Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3768042 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

hajnall

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9210 Dátum: 2015.02.04 16:45:54 »
Ezt én is osztom. Ráadásul akkor már szelepszár szimering, meg minden tömítés, pont azért, hogy a következő 150 ezer kilóméterig ne kelljen hozzányúlni.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9211 Dátum: 2015.02.04 16:53:05 »
Nekem 220 000- nék volt gyűrűzve. A szerelőm szerint nem kellett csiszolni a szelepeket, jól zártak. Természetesen szelepszár szimmeringet és minden "sík" tömítést cserélt. :yes:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9212 Dátum: 2015.02.04 20:48:19 »
Bepi81: Ha a keretbe bele fér és ha a szerelőd tényleg jó és megbízható munkát végez és ráadásul megy a pecsét a szerviz könyvbe, akkor én annak ellenére, hogy lehet nem kell, én elgondolkodnék azon a szelep becsiszoláson. Az a motor nem mostanában lesz újra szét és nehogy ez miatt keljen megbontani. Akkor nem 16 hanem 20-35be fájhat újra. Többieknek mi a véleménye?
Tudom ami jó nem szabad bántani, de 231 ezer az a Km amit már megtett. Mit gondolsz?
Természetesen, ha szükséges, akkor lesz csiszolás, ezt megbeszéltem a szerelővel, rábízom, tudom, hogy feleslegesen nem fog velem 16000-et kifizettetni. De, ha nem szükséges, mert jól zárnak, ahogy azt andras69 példája is mutatja, akkor nem kell erőltetni.

Ez a szerelő srác azt mondta, kiemelte, hogy aminek nincsb baja, ahhoz nem szabad hozzányúlni. Pontos, precíz konstrukció a vvt-i motor, az egyik legjobb modern kori Toyota motor, sajnos a gyűrűje elbszott, de ennek cseréjekor általában minden más maradhat úgy, ahogy a gyárban beállították. Annál jobban úgysem fog menni, csak rontani lehet rajta.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9213 Dátum: 2015.02.04 21:02:32 »
Akkor szerintetek, ez nem olajevés, ami nálam hiányzik?  :szemez:
Szerintem nem. Az ottani 5W30-ból nekem is fogy valamennyi, az ENEOS 0W20-ból ennyi sem (az assistance szolgáltatás miatt évente egyszer 5W30-at kap)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Motorfelújítás, gyűrűzés
« Válasz #9214 Dátum: 2015.02.04 21:38:31 »
Ahogy ígértem a képek a szétbontott motorról. Úgy érzem, a szerelővel történt igen részletes beszélgetés alapján, hogy kiokosodtam a vvt-i motorok konstrukciós problémájával kapcsolatban. :D Nagyképűnek hangzik, de tényleg egészen más dolog látni is azt, miről van szó, mint olvasva a neten, összeszedni az infókat, féligazságokat.
Sajnos a fényképdokumentációm nem tud teljes lenni, mert a szelepfedelet (ezzel együtt a szelepeket) nem az autó jelenlegi helyén fogják rendbe tenni, hanem másutt, oda nem tudtam elmenni képet készíteni.
De, azért nem maradtok érdekesség nélkül, íme:

1. 1-es, 4-es henger és dugattyú teteje:


2. 2-es, 3-as henger és dugattyú teteje


Randa? Egy biztos, nem túl bizalomgerjesztő... A szerelő annyit mondott: "Nyugi, minden általam felújított vvt-i motornak így nézett ki a 4db dugója. Az, hogy egyenletesen kokszos mind a 4db, semmi másra nem enged következtetni, minthogy az összes olajlehúzó gyűrű egyenletesen szar és besültek a dugó oladalán a horonyba. Ez a maradék az égéstérbe jutott motorolaj maradéka. Sajnos pont az a gyűrű nem működött, ami ezt volt hivatott megakadályozni. No problem, minden tisztítva lesz, az új gyűrűk tökéletesen fognak dolgozni."

3. Megnéztük a gyári hónolást:


Ez kb elmenne 0 km-esnek is, gyakorlatilag 0 a kopás. Olyannyira, hogy a dugókat kifűzve a dugó oldalán lévő derékszögelő jelzés is tök gyári, sértetlen és látható.

