Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 321678 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #195 Dátum: 2005.01.09 19:38:26 »
Idézetet írta: "Szeke"
Kattan egyet a gázszett, ha ráadom a gyújtást. Akkor valószínűleg mágnesszelepes elzárású, nem? Augusztusban lett beletéve a szett, tehát új szabályosnak kellene lennie elvileg.
Ezt a szűrőtisztításos dolgot meg azt hiszem hanyagolom, mert a kézügyességem a nullához konvergál és nem szeretnék pár alkatrészt kihagyni összerakáskor :D  
Amúgyis még csak 8.000 km-t mentem gázzal augusztus óta (rosszul számoltam az előbb). Ha nagyon koszos a szűrő, annak van valami jele, vagy későbbi károsodást okozhat?

Kárt nem okoz, a legdurvább esetben megáll az autód (és csak benzinnel megy tovább). Jele nekem nem nagyon volt, bár még rutintalan voltam, amikor így jártam. Gondolom esetleg csökkenhet a teljesítmény magas fordulaton, mert kisebb nyomással jut a gáz a motorhoz, valahogy úgy, mintha ki akarna fogyni.
De erre is igaz, mint sok másra: ha nincs gond vele, ne nyúlj hozzá :)

Grabovszki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 266
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #196 Dátum: 2005.01.14 16:00:34 »
Azt vettem észre,h ha szarakodik az alapjáratom,akkor nem is gyorsul úgy a gép,ahogy szokott!
Szeke! Te páhiba hordod az autódat a gázrendszer átvizsgálására,vagy itt Kecskeméten szoktad megnézetni?
Carina E 1.8i 16V XLi B/G

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #197 Dátum: 2005.01.14 16:04:46 »
Idézetet írta: "Grabovszki"
Azt vettem észre,h ha szarakodik az alapjáratom,akkor nem is gyorsul úgy a gép,ahogy szokott!
Szeke! Te páhiba hordod az autódat a gázrendszer átvizsgálására,vagy itt Kecskeméten szoktad megnézetni?

Eddig 1x vittem szerelőhöz össz-vissz, de azt is páhiba :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #198 Dátum: 2005.01.15 01:32:04 »
Azért hadd froclizzalak benneteket (is)! Ahogy olvasom, mindig van egy-egy apró gond ezzel a gázüzemmel. Így nehéz lesz híveket toborozni... :wink:  :cry:
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #199 Dátum: 2005.01.15 08:31:15 »
Idézetet írta: "music"
Azért hadd froclizzalak benneteket (is)! Ahogy olvasom, mindig van egy-egy apró gond ezzel a gázüzemmel. Így nehéz lesz híveket toborozni... :wink:  :cry:

Amíg az ember képes 10-11 ft/km költséget elérni, addig megbocsátom neki, hogy ingadozik néha az alapjárat és el kell vinni évente 1x szerelőhöz szűrőt cserélni, rendszert átvizsgálni  :wink:
Meg emellett nekem az is sokat számít, hogy nem kell szivatót használnom  :!:  illetve az olaj nem feketedik meg (ergo kíméli a motort és a környezetet) !
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Grabovszki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 266
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #200 Dátum: 2005.01.15 09:58:27 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "music"
Azért hadd froclizzalak benneteket (is)! Ahogy olvasom, mindig van egy-egy apró gond ezzel a gázüzemmel. Így nehéz lesz híveket toborozni... :wink:  :cry:

Amíg az ember képes 10-11 ft/km költséget elérni, addig megbocsátom neki, hogy ingadozik néha az alapjárat és el kell vinni évente 1x szerelőhöz szűrőt cserélni, rendszert átvizsgálni  :wink:
Meg emellett nekem az is sokat számít, hogy nem kell szivatót használnom  :!:  illetve az olaj nem feketedik meg (ergo kíméli a motort és a környezetet) !


Hát igen! Azért azt senki se gondolhatja,h 1,2,300ezerforintért olyan kifinomult motorvezérlést kapunk,mint a gyárilag kifejlesztett és beépített konstrukció! De a rengeteg előny kárpótolja az embert a kisebb kiforratlansági hibákért! Ilyen előny elsősorban az üa költség(!),a fent említett motorkímélés,és nem utolsó sorban a környezetkímélés(Jóval tisztább,mint a most újdonságnak számító EUROIV). Engem ezek az érvek meggyőztek! Akárki akármit mond! [smilie=sm07.gif]
Carina E 1.8i 16V XLi B/G

