Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764229 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5550 Dátum: 2011.06.12 23:31:34 »
De ha tud hibakódot olvasni, akkor tudna törölni is. Viszont ha kitörli a hibakódot akkor nincs csökkentett teljesítményü üzem... Sőt, ha ennyire vágja a dolgokat, akkor bizonyára azt is tudja, hogy a Toyota módosította a DPNR és a nyomáskülönbség szenzor közötti egyik csövet, mert annak eltömődése miatt is lehet esetleges téves hibakód, és bizonyára azzal is tisztába van hogy az eltőmődött EGR miatt is beadja ugyanazt a hibakódot (itt a fórumon Egükének volt pont így)...

Mondom, ezek is lehetnek, de a tapasztalat az hogy gyakran csak a katalizátor csere segít. Mondjuk arra a tisztításra kiváncsi lennék, szerintem csak ideig óráig megoldás...

 Bocs Xanyi, először Palacz-ot olvastam, azért tulajdonítottam neki a felvetést...

 A kiolvasás törli a hibakódot, de a megfelelő csati lehúzásával én is töröltem vagy 10-szer, hogy kikerüljem a LIMB módot. Hiába, mert a sebességtől és a gázadás mértékétől függően 20-40mp után jön a hibajelzés, majd 2-3 perc után a LIMB mód. Autópályán azt az eszelős trükköt is megcsináltam, hogy kis sebességnél gyújtáskulcs ki - vissza. Így kaptam kb. 2 perc normál üzemet. De ez nem volt jó semmire... Autózás közben az idő 1/3-ában a műszerfalon van a szemem, tehát kizárt, hogy korábban nem vettem volna észre a jelzést, és tény, hogy amikor először megjött, attól kezdve állandósult, és a LIMB mód is jött vele rögtön. Ez viszont nekem gyanús. Mindenhol azt olvasom, hogy több fokozata van az érzékelésnek. először csak jelznie kellett volna. Ez pl. azt támaszthatja alá, hogy nem a szűrő dugult el hirtelen nagyon, hanem pl. a cső, az EGR szelep, vagy valami miazmás...
 Az EGR tisztítás ezért jó ötlet. Már fél éve tervezem, hogy csak kíváncsiságból is megnézem, hogyan bírok vele. Műszaki ember vagyok, holnap rá is repülök...
 És még egy adalék (szó szerint): 15e km-nél lett az enyém az AVE, azóta 40e ment bele, és 4 butelka Cataclean. ősszel és tavasszal adok neki egyet-egyet. Üzemanyagból pedig csakis a farkastól.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5551 Dátum: 2011.06.13 02:00:53 »
Az EGR tisztítás ezért jó ötlet. Már fél éve tervezem, hogy csak kíváncsiságból is megnézem, hogyan bírok vele. Műszaki ember vagyok, holnap rá is repülök...
 És még egy adalék (szó szerint): 15e km-nél lett az enyém az AVE, azóta 40e ment bele, és 4 butelka Cataclean. ősszel és tavasszal adok neki egyet-egyet. Üzemanyagból pedig csakis a farkastól.
más Pünkösdön pihen, te meg szerelsz?  :tt2: Én is szerelek, de pelenkázó bútort :D Hát, nem irigyellek, majd fél szemem rajtad tartom, mire jutsz a hibával.

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5552 Dátum: 2011.06.13 06:27:42 »
60 ezer kilométernél, érdekes lenne ha kinyiffanna a DPF :no:

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5553 Dátum: 2011.06.13 15:10:12 »
Az EGR tisztítás ezért jó ötlet. Már fél éve tervezem, hogy csak kíváncsiságból is megnézem, hogyan bírok vele. Műszaki ember vagyok, holnap rá is repülök...
 És még egy adalék (szó szerint): 15e km-nél lett az enyém az AVE, azóta 40e ment bele, és 4 butelka Cataclean. ősszel és tavasszal adok neki egyet-egyet. Üzemanyagból pedig csakis a farkastól.
más Pünkösdön pihen, te meg szerelsz?  :tt2: Én is szerelek, de pelenkázó bútort :D Hát, nem irigyellek, majd fél szemem rajtad tartom, mire jutsz a hibával.