4. Szelepfedél levéve:


Tökéletes! Sehol semmi lerakódás, mintaszerű egy 200.000km feletti futású autónál. Minden gyári felirat olvasható az öntvényen anélkül, hogy kaparni kelljen. A háttérben a szelepemelők (kvázi "hidrotőkék") láthatók.

5. Szelepfedél felfordítva:


Na, igen, ehhez már nem kell szerelőnek lenni, hogy lássuk, mi a baj. A képen a fölső sor a szívó szelepek, az alsó sor a kipufogó szelepek. Utóbbiakkal semmi gond, ellenben, a szívók kokszosak. Ezek lesznek takarítva, csiszolva.

6. Dugók:


Ezek oldala és belseje is szép tiszták, csak az egészen újak fémszínűek. Már innen nézve is feltűnhet, hogy a dugattyú horony síkjába szinte beleolvad, belesimul az alsó gyűrű, míg a felette lévők épnek tűnnek, és rugalmasak is (ezek is rosszak, később mutatom, miért).

7. Ez a konkrét probléma a gyűrűvel:


Egy dugattyűgyűrűnek nem szabadna így meghajlíthatónak lenni. Egy új gyűrűt ha megpróbálunk hasonló módon meghajlítani, akkor legalább 2-3 részre törik. A kilágyult gyűrű ezen tulajdonságát elvesztette, innentől ez az alkatrész kuka!

8. Dugó horony durva megtisztítása:


Egyik gyűrűvel kikaparják a durva kokszot, majd féktisztítóval alaposan megkínálva, fémtisztára törlik. Érdekes, hogy a két kiszerelt dugattyú egyikén sem volt eldugulva az olajelvezető furat. A furatot takaró gyűrű alá, a horonyban megragadt koksz zárta el az olaj útját a furatig, el sem tudott, tehát jutni odáig szerencsétlen LM olaj.... :wacko: Most, a kaparással, persze, belement abba is a koksz, de minden patika tisztaságú lesz, mire az összeszerelésre kerül a sor.

9. Leömlő


Látszik némi lerakódás, de nem szilárd és nem vastag, idővel és pár ezer km alatt kitisztul majd, ezzel nincs teendő.

10. Első katalizátor a leömlőnél


Igen, ez az első, mert valójában 2 katalizátor van az 1ZZ motorhoz. 1 a leömlőnél, ez, itt, a képen (2db lambdaszondával) és egy a kipufogó közepe körül, 1db kontroll lambdaszondával mögötte. Ebben, ahogy látszik is, szép fehéres a szűrő felület, nem valószínű, hogy baja van, olajnak, koksznak nem sok nyoma van, ami mégis eljutott idáig, az ki fog tisztulni a használattal.

Nagyjából ennyi.

Tanulság:

Az érintett ZZ motoroknál valószínűleg az átlagnál hamarabb kell/lehet számítani a megnövekedett olajfogyasztásra és ezzel együtt a gyűrűzésre. Ezt követően, azonban, gyakorlatilag megszűnik a motorral kapcsolatos összes hibalehetőség, mert minden egyéb nagyon jó, tartós, Toyotához illő. A gyári gyűrű nem. Ez van.
Hálás lehetek, vagyok is, az előző tulajnak, mert minden bizonnyal megfelelően magas minőségű olajjal szervizeltette az autót az első 12 éve alatt, így látható, hogy a konstrukciós hibát nem érintő részeken mintaszerű a motor tisztasága, szinte 0-hoz közeli a lerakódások mennyisége.
Ahol érintett a hibával, ott is egyenletesen kokszos, ezt alaposan tisztítani kell, egészen addig, amíg fémtiszta nem lesz.
Az összeszerelés előtt, kötelező a síkbahúzás és nyomáspróba, esetleg a szelepek becsiszolása, ha indokolt a koksz miatt.
Az alkatrészek minőségéről nem tudok érdemben nyilatkozni, azt majd az idő eldönti, hogy jó döntés volt-e az Elring hengerfejtömítés a gyári helyett.
Az összeszerelést követően elvileg nem járatós a motor, de nem árt, ha friss olajjal megyünk 3-4000km-t, majd ejtünk egy "nagy" olajcserét, nyilván szűrővel együtt.
A további karbantartások is az előírt módon történjenek!

