Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3768378 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

axl

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 363
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8145 Dátum: 2014.06.10 01:21:23 »
Akinek ZZ és AZ szériás motorral (4ZZ-FE, 3ZZ-FE, 1ZZ-FE, 2ZZ-GE, 1AZ-FE, 1AZ-FSE, 2AZ-FSE: 1,4 1,6 1,8 2,0 VVTI 2,4 VVTI D4) szerelt Toyotája van és nagy gázadásnál 1000-1500 fordulat között főleg hideg motornál rezonáló hang hallható az cserélje ki a hosszbordás szíjhajtás feszítő karjának hidraulikus feszítő patronját.
Sokat  szívtam a rezonanciával mire rájöttem mi a hiba:

A feszítő patron cikkszáma:
ZZ szériás motoroknál (gyári csak komplett feszítő karral görgővel együtt van aranyárban)  SKF VKM: 61072 kb: 15-25 KHUF

AZ szériás motoroknál gyári: 16601-28050, SKF VKM: 61078, Ruville 56965 INA 533010410 kb: 15-25KHUF

A rezonancia jellemzően magas futásteljesítményű motoroknál jelentkezik 200 300 ezer km felett.

Gyárilag egyébként  INA valamint japán gyártású esetén OTICS gyártmányú feszítő egységekkel szerelték a VVTI motorokat.

A ZZ és AZ szériás feszítő patronok csak a felfogató furat átmérőjében térnek el ZZ-nél 8mm AZ-nél 10 mmm
Így tulajdonképpen az AZ típusú 10 mm-es feszítő használható a ZZ motorokhoz megfelelő méretű szűkítő persely használatával. Esetemben a RUVILLE típusút sikerült a legolcsóbban (9900 huf) beszerezni - (ami egyébként gyári INA)  és 10 mm külső átmérőjű vörösréz klímacsőből készített szűkítő perselyekkel raktam fel az 1ZZ-FE motorra és mindenféle rezonancia megszűnt! :clap:

 

Nagyon köszönöm, hogy mindezeket leírtad. Gondolom (többek között), erre a bejegyzésemre is a válasz, amiről írsz.
Sajnos, nem értek igazán hozzá, ezért most feltennék még pár laikus kérdést:

  • Vajon, mennyire égetően fontos ezzel most szervízbe sietnem? Más szóval, ...
  • Ha jót akarok magamnak, minél előbb megnézetem/cseréltetem/javíttatom?, vagy a fent említett jelenség inkább csak zavaró ("esztétikai 1 másodperc"), mint sem kardinális hiba, aminek a javítása nem tűr halasztást és minél tovább húzom, annál nagyobb lesz a baj?
Megmondom miért érdekel: jó lenne tudnom, mert egyrészről, ha komoly a baj (leszámítva azt a tényleg egy mp-nyi rezonáló hangot, semmit nem venni észre a továbbiakban), akkor inkább nem megyek vele "egy métert sem", mintsem, hogy "tetézzem a bajt", másrészről pedig, át kellene gondolnom, hogy hol és kivel szereltessem... Ugyanis, a gép a mai napig szervízkönyves és talán nem kellene ezen "értékét" eldobnom azzal, hogy nem hivatalos szervízbe viszem  ("cserébe", számolnom kell vele, hogy emiatt drágább lesz(?) a javíttatása).

Ami viszont elgondolkodtató - ha az valóban jellemzően úgy van, ahogy írod és egyáltalán; az hallatszik nálam, amiről írtál - az az, hogy a km óra nálam csak(!) 142ezernél tart, ami közel sem 200-300ezer feletti...
((vagy ne legyek naív és attól még, hogy szervízkönyves, abszolút lehet, hogy visszaterkerték? :( ... 2 hónapja vettem a járgányt első tulajtól MO-i üzembehelyezéssel és esztétikai állapotra valamint ezt az apróságot leszámítva, még annyinak sem mondanám...))
Udv,
axl

"...The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men..."

