elég levegőt szívni, vagy szorulnak a szelepszárak? gyertya, injektor, légtömegmérő, valamint pillangószelepház(bontottra) cserélve lett. a hiba annál súlyosabb minél hidegebb a külső hőmérséklet. Minden ötletet szívesen várok:)

Előre is köszi!!

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9942 Dátum: 2015.08.20 07:20:12 »
Sziasztok,

az alapjárati problémám továbbra is megvan.(lsd. korábbi bejegyzés) A múltkor kérdeztétek a hibakódot. Most szereztem OBD II.-es kiolvasót. Volt kód bőven: P0172 Túl dús keverék, P300, 301,302,303 Random illetve 1-2-3-as henger gyújtáskimaradás. Lehet a szivószelepekre rakódott koksz miatt nem tud elég levegőt szívni, vagy szorulnak a szelepszárak? gyertya, injektor, légtömegmérő, valamint pillangószelepház(bontottra) cserélve lett. a hiba annál súlyosabb minél hidegebb a külső hőmérséklet. Minden ötletet szívesen várok:)

Előre is köszi!!
Nekem a trafó a mániám... Nézd meg azokat is! A trafó elhasználtsága okozhat dadogó alapjáratot, és teljesítménycsökkenést is. Nálam ez első trafó probléma 3-400ezer környékén jelentkezett. Az utángyártottak már messze nem bírnak ennyit.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9943 Dátum: 2015.08.20 12:53:35 »
Nekem is trafó okozott olyat, hogy egy bizonyos fordulatn'l gyenge volt. Fölötte, alatta OK. Kb. 220e nél jött elő.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

hudzy

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9944 Dátum: 2015.08.20 15:16:36 »
Sziasztok!

A kocsi:2004-es avensis d4d 2.0 kombi.
Ma vettem észre, hogy az olajnyomás lámpa kigyullad menet közben aztán változó időközönként elalszik majd megint visszajön random idő után. Ha üresben gurulok akkor nem lejentkezik, és alacsonyabb sebességnél sem. jellemzően 100-110km/h között jön elő. Van valakinek tippje, hogy mi lehet? Az vettem még észre, hogy 60km/h körül furcsán "zakatol az autó, ha nyomom a gázt.

Köszi.