Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764174 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7740 Dátum: 2014.01.29 18:37:28 »
A toyota gondolatmenete ezek szerint:
Ha nem veszed meg tőlünk azt a k...ott drága katalizátort, akkóó törd össze az ótódat, oszt' rohaggyá meg! :tt2: :devil:
Vagy én túl egyszerűen gondolkodom? :?: :?:

Ez inkább kicsit szélsőséges gondolkodás, mert akár ezt is sugallhatja a dolog. Én inkább úgy fogalmaznám, hogy "diszkréten" figyelmeztet rá, hogy nem biztos, hogy úgy fog viselkedni a gép, ahogy megszoktad. De végső soron azokkal az autókkal is lehet közlekedni, amiben nincs menetstabilizáló rendszer, mégsem feltétlenül törik össze őket.

Gorzas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7741 Dátum: 2014.01.31 13:41:10 »
Visszaolvastam elég sokat a fórumban, de nem találtam ilyen problémát mint ami nálam van.
A váltóról van szó.
1 éve cseréltem váltó olajat így biztosra mondhatom hogy azzal nincs gondom.
Elég nehezen veszi az autó a 3-as fokozatot, ez az alatt annyit értek, hogy hideg motornál szinte csak a dupla-kuplungos verzió esetén tudok váltani 3-ba. Meleg motor esetén egy kicsit jobb a helyzet, ilyenkor 2-ből ki és nagyon finoman 3-ba be. Gyors váltás szinte lehetetlen, állandóan megakad.
Valakinek ilyen volt már valaha?

Nagyon félek hogy a 3-as szinkrongyűrű lesz a hibás, de hátha csak egy csatlakozót kell visszadugni a helyere és meggyógyul, mint a mesében! :yes:

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7742 Dátum: 2014.01.31 14:32:35 »
Visszaolvastam elég sokat a fórumban, de nem találtam ilyen problémát mint ami nálam van.
A váltóról van szó.
1 éve cseréltem váltó olajat így biztosra mondhatom hogy azzal nincs gondom.
Elég nehezen veszi az autó a 3-as fokozatot, ez az alatt annyit értek, hogy hideg motornál szinte csak a dupla-kuplungos verzió esetén tudok váltani 3-ba. Meleg motor esetén egy kicsit jobb a helyzet, ilyenkor 2-ből ki és nagyon finoman 3-ba be. Gyors váltás szinte lehetetlen, állandóan megakad.
Valakinek ilyen volt már valaha?

Nagyon félek hogy a 3-as szinkrongyűrű lesz a hibás, de hátha csak egy csatlakozót kell visszadugni a helyere és meggyógyul, mint a mesében! :yes:

Nálam azért nem ilyen durva a helyzet, de előfordul, hogy a 3. sebességet nekem is kicsit akadva veszi be. Nem kell dupla kuplungot használnom, de van amikor 3.-ba váltásnál érzem, hogy akadva, nehezen veszi be a sebességet.
Váltó olaj nem tudom mikor volt cserélve, de hamarosan cserélni fogom esetleg utána tudok nyilatkozni, hogy javított-e a dolgon.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7743 Dátum: 2014.02.01 15:54:39 »
A hatsebességes váltók sajna ilyenek. Nekem újkorában a 2-3 akadt közepes-gyors váltáskor, gariban cseréltek közel 30 alkatrészt, tettek bele egy másikfajta  olajat. A kettes fokozat jó lett, a hármas is jobb egy picit, de gyors váltáskor akad. Már megszoktam.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7744 Dátum: 2014.02.01 16:02:29 »
Olyan volt/van-e valakinek, hogy a 6-os váltónál, amikor 2-ből, vagy 4-ből rakom 3-ba, (gyakorlatilag ha a kar hátsó állásából tolom előre) akkor egy kis kattanás hallatszik, és érződik a váltókaron? Ha lassan tolom a kart, akkor szerintem nincs, vagy csak nem érezékelem. Szerintem nem a váltóból, hanem a fülkéből, a kar környékéről jön valahonnan. Valaki ismeri ezt a problémát?