További pár képet ITT találtok.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9215 Dátum: 2015.02.04 23:42:15 »
Köszi a beszámolót! Jó képek lettek, biztos jó érzés lesz majd a szépen kitisztított, kipucolt frissített motorral használni az autót! Egy jó ideig nem lesz értelme eladni :) Egy valamit viszont nem értek, így hogy nálunk a 4AFE motornál is volt ilyen gyűrűhiba (kilágyulás) mi a heréért nem figyeltek oda Toyota-ék a kelleténél is jobban a gyűrűkre a későbbi motorok tervezésekor. Tesztelni gondolom tesztelték, akkor kiderülhetett (vagy mégsem?), hogy nem az igazi anyagból vannak ezek a karikák.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.04 23:48:27 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Motorfelújítás, gyűrűzés
« Válasz #9216 Dátum: 2015.02.05 06:36:53 »
Ahogy ígértem a képek a szétbontott motorról.
Köszi ez az összefoglaló majdnem kézzelfoghatóan tanulságos volt!
Azt kívánom, hogy ezek után a javítási műveletek után probléma mentes autód legyen!  :yes:
Fery

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9217 Dátum: 2015.02.05 07:17:07 »
Köszi a beszámolót! Jó képek lettek, biztos jó érzés lesz majd a szépen kitisztított, kipucolt frissített motorral használni az autót! Egy jó ideig nem lesz értelme eladni :) Egy valamit viszont nem értek, így hogy nálunk a 4AFE motornál is volt ilyen gyűrűhiba (kilágyulás) mi a heréért nem figyeltek oda Toyota-ék a kelleténél is jobban a gyűrűkre a későbbi motorok tervezésekor. Tesztelni gondolom tesztelték, akkor kiderülhetett (vagy mégsem?), hogy nem az igazi anyagból vannak ezek a karikák.
Ha hiszed, ha nem pont ezt kérdeztem a szerelőtől én is. Azt mondta, hogy ilyen bakik előfordulhatnak, inkább az volt a furcsa, eltekintve az amúgy példás garanciális blokkcserétől, hogy miért vártak annyit (5 évet), mire gyárilag javított formában szerelték az autókba a blokkot? És közben volt egy brutális komolyságú típusváltás (T22->T25). És még abból is bőven évekbe telt, mire - a facelift évében - javításra került a hiba.

És, ahogy említettem, a D-Cat motorok sem mentesek hasonló gondtól. Szóval, igen, én sem értem, hogy egy széles körben ismert korábbi hibába hogy a pékbe tudtak a fejlesztők újra és újra beleesni?
Mindegy is, igazából, ahogy a beszámolóban utaltam is erre, ezen kívül gyakorlatilag semmilyen gyengesége nincs a motornak, ez azért mégiscsak jó hír. Gondolok itt a vezérműláncra, szelephézagokra, csapágyakra, stb. A gyűrűkön kívül minden jó és átgondolt, így, ha ezt megoldja az ember, más hibája 5-600.000km-ig - a megfelelő karbantartás mellett - nem valószínű, hogy lesz a motorral.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Motorfelújítás, gyűrűzés
« Válasz #9218 Dátum: 2015.02.05 07:17:49 »
Köszi ez az összefoglaló majdnem kézzelfoghatóan tanulságos volt!
Azt kívánom, hogy ezek után a javítási műveletek után probléma mentes autód legyen!  :yes:
Köszi, kedves tőled!  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9219 Dátum: 2015.02.05 07:36:06 »
Ha hiszed, ha nem pont ezt kérdeztem a szerelőtől én is. Azt mondta, hogy ilyen bakik előfordulhatnak, inkább az volt a furcsa, eltekintve az amúgy példás garanciális blokkcserétől, hogy miért vártak annyit (5 évet), mire gyárilag javított formában szerelték az autókba a blokkot? És közben volt egy brutális komolyságú típusváltás (T22->T25). És még abból is bőven évekbe telt, mire - a facelift évében - javításra került a hiba.
Igen és hogy is volt az az előszériás motor kifejezés?  :hmmmm:  :tt2:
 :hug: :flowers:

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9220 Dátum: 2015.02.05 08:02:30 »
Igen és hogy is volt az az előszériás motor kifejezés?  :hmmmm:  :tt2:
 :hug: :flowers:

Ne húzgáld a bajszát szegénynek, azt a témát szerintem letudtuk. :D
Had örüljön annak, ami most történik az autójával.
(Ez kicsit disszonáns lehet, hogy örülni kell egy motor megbontásának, de aki szereti az autóját, az kicsit úgy is gondol erre, hogy beteg volt, most kapott egy pontos diagnózist és a lehető legszakszerűbben ki lesz kúrálva, meggyógyul. És ez összességében jó érzés! Nem, Bepi?)

