Béla, nálad van az igazság
...
Ma voltam Kaposváron a Kotonál. Kiolvasták a hibakódot. Kiderült, hogy ez már a
második - tárolt egy régit is az ECU, még az előző tulaj idejéből! Mindkettő ugyanaz: lambdaszonda vagy katalizátor.
Megkonzultáltuk a dolgot a szerelőkkel - arra jutottunk, hogy mivel ha katalizátor-hiba lenne, kizárt, hogy így ment volna a kocsi több mint 50 ezer km-t egyéb hibajelenség nélkül - így csak a lambdaszonda lehet. De minden bizonnyal az sem rossz, csak túl óvatosan vezetjük a kocsit, és emiatt elkoszolódik benne időnként ez-az
... Szerintük egyértelműen erre utal az is, hogy ha nagynéha mégis kipörgetem 5000-ig vagy afölé, akkor váltáskor nagy koromfelhőt böffent ki magából a kocsi. El is küldtek, hogy a 61-esen kergessem meg egy kicsit, és figyeljem meg, mi történik - hát persze ugyanaz történt. Kettesben 6000 - gáz el, kuplung ki - szép nagy fekete felhő a kocsi mögött
Ugyanazt mondták, amit Béla is: hogy néha tekerjük meg egy kicsit. Lásson legalább pár hetente legalább 4000 körüli fordulatokat, legalább néhány percig. Szerintük ennyi elég a hibátlan működéshez (persze az egyéb szükséges dolgok, mint jó gyertya, olaj stb. mellett).
Az injektor-tisztítókat NEM javasolták, mondván: ha nem használtunk ilyet a kocsi újkorától kezdve rendszeresen (márpedig nem használtunk), akkor leoldhat innen-onnan olyan szennyeződéseket, amelyek aztán kárt tehetnek pl. a nagynyomású benzinpumpában és/vagy magukban az injektorokban
... Szerintük ez csak ezekre a D-4 motorokra nézve igaz - de ezekre nézve mindenképpen.
A művelet egész pontosan 0 Ft-ba került, áfával együtt
... Plusz kaptam egy ajándék üdcsit
Utána útba ejtettem Dombóvárt is - a teljes Pécs-Kaposvár-Dombóvár-Pécs úton, jellemzően 110-es utazók mellett, 7.0-ás átlagfogyasztás jött ki