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8146 Dátum: 2014.06.10 09:20:20 »
Az Én autóm km állása német Toyota szervizek visszahívásaikor bevitt km óra állások alapján reálisan 168.000 km. A rezonancia nálam is fennáll, bár ahogy korábban írtam nálam teljesen más jellegű. Inkább ahhoz tudnám hasonlítani, amit Riga leírt. Nem tudom, mennyire reális és honnan jön a 200 - 300.000 km-es adat, de az enyém sem közelíti meg ezt az értéket.

jéé79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8147 Dátum: 2014.06.10 17:00:42 »
Tisztelt fórumozók!!!!segítsetek !!!van egy 2005 évjáratú d4d disel 116 lovas avensisem.amíg garanciás volt addig márkaszervizbe hordtam,majd vásároltam a plussz garanciákat addig amíg lehetett s utána  toyotás szervizes emberkéhez hortam,minden rendbe volt 310 000km ig!!!!!!amikor is egyik alkalommal elkezdett dadogni,nehezebben indulni,ingadozott a a fordulatszáláloja is,de pár másodperc mulva kisimult,majd egyik nap ugy indult,járt mint egy traktor.azonat a a márkaszervizbe vittem,ahol NAGY POFÁVAL áááááááááááááááá TUTIII porlasztó,ok mondom cseréljék.kicserélték majd a szolnak ,hogy hűű haaa az autóm ugyan azt csinálja mint elötte,s MÁRKASZERVIZES MUNKAFELVEVŐŐŐŐ ezt mondta"nem tudjuk mi baja"!!!!!!hogy lehet ilyent mondani  ilyen nagy múltal rendelkező márkaszervizes embernek????majd 3 napos tovább kutatás után találták tááán meg a hibát egyes dugattyúmból letört egy darab az végighúzta a hengerfalát,szelepfészkek átengedték a nafnát.mit tegyünk???kérdik,tanakodás ide oda,bontott motor.ok ,hoztak egyet majd kiderült csapágyas,tehát be se szerelték.újra tanácskozás,majd ok újítsuk fel a motoromat.két árajánlatot kaptam,1 az amikor csak azokat javítják amit kell,de tökéletes nem lesz a motor járása.2 verzió teljes motor generál.persze ezt választottam.olyanba kérném a segítségeteket h esetlegessen mit tudtok javasolni,hova forduljak esetleg a márka embléma multjára hivatkozva hogy valamennyit válaljon be a toyota mint márkanév??

axl

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 363
Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8148 Dátum: 2014.06.10 17:06:28 »
....olyanba kérném a segítségeteket h esetlegessen mit tudtok javasolni,hova forduljak esetleg a márka embléma multjára hivatkozva hogy valamennyit válaljon be a toyota mint márkanév??

Nem is értem. De miért vállalná be?! Vagy ez olyan, mint amikor egy Samu telefonban felrobban az akku?... Csak nem :)
Volt már ilyenre precedens vagy csak te találtad most ki, hogy hátha? :)
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.10 17:08:16 írta axl »
Udv,
axl

"...The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men..."

jéé79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8149 Dátum: 2014.06.10 17:32:53 »
nem találtam ki,csak gondoltam megosztom mivel e fórum azért jött létre.akkor ezek szerint ez teljessen normális hogy egy toyota motor  ennyi km után megadja magát,kicsit szomorú nem??s még annyit , hogy esetlegesen megvizsgálja az alkatrész hogy nem e anyaghibás,szerinted? 

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8150 Dátum: 2014.06.10 17:59:54 »
nem találtam ki,csak gondoltam megosztom mivel e fórum azért jött létre.akkor ezek szerint ez teljessen normális hogy egy toyota motor  ennyi km után megadja magát,kicsit szomorú nem??s még annyit , hogy esetlegesen megvizsgálja az alkatrész hogy nem e anyaghibás,szerinted?
Szerintem jogos a kérdésed, hol ha nem itt kérdezed meg, mint  utolsó lehetőség, hátha tud valaki valami jó kis tippet :hmmmm:
Én speciel nem, meg ugye az a 310 ekm nem semmi. (De pl a kora miatt átrozsdásodás esetén lehetne még  esetleg mit kezdeni)