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #201 Dátum: 2005.01.15 20:14:17 »
Idézetet írta: "music"
Azért hadd froclizzalak benneteket (is)! Ahogy olvasom, mindig van egy-egy apró gond ezzel a gázüzemmel. Így nehéz lesz híveket toborozni... :wink:  :cry:


Örülök, hogy legalább Te figyelemmel kiséred az eseményeket :)

Szerencsére ennek a topicnak nem célja, hogy bárkit is meggyőzzön a gázüzem előnyeiről. Viszont akit érdekel, elfogulatlan információkat szerezhet elsőkézből, ami akár egy döntésben is segíthet. Eközben mi meg csak dumálgatunk  8)

Ja, a kifinomult elektronikához egy rövidke történet: párom 2001-es vvti-motoros corollája járt hillaréknál, mert kigyulladt a motor sárga figyelmeztető lámpája. Amikor először beszéltem Réti Gyurival a problémáról, kérdezte, hogy nem szokott-e csörögni a motor. Hogyne, mondom, épp pár nappal korábban tapasztaltam egy erősebb gyorsításnál, hogy bizony csörög, ha nyomom a gázt. Erre azt mondta, hogy ne aggódjak emiatt, mert ismerik a jelenséget: a motorvezérlő elektronika nem kompatibilis a magyar benzinnel. Több embernek kicserélték még gariban, viszont az újjal jóval gyengébb lett a motor. Valaki a harmadik csere után már lassan perelni akarja a TMH-t az ügy miatt...
Lényeg a lényeg, akár a magyar benzint is okolhatjuk a fentiekért  :lol:
Nehogy félreértse valaki, mint látszik a családban csak toyota van, de ugye semmi sem lehet tökéletes  :oops:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #202 Dátum: 2005.01.15 20:41:39 »
Idézetet írta: "xeri"


Örülök, hogy legalább Te figyelemmel kiséred az eseményeket :)

Szerencsére ennek a topicnak nem célja, hogy bárkit is meggyőzzön a gázüzem előnyeiről. Viszont akit érdekel, elfogulatlan információkat szerezhet elsőkézből, ami akár egy döntésben is segíthet. Eközben mi meg csak dumálgatunk  8)

Ja, a kifinomult elektronikához egy rövidke történet: párom 2001-es vvti-motoros corollája járt hillaréknál, mert kigyulladt a motor sárga figyelmeztető lámpája. Amikor először beszéltem Réti Gyurival a problémáról, kérdezte, hogy nem szokott-e csörögni a motor. Hogyne, mondom, épp pár nappal korábban tapasztaltam egy erősebb gyorsításnál, hogy bizony csörög, ha nyomom a gázt. Erre azt mondta, hogy ne aggódjak emiatt, mert ismerik a jelenséget: a motorvezérlő elektronika nem kompatibilis a magyar benzinnel. Több embernek kicserélték még gariban, viszont az újjal jóval gyengébb lett a motor. Valaki a harmadik csere után már lassan perelni akarja a TMH-t az ügy miatt...
Lényeg a lényeg, akár a magyar benzint is okolhatjuk a fentiekért  :lol:
Nehogy félreértse valaki, mint látszik a családban csak toyota van, de ugye semmi sem lehet tökéletes  :oops:



Hol szoktál tankolni?
Próbálj meg az OMV-nél tankolni és nézd meg, hogy akkor is csörög-e.
Ők nem a MOL-tól veszik az "alapanyagot". Bár a MOL sem finomít már, csak adalékolja a benzint.

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #203 Dátum: 2005.01.15 21:09:00 »
Idézetet írta: "Misi"

Hol szoktál tankolni?
Próbálj meg az OMV-nél tankolni és nézd meg, hogy akkor is csörög-e.
Ők nem a MOL-tól veszik az "alapanyagot". Bár a MOL sem finomít már, csak adalékolja a benzint.


Én gázzal járok :)

Ez a párom autója, viszonylag ritkán használjuk, ezért nem annyira zavaró a dolog. De egyszer lehet, hogy kipróbálom. Ugyanígy javasolták már egyébként a 99-es vagy még magasabb oktánszámú csodalöttyöket, egyszer-kétszer ki is próbáltam némelyiket, de soha nem vettem észre különbséget  :?

FAQtyA

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 66
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #204 Dátum: 2005.01.17 20:18:06 »
Sziasztok!

A minap sikerült megvásárolnom - sajnos csak részletre - családunk új tagját egy Toyota Corolla személyében! 94-es liftback. Céges szinten hajtottam egy ideig kereklámpást. Én annyira oda vagyok ezért a masináért így pár nap után... de nem ezzel akarom rabolni az időtöket.

