Üdv Mindenkinek!
Előreláthatólag pár hónapig, saját autó híján édesanyám mk1-es Yariszával fogok közlekedni, az autót régebben/alkalmanként már többször használtam, mindig is nagyon jó volt vele menni, csendes, takarékos de mégis közvetlen, pörgős motorú kisautó, jó a fék, futómű. Kuplung is nagyon jó könnyű, de mégis jó fogáspontú, elég sok autóhoz volt eddig szerencsém, de a Yaris-ba mindig jó volt visszaülni. Szubjektív de nekem külső-belsőre is rendbe volt/van, ez most így 14év után se változott. Mivel ez az első hosszabb-távú együttlétünk, ezért szeretnék pár dolgot rendbe rakni a fejemben
és az autóval kapcsolatban is. Nem esik ki a villáskulcs a kezemből, de max. otthon -egy garázsban- elvégezhető munkafolyamatokat tudok prezentálni.
Dióhéjban, 2004-es autó, 1298ccm, 2sz motorkód, Sol felszereltség és francia gyártás, (azt már tudom hogy ez pl. a pollenszűrő miatt fontos) az autóban jelenleg 57e km van
ami természetesen valós, itthon-újonnan vett, csak nem nagyon volt használva.
Amit nemrég cseréltem;
-olaj-olajszűrő, Japanparts szűrő, Castrol 5w-30-at raktam bele, (egy matrica szerint 10w-40 Total quartz7000 volt benne, ami sztem totál rossz ebbe a motorba, szerencsére mivel relatíve nincs használva, sokat nem mehettek vele)
-pollenszűrő, aktívszenes Nipparts, hibátlanul passzolt bele, egy piros színű(?) könnyen lehet még gyári
Toyota-Denso feliratút szedtem ki belőle, és itt akkor egy kérdés; a régi szűrőn semmi jelölés nem volt, az újnál viszont megadják a levegő útját, én úgy tettem be hogy a motor felé (tehát lefelé) mutat az air flow nyilacska, jó ez így vagy fordítsam meg ?
-gyertyák, Denso K16R-U11, ugyanilyet csavartam ki, tehát itt gondolom jók vagyunk.
A végére hagytam a mumust, a levegőszűrőt..... amit kiszedtem semmi jelölés, viszont az alsó részénél (ahol a légszűrőház két beakasztója van) eléggé megvolt nyomorgatva, kb. mintha nem passzolna jól, de "jó lesz az" alapon izomból berakjuk.
Először Nippartsot vettem bele, maga a szűrőrész -méretre- jó volt, de a pereme totál rossz, sokkal vastagabb-szélesebb és magasabb volt, nemhogy összenyomni nem tudtam, még a házba se fért bele, ezt visszavittem és Japanparts-ot hoztam el, aminek filigránabb volt a pereme, ez bele is ment, de nem tudtam összenyomni a házat, a perem itt is elakadt +van egy "füle" a szűrőnek ami nem engedte, (3 széle ovális, az egyik pedig négyszögletes) ezt is visszavittem, ezután 5x leellenőriztek minden adatot, és kihozták az összes ott lévő gyártmányt, de mindegyik ilyen volt..... ezen a ponton úgy éreztem én vagyok a béna, ezért kijött velem segítség egy Wix gyártmánnyal (ami nekem nem volt túl szimpatikus a gumiház+perem miatt) és megpróbálta belerakni, de ő is elakadt a légszűrőház összenyomásánál..... kihozott még kettőt, (ezeknek a gyártmányát nem tudom, mert csak a szűrőt hozta ki doboz nélkül) de ugyanez volt azoknál is.
Mivel a régi nagyon ramaty volt, ezért elhoztam egy Japanparts-ot, és a "fülét" illetve a pereméből is kb. 2-3mm-t levágva beraktam és szépen össze is ment ahogy kell. A légszűrőház peremére tökéletesen felfekszik, értem ezalatt a motoron lévő fix részt, tehát nem azt a flexibilist amit rányomunk, mert az értelemszerűen valamivel szélesebb, ezzel csak azt akarom mondani hogy nem szív falsot sehol, viszont nem vagyok híve az ilyen mutatványoknak, találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Megveszem én a gyárit ha ezen múlik, csak azért fura hogy 5 gyártmány nem volt jó bele.
+pár kérdés még;
-az autó az olajteknőnél olajos, (olajcsepp nincs a földön, tehát nem vészes, de azért izzad valahol) olajcserénél figyeltem fel, szépen letörölgettem, de most a friss olajat látom ott, aláfeküdtem és mintha a teknő felfogatásánál eresztené, 3csavarra még rátudtam húzni, remélem ez megoldja, vagy ez esetleg ismert jelenség ?
-néha hallok a kerekek felől egy darab fémes kattanást, random elöl v. hátulról, jellemzően ha rükibe rakom az autót, vagy rükiből 1be megindulok, amúgy menetközbe semmilyen körülmények közt nem tudom ezt a hangot előhozni. (az autó sérülésmentes, tehát emiatt-ilyen eredetű hiba kizárva) Esetleg a féknyereg / fékbetét / rezgéscsillapító ahogy ellentétesen elmozdul? Vagy ez butaság ?
-az autóban Meta riasztó van, (ezzel hoztuk ki a szalonból) olyan "elfáradt már" érzése van az embernek, legyen szó nyitás v. zárásról, néha a bal hátsó ajtót ki se nyitja ill. be se zárja. Továbbá néha a csomagtartó zárja is szorul, erősebben kell megnyomni hogy nyíljon, egy darabig direkt csak kulccsal nyitottam-zártam az autót, olyankor egyszer se produkálta ezeket.
Azt hiszem mindent összeszedtem, bocsánat hogy hosszú lett, előre is köszönöm aki végigolvasta, minden infót, segítséget szívesen veszek!
Köszönöm, sziasztok!