Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764281 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5430 Dátum: 2011.05.13 16:46:56 »
igen 3 katalizátor van az 1AZ-FSE motorokban, ezért kerül olyan sokba a katalizátor csere.
Rosszul tudod, kettő van benne de egy Y alakú közösített házban (ha leveszed a leömlőkről az alufedelet, ellenőrizheted).
A hibakódot is úgy adja hogy egyes sor (1.-2. henger) vagy  kettes sor (3.-4.).
Ezért is van benne 4 lamdaszonda (2-2 a katalizátor előtti és utáni O2 méréséhez).
A gyári katalizátor árát én a cserekor meg sem kérdeztem, gyártatni lehetett volna 150e-ért (egy katalizátorral, de 4 szondahellyel), inkább vettem egy bontottat 40e-ért a JapKer-ben.
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

diegho

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5431 Dátum: 2011.05.13 17:47:11 »
nekem 180 anyagárat mondott rá a Koto-s szerelő, mert szerinte ezeknek a motoroknak a katalizátor a gyenge pontja és az szokott idő előtt meghalni.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5432 Dátum: 2011.05.13 18:00:02 »
Amúgy kissé mellbevágott az infó, hogy ebben az autóban NÉGY lambdaszonda van  :eek: ...

Bizony. Egyik ügyfelünknek kb. 2 év alatt mind a négyet cserélni kellett szépen sorba... Pár havonta meghalt egy-egy. Most mind a 4 új, most jó  :D [rohog]
Xanyi

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5433 Dátum: 2011.05.13 18:29:38 »
nekem 180 anyagárat mondott rá a Koto-s szerelő, mert szerinte ezeknek a motoroknak a katalizátor a gyenge pontja és az szokott idő előtt meghalni.
A csuda tudja hogy mi minden gyenge pont, de tény hogy az 1-AZ-FSE nem a csúcsok csúcsa.
Akitől (barátomtól) vettem sokat járt Ukrajnába és Orosz- meg Fehéroroszországba.
Az ottani benzinek nem biztos hogy életbiztosítások a katalizátornak, én, ezt a hibát ennek tudtam be (magamban le is rendeztem azzal hogy: Így jártam!).
Jobban bosszantott a termosztát zárt állapotú bedöglése, mert ez a 10e körüli alkatrész percek alatt milliós javítási számlát generál.
Tegnapelőtt találkoztam egy kollégámmal akinek kézi váltós 2.0 D4 AveII-je volt, három hónapja ugyanígy szétforrt a motorja és húzódott el a blokkja (kitépve a középső hengerfejcsavarok menetét.
Ott a márkaszervizes diagnózis az volt hogy rövidek a hengerfejcsavarok menetei és tekintettel arra hogy az autó kb. 150e-et futott, márkaszervizben szervizelt, 30% méltányossággal javítanák.
A srác válaszát nem idézném, örökre ki lennék tiltva a fórumról (elég az hozzá, már Hondával jár).
Ha még hozzáadom a Xenonmizériát és az első szériások H7 foglalat-leolvadását is, az összkép nem fényes.
Mindezek mellett szeretem a kocsit, de nem vagyok elájulva a megbízhatóságától, egy 200e futású gondosan karbantartott autótól többet várhatna el az emberfia!
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5434 Dátum: 2011.05.13 18:41:50 »
Bizony. Egyik ügyfelünknek kb. 2 év alatt mind a négyet cserélni kellett szépen sorba... Pár havonta meghalt egy-egy. Most mind a 4 új, most jó  :D [rohog]
Gondolom az ügyfél arcára nem csalt mosolyt a dolog és a számla összege!
Kiderült mi okozta a sorozatos elhalást, vagy csak ki lettek cserélve a szondák?
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

diegho

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5435 Dátum: 2011.05.13 18:42:41 »
Én cserélni fogom, bár nem hiba miatt, hanem kihasználatlanság és kedvesem garázsába se fér be, éjjelre meg nem szeretem kint hagyni az udvaron. Nekem eddig kimondott gondom nem volt vele, csak bosszantó apróságok, lásd a jobb első fékmunkahenger néha beragadt, mint kiderült rozsda okozta. Mondjuk nálam még csak most lépte át a 99ezret a számláló, az biztos, hogy aki megveszi nem egy lelakott, széthajtott szemetet fog kapni, mert eddig mindig mindent megkapott előírások szerint.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5436 Dátum: 2011.05.13 19:35:06 »
Bizony. Egyik ügyfelünknek kb. 2 év alatt mind a négyet cserélni kellett szépen sorba... Pár havonta meghalt egy-egy. Most mind a 4 új, most jó  :D [rohog]
Gondolom az ügyfél arcára nem csalt mosolyt a dolog és a számla összege!
Kiderült mi okozta a sorozatos elhalást, vagy csak ki lettek cserélve a szondák?

