Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764240 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8880 Dátum: 2014.11.11 13:52:28 »
Megpróbálom leírni T22 kormányproblémámat, ami nem könnyen megfogható, de remélem sikerül átadni a lényeget:

A kormányon enyhén érezni lehet egy kis akadozást (akadozás nem teljesen jó szó, inkább enyhe szögletességet). Ez álló helyzetben, járó motornál kopptól-koppig tekergetve nem érzékelhető, mert a sebességfüggő rásegítés miatt a nagy szervóerő kompenzálja pici megakadásokat. Városi sebességnél, amikor csökken a rásegítés mértéke, már érzékelhető egy minimális szögletesség, de akkor is csak főleg kanyarodás után, amikor a kormánykerék magától is visszafelé mozdul egyenes állásba. Ekkor pár fokonként érezhető az ugrándozás. A folyamatos visszatérés helyett a középállás körüli helyzetben 2-3 fokonként ugrál vissza.

Gondolkodtam már, hogy mi minden lehet, de eddig nem jutottam dűlőre:
1.) kormánytengely 2 db kardáncsuklója: megfújtam őket kenőanyaggal, még nem tapasztaltam változást, de ezek szorulása (főleg a motortérben lévő darabé) nem 2-3 fokonkénti akadozásban jelentkezne, hanem mondjuk 20-45-90 fokonkénti megszorulásban.
2.) toronycsapágyak: itt úgyszintén nehezen tudom magyarázni a 2-3 kormányfokonkénti ugrálást, mert a toronycsapágyak akadásakor a kerék 5-10 fokonként akadozna, ami a kormányon megint csak 20-45 fok lenne. Plusz ennek ropogó hangja is szokott lenni. Ezt legegyértelműbben úgy lehet ellenőrizni, ha lekötjük a kormányösszekötőket a csonkállvány irányítókarjáról és alátámasztva a lengőkart megforgatjuk a gólyalábat. Ebben az esetben a kormányszerkezet egyéb hibáját lekötjük a rendszerről és csak a toronycsapágyat tudjuk vizsgálni.
3.) kormánygép: középállás körül ennyire megkopott volna a kormányszerkezet?
4.) szervószivattyú: lehet ennek bármi köze a jelenséghez?

Talán fontos lehet:
Az elmúlt napokban volt első lengőkarszilent csere az autóban, amihez az első lengőkar kompletten kibontásra került mindkét oldalon (a talpas gömbfejek maradtak a lengőkaron). Ehhez a motort (D-4D, 1CD-FTV) enyhén meg kellett emelni a jobb oldali motortartó bak kioldásával (ezt kell tenni a vezérlés cseréjekor is), mert a vízszintes, hosszú lengőkarcsavar másképp nem jön ki a karterteknő miatt. Ekkor történt meg hosszbordásszíj és ennek feszítő görgőjében a csapágynak cseréje is (ugye ez szíj hajtja szervószivattyút is). (Itt jegyezném meg, hogy a csapágy mérete a méltán "elterjedt" 9608V!) Ezen kívül 215/45 R17 gumiméretről visszaváltottam a gyári, 195/60 R15-os méretre.

Volt már hasonló problémája vkinek?
(Most vagy rossz a fórumhoz tartozó keresőmotor, vagy eddig nem nagyon volt kormányprobléma, mert alig találok vmit, és az a kicsi pedig nem releváns a számomra.)

BF

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8881 Dátum: 2014.11.11 14:08:00 »
Probléma nem volt,de talán hasznos...
Bizonyos T25 Avensisekre van egy futó visszahívás én most pár hete csináltattam. Elvileg egy kormány összekötő csere,de ez nem az a kormányösszekötő. Ez elméletileg a kormányoszlopot és a kormányművet köti össze.  Viszont mikor kérdeztem,hogy miért kell cserélni, akkor mondták,hogy az ebben lévő persely a gyár szerint kikophat és akkor darabossá,szögletessé válik a kormányzás. Igaz még nem találkoztak ilyennel.

Így a leírásod alapján azért nekem nagyon hasonló a hiba leírás és a Toyota indoklása.  Mondom ez T25-re érvényes,de ki tudja...

