Ezt mindenképpen meg kell tennem, reggel az az első, hogy kérek egy árat a kényszerégetésre, és ráugrasztom őket egy diagnosztikára.
Közben eljátszadoztam a DPF különbségi nyomásszenzorával. Lehúztam róla a két csövet, és ledugóztam őket. Így semmi hiba, tehát biztosan innen jön a rossz érték. Utána kivettem a dugókat és alapjáraton megnéztem a két csövet. Az első - ami a DPF belépő oldalból jöhet - szépen küldi kifelé a "kipuff"-ot, a második néma, mint a sír. Nyilván az a szakasz, ahonnan elvenné a kilépő gáz nyomását, már teljesen el van dugulva.
Ez a vizsgálat megnyugtatott afelől, hogy a szűrőt kell takarítani, de nyugtalanít, mert ismerve a körülményeket, messze nem életszerű az esemény. Nem járok pörgő motorral, 65e km van az autóban, a városi menetek nem extrémebbek, mint bárkinél, aki nagyvárosban autóval megy dolgozni, bevásárolni. Eddig csak a farkasnál tankoltam, és az utolsó 2 alkalommal töltöttem egy olyan kútról, amit szerintem mindenki ismer. Német üzemanyagot adnak, amit a saját logisztikai cégük is használ. Panaszt még hallottam róluk, és az autó dinamikája is a megszokott, vagy inkább erőteljesebb volt. De mégis az üzemanyag a kulcskérdés...