Sziasztok
Történet folytatás....
Autó továbra sem indul
Bosch KTS-el nézte egy szaki, miközben alapjáratot produkáltunk féktisztitóval, ő mondta, hogy a porlasztok jók, látja a gépen, bár nem értem. hogy milyen adatot lát ha nem megy a porlasztó, mert ugye ha működne akkor járna a vas.
A másik érdekes dolog, lehúzom a vezérműtengely jeladóról a csatit, próbálom indítani, nem megy, utánna hibakód olvasás és nincs benne hiba, pedig ezt azért tárolnia kellene.
Az ABS felett-mögött található vezérlő egység másik autóban hibátlanul működik, tehát az nem lehet hibás.
A porlasztóknál van jel, de érdekes, hogy akkor is ha lehúzom a jeladó csatit.
Az üzemi inditó nyomás 3 különböző hibakódolvasó (gyári Toyota márkaszervizes gép, Bosch KTS, Delphi) szerint megvan, de ha egy porlasztónál megnyitom az üzemanyag csövet nem látom azt a hatalmas nyomást mint amit a gépek írnak.
99% hogy nem jut be az üzemanyag a hengerbe, de hol akad el, itt kint a műhelyek 99%-a csak cserél alkatrészt és nem javit, viszont találgatással elég sok eurot rá lehet dobni egy kocsira, nem véletlen az ilyen és hasonló problémával a német inkább megvállik a vastól......
Hétfön vissza megyünk a Toyotába, hogy oldják meg a problémát, nincs más alternativa sajnos
Ha meg lessz a probléma oka természetessen megirom....
További Szép Estét!
Jajjj...de jó kis hiba. Szóval az indító nyomás megvan a műszerek szerint....ezt pipáljuk ki, bár még vannak kételyeim. Nem emlékszel véletlenül, hogy amikor a gép féktisztítóval van járatva alapjáraton, akkor mennyi a rail-nyomás? (400 bar-nak kellene lennie). Ha a porlasztók kapnak impulzusokat (kb 170V-os 2-4ms impulzus szélesség, kb.:140ms periódusidővel), és van az injektoroknak áramfelvétele is, akkor főtengely-vezérműtengely jel nagy eséllyel van, különben nem vezérelné a befecskendezőket.
Amikor meglazítod a befecskendezőn a nyomócsövet, akkor szerintem nem fogod látni a nagy nyomást, max. annyit, hogy jön-e a ott a gázolaj, vagy sem. Annyira kis mennyiség/keresztmetszet az, ahol a nagy nyomást felépíti, hogy ha azt valahol megnyitod a szabadba, az a nyomás könnyen leesik.
A Toyota műszerén lehet látni a befecskendezők időzítését, magyarul, hogy kapnak-e az ECU-tól vezérlést, de ebből nem lehet tudni, hogy jók, vagy sem. Viszont van visszacsatolás a mennyiségről, ami már enged levonni némi következtetést,de csak óvatosan.
Ha van olaj a befecskendezők nyomócsöveinél, akkor esélyesek a befecskendezők, bár úgy tudom, hogy a piezo-sok ilyen szempontból egészen megbízhatóak.
Ugyanilyen hibát produkál az SCV a szivattyú seggében, de akkor bizony nem lenne rail-nyomásod.
A főtengely és a vezértengely jeladóit elég jól lehet mérni, ha jól emlékszem, mezei indukciós jeladók, aminek a jelét még multiméterrel is lehet látni, hogy van, vagy nincs...persze a biztos mód az oszcilloszkóp.
Várjuk a további fejleményeket!