Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764134 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3930 Dátum: 2010.08.03 10:21:29 »
A váltótémához annyit, hogy nekem is ilyen az ave. Ez van... sosem volt messzeföldön híres az avék váltója  és 180ezer után szerintem pláne megbocsájtható :)

csevart

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
  • 2002 Avensis 1,6 VVTi
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3931 Dátum: 2010.08.03 10:33:46 »
Köszönöm a hozzászolásokat.Talán akkor magamban ugy zárhatom le ezt,hogy ez talán nem "hiba" hanem tulajdonság.Ez van
Sziasztok

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3932 Dátum: 2010.08.03 10:34:53 »
Ha eddig nem volt ilyen, hanem mostanában rosszabb lett, akkor azért megérne egy átnézést vagy legalábbis első körben egy váltóolajcserét, ha még nem volt.
         

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3933 Dátum: 2010.08.03 10:49:32 »
Ha eddig nem volt ilyen, hanem mostanában rosszabb lett, akkor azért megérne egy átnézést vagy legalábbis első körben egy váltóolajcserét, ha még nem volt.

Én is ebben reménykedtem. Nem segít, de jobb lesz tőle. Ez tulajdonság ahogy mondod:)

csevart

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
  • 2002 Avensis 1,6 VVTi
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3934 Dátum: 2010.08.03 10:54:30 »
Váltoolaj ki lett cserélve,jobb lett a váltás.2 honapja vásároltam az autot összes szükséges dolog ki lett cserélve+klimatisztitás,gázfeltöltés,geometria stb.Tisztában vagyok vele hogy nem uj autot vettem,de azért az adott keret és lehetőséghez mérten szeretnék minnél jobb autot vezetni.

aTTi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 384
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3935 Dátum: 2010.08.03 18:06:48 »
Az utóbbi napokban az autó indulás helyett csak kattogott, vagy azt se, vagy elindult és le is állt, majd harmadik-negyedik próbára már be is indult és járt szépen.
Első körben önindítóra gondoltam, vagy gyújtáskapcsolóra ... aztán ma eszembe jutott, hogy ohh, az akksi a 7.-ik évét húzza ...
Rámérve a 12V megvolt, de indítva katt - 11,5V - indítás - katt - 11V - indítás - katt - 10,6 - indítás - röff - 14,3V töltő fesz :)

Pedig a kis karikában olyan szép zölden virít az ellenőrzőjel az akksin ... ezek alapján én arra tippelek, hogy az akku készül megadni magát - de javítsatok ki, ha ez alapján másra is lehet még gondolni, mert az elindul és leáll verzió azért érdekes ... :)
Egy kis helyzetjelentés, hogy hogy sikerült megszabadulni 40.000 Ft-tól anélkül, hogy épp most kellett volna együtt jelentkezniük ...

Hétfő - akku csere - Banner UniBull 58Ah-os ment bele - 20.500Ft
beszerelve meglepi - kattog az autó - na frankó - akkor nem ez volt a baja ... de ha már elég idős az akksi, akkor már mindegy ha cseréli az ember ... ezzel nyugtattam magam!

Kedd - Debrecen egyik legnagyobb villamossági szervize - ohh, önindító lesz - röpke egy óra alatt le is applikálták - szétszedte a tag, majd hümmögött, kérdezgetett - aszongya - mágneskapcsoló - csere - 7.500 anyagár - meg akkor már szénkefe, az is vagy  2.000 és még valami műanyag biz-baz is törött volt - így munkadíjjal együtt a másik 20.000
berakják - indítózás - katt-katt - néznek ki a fejükből, hogy hűha - akkor ez gyújtáskapcsoló, azt ők nem szerelik ... mondom frankó ...

Tanulság: nem kell mindent elhinni - mert ha józan ésszel belegondolok, ha átköti a gyújtáskapcsolót, azonnal leesett volna, hogy nem az önindító szarakodott ...
tényleg jobb ha az ember ért mindenhez, vagy olyan szerelőt ismer, aki ésszel is gondolkodik mielőtt cselekszik ... és nem kicserél minden dolgot csak úgy mert talán az ...