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8151 Dátum: 2014.06.11 09:53:04 »
Nagyon köszönöm, hogy mindezeket leírtad. Gondolom (többek között), erre a bejegyzésemre is a válasz, amiről írsz.
Sajnos, nem értek igazán hozzá, ezért most feltennék még pár laikus kérdést:

  • Vajon, mennyire égetően fontos ezzel most szervízbe sietnem? Más szóval, ...
  • Ha jót akarok magamnak, minél előbb megnézetem/cseréltetem/javíttatom?, vagy a fent említett jelenség inkább csak zavaró ("esztétikai 1 másodperc"), mint sem kardinális hiba, aminek a javítása nem tűr halasztást és minél tovább húzom, annál nagyobb lesz a baj?
Megmondom miért érdekel: jó lenne tudnom, mert egyrészről, ha komoly a baj (leszámítva azt a tényleg egy mp-nyi rezonáló hangot, semmit nem venni észre a továbbiakban), akkor inkább nem megyek vele "egy métert sem", mintsem, hogy "tetézzem a bajt", másrészről pedig, át kellene gondolnom, hogy hol és kivel szereltessem... Ugyanis, a gép a mai napig szervízkönyves és talán nem kellene ezen "értékét" eldobnom azzal, hogy nem hivatalos szervízbe viszem  ("cserébe", számolnom kell vele, hogy emiatt drágább lesz(?) a javíttatása).

Ami viszont elgondolkodtató - ha az valóban jellemzően úgy van, ahogy írod és egyáltalán; az hallatszik nálam, amiről írtál - az az, hogy a km óra nálam csak(!) 142ezernél tart, ami közel sem 200-300ezer feletti...
((vagy ne legyek naív és attól még, hogy szervízkönyves, abszolút lehet, hogy visszaterkerték? :( ... 2 hónapja vettem a járgányt első tulajtól MO-i üzembehelyezéssel és esztétikai állapotra valamint ezt az apróságot leszámítva, még annyinak sem mondanám...))

A feszítő zörgése műszakilag nem nagy probléma, nem okoz további meghibásodást. Lehet vele használni hosszú távon is az autót, csak zavaró. Az, hogy mennyi km futás után jelentkezik a hiba az nyilván használatfüggő is. Az újabb motorokon már visszatértek a fix mechanikus szíjfeszítésre azoknál nincs ilyen probléma.

Az automata szíjfeszítés a szíjhajtás elemeink kímélését célozta. Csak azzal nem számoltak, hogy ezzel bizony plussz hibaforrást építettek be.

Mondjuk túl nagy problémát nem okoz a feszítő hiba csak zajossá válik a motor járásáa és ezért zavaró

axl

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 363
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8152 Dátum: 2014.06.11 13:19:11 »
Szerintem jogos a kérdésed, hol ha nem itt kérdezed meg, mint  utolsó lehetőség, hátha tud valaki valami jó kis tippet :hmmmm:
Én speciel nem, meg ugye az a 310 ekm nem semmi. (De pl a kora miatt átrozsdásodás esetén lehetne még  esetleg mit kezdeni)

Köszönöm válaszod! Valamelyest megnyugtató, hogy nem nagy a baj illetve, hogy nem kell vele azonnal szerelőhöz rohannom.
Ha jól emlékszem, az alkatrész olyan 10-20ezer Ft körül volt (mintha valaki írta volna korábban). Ennek a cseréje egyébként mekkora munka? (gondolom, nem otthon a garázsban elvégezhető... vagy?).
Köszi!
Udv,
axl

"...The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men..."

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8153 Dátum: 2014.06.15 15:58:47 »
friss hír (1-2 perce) részemről hogy találtam egy idősebb szakit Veresegyházán (munkatársam volt szomszédja, én tatai vagyok), aki foncsorozással foglalkozik már nagyon régen, előtte meg autólámpa boltja volt, úgy hogy elég öreg a szakmában. Már csinált is nem is egy Avensis lámpát most is van nála egy szép példány.