"2012 -Bizonyos, elektromos szervokormánnyal
szerelt - 1,6 és 1,8 literes benzines - Avensis
gépkocsik esetében előfordulhat, hogy az alsó
kormányösszekötő tengely (ez a tengely köti
össze a kormányművet a kormányoszlop
részét képező csuklós tengellyel) bordás
részén a tengely nem megfelelő szilárdsága
miatt a foghézag megnő, idővel a bordás rész
elkopik. A márkaszervizek költségmentesen"

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8882 Dátum: 2014.11.11 14:19:08 »
Probléma nem volt,de talán hasznos...
Bizonyos T25 Avensisekre van egy futó visszahívás én most pár hete csináltattam. Elvileg egy kormány összekötő csere,de ez nem az a kormányösszekötő. Ez elméletileg a kormányoszlopot és a kormányművet köti össze.  Viszont mikor kérdeztem,hogy miért kell cserélni, akkor mondták,hogy az ebben lévő persely a gyár szerint kikophat és akkor darabossá,szögletessé válik a kormányzás. Igaz még nem találkoztak ilyennel.

Így a leírásod alapján azért nekem nagyon hasonló a hiba leírás és a Toyota indoklása.  Mondom ez T25-re érvényes,de ki tudja...

"2012 -Bizonyos, elektromos szervokormánnyal
szerelt - 1,6 és 1,8 literes benzines - Avensis
gépkocsik esetében előfordulhat, hogy az alsó
kormányösszekötő tengely (ez a tengely köti
össze a kormányművet a kormányoszlop
részét képező csuklós tengellyel) bordás
részén a tengely nem megfelelő szilárdsága
miatt a foghézag megnő, idővel a bordás rész
elkopik. A márkaszervizek költségmentesen"

Igen, ezt olvastam én is. A T22-nél egy másfajta hiba szokott lenni ezzel a bordás cső-tengely kapcsolattal. Egyszerűen elfogy belőle a kenés és a tekeréskor a kardáncsuklók miatt keletkező minimális hosszirányú változást nem folytonos ki-becsúszással, hanem időszakos pattanásokkal követik le. Ez nálam is volt, meg kellett kenni, azóta csendben van. Egyébként most reggel ezt is megfújta újra, hátha. Azóta áll az autó, majd járatás után tudok nyilatkozni. Itt idő kell, amíg minden szükséges ponthoz eljut a kenés.

TZoli

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8883 Dátum: 2014.11.11 18:49:10 »
Erről az alkatrészről van szó, E12-es Corollán is elő szokott fordulni ez a hibajelenség.

http://kephost.com/image/xWT

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8884 Dátum: 2014.11.11 19:51:37 »
Erről az alkatrészről van szó, E12-es Corollán is elő szokott fordulni ez a hibajelenség.

http://kephost.com/image/xWT

Pontosan melyik jelenségről beszélsz? Én kettőt is írtam: enyhén darabos kormányzás vs. pattog/kattog a bordástengely a kenés hiánya miatt, esetleg a kardáncsukló szorulására utalsz?
Egyébként ilyen egyértelműen cserélhető alkatrész, mint a linkelt képen látható, a T22 faceliftes verziójában sajnos nincs is.

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8885 Dátum: 2014.11.11 20:06:11 »
No, a T22-esemben úgy látszik valami végleg megadta magát a centrálzár vezérlésében, már egyáltalán nem lehet a távkapcsolóval bezárni az autót, csak kinyitni. Kulccsal rendben zár - nyit, csak ugye a riasztó így nem kapcsol be - ki. Márkaszervízben 100+ ezer forintos kiadással riogattak, nonszensz.
Aki az elromlott gyári vezérlő helyett szereltetett már be univerzálisat, megírná a típusát és hol szereltette be? Érdeklődtem néhány nagy forgalmú, riasztók és celtrálzárok (meg egyebek) forgalmazásával és beszerelésével foglalkozó helyen, elég érdekes válaszok voltak... egyik szerint nem lehet semmit beszerelni és vegyek bontott gyárit (hogyne, majd 10+ éves bontott elektronikát veszek ami valószínűleg ugyanúgy beszarik mint az enyém vagy már eleve hibás is) :eek:, másiknak fogalma sincs, hogy az általa ajánlott vezérlő tudja-e a Meta riasztót is kezelni, stb. Szóval jó lenne egy olyan hely Budapesten, ahol értenek is ahhoz amit eladnak és beszerelnek, és be tudnak szerelni egy vezérlőt ami a Meta riasztót is tudja élesíteni - deaktiválni.

