A Toyota szerviz "bulletin" szerint a hiba összetett: a gyűrű is vékony, a furat is kevés a lehúzó gyűrű alatt, de a gyökér ok az, hogy kevés az olajtöltet, nincs olajhűtő, a dugattyúknál jóval magasabb az olajhőmérséklet, mint a tervezett, így a lyukak bégnek, berakodnak, gyűrű leragad és már eszi is az olajat (és ezen a gyakori olajcsere sem segít igazán). Ez bizony kőkemény konstrukciós hiba, amit a Toyota sem akart szépíteni.
A hozzáállásuk a javításhoz viszont példanélküli, abszolút figyelemre méltó...nem hagyták magukra az ügyfeleket....de egy visszahívás szerintem is sokat jelentett volna. (bár akkoriban annak bizonyosan lett volna nagyon kellemetlen visszhangja/hatása is)
A bulletinben szereplő megoldás túlbiztosított megoldás. Nem azt jelenti, hogy a végleges megoldást kizárólag EZ jelenti. A szerelőm csinált anno Toyota márkaszervizben - mert évekig itt dolgozott, képzésekre jártak, stb. - garanciális motorcserét és elmondása szerint, az anyacég nem tehetett mást, túl kellett biztosítsa a méltányosságban javított blokkokat, hogy belátható időn belül nem fordulhasson újra elő az olajfogyasztás. Mióta eljött a cégtől, saját műhelyében végzi ezeket a munkákat, gyakorlatilag hetente 2-t. Így jött neki össze a százas nagyságrendű tapasztalata a felújított motorokkal kapcsolatban. Jelzem, a szétborított motorok között d-cat is van, nem is egy, ami ugyanúgy fogyasztotta az olajat.
Tapasztalata szerint, a gyűrűcserével és a hengerfej felújítással végleg és hosszú távon is megszűnik a hiba. Nem kell fúrni furatot a dugattyúra sem (lehet, de ő nem teszi). A megoldás abban rejlik, hogy a megfelelő minőségű gyűrűkkel kell összeszerelni, a hengerfejet rendberakni, szelepszár szimeringeket kicserélni (ezeket lehetőleg gyárira), valamint
kizárólag jó minőségű 5W-30, vagy 5W-40-es olajat használni és
10 000 km-ként lecserélni azt. Ezen felül más hókuszpókusz nincs, egyetlen autót nem vittek még vissza hozzá ~10 évre visszamenően, hogy újra enné az olajat.
Számára a vvt-i motorok gyűrűzése kvázi rutin feladat, mert 99%-ban az összesnél ugyanaz a hiba, ugyanazokkal a jelekkel.
Amikor nála volt az autóm, előtte pár héttel gyűrűzött egy Corolla Verso-t, 1,8 vvt-i motorral. 515 000 km után minden kopás értéke gyári tűrésen belül volt, a gyűrűkön, tömítéseken kívül semmit (!) nem kellett cserélni. Lánc nyúlása is tűrésen belül volt még, de az lesz majd egyszer a következő művelet. A fél millió km-t futott motorblokk hengereiben szinte mérhetetlen mértékű kopás volt, a gyári hónolás sértetlen.
Rohadtul hibás konstrukció...