ÉS akkor már ha itt járok, gyújtáskapcsoló fronton van valakinek tapasztalata Ave I -esetén - könnyen kiszedhető - mert inkább kiszedem magam és kipucolgatom, mert abban jobban hiszek :)

2000 Avensis I 1.6 Sol LSE 104, 4A-FE
2003 Avensis II 1.8

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3936 Dátum: 2010.08.03 18:13:34 »
Nem értek annyira az elektronikához... de nem lehet, hogy valami szaros kis relé haldoklik?

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3937 Dátum: 2010.08.03 19:28:33 »
Az utóbbi napokban az autó indulás helyett csak kattogott, vagy azt se, vagy elindult és le is állt, majd harmadik-negyedik próbára már be is indult és járt szépen.
Első körben önindítóra gondoltam, vagy gyújtáskapcsolóra ... aztán ma eszembe jutott, hogy ohh, az akksi a 7.-ik évét húzza ...
Rámérve a 12V megvolt, de indítva katt - 11,5V - indítás - katt - 11V - indítás - katt - 10,6 - indítás - röff - 14,3V töltő fesz :)

Pedig a kis karikában olyan szép zölden virít az ellenőrzőjel az akksin ... ezek alapján én arra tippelek, hogy az akku készül megadni magát - de javítsatok ki, ha ez alapján másra is lehet még gondolni, mert az elindul és leáll verzió azért érdekes ... :)
Egy kis helyzetjelentés, hogy hogy sikerült megszabadulni 40.000 Ft-tól anélkül, hogy épp most kellett volna együtt jelentkezniük ...

Hétfő - akku csere - Banner UniBull 58Ah-os ment bele - 20.500Ft
beszerelve meglepi - kattog az autó - na frankó - akkor nem ez volt a baja ... de ha már elég idős az akksi, akkor már mindegy ha cseréli az ember ... ezzel nyugtattam magam!

Kedd - Debrecen egyik legnagyobb villamossági szervize - ohh, önindító lesz - röpke egy óra alatt le is applikálták - szétszedte a tag, majd hümmögött, kérdezgetett - aszongya - mágneskapcsoló - csere - 7.500 anyagár - meg akkor már szénkefe, az is vagy  2.000 és még valami műanyag biz-baz is törött volt - így munkadíjjal együtt a másik 20.000
berakják - indítózás - katt-katt - néznek ki a fejükből, hogy hűha - akkor ez gyújtáskapcsoló, azt ők nem szerelik ... mondom frankó ...

Tanulság: nem kell mindent elhinni - mert ha józan ésszel belegondolok, ha átköti a gyújtáskapcsolót, azonnal leesett volna, hogy nem az önindító szarakodott ...
tényleg jobb ha az ember ért mindenhez, vagy olyan szerelőt ismer, aki ésszel is gondolkodik mielőtt cselekszik ... és nem kicserél minden dolgot csak úgy mert talán az ...

ÉS akkor már ha itt járok, gyújtáskapcsoló fronton van valakinek tapasztalata Ave I -esetén - könnyen kiszedhető - mert inkább kiszedem magam és kipucolgatom, mert abban jobban hiszek :)


Howto képekkel angolul:
Starting Problems On Avensis? Solution. How to change the ignition switch (pics):
http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=44971

Én a soproni szervizben 30k körüli összegért cseréltettem gyújtáskapcsolót. bár nekem teljesen meghalt => meg se nyikkant START pozícióba fordítva.

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3938 Dátum: 2010.08.03 21:51:06 »
Szerintem ugy minden második váltás nehézkes.Van amikor minden probléma nélkul vált,van amikor 2-bol 3-ba váltásnál egy kicsit "megállok" ,és akkor probléma mentesen beugrik a helyére.Az auto vezetheto,csak odafigyelést igényel a váltás,ami zavaro. Probáltam alacsonyabb illetve magasabb fordulatnál váltani,semmi kulonbséget nem vettem észre
Azért ha eddig nem volt benne kuplung cserélve, én előbb azt megnézetném - nekem ezt kellett cserélni kb. 190e km-nél, utána egész jó lett.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3939 Dátum: 2010.08.03 22:41:04 »
Igen a kuplung csere is segíthet, de tökéletes nem lesz! Ha kuplung kell írj üzit és megmondom, hol lehet szerezni ügyesen :)