Ki lettek cserélve, egyenlőre megoldódott. Mivel mindig másik, így egyéb hibára nem gyanakodtunk, csak a balszerencsére! Viszont ha valamelyik újra elhalálozna, az nyilván más megvilágításba helyezi a dolgot!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5437 Dátum: 2011.05.13 20:07:07 »
Rosszul tudod, kettő van benne de egy Y alakú közösített házban (ha leveszed a leömlőkről az alufedelet, ellenőrizheted).
A hibakódot is úgy adja hogy egyes sor (1.-2. henger) vagy  kettes sor (3.-4.).
Ezért is van benne 4 lamdaszonda (2-2 a katalizátor előtti és utáni O2 méréséhez).
Ahham  :yes: ... Úgy is írta ki a hibakódot a teszter, hogy Bank 1 - Bank 2.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5438 Dátum: 2011.05.13 20:09:11 »
Amúgy kissé mellbevágott az infó, hogy ebben az autóban NÉGY lambdaszonda van  :eek: ...

Bizony. Egyik ügyfelünknek kb. 2 év alatt mind a négyet cserélni kellett szépen sorba... Pár havonta meghalt egy-egy. Most mind a 4 új, most jó  :D [rohog]
Mekkora poén, gondolom ő is nevetett  ;) :D ... És a hiba nála miben nyilvánult meg? Mert most ugyan hibajelzés nincs (négy év alatt összesen kétszer volt), de azt már korábban is írtam, hogy az autó nem teljesen "százas" - sosem volt az. Bemelegedés közbeni fázisban a motor néha a normálisnál gyengébb, és ilyenkor gázadásra egy picit (apám nem érzi, én igen) rángat is. És ez adott, mióta megvan.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5439 Dátum: 2011.05.13 20:20:00 »
A csuda tudja hogy mi minden gyenge pont, de tény hogy az 1-AZ-FSE nem a csúcsok csúcsa.
Akitől (barátomtól) vettem sokat járt Ukrajnába és Orosz- meg Fehéroroszországba.
Az ottani benzinek nem biztos hogy életbiztosítások a katalizátornak, én, ezt a hibát ennek tudtam be (magamban le is rendeztem azzal hogy: Így jártam!).
Jobban bosszantott a termosztát zárt állapotú bedöglése, mert ez a 10e körüli alkatrész percek alatt milliós javítási számlát generál.
Tegnapelőtt találkoztam egy kollégámmal akinek kézi váltós 2.0 D4 AveII-je volt, három hónapja ugyanígy szétforrt a motorja és húzódott el a blokkja (kitépve a középső hengerfejcsavarok menetét.
Ott a márkaszervizes diagnózis az volt hogy rövidek a hengerfejcsavarok menetei és tekintettel arra hogy az autó kb. 150e-et futott, márkaszervizben szervizelt, 30% méltányossággal javítanák.
A srác válaszát nem idézném, örökre ki lennék tiltva a fórumról (elég az hozzá, már Hondával jár).
Ha még hozzáadom a Xenonmizériát és az első szériások H7 foglalat-leolvadását is, az összkép nem fényes.
Mindezek mellett szeretem a kocsit, de nem vagyok elájulva a megbízhatóságától, egy 200e futású gondosan karbantartott autótól többet várhatna el az emberfia!
És akkor vedd hozzá, hogy ez még így is a kategória legmegbízhatóbb típusa. Hiába no, ez a tojásrakó gyapjas fejősdisznó ára.

Emellett tény, hogy a D-4-eseknek van pár specifikus problémájuk is. És erre sem vigasz, hogy a korai direkt injektoros motorok más gyártóknál is kényesek.

Ez a termosztát-dolog viszont para. Nem értem, miért csinálták meg ilyen hülyén, hogy zárt állapotban marad. OK, a mutatót figyelni kell... De nyáron, mondjuk egy autópályás zúzás során elég lehet pár percig nem nézni rá, és kész a baj.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5440 Dátum: 2011.05.13 20:26:40 »
Bizony. Egyik ügyfelünknek kb. 2 év alatt mind a négyet cserélni kellett szépen sorba... Pár havonta meghalt egy-egy. Most mind a 4 új, most jó  :D [rohog]
Gondolom az ügyfél arcára nem csalt mosolyt a dolog és a számla összege!
Kiderült mi okozta a sorozatos elhalást, vagy csak ki lettek cserélve a szondák?

Ki lettek cserélve, egyenlőre megoldódott. Mivel mindig másik, így egyéb hibára nem gyanakodtunk, csak a balszerencsére! Viszont ha valamelyik újra elhalálozna, az nyilván más megvilágításba helyezi a dolgot!
No de négyszeres balszerencse?
Ugye mondtátok az ügyfélnek hogy tartós tejet ne vegyen!
Ha valamelyik szonda ismét elhalálozna hogyan helyezné a szerviz új megvilágításba a dolgot?
1. Új, jobb megvilágítás felszerelése a műhelyben.
2. Visszatérítése a 4 szonda cseredíjának, sűrű bocsánatkérések közepette és lejelentve az anyacégnek hogy "helyzet van"?