Én már egyeztettem vele, minden szerdán foncsoroz (gondolom összegyűjt több lámpát), jövő hét szerdára viszem hozzá a kiszedett lámpáimat és 12.000,-Ft/db áron szétszedi (vagy szedeti), megfoncsorozza (alumínium fémgőzölés) és vízmenetesen zárja, összerakja.
szia

érdekelne a foncsorozás, mert egy Megane II ráncfelvarrt autóm van, aminek a tompítottja nagyon gyenge, attól tartok újra kellene foncsorozni.
( fura mód, a szabadtükrös távolsági kitűnő állapotban van )

Sajnos szétszedni nem tudom a lámpatestet így olyat keresek aki ezt is elvállalja.

üdv, Péter

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8154 Dátum: 2014.06.15 17:38:56 »
Szerintetek az Ave légzsák rendszere figyeli az utas ulél biztonsági öv visszajelzőjét is?Vagyis világíthat attól a légzsák visszajelző,higy az utasülés biztonsági öv visszajelzőjének a vezetékét nem dugtam vissza elsőre?

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8155 Dátum: 2014.06.17 09:11:40 »
Köszönöm válaszod! Valamelyest megnyugtató, hogy nem nagy a baj illetve, hogy nem kell vele azonnal szerelőhöz rohannom.
Ha jól emlékszem, az alkatrész olyan 10-20ezer Ft körül volt (mintha valaki írta volna korábban). Ennek a cseréje egyébként mekkora munka? (gondolom, nem otthon a garázsban elvégezhető... vagy?).
Köszi!


Ha van megfelelő szerszámod otthon megoldható a feszítő patron cseréje kb 15 perc alatt:
A folyamat dióhéjban:
1. Jobb oldali motor burkolat eltávolítása (3 db műanyag patent fogja)
2. Ékszíj levétele: 19-es dugókulccsal és egy megfelelő hosszabítóval visszatolni a feszítő kart, közben a szíjat le kell emelni  (csak a generátor szíjtárcsájáról kell a szíjat levenni, mert a visszarakásnál kevés hely van a szíj visszafűzésére, a többi szíjtárcsán célszerű fent hagyni)
3. Szíjfeszítő patron leszerelése motorblokk felől 12-es csillag villás kulccsal az anya levételével (felső rögzítés) a feszítő kar felől 13-as csillag-villás kulccsal a csavar kivételével( alsó rögzítés).
Összeszerelés fordított sorrendben a csavarokat keményen meg kell húzni.
Az ékszíj visszahelyezése előtt az új feszítőt légteleníteni kell: Kb. 5-ször a 19-es dugókulcs segítségével - még ékszíj nélkül - ütközéstől-ütközésig átmozgatni.
Érezni fogod, hogy a légtelenítés után a teljes berugózási löketnél egyenletes ellánállása van, míg kirugózásnál szinte alig van ellenállása a feszítő patronnak.

A légtelenítés után mehet vissza az ékszíj, majd a burkolat.

Sok sikert....

 
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.17 09:16:57 írta Riga »

axl

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 363
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8156 Dátum: 2014.06.17 10:11:43 »

Ha van megfelelő szerszámod otthon megoldható a feszítő patron cseréje kb 15 perc alatt:
A folyamat dióhéjban:
1. Jobb oldali motor burkolat eltávolítása (3 db műanyag patent fogja)
2. Ékszíj levétele: 19-es dugókulccsal és egy megfelelő hosszabítóval visszatolni a feszítő kart, közben a szíjat le kell emelni  (csak a generátor szíjtárcsájáról kell a szíjat levenni, mert a visszarakásnál kevés hely van a szíj visszafűzésére, a többi szíjtárcsán célszerű fent hagyni)
3. Szíjfeszítő patron leszerelése motorblokk felől 12-es csillag villás kulccsal az anya levételével (felső rögzítés) a feszítő kar felől 13-as csillag-villás kulccsal a csavar kivételével( alsó rögzítés).
Összeszerelés fordított sorrendben a csavarokat keményen meg kell húzni.
Az ékszíj visszahelyezése előtt az új feszítőt légteleníteni kell: Kb. 5-ször a 19-es dugókulcs segítségével - még ékszíj nélkül - ütközéstől-ütközésig átmozgatni.
Érezni fogod, hogy a légtelenítés után a teljes berugózási löketnél egyenletes ellánállása van, míg kirugózásnál szinte alig van ellenállása a feszítő patronnak.