TZoli

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8886 Dátum: 2014.11.11 20:36:04 »
Pontosan melyik jelenségről beszélsz? Én kettőt is írtam: enyhén darabos kormányzás vs. pattog/kattog a bordástengely a kenés hiánya miatt, esetleg a kardáncsukló szorulására utalsz?
Egyébként ilyen egyértelműen cserélhető alkatrész, mint a linkelt képen látható, a T22 faceliftes verziójában sajnos nincs is.

A kardáncsukló szorulása, Avensisen is így néz ki, sőt más márkáknál is, mert nem csak Toyotánál fordul elő ennek a kormánycsuklónak a meghibásodása. Nagyságban-hosszban lehet különbség, elv ugyanaz.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8887 Dátum: 2014.11.11 21:30:39 »
A kardáncsukló szorulása, Avensisen is így néz ki, sőt más márkáknál is, mert nem csak Toyotánál fordul elő ennek a kormánycsuklónak a meghibásodása. Nagyságban-hosszban lehet különbség, elv ugyanaz.

Természetesen kardáncsukló van a T22-ben is, két darab is: egy még a tűzfalon belül, egy pedig már a motortérben. Az előbb arra gondoltam,  ilyen könnyen szerelhető, konkrét alkatrész nincs. A belső csukló konkrétan egyben van a kormányoszloppal, a külső is elég macerás.

rbalint88

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8888 Dátum: 2014.11.11 22:48:00 »
No, a T22-esemben úgy látszik valami végleg megadta magát a centrálzár vezérlésében, már egyáltalán nem lehet a távkapcsolóval bezárni az autót, csak kinyitni. Kulccsal rendben zár - nyit, csak ugye a riasztó így nem kapcsol be - ki. Márkaszervízben 100+ ezer forintos kiadással riogattak, nonszensz.
Aki az elromlott gyári vezérlő helyett szereltetett már be univerzálisat, megírná a típusát és hol szereltette be? Érdeklődtem néhány nagy forgalmú, riasztók és celtrálzárok (meg egyebek) forgalmazásával és beszerelésével foglalkozó helyen, elég érdekes válaszok voltak... egyik szerint nem lehet semmit beszerelni és vegyek bontott gyárit (hogyne, majd 10+ éves bontott elektronikát veszek ami valószínűleg ugyanúgy beszarik mint az enyém vagy már eleve hibás is) :eek:, másiknak fogalma sincs, hogy az általa ajánlott vezérlő tudja-e a Meta riasztót is kezelni, stb. Szóval jó lenne egy olyan hely Budapesten, ahol értenek is ahhoz amit eladnak és beszerelnek, és be tudnak szerelni egy vezérlőt ami a Meta riasztót is tudja élesíteni - deaktiválni.

Aztán jön majd az, hogy kulccsal is szórakozni fog, úgyhogy már gondolkodom, hogy meg kellene csináltatni a távos vezérlést. 
Más: tegnap néztem hahu-t, nagyon beesett a T22-ők ára  :eek: 670-ért magyar papíros facelift dízel kombi??? 1,5 éve vettem az enyémet, akkor 950 volt a legolcsóbb...

Továbbra is fennálló hibajelenség nálam: 10-ből 8,5x elveszi a teljesítményt a motorvezérlő. hogy mikor veszi el, 2200 és 3000 között teljesen változó. visszaváltással kigyorsításnál szinte biztos. hibakód nincs, turbónyomás jó. Akinek előfordult már ilyen hiba, mi volt a megoldás? Aki ért az ilyenekhez, szerinte mit érdemes megnézni?
2001 Avensis T22 facelift kombi D4D Sol -> totalcar.hu/tesztek/2014/07/30/toyota_avensis_2.0d

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8889 Dátum: 2014.11.12 20:12:07 »
Aztán jön majd az, hogy kulccsal is szórakozni fog, úgyhogy már gondolkodom, hogy meg kellene csináltatni a távos vezérlést. 
Más: tegnap néztem hahu-t, nagyon beesett a T22-ők ára  :eek: 670-ért magyar papíros facelift dízel kombi??? 1,5 éve vettem az enyémet, akkor 950 volt a legolcsóbb...

