Sziasztok!
2002 Avensis 1998cm3 110KW 150le 240 000Km Vásárlás előtt állok!
Szeretném elkérni a TAPASZTALATAITOKAT!
Motor??? Lánc mennyit bír?!Tipus Hiba? Stb... Tudom Avensis hibák nincsenek , de rémhírt hallottam róla, 2000vvti motor 80 000km bír a lánc(Fura mert a Corsáké is annyit bír és mégiscsak Toyota...) Eszi az olajat mint állat ( Ez egy kicsit meg ijeszt) 1.6motorról tudom hogy szétrombolhatatlan.
Köszönettel KárCsi :
1.4, 1.6 és 1.8 VVT-i motorok más kávéház, mint a 2.0 VVT-i.
Az 1.4-1.6-1.8 motorok tesók, gyakorlatilag bitre azonos felépítésűek. Ezeknél a T22-be (1.4-1.6 esetén 3 Corolla generációba is) szerelt motoroknál még tuti, hogy előjön az olajfogyasztási probléma, a kérdés csak az, hogy korábban már orvosolták-e. Lehetőségek: Gyári fűzött blokk cserével Toyotánál garanciában vagy magánúton minőségi alkatrészekkel, megbízható szervizben. Ha nem volt javítva, akkor borítékolható a 0,1-2 l/1000 km-es olajfogyazstás. 2005 évi T25 ráncfelvarráskor orvosolták a gyári problémát, az utána gyártott példányoknál már nem fordult elő ez a hiba.
Na, de a 2000 ccm-es motor, ha jól tévedek akkor nem egyenesági leszármazottja ezeknek xZZFE (X helyén 1, 3, 4) motoroknak, más motorkód, más a fejlesztési alap, ha jól következtettek, akkor a másik vonalra jellemző olajevés nem jellemző rá, de ezt majd a többiek megerősítik vagy cáfolják.
A legfontosabb különbség, hogy a T22 fészlift után a 2.0 VVT-i motorok tisztán közvetlen befecskendezésűek lettek (a korábbi szívócső befecskendezés helyett), a korai közvetlenbefecsis motorok minden hátrányával együtt. A szívócsőbefecskendezés szelephűtő és szeleplemosó hatása nélkül és az EGR visszavezetés "jótékony" hatása miatt ezeknek a motoroknak a hengerfeje szívó oldalon nem kicsit hajlamos a kokszosodásra.
Elrettentésképpen mindig
ezt a videót szoktam hozni.
A közvetlen befecskendezés miatt a speciálisan nagy hőtűrő képességű iridium gyertyák valók bele 4-5.000 Ft/db áron.
Lambda szondák szokták megadni magukat (4 db biztosan van, mert 2 hengerenként van katalizátor, külön van 1-1 szabályzó és 1-1 ellenőrző szonda), és a dupla leömlőbe épített speciális katalizátor is drága mulatság lehet, ha egyszer cserélni kell.
Ha tudod tartani, hogy inkább országúton és autópályán használnád, akkor teljesen jó lehet. Ha sok lenne a város nem bemelegedett motorral, akkor szerintem engedd el ezt a típust. Ha jó körülmények között használja valaki, akkor nagyon szerethető motor.
Láncról: A Toyoták láncos vezérlése úgy általában kiszolgálja az autó élettartamát. (Izsó kolléga 620+ ezer km-t tett az 1.8-as VVT-i-be, láncot nem cserélt, ha jól tudom.). A lánc problémái is az olajevéssel függenek össze általában. User nem veszi észre, hogy túl alacsony olajszinttel mászkál, ami a láncot bizony viheti magával. Ha mindig a megfelelő mennyiségű és minőségű olajat kapja az autó, akkor a lánc is örök élet + az a bizonyos 3 nap.
Én úgy vennék ilyen autót, hogy kifizetném a szívóoldal megbontásos ellenőrzését, ha szükséges belealkudnám a tisztítást a vételárba (akár
hengerfej lebontás nélkül). Leteszteltetném a o2 szenzorokat is.
Ezen kívül pedig minden létező diagnosztikát ráeresztenék, mert ez a motor már hasonlóan bonyolult, mint a közös nyomócsöves dízelek, persze turbó nélkül és alacsonyabb befecskendezési nyomások mellett.
Hajrá!
Üdv:
BF