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9221 Dátum: 2015.02.05 08:10:29 »
Bepi!

Nagyon köszi a képes beszámolót! Kiváló képek lettek,de a a kalappal. Megnyugtató azért olvasni,hogy ez az 1.8-as 1ZZ motor azért igen megbízható és tartós. Úgy látom jó kezekbe került a gép.
A katalizátorokról mesélj már még egy kicsit,mert elvesztettem a fonalat. Tudtommal 2db lambdaszonda van a rendszerben. 1db a leömlőben a leömlőben lévő katalizátor előtt a 2. lent a kocsi alatt,de a kocsi alatt a kipufogó csövön lévő "dudor"(erről azt gondoltam,hogy valami dob) de akkor ezek szerint az is katalizátor,előtt. Ezek alapján nekem az jön le,ha az a második is katalizátor,hogy csak a leömlőben lévő értékeit méri.
Nem?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9222 Dátum: 2015.02.05 08:37:05 »
Igen és hogy is volt az az előszériás motor kifejezés?  :hmmmm:  :tt2:
 :hug: :flowers:
Keepernek leírtam, megbeszéltük, hogy az összes gyárilag még nem javított motort így hívják. Csak közös megegyezésre nem használjuk ezentúl.  ;) Ne kötekeggyé', mert attól, hogy plank bajnok vagy hozzám képest, még lenyomlak...  :lol: :lol: :lol: [rohog] [rohog] [rohog] :box: :punk: :ser: :csorog:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9223 Dátum: 2015.02.05 08:41:16 »
Bepi!

Nagyon köszi a képes beszámolót! Kiváló képek lettek,de a a kalappal. Megnyugtató azért olvasni,hogy ez az 1.8-as 1ZZ motor azért igen megbízható és tartós. Úgy látom jó kezekbe került a gép.
A katalizátorokról mesélj már még egy kicsit,mert elvesztettem a fonalat. Tudtommal 2db lambdaszonda van a rendszerben. 1db a leömlőben a leömlőben lévő katalizátor előtt a 2. lent a kocsi alatt,de a kocsi alatt a kipufogó csövön lévő "dudor"(erről azt gondoltam,hogy valami dob) de akkor ezek szerint az is katalizátor,előtt. Ezek alapján nekem az jön le,ha az a második is katalizátor,hogy csak a leömlőben lévő értékeit méri.
Nem?
Két katalizátor van az 1ZZ alatt és 3db lambda. A leömlőnél van egy kisebb katalizátor 2db lambdával (ha cserés a kat., akkor az "csak" 170e Ft), és az utastér alatt, abban a kisebb dudorban van a 2. katalizátor a végén a 3., kontorllt végző szondával. Ha ez a nagyobb katalizátor megy esetleg tönkre, ez gyáriban 400.000Ft, utángyártott Bosal 350e-ért is van. Ennyi. Szerencsére, nem jellemző ezek hibája, sokat bírnak, még az olajfogyasztás ellenére is. Pár ezer km alatt a leömlőnél lévő is szépen ki tud tisztulni és jól fog utána működni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9224 Dátum: 2015.02.05 08:51:03 »
Ne húzgáld a bajszát szegénynek, azt a témát szerintem letudtuk. :D
Had örüljön annak, ami most történik az autójával.
(Ez kicsit disszonáns lehet, hogy örülni kell egy motor megbontásának, de aki szereti az autóját, az kicsit úgy is gondol erre, hogy beteg volt, most kapott egy pontos diagnózist és a lehető legszakszerűbben ki lesz kúrálva, meggyógyul. És ez összességében jó érzés! Nem, Bepi?)
Ahogy írod, kolléga, ahogy írod. Nem annak örülök, hogy a 231.000km-t futott Toyotám motorját meg kell bontani és ráborítok 100+e Ft-ot, hanem annak, hogy ezt követően jó lesz az autó, a szerelő szerint, hosszútávon. Kvázi, most kezdődik az igazi élete. Az, pedig csak plusz öröm, hogy ezt másokkal is megoszthatom, elvégre, ezért IS fórumozunk, vagy mi a szösz.  ::) :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i