 Ahogyan várható volt, semmi változás. Nem is volt nagyon sok a korom, tehát a baj forrása nem az EGR szelep...

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5554 Dátum: 2011.06.13 15:40:50 »
Ahogyan várható volt, semmi változás. Nem is volt nagyon sok a korom, tehát a baj forrása nem az EGR szelep...
és van egyéb ötlet amit házilag meg tudsz szerelni?

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5555 Dátum: 2011.06.13 16:25:21 »
Ahogyan várható volt, semmi változás. Nem is volt nagyon sok a korom, tehát a baj forrása nem az EGR szelep...
és van egyéb ötlet amit házilag meg tudsz szerelni?

 Nem, ezzel már csak a diagnosztika fog elbírni. De azért komoly kétségeim vannak, mert hallottam elég rémtörténetet, amikor egy hibakód alapján heteken át nem tudták orvosolni a problémát, majd kiderült, hogy többek között az a bizonyos hibakód ezer másféle hibából is származhat. És mivel az autó paraméterei alapján nem látszik indokoltnak egy ilyen hiba, már rémeket látok, több hetes szerviz, röpködő tízezrek, stb.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5556 Dátum: 2011.06.13 17:16:43 »
Ahogyan várható volt, semmi változás. Nem is volt nagyon sok a korom, tehát a baj forrása nem az EGR szelep...
és van egyéb ötlet amit házilag meg tudsz szerelni?

 Nem, ezzel már csak a diagnosztika fog elbírni. De azért komoly kétségeim vannak, mert hallottam elég rémtörténetet, amikor egy hibakód alapján heteken át nem tudták orvosolni a problémát, majd kiderült, hogy többek között az a bizonyos hibakód ezer másféle hibából is származhat. És mivel az autó paraméterei alapján nem látszik indokoltnak egy ilyen hiba, már rémeket látok, több hetes szerviz, röpködő tízezrek, stb.

Ha rám hallgatsz keress fel egy márkaszervízt. Ismert hiba ez, több dolog is okozhatja, a márkaszervízekben meg van a szükséges dokumentáció ami alapján egyértelműen megállapítható, hogy mi okozza.
Xanyi

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5557 Dátum: 2011.06.13 18:26:02 »
 Ezt mindenképpen meg kell tennem, reggel az az első, hogy kérek egy árat a kényszerégetésre, és ráugrasztom őket egy diagnosztikára.
 Közben eljátszadoztam a DPF különbségi nyomásszenzorával. Lehúztam róla a két csövet, és ledugóztam őket. Így semmi hiba, tehát biztosan innen jön a rossz érték. Utána kivettem a dugókat és alapjáraton megnéztem a két csövet. Az első - ami a DPF belépő oldalból jöhet - szépen küldi kifelé a "kipuff"-ot, a második néma, mint a sír. Nyilván az a szakasz, ahonnan elvenné a kilépő gáz nyomását, már teljesen el van dugulva.
 Ez a vizsgálat megnyugtatott afelől, hogy a szűrőt kell takarítani, de nyugtalanít, mert ismerve a körülményeket, messze nem életszerű az esemény. Nem járok pörgő motorral, 65e km van az autóban, a városi menetek nem extrémebbek, mint bárkinél, aki nagyvárosban autóval megy dolgozni, bevásárolni. Eddig csak a farkasnál tankoltam, és az utolsó 2 alkalommal töltöttem egy olyan kútról, amit szerintem mindenki ismer. Német üzemanyagot adnak, amit a saját logisztikai cégük is használ. Panaszt még hallottam róluk, és az autó dinamikája is a megszokott, vagy inkább erőteljesebb volt. De mégis az üzemanyag a kulcskérdés... 

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5558 Dátum: 2011.06.13 19:36:08 »
A DPF elötti cső szokott eldugulni, tehát nálad nem ez lesz a megoldás. Az hogy nincs a DPF utánin pulzáció, az azt mutatja hogy eltömődött a DPF.

