sziasztok!
elkezdett nekem is az alapjáratom ingadozni. pl hideg motornál indításkor felpörög 1300-1500ig, de 5mp múlva már csak 900-on áll. Már sztem ez sem normális jelenség. Üzemmeleg motornál olyan 600 körüli az alapjárat, de rezegteti a karosszériát mintha nehezére esne beszívni a levegőt. A legnagyobb baj az, hogy néha leesik az alapjárata 500körülire majd felugrik 1000re és így ingadozik.
Tudom tudom, folytószelepet kellene tisztítani...le tudnátok légyszi lépésről lépésre írni hogy mi után mit csavarok ki, valamint hogyan tudom levenni? Nem csináltam még ilyen dolgot de műszaki diplomám van, csak meg tudok vele birkózni:)
A légszűrő után van egy kis fekete doboz a szívócsövön, az mi lehet? Olyan mintha csak hangtompításra szolgálna nem? azt is levegyem és kitisztítsam?
köszi.
Az a kis "doboz" egy rezonátor, vagy micsoda.
Az, hogy a motor a hidegindítás után mennyire pörög fel, és utána milyen hamar engedi vissza a fordulatot, hőmérséklet függvénye... A miénknek, garázsban állva, hidegen is alig megy 1000 fölé, és mire kitolatok, már visszaáll 850 környékére. De ha pl. áll pár órát télen kint, akkor már fölmegy 1200-1300-ra is. Szal szerintem ez normális.
Ezt is csinálja a miénk, hogy időnként, üzemmelegen, leejti az alapjáratot 600-ra, majd ott vergődik pár másodpercig, mielőtt összeszedné magát. Azt figyeltem meg, hogy leginkább olyankor fordul ez elő, mikor motorfékkel gurulás után kikuplungolok megállás előtt. Szerintem ilyenkor "azt hiszi", hogy még mindig motorfékezek és azért ad olyan kevés naftát... Na, passz, a lényeg az, hogy mivel ezt mindig is csinálta, és nem tapasztalom semmi egyéb hátrányos következményét, továbbá más Avésok is beszámoltak róla, ezért betudtam sajátosságnak és nem foglalkozom vele