Tudom, hogy merre laksz, én meg minden áldott tapasztalatom a reggeli csúcsban. Bőven van tapasztalat, hidd el. Bizakodva várom, hogy milyen lesz, mint tudjuk a puding próbája..... de nem fűzök hozzá sok reményt, hogy jobb lesz. Biztos lesz kerékpárút is, az meg szűkít ugye, és Vecsés felől annyi kerékpáros jön Pest fele, hogy csak na....
Biztos hogy jobb lesz, mert:
- jobbról megelőzni valakit még mindig sokkal kevésbé balesetveszélyes, mint egy szem szembejövő sávon (még akkor is, ha kresz tiltja bizonyos esetekben)
- ha normálisan festenék fel a sávokat, akkor a többsávos szakaszokon a belső sávok lehetnének a gyorsító sávok, a szélső sáv lenne a folytonos. Az osztrák autópályák mindenhol ilyenek. Ilyenkor nem kell jobbról előzni.
- ha a kőhídnál, vagy a vasúti átjárónál, vagy egyéb helyen kéne letérni a kisutcákba, akkor végre nem az az abszurd helyzet van, hogy végig ki kell menni egészen a Ferihegyi reptérig, ott megfordulni bent a parkolóban és vissza, mindezt vagy 3 lámpán át - ami rendkívül időpazarló, környezetszennyező és forgalomnövelő.
- fordítva is, aki a Gyömrőiről megy be a városba, az nem tudja használni a gyorsforgalmit, Üllői utat meg se tudja normálisan közelíteni (csak ha buszsávon trollkodik)
- a Gyömrői állapota olyan, mintha szétbombázták volna, végre valahára rendbeteszik
Meg lehet ezt is csinálni úgy, mint ahogy az M5 bevezető van, ha nem is teljes hosszban, de szakaszosan mindenképpen jobb lesz mint ahogy most van.
Kerékpárút sztem belefér a Gyömrői mentén, van ott bőven füves szakasz az út szélén ahova lehet terjeszkedni, de akár ha nem is, van 2x3 sáv + elválasztó korlát, van miből elcsípni szerintem. Ez is még mindig jobb mintha az autók közt mennének.