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7745 Dátum: 2014.02.01 16:37:12 »
A hatsebességes váltók sajna ilyenek. Nekem újkorában a 2-3 akadt közepes-gyors váltáskor, gariban cseréltek közel 30 alkatrészt, tettek bele egy másikfajta  olajat. A kettes fokozat jó lett, a hármas is jobb egy picit, de gyors váltáskor akad. Már megszoktam.

De a két kolléga (Gorzas és Pomk) esetében 5-ös váltó van, ezt társították az 1.8 vvt-i-hez. Azokról eddig én csak rüki kapcsolásának gondját hallottam, illetve tapasztalom is néha. Van hogy kicsit szórakozni kell vele, ha azt szeretném, hogy finoman kapcsolja. 

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7746 Dátum: 2014.02.01 17:18:06 »
Olyan volt/van-e valakinek, hogy a 6-os váltónál, amikor 2-ből, vagy 4-ből rakom 3-ba, (gyakorlatilag ha a kar hátsó állásából tolom előre) akkor egy kis kattanás hallatszik, és érződik a váltókaron? Ha lassan tolom a kart, akkor szerintem nincs, vagy csak nem érezékelem. Szerintem nem a váltóból, hanem a fülkéből, a kar környékéről jön valahonnan. Valaki ismeri ezt a problémát?
Nekem hasonlón javított a váltóolaj cseréje. Igaz, hogy más váltó, de ki tudja?
Mikor cserélték utoljára, illetve milyen van benne, azt tudod?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7747 Dátum: 2014.02.01 18:26:57 »
Visszaolvastam elég sokat a fórumban, de nem találtam ilyen problémát mint ami nálam van.
A váltóról van szó.
1 éve cseréltem váltó olajat így biztosra mondhatom hogy azzal nincs gondom.
Elég nehezen veszi az autó a 3-as fokozatot, ez az alatt annyit értek, hogy hideg motornál szinte csak a dupla-kuplungos verzió esetén tudok váltani 3-ba. Meleg motor esetén egy kicsit jobb a helyzet, ilyenkor 2-ből ki és nagyon finoman 3-ba be. Gyors váltás szinte lehetetlen, állandóan megakad.
Valakinek ilyen volt már valaha?

Nagyon félek hogy a 3-as szinkrongyűrű lesz a hibás, de hátha csak egy csatlakozót kell visszadugni a helyere és meggyógyul, mint a mesében! :yes:
Üdv! Megvétel óta akadt 2-ből 3-ba (négyesből nem), illetve a rükverc reccsent. Váltóolaj friss volt, úgyhogy ezt kizártam. Aztán kuplungcsere okán leváltottam: akadás, reccsenés azonnal eltűnt, hidegen éppoly jól kapcsolható, mint melegen.  :hug:
Olvastam már nemegyszer a fórumon, hogy kinek-kinek nem jött be valamelyik váltóolaj.  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7748 Dátum: 2014.02.01 18:30:59 »
Üdv! Megvétel óta akadt 2-ből 3-ba (négyesből nem), illetve a rükverc reccsent. Váltóolaj friss volt, úgyhogy ezt kizártam. Aztán kuplungcsere okán leváltottam: akadás, reccsenés azonnal eltűnt, hidegen éppoly jól kapcsolható, mint melegen.  :hug:
Olvastam már nemegyszer a fórumon, hogy kinek-kinek nem jött be valamelyik váltóolaj.  :hmmmm:
Lehet, hogy tudnom kellene, de Neked melyik jött be?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7749 Dátum: 2014.02.01 18:53:58 »
Lehet, hogy tudnom kellene, de Neked melyik jött be?
Dani! Ez itt nem véletlenül nem említtetett... :whistling:  ;)
Asszem, így már egyértelmű  ::) :hug: :D