Amúgy milyen olajat használsz bele?
Xanyi

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5559 Dátum: 2011.06.13 21:23:00 »
A DPF elötti cső szokott eldugulni, tehát nálad nem ez lesz a megoldás. Az hogy nincs a DPF utánin pulzáció, az azt mutatja hogy eltömődött a DPF.

Amúgy milyen olajat használsz bele?

 Igen, én is erre jutottam, mindenképpen a szűrőm van tele... (és ha lenne hócipőm...)
 Mobil 1 ESP FORMULA 5W-30-at használok a 15 ezres szerviz óta. A minősítése alapján a Mobilnál ez jó a D-4D-khez.
 Már csak az aggaszt, hogy lehet-e az üzemanyagtól. Ugyanis van a tarsolyomban több horror történet nagy értékű, garanciális dízel autó kálváriájáról, rossz minőségű üzemanyag miatti több napos diagnosztikai kínlódásokról. 3 esetben is perre mentek az üzemanyag forgalmazóval. És ezek csak a baráti körömben estek meg, nem a neten olvastam... ilyenkor cseppet ökölbe szorul a kezem...
OFF Mindenkinek elmesélem, itt még tán nem volt: 2l-es Carina E felcuccolva, 3 bicaj a vonóhorog-tartón, stb. Magyar benzin, nem autópálya, nagy gáz, Szeged - Pécs: 8 liter ...... Az első horvát kútnál tankolás, le Splitig, nem autópálya, tehát egyfolytában gyorsít-fékez, 5 helyen gyorshajtási bünti: kevesebb, mint 7 liter. Ez ment éveken át. Sírni tudtam volna... ON

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5560 Dátum: 2011.06.13 22:16:57 »
Ezt mindenképpen meg kell tennem, reggel az az első, hogy kérek egy árat a kényszerégetésre, és ráugrasztom őket egy diagnosztikára.
 Közben eljátszadoztam a DPF különbségi nyomásszenzorával. Lehúztam róla a két csövet, és ledugóztam őket. Így semmi hiba, tehát biztosan innen jön a rossz érték. Utána kivettem a dugókat és alapjáraton megnéztem a két csövet. Az első - ami a DPF belépő oldalból jöhet - szépen küldi kifelé a "kipuff"-ot, a második néma, mint a sír. Nyilván az a szakasz, ahonnan elvenné a kilépő gáz nyomását, már teljesen el van dugulva.
 Ez a vizsgálat megnyugtatott afelől, hogy a szűrőt kell takarítani, de nyugtalanít, mert ismerve a körülményeket, messze nem életszerű az esemény. Nem járok pörgő motorral, 65e km van az autóban, a városi menetek nem extrémebbek, mint bárkinél, aki nagyvárosban autóval megy dolgozni, bevásárolni. Eddig csak a farkasnál tankoltam, és az utolsó 2 alkalommal töltöttem egy olyan kútról, amit szerintem mindenki ismer. Német üzemanyagot adnak, amit a saját logisztikai cégük is használ. Panaszt még hallottam róluk, és az autó dinamikája is a megszokott, vagy inkább erőteljesebb volt. De mégis az üzemanyag a kulcskérdés... 

 Bocs! Az utolsó előtti mondat helyesen így kezdődik: "Panaszt még NEM hallottam..."    :innocent:

01010011

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5561 Dátum: 2011.06.14 11:22:14 »
AVE T25, DPF-fel szerelve. Megvolt a 60 ezres szervíz, eddig minden rendben, apróságokat leszámítva. Két hete egy 100km-es út végén bejelzett a szervíz lámpa, és vele együtt pár másodperc múlva a TRC OFF és a VSC is. ezután visszaveszi az adagolást, és kb. fele lóerő marad a motorban, éppen csak lehet vele gyorsítani. A hibakód kiolvasás azt mondja, tele van a DPF. Szerelői utasításra autópálya, nagy nehezen 2600-as fordulat, 100km. Semmi változás. Figyeltem a pillanatnyi fogyasztásmérőt, mert egyszer már láttam, amikor beindult az égetés, és másfél literrel többet mutatott néhány percig a műszer. Most kicsit aggódom, mert sokat autózom városban, de azért nem extrém a helyzet. Volt már másnak ilyen "nem helyreálló" DPF problémája?