Merem remélni hogy a második lenne a megoldás, bár a négy csere nálam is kiverné a biztosítékot.
(Független szenzorok, csak tápfeszültséget kapnak, O2-t mérnek és az ECU-ra adnak jelet.)
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5441 Dátum: 2011.05.13 20:27:21 »
Idézet
Mekkora poén, gondolom ő is nevetett  kacsint nagymosoly ... És a hiba nála miben nyilvánult meg?
Csak hibakódban, de nem négy év alatt kérszer, hanem törlés után pár napon belül újra visszajött.
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5442 Dátum: 2011.05.13 20:34:12 »
Bizony. Egyik ügyfelünknek kb. 2 év alatt mind a négyet cserélni kellett szépen sorba... Pár havonta meghalt egy-egy. Most mind a 4 új, most jó  :D [rohog]
Gondolom az ügyfél arcára nem csalt mosolyt a dolog és a számla összege!
Kiderült mi okozta a sorozatos elhalást, vagy csak ki lettek cserélve a szondák?

Ki lettek cserélve, egyenlőre megoldódott. Mivel mindig másik, így egyéb hibára nem gyanakodtunk, csak a balszerencsére! Viszont ha valamelyik újra elhalálozna, az nyilván más megvilágításba helyezi a dolgot!
No de négyszeres balszerencse?
Ugye mondtátok az ügyfélnek hogy tartós tejet ne vegyen!
Ha valamelyik szonda ismét elhalálozna hogyan helyezné a szerviz új megvilágításba a dolgot?
1. Új, jobb megvilágítás felszerelése a műhelyben.
2. Visszatérítése a 4 szonda cseredíjának, sűrű bocsánatkérések közepette és lejelentve az anyacégnek hogy "helyzet van"?

Merem remélni hogy a második lenne a megoldás, bár a négy csere nálam is kiverné a biztosítékot.
(Független szenzorok, csak tápfeszültséget kapnak, O2-t mérnek és az ECU-ra adnak jelet

Mivel ahogy írod is, 4 független szonda, így ha újra hibakód lenne, az az jelenti hogy ECU hibás az autó.
De mivel a szondáknak a hibakódon kívül más diagnosztizálási folyamata is van, és az el lett végezve, így tuti rosszak voltak, hidd el!
Tehát nincs semmi sürü bocsánatkérés, csak hibás alkatrészek lettek kicserélve, és a hiba elhárítva! Hiába akarsz megint fogást találni egy márkaszervízen...
Arról nem is beszélve, hogy egy lambdaszondának nem csak egyféle meghibásodása lehet, és itt sem ugyanaz volt mind a négynek a baja. Csak leírtam úgy érdekesség képpen, hogy találkoztam már ilyen balszerencsés 4 szondás autóval.

De ez volt az utolsó hogy bármi "munkahelyi ügyet" leírok ide csak úgy az érdekesség kedvéért... Mert ti már rögtön átverést éreztek benne!
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.13 20:35:50 írta Xanyi »
Xanyi

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5443 Dátum: 2011.05.13 20:49:11 »
Ez a termosztát-dolog viszont para. Nem értem, miért csinálták meg ilyen hülyén, hogy zárt állapotban marad. OK, a mutatót figyelni kell... De nyáron, mondjuk egy autópályás zúzás során elég lehet pár percig nem nézni rá, és kész a baj.
Ezért nem érzem azt az fílinget, hogy a világból is ki tudnék vele menni.
Nem akarok/szeretek minden pillanatban arra figyelni hogy mi is romlott el!
Szeretem a gépet, de stresszes!
Remélem az én pech-szériámnak vége.
(4 év alatt 980e volt csak a javítás, kopóalkatrészek nélkül)
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5444 Dátum: 2011.05.13 21:15:55 »


Mivel ahogy írod is, 4 független szonda, így ha újra hibakód lenne, az az jelenti hogy ECU hibás az autó.
De mivel a szondáknak a hibakódon kívül más diagnosztizálási folyamata is van, és az el lett végezve, így tuti rosszak voltak, hidd el!
Tehát nincs semmi sürü bocsánatkérés, csak hibás alkatrészek lettek kicserélve, és a hiba elhárítva! Hiába akarsz megint fogást találni egy márkaszervízen...
Arról nem is beszélve, hogy egy lambdaszondának nem csak egyféle meghibásodása lehet, és itt sem ugyanaz volt mind a négynek a baja. Csak leírtam úgy érdekesség képpen, hogy találkoztam már ilyen balszerencsés 4 szondás autóval.

De ez volt az utolsó hogy bármi "munkahelyi ügyet" leírok ide csak úgy az érdekesség kedvéért... Mert ti már rögtön átverést éreztek benne!
Kedves Xanyi!
Ha rosszak voltak a szondák akkor rosszak voltak.
Ha indokolt volt a cseréjük, hát csere.
Ami feltűnt hogy rövid időn belül mind a négy cserés lett,ami nem megszokott.
Sem rajtad, sem semmilyen márkaszervizen "fogást" nem keresek, tisztelem a szakértelmedet, leírom a laikus véleményem.
Én átverést nem éreztem az "ügyben", csak kételyeket fogalmaztam meg.
Részemről ennyi.
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013