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7750 Dátum: 2014.02.01 19:51:39 »
De a két kolléga (Gorzas és Pomk) esetében 5-ös váltó van, ezt társították az 1.8 vvt-i-hez. Azokról eddig én csak rüki kapcsolásának gondját hallottam, illetve tapasztalom is néha. Van hogy kicsit szórakozni kell vele, ha azt szeretném, hogy finoman kapcsolja.
Hopsz, nem figyeltem.  :ph34r:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7751 Dátum: 2014.02.01 20:02:21 »
Nekem hasonlón javított a váltóolaj cseréje. Igaz, hogy más váltó, de ki tudja?
Mikor cserélték utoljára, illetve milyen van benne, azt tudod?

kb.30 ezerrel ezelőtt cserélték, és LV 75W90 került bele, (nem tudom milyen gyártmányú olaj, márkaszervíz csinálta). Viszont a könyve szerint sima 75W kellene bele....annak melegen a szabvány szerint kisebb a viszkozitása, mint a 75W90-nek. Azt írták valam sajtóanyagban a D-CAT-ről, hogy nagyon kompakt a váltója, és hogy nagyon "vékony" olaj kell bele.......lehet, hogy le kéne cserélnem?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7752 Dátum: 2014.02.01 20:23:16 »
kb.30 ezerrel ezelőtt cserélték, és LV 75W90 került bele, (nem tudom milyen gyártmányú olaj, márkaszervíz csinálta). Viszont a könyve szerint sima 75W kellene bele....annak melegen a szabvány szerint kisebb a viszkozitása, mint a 75W90-nek. Azt írták valam sajtóanyagban a D-CAT-ről, hogy nagyon kompakt a váltója, és hogy nagyon "vékony" olaj kell bele.......lehet, hogy le kéne cserélnem?
Üdv!

Szerintem ez nem belevaló olaj, én cserélném.
Pl. a Castrol Syntrans Transaxle 75w90 és a Castrol Syntrans Fe 75w olajok viszkozitása 40 és 100 Celsius fokon sorrendben:  40 fokon 78 vs. 32.2  és  100 fokon 14,8 vs. 6,3.
Azt gondolom, hogy ez nagyon nem mindegy.

Anno volt róla szó, hogy több váltóba, amibe 75w90 volt a Toyota gyári előírás, most váltás történt 75w-re az elmúlt évek tapasztalatai alapján.

Ha rendesen lecserélik, és utána is probléma van, akkor gondolkodnék el a javításon, addig biztosan nem. Persze csere után még egy darabig adnék esélyt neki, mire mindenhonnan kihozza az előző olaj maradékát az új.

Szerk.:
Nekem LV 75w90-re a kereső Mobil Delvac olajat ad, az viszont a fenti 75w90-től is jóval (!) viszkózusabb: 120 és 15,9 ...
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.01 20:30:58 írta vd1234 »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7753 Dátum: 2014.02.01 20:54:13 »
Üdv!

Szerintem ez nem belevaló olaj, én cserélném.
Pl. a Castrol Syntrans Transaxle 75w90 és a Castrol Syntrans Fe 75w olajok viszkozitása 40 és 100 Celsius fokon sorrendben:  40 fokon 78 vs. 32.2  és  100 fokon 14,8 vs. 6,3.
Azt gondolom, hogy ez nagyon nem mindegy.

Anno volt róla szó, hogy több váltóba, amibe 75w90 volt a Toyota gyári előírás, most váltás történt 75w-re az elmúlt évek tapasztalatai alapján.

Ha rendesen lecserélik, és utána is probléma van, akkor gondolkodnék el a javításon, addig biztosan nem. Persze csere után még egy darabig adnék esélyt neki, mire mindenhonnan kihozza az előző olaj maradékát az új.

Szerk.:
Nekem LV 75w90-re a kereső Mobil Delvac olajat ad, az viszont a fenti 75w90-től is jóval (!) viszkózusabb: 120 és 15,9 ...

Köszi az információkat...én is azt gondolom, hogy megéri lecserélni, mielőtt bármi mást csinálna az ember.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7754 Dátum: 2014.02.01 21:20:38 »
Szívesen, remélem a hasznodra lesz!