Erősen gondolkozom egy gázrendszer beszereltetésén, pótkeréktartállyal. Mivel még nem vagyok biztos a dolgomban szeretném a Ti tapasztalt segítségeteket kérni.

Igaz-e, hogy utána csak erre felkészült szervízben lehet a vizsgáztatást végezni? Jelent ez nekem plusz költséget? Állítólag a mai rendszerekkel már be lehet állni mélygarázsokba. Igaz ez? Milyen időközönként és milyen karbantartási munkálatokat kell elvégeztetni a rendszeren? Van amit magam is meg tehetek? Ha havonta kb. 1,5-2 tank benzint használunk (eddig rossz óra miatt nem tudtam km-t mérni), érdenómes belevágni? Mennyi gond van vele? Ahogy olvasgatom a fórumot mindíg van valami nyűgötök vele. Mennyi az élettartama egy ilyan rendszernek? Mire elég a pótkeréktartály? Nekem az ürömi Petka Kft. van közel, hallottatok róluk valamit?

Bocs a tömény kérdésért! Olvasgattam cégeknél is, de én többet adok a felhasználói személyes tapasztalatukra!

Előre is nagyon köszönöm!

Üdv!

FAQtyA

Ui.: 4E-FE motor van a techikában. Ezzel gázos tapasztalat? Fogyasztási adatok?

Mégegyszer köszönöm!

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #205 Dátum: 2005.01.17 22:04:59 »
Üdv fakutya!
Akkor nézzük szépen sorjában :)
Igen, csak erre felkészült szerviznél lehet aztán vizsgáztatni és zöldkártyáztatni (azért van jópár).  Egy kis pluszt jelent, de nem olyan vészes.
_Elméletileg_ nem szabadna beállni mélygarázsokba semmilyen gázrendszerrel sem. _Gyakorlatilag_ nyugodtan beállhatsz, mert 0 az esélye a szivárgásnak.
Pont most beszéltünk a karbantartásról: szűrőt kell tisztítani (ha rossz minőségű a gázod) ill. cserélni 10-15-20 ezrenként, attól függ (ebben xeri a kompetens :) ).  Ha jól tudom még membránt kell cserélni néha (de nekem is csak fél éves a rendszerem, így erről nem tudok nyilatkozni. Én a fél év alatt még hozzá se nyúltam a rendszerhez, pedig már van benne jó 8.000 km.).
Nekem is pótkeréktartályom van, a legkisebb (csak ez fért be, de már ez is kicsit magas :) ). Ebbe ~37 liter gáz fér bele. Van még 1-2 nagyobb méret is, de jellemzően olyan ~40 liter fog beleférni.
Petka Kft.-ről sokat nem tudok.
A gáz akkor éri meg, ha évi 20.000 km felett mész. Átlagosan 5 forinttal lesz kevesebb egy kilométer üzaköltsége.
A 4E-FE motorról szintén xeri tud nyilatkozni :D
Mindenről xeri tud a legjobban nyilatkozni :D  :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #206 Dátum: 2005.01.17 23:50:04 »
:oops:  :oops:  :oops:

Na jó, akkor nyilatkozom :)

Épp ma voltam azon a bizonyos 10ezres szervizen, bár már inkább 11e van benne. A teljes költség 6500Ft volt, ebben benne van a gázszűrő cseréje, a reduktor tisztítása és persze az egész rendszer felülvizsgálata és beállítása (például az alapjáratomé :)) A 20ezres, ha jól emlékszem, kétszer ennyi lesz, mert ott már a reduktor kisebb felújítása következik, szükség esetén a benne lévő membrán cseréje is. De lehet, hogy az csak 30 ezernél jön? A régi garanciafüzetembe szépen odaírták, hogy mi mikor esedékes, a mostaniban viszont semmi ilyen nincs, és már nem emlékszem pontosan :)
Ha nagyon spíler vagy, valószínűleg magad is meg tudsz csinálni egy-egy ilyen tisztítást. Mondjuk a reduktor szétszedését én már nem vállaltam be, de biztos, hogy nem kell hozzá szupermennek lenni :)
Ezeken kívül más költséged a gáz miatt nem lesz. A vizsga sem kerül többe, ha gázos az autód, csupán a megfelelő vizsgáztatóhelyekre kell vinned az autót. Általában a megyei felügyeletek illetékesek. Zöldkártyát viszont bármelyik autógázos műhely csinálhat neked, akinek van jogosultsága, és nem drágább, mint a benzines.
A mostanában sokat emlegetett szűrőtisztítással szerintem egyelőre ne foglalkozz, inkább fogadd meg a tanácsot: mol, shell, total kutaknál tankolj és kerüld a noname kis cégeket (és szerintem a primagázt is, pedig az viszonylag nagy).

