Minel dragabb egy kocsi, annal nagyobb az ertekvesztese. Egy GS Lexus pl. sokkal tobbet veszit az ertekebol aranyosan, szinte 10-20% lemegy azonnal az arbol, ahogyan kihozod a szalonbol es utana is iszonyatosan esik le az ara.
A hiteleknek koszonhetoen nagyon sokan uj autot vesznek, sokszor eron felul. Most ez megallt ugyan, de pont az ilyen lefoglalt kocsikkal tele is van a piac. Azon kivul az embereknek nincsen penze mar lassan kocsia, igy termeszetes, hogy lement a hasznalt autok erteke. A mai kocsik sokszor messze nem olyan tartosak, mint a regebbiek, a javitasuk sokkal koltsegesebb, igy sokan nem is mernek hasznalt kocsit venni, illetve a nagyobb kiadasokat is betervezik a vetelarba, amik regebben nem voltak olyan jellemzoek. Ma egy 5 eves diesel valszeg annyit futott, hogy tobb 100e Ft a javitasa, de meg egy benzines kocsie is sokszor, mire eljutunk a gyari allapotra -- ez is a hasznaltautok arat csokkenti.
Miutan ma divat uj kocsit venni, igy a hasznalt autok egyre lenezettebbek, emiatt is csokken a piaci ara a hasznalt autoknak. Ez nem ujdonsag azonban, ez a jelense mar az USA-ban es Nyugat-Europaban mar reg ota megfigyelheto. Minel fejlettebb egy orszag, annal tobben vesznek uj autot es annal kevesebbet ernek a hasznalt kocsik.
Teny, hogy a valsag is betett, 1 ev alatt tobb szaz ezer Ft-ot vesztett az en kocsim is, mikor vettem 1,3M volt az E11 Corolla, most jo, ha 1M korul el lehetne adni. Es nem az elmult 3 ev alatt vesztette el ennyire az erteket, hanem a vasarlast koveto 1 evben, mikor a valsag tetozott es minden kocsi ara drasztikusan leesett.