A légtelenítés után mehet vissza az ékszíj, majd a burkolat.

Sok sikert....

Szia!

Nagyon rendes tőled, hogy leírtad lépésről-lépésre! Egyáltalán nem tűnik komplikáltnak, bátran bele is merek majd vágni. Egy dolgot még hadd kérdezzek előtte; mielőtt megveszem az alkatrészt és nekiesek, van olyan egyértelmű módszer, amivel kétségkívül megállapítható, hogy az alkatrészt cserélni kell? Ugye, arról beszéltünk, hogy a hangok alapján nagyon valószínű, de pl. szemrevételezéssel is látható (mozgatással érzékelhető?) az alkatrész hibája?
Köszönöm nagyon!
Udv,
axl

"...The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men..."

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8157 Dátum: 2014.06.17 10:59:14 »
Nem egyszerű megállapítani, hogy mi okozza a zajt. Én is sok mindent cseréltem (vezető görgő, feszítő kar görgő, feszítő kar tengely zsírzás... szívósor leszerelés), meg ellenőriztem mire rájöttem a zaj okára. Elvileg ezeknél a motoroknál még zajt okozott a műanyag szívósor széthullása is, de az magasabb motorfordulaton jelentkezett, és jellemzően a korai VVTI szériáknál. Én úgy jöttem rá, hogy felraktam a gyári 1733mm-es ékszíj helyett egy 1718mm hosszúságú szíjat s így a rezonancia kb. 1000rpm ről felment 1400 rpm fordulattartományba. Rájöttem, hogy a rövidebb ékszíj jobban feszíti a feszítő patront, így a feszítő kar rezonancia frekvenciája is növekszik. Egyébként mielőtt neki fogsz és megveszed az alkatrészt bontsd le a motorburkolatot és nézd meg az alkatrészeket, csavarokat mi hol van. Ha a feszítő patron gumi porvédője olajsáros akkor sanszos a csere. Ellenőrizheted a feszítő csillapítását az ékszíj leszerelésével a 19-es dugókulcs segítségével az előző hsz. szerint. Ha gondolod keress meg privátban esetleg össze tudunk futni egy gyors vizsgálat erejéig, ha Budapest-dél Buda-Érd környéki vagy...
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.17 11:00:45 írta Riga »

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8158 Dátum: 2014.06.18 16:45:33 »
Nekem u.ez a bajom.
Jövő hét kedden viszem szerelőhőz...

Más kérdés, ki tudja:
 Akku gyárilag mekkora kell egy 1.8-asba?

Szia. Nálam is jelentkezett a hang. Van nálad valami megoldás? Csak menet közben hallani, 3-as, 4-es fokozatban 1500-as fordulaton. Álló helyzetben hiába próbálom úgy rendben van.

Pincér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #8159 Dátum: 2014.06.20 21:01:53 »
Szia. Nálam is jelentkezett a hang. Van nálad valami megoldás? Csak menet közben hallani, 3-as, 4-es fokozatban 1500-as fordulaton. Álló helyzetben hiába próbálom úgy rendben van.

küldtem privit.
Nekem 1.8 B van mondjuk, nem dízel, és inkább 1000-1200 körül jelentkezik...

Kíváncsi leszek másnál a feszítőpatron megoldást nyújt-e?
Ha ellenőrzéssel kiderül akkor a köv. olajcserekor ezt is cserélem.

Avensis T25 (2014-2022)
Corolla E12 (2014-.....)
Camry XV40 (2022-.....)