Szia, nekem tavaly ugyanez történt. VSC kigyulladt, safe üzemmód. (65 ezernél)
Megoldás: kat. csere. A lecserélt darab az már a módosított keresztmetszetű csővel ellátott... A kocsim 2006-os, 2007-től már a módosított csövessel szerelték a D-CAT-eket... pech...
Azóta minden OK, lassal elérem a 90 ezret.

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5562 Dátum: 2011.06.14 12:10:52 »

Szia, nekem tavaly ugyanez történt. VSC kigyulladt, safe üzemmód. (65 ezernél)
Megoldás: kat. csere. A lecserélt darab az már a módosított keresztmetszetű csővel ellátott... A kocsim 2006-os, 2007-től már a módosított csövessel szerelték a D-CAT-eket... pech...
Azóta minden OK, lassal elérem a 90 ezret.


 Akkor nekem ezzel szerencsém van, az enyém 2007-es, ránctalanított. De amit később írtam a nyomáskülönbség szenzorról, az szépen mutatja, hogy a DPF van tele, vagy olyan más gond van esetleg, amitől nem kap nyomást a kilépő oldali vákuumcső.

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5563 Dátum: 2011.06.14 12:36:26 »
Tanácsolnám,hogy menet közben laptopon nézesd meg az értékeket.Sok mindent elárulhat.Menet közben is tudod gerjeszteni a tisztítást a laptoppal,mármint egy hozzáértő.Nekem tavaly volt füstöléses bajom akkor én is mindent megnézettem rajta menet közben.Sikerült is megtalálni a problémát. De 65 ezernél szomorú lenne ha tele lenne a DPF.Inkább úgy mondom szinte lehetetlen. Nekem 195000 van a D-Cat-ben semmi baja.Havi egyszer szét kell taposni.Csúcsminőségű olaj,csúcs szűrők, Max motion gázolaj.Ez a hosszú élet titka. Nem okoskodni akarok ,csak pár jó tanács.Remélem mielőbb megoldódik a problémád :)

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5564 Dátum: 2011.06.14 13:53:32 »
Tanácsolnám,hogy menet közben laptopon nézesd meg az értékeket.Sok mindent elárulhat.Menet közben is tudod gerjeszteni a tisztítást a laptoppal,mármint egy hozzáértő.Nekem tavaly volt füstöléses bajom akkor én is mindent megnézettem rajta menet közben.Sikerült is megtalálni a problémát. De 65 ezernél szomorú lenne ha tele lenne a DPF.Inkább úgy mondom szinte lehetetlen. Nekem 195000 van a D-Cat-ben semmi baja.Havi egyszer szét kell taposni.Csúcsminőségű olaj,csúcs szűrők, Max motion gázolaj.Ez a hosszú élet titka. Nem okoskodni akarok ,csak pár jó tanács.Remélem mielőbb megoldódik a problémád :)

 Bennem fel is merült, hogy vajon lehet-e futás közben kényszer-regenerálást alkalmazni. Ha az ECM engedi, akkor nyilván lehet, különben le volna tiltva. De holnapra halasztottam a szervizbemenetelt, mert hajnal óta egy jogtalanul elszállított autó tulajának kellett segítenem, és ez teljesen leamortizált...
 mivel elektronikával foglalkozom, még az is felmerült bennem, hogy a nyomásszenzor jelét modellezem, és így indítom be futás közben a kényszer-regenerálást. Van egy alapjelem, ami a közel nulla nyomáskülönbségnek felel meg, és van egy jel, ami a teljes eltömődéshez tartozik. Még azokat a pontokat is fel lehetne így venni, amik az első hibajelzéshez, a "Cruise" kikapcsolásához, és végül a LIMB módhoz tartoznak. Az ECM meg figyeli a hőmérsékleti adatokat, tehát biztonsággal bele lehet futtatni a programot a kényszer-regenerálás üzemmódba.