Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3768175 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9300 Dátum: 2015.02.13 19:16:45 »
ezekkel foglalkozom amugy van most 4 toyotám egyik 500.000 túl ugy hogy nekem itt ne okoskodj.
csak dieselek.
Pontosan mit jelent az "ezekkel foglalkozom"?
Olajakkal (forgalmazó esetleg kutató labor) vagy Toyotákkal mint használt autó kereskedő ?
Fery

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9301 Dátum: 2015.02.13 19:34:42 »

:D Érdekes ezt pont tőled olvasni. Nem is értem miért látom a hozzászólásaidat, hiszen tiltólistára tettelek!  :hmmmm:  Ezek szerint nem működik megfelelően a fórummotor...
Oh, várj... Megpróbálom kiheverni...


...sikerült. [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9302 Dátum: 2015.02.13 19:43:46 »
Oh, várj... Megpróbálom kiheverni...


...sikerült. [emoji6]
Mit? Hogy nem jó a fórummotor? Nekem még nem sikerült!  [rohog]
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9303 Dátum: 2015.02.13 19:51:47 »
... a versenyautómban és nagyon sok versenyző azt használta 1998-2000 körül, nem gondolnám, hogy elavult volna azóta! Öcsém BMW-jében is az 50-es olaj vált be, mikor gyilkolja a Hungaroringen és ez saját tapasztalat.
Ugyanezt vetetted fel az olajos topicban pár éve. Akkor megválaszoltam, ha nem haragszol nem írom be újra mi változott a 10W60 óta (ami nemrég még a régi M5 ös gyárilag ajánlott olaja volt).

A pályaautós versenyzés egyébként is más felhasználási mód, eltérő preferenciákkal. (pl. élettartam, csere periódus, speciális olajozó rendszer ... )
Ráadásul a modern versenyautók milyen olajakat használnak?

Elég sok minden jött itt most össze: dizelmozdony motor, léghűtés, versenyautó.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.13 19:55:44 írta Agyarka »

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9304 Dátum: 2015.02.13 19:52:00 »
Mit? Hogy nem jó a fórummotor? Nekem még nem sikerült!  [rohog]
:D :lol:
Fery

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9305 Dátum: 2015.02.13 20:44:55 »
Ugyanezt vetetted fel az olajos topicban pár éve. Akkor megválaszoltam, ha nem haragszol nem írom be újra mi változott a 10W60 óta (ami nemrég még a régi M5 ös gyárilag ajánlott olaja volt).

A pályaautós versenyzés egyébként is más felhasználási mód, eltérő preferenciákkal. (pl. élettartam, csere periódus, speciális olajozó rendszer ... )
Ráadásul a modern versenyautók milyen olajakat használnak?

Elég sok minden jött itt most össze: dizelmozdony motor, léghűtés, versenyautó.
Bocs, nem emlékszem, hogy már kitárgyaltuk, öregszem...
Elkezdtem nézegetni, nem ismerem a mostani versenyautókba mit tesznek:
http://www.castrol.com/hu_hu/hungary/sports/cars.html
Egyébként most is ugyan az az ajánlás a BMW M-es modellekhez, nem csak régen volt ez, úgy látom a név változott, már nem Castrol RS hanem Castrol Edge Titanium FST:
http://www.castrol.com/hu_hu/hungary/products/cars/engine-oils/castrol-edge-no-titanium.html
Idézet
A BMW M modellekhez kiadott speciális jóváhagyás garancia az Edge 10W-60 kivételes jellemzőire. Az Edge motorolajok az új Titanium FST segítségével minden eddiginél biztosabban képesek megakadályozni a kenőfilm leépülését és mérsékelni a súrlódást.
Itt egy 2009-es BME tananyag is, aki el akar mélyedni a "tudományban" bár már tuti elavult, hiszen 5,5 éves:
http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&cad=rja&uact=8&ved=0CFEQFjAI&url=http%3A%2F%2Fwww.kankalin.bme.hu%2FDok%2Fgyakorlatok%2Fkemtech%2FKenoanyagok%2FKenoanyagok.doc&ei=qlDeVMGpEYLsUoOmg4AO&usg=AFQjCNHzh8vROykhlUo5p01OzokwlBWR6A&bvm=bv.85970519,d.bGQ

Ezekből én még mindig úgy látom, hogy a versenysportban a nagyobb viszkozitású olajat használják, de én nem olajmérnök vagyok hanem villamos...
Azt használ úgyis mindenki amit akar, meg amit meggyőződésből hisz, hogy a legjobb az autójának! Nem vagyunk olajügynökök, hogy erőből rábeszéljük egymást valami olyanra amit nem akar a másik használni, nem igaz?  ;)
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9306 Dátum: 2015.02.13 22:25:52 »
a versenysportban a nagyobb viszkozitású olajat használják, ...
Nekem sem kenyerem, csak szimpla kíváncsiság.
Úgy látom az extrém magas (150C) üzemelő nitros, alkoholos Drag vasakban akár még 20W60 ast is használnak. Valahol azonban 70W- is olvastam. Fura.

