kb.30 ezerrel ezelőtt cserélték, és LV 75W90 került bele, (nem tudom milyen gyártmányú olaj, márkaszervíz csinálta). Viszont a könyve szerint sima 75W kellene bele....annak melegen a szabvány szerint kisebb a viszkozitása, mint a 75W90-nek. Azt írták valam sajtóanyagban a D-CAT-ről, hogy nagyon kompakt a váltója, és hogy nagyon "vékony" olaj kell bele.......lehet, hogy le kéne cserélnem?
Üdv!
Szerintem ez nem belevaló olaj, én cserélném.
Pl. a Castrol Syntrans Transaxle 75w90 és a Castrol Syntrans Fe 75w olajok viszkozitása 40 és 100 Celsius fokon sorrendben: 40 fokon 78 vs. 32.2 és 100 fokon 14,8 vs. 6,3.
Azt gondolom, hogy ez nagyon nem mindegy.
Anno volt róla szó, hogy több váltóba, amibe 75w90 volt a Toyota gyári előírás, most váltás történt 75w-re az elmúlt évek tapasztalatai alapján.
Ha rendesen lecserélik, és utána is probléma van, akkor gondolkodnék el a javításon, addig biztosan nem. Persze csere után még egy darabig adnék esélyt neki, mire mindenhonnan kihozza az előző olaj maradékát az új.
Szerk.:
Nekem LV 75w90-re a kereső Mobil Delvac olajat ad, az viszont a fenti 75w90-től is jóval (!) viszkózusabb: 120 és 15,9 ...