A 4E-FE motor remek választás :) Ma is meglepődtem, mert kis késésben voltam Gyöngyösre menet, és csak a téli gumik miatt nem mentem 160 felett, az 1.3-as motorban még volt tartalék  8)
Mivel alu szívócsöves, ezért nem szükséges gázbefecskendező rendszert beleépíteni (>300k), hanem a sima injektoros, lambda szondával vezérelt elektronika jó bele (140-170k). Pótkeréktartály általában feláras (+15k), néhol ebben már benne van a gázszint mérésére szolgáló jeladó is, amivel a műszerfalon az átkapcsoló mutatja a gázmennyiséget (az enyémben nem volt benne). Az átalakítás után 30 napon belül vizsgára kell vinned az autót, ezért érdemes úgy időzíteni az átalakítást, hogy az amúgy is esedékes vizsga környékére essen (már ha ki tudod várni :)).
A beszerelést végző műhelyt kérdezd meg, hogy van-e konkrétan a te típusodra sorozatengedélyük. Ez azért fontos, mert ezzel tudsz simán elmenni a vizsgára (van egy sorszáma, amit a megfelelő papír megfelelő helyére be kell írni). Ha nincs nekik, akkor vagy ők levizsgáztatják az autódat (ilyenkor megkapják a sorozatengedélyt, ezért előfordulhat, hogy cserébe mondjuk kifizetik neked a vizsgadíjat), vagy keress másik műhelyt, mert az egyedi engedély +15k :)

Hogy megéri-e? Számoljunk: 2 tank = kb. 80l benzin, szerdától 19000Ft, ezzel mész 1100-1200km-t. Ha ugyanúgy jársz, mint én, jelesül 8,5-9l-es gázfogyasztásod lesz, akkor ez nagyjából 100l gáz = kb. 14000Ft. Tehát mindössze havi 5ezret spórolnál, amit rádásul évente egyszer ott is hagysz a szervizben. Így a minimum 150ezres befektetés kb. 3 év alatt térülne meg, és utána kezdenél csak olcsóbban autózni (feltéve, hogy az árviszonyok nem változnak sokat). Tehát ha csak a piszkos anyagiakat nézzük, neked nem biztos, hogy megéri...

A mélygarázsokról Szeke leírta a tutit. Én még nem láttam olyat, ahová beengedtek volna gázos autót, de olyat se, hogy ezt bárki ellenőrizte volna :) Ebből a szempontból egyébként teljesen lényegtelen, hogy mennyire korszerű a rendszered.

Élettartamról nem sokat tudok mondani, de szerintem az autód előbb fog szétesni :) A tartály 3mm-es acélból készült toroid, a csövek rézből vannak, az elektronika nem kopik el, egyedül a reduktort kell rendszeresen tisztítani és felújítani, meg a szűrőt cserélni. Az előző autóm gázzal ment 100e km felett (előtte benzinnel 140-et), és semmi jelét nem láttam, hogy öregedne  :lol:
Hogy mennyi gond van vele, azt nehéz előre megjósolni. Amit én eddig leírtam, az általában az első beszerelés első időszakában történt, amikor még tapasztalatlan voltam és senki nem mondta meg a tutit. Most a beszerelés óta a fura alapjáratot leszámítva semmi gondom nem volt, 5 hónap és 11e km alatt. Kop-kop, remélem, nem is lesz :)

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #207 Dátum: 2005.01.17 23:53:10 »
Na, megkapom a leghosszabb hozzászólásért járó oscart?  :lol:

Grabovszki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 266
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #208 Dátum: 2005.01.18 00:03:58 »
Xeri! Írtad,h a karbantartáskor beállították a fura alapjáratodat! Megszűnt a probléma? 8)
Carina E 1.8i 16V XLi B/G

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #209 Dátum: 2005.01.18 00:12:45 »
Idézetet írta: "Grabovszki"
Xeri! Írtad,h a karbantartáskor beállították a fura alapjáratodat! Megszűnt a probléma? 8)

Egyelőre igen. Még nem volt időm sokat próbálgatni, de eddig normálisnak tűnik. Kicsit magasabb lett, mint volt, és nem ingadozik. Holnap tesztelem részletesen :)