A 2013-14 es anyagok szerint a "normál" benzinesek ennél alacsonyabb hőmérsékleten üzemelnek, és egyre kisebb viszkozitású olajokat használnak. Hihetetlen, de 0W olajat is kifejlesztettek és használnak 0W5 (pl. NASCAR-on), 0W10, 0w20, 5W20, 5W30 10W30 olajokat is. Többek között a motor belső ellenállását, a pumpálási veszteséget valamint az üa. fogyasztást csökkentik.

(A Catrol olajválasztója a 2011 utáni M5 be már 0W 40et javasol.)
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.13 22:36:22 írta Agyarka »

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9307 Dátum: 2015.02.13 23:44:15 »
Nehezedre esne visszavenni a "stílus"-ból? Gondolod, hogy ez így jó, ahogy írod?
ezt a stilust nagyon nem én kezdtem.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9308 Dátum: 2015.02.13 23:45:42 »
 :clap:
:D Érdekes ezt pont tőled olvasni. Nem is értem miért látom a hozzászólásaidat, hiszen tiltólistára tettelek!  :hmmmm:  Ezek szerint nem működik megfelelően a fórummotor...
:clap:

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9309 Dátum: 2015.02.13 23:49:29 »
Nekem sem kenyerem, csak szimpla kíváncsiság.
Úgy látom az extrém magas (150C) üzemelő nitros, alkoholos Drag vasakban akár még 20W60 ast is használnak. Valahol azonban 70W- is olvastam. Fura.

A 2013-14 es anyagok szerint a "normál" benzinesek ennél alacsonyabb hőmérsékleten üzemelnek, és egyre kisebb viszkozitású olajokat használnak. Hihetetlen, de 0W olajat is kifejlesztettek és használnak 0W5 (pl. NASCAR-on), 0W10, 0w20, 5W20, 5W30 10W30 olajokat is. Többek között a motor belső ellenállását, a pumpálási veszteséget valamint az üa. fogyasztást csökkentik.

(A Catrol olajválasztója a 2011 utáni M5 be már 0W 40et javasol.)

ezzel együtt jobban is eszik,utána egy idő után beül a gyűrű alá a koksz.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9310 Dátum: 2015.02.14 06:21:28 »
jobban is eszik,utána egy idő után beül a gyűrű alá a koksz.
Az olaj fogyasztást -kissé leegyszerűsítve a témát - a NOAK és az illesztések határozzák meg. Versenymotoroknál a tervezett rövid élettartam miatt az olaj fogyasztása, a kokszosodás sokadrangú szempont.

Ez itt erősen OFF, ezért részemről befejeztem a témát. Mindenkitől elnézést kérek.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.14 06:24:53 írta Agyarka »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9311 Dátum: 2015.02.14 08:08:39 »

ezt a stilust nagyon nem én kezdtem.
Aha, szóval, akkor azt sem Te írtad (az első hozzászólásaid egyikében), hogy "...a gyengébbek kedvéért...", igaz?

Nem gond, ha nem értesz egyet valamivel, leírhatod a véleményedet, csak ne írj ilyeneket egy olyan fórumon, ahol az emberek a gyári ajánlásként megadott olajviszkozitast részesítik előnyben.

2000 utáni benzines, dízel és hibrid Toyota motorok gyári előírt viszkozitasa 5W-30, 2009 utáni benzines és hibridek eseteben 0W-30!
És maradjunk annyiban, hogy a gyáriak mindnyájunknál, igen, még nálad is, sokkal okosabbak ahhoz, hogy az általuk előírtakon mi önkényesen változtassunk.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9312 Dátum: 2015.02.14 09:26:06 »
2009 utáni benzines és hibridek eseteben 0W-30!
Biztosan csak elírtad, 0W20.
A diseleknél meg 5W30 B1/B5, a DPF eseknél C2. Az új BMW és francia motorosokét nem tudom ( még).
Az 5W30 helyett természetesen használható a megfelelő 0W30 (sőt általában  előnyösebb).
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.14 09:28:07 írta Agyarka »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9313 Dátum: 2015.02.14 09:45:50 »
Igen, 20-as meleg oldalt akartam írni. Köszi. [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9314 Dátum: 2015.02.14 10:06:05 »
Nem megy a ventilátor hiába állítom, mi lehet a hiba?
2,2-es avensisről van szó 2007-es dupla digit klimás,
Kijelző mutatja a fokozatokat, de nem indul el.
Van az autóba állófűtés, ha azt bekapcsolom akkor megy a ventilátor és tudom állítani a fokozatokat, kikapcsoláskor újra előjön a hiba.

T. Urak!

Erre esetleg valaki tudna megoldást?