csevart

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
  • 2002 Avensis 1,6 VVTi
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3940 Dátum: 2010.08.04 08:14:14 »
Tegnap megálltam az észak komáromi Toyota márkaszervizben,megérdeklődni az okokat-okot a nehézkés váltás végett.Annyival el lettem intézve,hogy öreg autonál nincs mit tenni.A váltonál nincs mit állitani,a kuplungot meg sem emlitette.Talán a T25 modeltől kezdnek képben lenni.Ugy hogy az első hivatalos márkaszervizes látogatásom igy le is zárult.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3941 Dátum: 2010.08.04 11:39:21 »
Tegnap megálltam az észak komáromi Toyota márkaszervizben,megérdeklődni az okokat-okot a nehézkés váltás végett.Annyival el lettem intézve,hogy öreg autonál nincs mit tenni.
Ezt mondták egy 2002-es autóra  :sorcerer: ? Ejj, fene a jó dolgukat  :devil:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csevart

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
  • 2002 Avensis 1,6 VVTi
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3942 Dátum: 2010.08.04 12:59:25 »
Hát igen.Egyeseknek ez öreg vas,de nekem a maximum amit a jelen helyzetben el tudtam érni. Kuplung cserét egynlőre elhalasztom,addig tömöm a malacperselyt.

aTTi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 384
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3943 Dátum: 2010.08.04 14:24:48 »
Howto képekkel angolul:
Starting Problems On Avensis? Solution. How to change the ignition switch (pics):
http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=44971
Én a soproni szervizben 30k körüli összegért cseréltettem gyújtáskapcsolót. bár nekem teljesen meghalt => meg se nyikkant START pozícióba fordítva.
Wow, ez aztán a tutoriál :D - thx

Nem lesz gond a kiszedése, de első körben csak pucolgatásra gondoltam, mert ha nem fordítom el "tökig", akkor szépen indít.
Ha netán valaki már próbálkozott ezzel, akkor tapasztalatokat szívesen veszek :)
[ ui: ezért mondtam azt, ha értelmes a szerelő, akkor pl ezzel is kezdhette volna, vagy az önindítóról való közvetlen indításpróbával és nem hübele balázsosan szétbarmolni az önindítót ... ]

és a 30k-ból mennyi volt az alkatrész?
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.04 14:25:51 írta kleingy »

2000 Avensis I 1.6 Sol LSE 104, 4A-FE
2003 Avensis II 1.8

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #3944 Dátum: 2010.08.04 17:51:05 »

Wow, ez aztán a tutoriál :D - thx

Nem lesz gond a kiszedése, de első körben csak pucolgatásra gondoltam, mert ha nem fordítom el "tökig", akkor szépen indít.
Ha netán valaki már próbálkozott ezzel, akkor tapasztalatokat szívesen veszek :)
[ ui: ezért mondtam azt, ha értelmes a szerelő, akkor pl ezzel is kezdhette volna, vagy az önindítóról való közvetlen indításpróbával és nem hübele balázsosan szétbarmolni az önindítót ... ]

és a 30k-ból mennyi volt az alkatrész?

protko linkje tényleg szuper! :D
A 'tisztítás hadművelet' sikerességében nagyon nem vagyok biztos, a probléma oka nem a szennyeződés hanem a csatlakozások kopása (ezért lehet az hogy nem teljesen elfordított kulcsnál indul az autó) és ez tisztítással nem javul.
A link szerinti cikkszám alapján próbálj utángyártott kapcsolót keresni (Valeo?), mert a munkadíj sztem nem több mint 5e.
(A Polo ugyanilyen hibáját 15e-ből orvosolta a szerelőm, de azóta két kulcs van hozzá! Unokatesón Volvo S40-ét 60e-ért hebregálta az Ivanics (itt az immo a kapcsolóban van) nem is vállalta ugyanaz a mester.)

Az önindító miatt nekem nem fájna a fejem. A kocsi már nem új, a szénkeféket cserélte, a házat kitisztította, a csapágyakat ellenőrizte.
Persze ez nem egy tervezett kiadás volt, de kidobott pénznek semmiképpen sem nevezném (nekem az AveII. szénkeféi 175e után a szerelő előtt adták fel. Mit csinálnál a pusztában, vagy külföldön egy szép nyári vasárnapon kuka önindítóval?).
Az hogy a hibát nem tudta elhárítani és fel sem ismerte a valódi okot, az bizony gáz!

Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013