dízelt nem feltétlenül fogyasztás miatt veszik, hanem a teljesítménye-menetdinamikája miatt, és presztízsből.
egy hibrid összehasonlíthatatlanul csendesebb, kulturáltabb, mint egy dízel, fogyasztásban pedig (a német, padlógzázas autópályázásttól eltekintve) jobb, vagy hasonló, és menetdinamikában sem marad el.
Majd nézd egyszer meg, hogy mi történik ha nem is pályán, csak egy sima autouton, 90nél odalépsz egy 2.0ás D4Dnek (neadj isten 2.2nek az is belfér). Ugyanitt a Prius hibrid fogyi előnye = 0 az említett 2.0 dizel agyonveri fogyiban.
és hamár Toyota hibrid napok vannak ajánlom azt is megnézni, milyen csendes "kulturált" egy Auris HSD és milyen egy új D4D dizel. Oké meleg volt a motor de én nemrég ráindítoztam egy D4Dre, pedig egy parkolóban álltam, a legnagyobb zaj a légkondi meg a 100mre lévő 7es volt. Ehez képest ugye egy hibrid nagyobb sebességnél... khm...
Az egy ahol egyértelmű a hibridek előnye az a dugos város. Ráadásul vhol bennük lehet a jövő. Csak vmi jobb energiatárolási rendszert kéne kitalálni.
Mégegy előnye van a priusnak, ami miatt én számolok vele az pedig az, hogy konrétan vmiért a piac már elnézést de lószarra se tarja. 2éves vagy fiatalabb priusokat adnak el gazdáik féláron. Büdös nagy az értékvesztése. Fogalmam sincs mért de gondolom nem véletlenül van ez így...