Továbbra is fennálló hibajelenség nálam: 10-ből 8,5x elveszi a teljesítményt a motorvezérlő. hogy mikor veszi el, 2200 és 3000 között teljesen változó. visszaváltással kigyorsításnál szinte biztos. hibakód nincs, turbónyomás jó. Akinek előfordult már ilyen hiba, mi volt a megoldás? Aki ért az ilyenekhez, szerinte mit érdemes megnézni?

Szia,
ha a turbonyomás tényleg jó, akkor meg kell nézni a rail-nyomást. Esélyes, hogy az SCV csinálja a fesztivált a nyagnyomású szivattyú hátuljában....feltéve, hogy az EGR tisztításon, szűrőcseréken már túl vagy.

rbalint88

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8890 Dátum: 2014.11.13 11:31:27 »
Szia,
ha a turbonyomás tényleg jó, akkor meg kell nézni a rail-nyomást. Esélyes, hogy az SCV csinálja a fesztivált a nyagnyomású szivattyú hátuljában....feltéve, hogy az EGR tisztításon, szűrőcseréken már túl vagy.

EGR tisztítás pipa (amúgy nem volt nagyon kormos), most megpróbálok egy légtömegmérőt és utána az SCV, ha nem marad más. Másik szaki azt mondta a hibaleírás alapján, 99%, hogy a légtömegmérő szar annak ellenére is, hogy nem dob hibajelet rá. Azért gondolom, hogy nem a légtömegmérő, mert akkor is volt nyűgje, amikor azt lehúztuk :/
2001 Avensis T22 facelift kombi D4D Sol -> totalcar.hu/tesztek/2014/07/30/toyota_avensis_2.0d

rbalint88

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8891 Dátum: 2014.11.13 16:26:55 »
EGR tisztítás pipa (amúgy nem volt nagyon kormos), most megpróbálok egy légtömegmérőt és utána az SCV, ha nem marad más. Másik szaki azt mondta a hibaleírás alapján, 99%, hogy a légtömegmérő szar annak ellenére is, hogy nem dob hibajelet rá. Azért gondolom, hogy nem a légtömegmérő, mert akkor is volt nyűgje, amikor azt lehúztuk :/

Most már biztos, hogy nem a légtömegmérő okozza a galibát. Ha padlón lévő gázpedáll mellett akár esik is a fordulat néha, az belevág az SCV hibajelenség körébe? Ha az SCV stekkert lehúzom, mi történik?
2001 Avensis T22 facelift kombi D4D Sol -> totalcar.hu/tesztek/2014/07/30/toyota_avensis_2.0d

segesvarics

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8892 Dátum: 2014.11.13 17:38:56 »
Sziasztok!

1,8 VVTi 1ZFFE motornál a gyújtás hány részből áll? Honnan kapja az áramot? Dadog néha a motor, gyertyacsere megvolt, más nem jut eszembe.

Köszi,
Csaba

atti73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8893 Dátum: 2014.11.13 18:29:36 »
Csak nem hagyott nyugodni a dolog (P0420) és elvittem egy Bosch szervizbe, hogy állapítsák meg, mi a baj. 80%-ra mondták, hogy a katalizátor utáni szonda, így kicserélték. Abban maradtunk, hogy ha egy héten belül előjön a hiba, visszarakják a régi szondát, és visszakapom az árát. Óra indul.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8894 Dátum: 2014.11.13 20:16:23 »
Most már biztos, hogy nem a légtömegmérő okozza a galibát. Ha padlón lévő gázpedáll mellett akár esik is a fordulat néha, az belevág az SCV hibajelenség körébe? Ha az SCV stekkert lehúzom, mi történik?

Akár bele is vághat:) Ha a stekkert lehúzod, valószínűleg el sem indul a motor, ha járó motornál húzod le, akkor beíródik egy hiba az ECU-ba.
Nincs ismerősöd, akinek van Toyota-műszere? Azzal lehet látni, hogyan változik a rail-nyomás gázadásra. Ha esetleg nem jutsz előre, keress meg privátban és megpróbálok segíteni.
Az SCV-ből lehet, hogy csak az egyik rendetlenkedik, de párban szokás cserélni.