Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 787212 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2955 Dátum: 2016.08.05 22:00:22 »
A decemberi beszerelésű generátor még vastagon garanciális, ezért ingyen és bérmentve veselkedjen neki aki betette.
Akkor talán megtanulják, hogy a saját kontójukra találgassanak.
Amennyiben új és nem felújított a generátor, úgy mindenképpen. De mi van, ha felújított? Azokra adnak kb 6 hónap szavatosságot és jónapot...vagy tévedek?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2956 Dátum: 2016.08.06 18:53:19 »
Az autón immár harmadszor a jelek szerint megint tönkre ment a generátor, most annyi különbséggel hogy 2000 fordulat felett van töltés legalább. Az előzőekben egyáltalán nem volt. A vicc az hogy decemberben lett cserélve újra, illetve új akkumulátor is van benne. Néhány órája történt, nem is értem, hétfőn viszem szervízbe addig gondoltam írok ide hátha van valakinek ötlete.
Hogy 2000-es fordulat felett tölt, én ebből arra gondolok, hogy valamelyik dióda ment tőnkre - esetleg több is - az egyenirányitó h0dba. Ha ez régebben is rossz volt, seg0thette a generátor tönkremenetelét.

Szerk: Bár ahogz nétem ez is a generátor része...
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.06 19:03:44 írta afekete »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2957 Dátum: 2016.08.08 10:38:36 »
Amennyiben új és nem felújított a generátor, úgy mindenképpen. De mi van, ha felújított? Azokra adnak kb 6 hónap szavatosságot és jónapot...vagy tévedek?
Így van, felújítottra csak 6 hónap van általában, ahogy az elvégzett munkára is. De ha külső tényező tette tönkre, akkor az új generátorra is mondhatja azt a forgalmazó, hogy nem garanciális hiba, nem cseréli. ToyoTeam az ésszerű döntés ebben a helyzetben.

Adamoooo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2958 Dátum: 2016.08.08 12:54:13 »
Sziasztok! SOS kellene segítség!
Az autón immár harmadszor a jelek szerint megint tönkre ment a generátor, most annyi különbséggel hogy 2000 fordulat felett van töltés legalább. Az előzőekben egyáltalán nem volt. A vicc az hogy decemberben lett cserélve újra, illetve új akkumulátor is van benne. Néhány órája történt, nem is értem, hétfőn viszem szervízbe addig gondoltam írok ide hátha van valakinek ötlete.
A múltkori esetnél az akkumulátor volt a probléma a szerelő szerint, már tényleg régi volt, azt az én hibámból lehet oké, de mégis mi az ami ki tudja ütni a generátort? Jó szerelőm van basszus...... Normál üzemben használom minden nap, nem áll heteket vagy mittudumén. Csak már kiborít kicsit hogy harmadszorra is előjön ez a probléma, mert nem olcsó mulatság. Dízel T22-es. :)
Köszi a segítséget!

Na ma elvittem szerelőhöz, az érdekes a dologban hogy reggel beültem az autóba és pár száz méter után a három hiba jelző, melyek generátor körüli hibára utalnak, kialudtak és volt töltés normalisan, illetve azóta is. Persze azért elmentem a szerelőhöz. Mondta az előfurdulhat, hogy egy nagyobb tócsába belehajtásából adódóan a sok felfröccsenő víz, illetve kosz nem tehetett jót a szénkefének és néhány napig letapadt. Vajon ilyen tényleg előfurdulhat? Nincs az autón alsó motorburkolat, lehet be kellene szerezni?
De hozzátette mivel új a generátor és akkumulátor is, természetesen garanciát vállal a dologra és megcsinálja, ha mégis baj lenne. Remélem nem lesz, jobban odafigyelek a nagy tócsákra,  lassan kell belemenni.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2959 Dátum: 2016.08.08 14:51:00 »
Na ma elvittem szerelőhöz, az érdekes a dologban hogy reggel beültem az autóba és pár száz méter után a három hiba jelző, melyek generátor körüli hibára utalnak, kialudtak és volt töltés normalisan, illetve azóta is. Persze azért elmentem a szerelőhöz. Mondta az előfurdulhat, hogy egy nagyobb tócsába belehajtásából adódóan a sok felfröccsenő víz, illetve kosz nem tehetett jót a szénkefének és néhány napig letapadt. Vajon ilyen tényleg előfurdulhat? Nincs az autón alsó motorburkolat, lehet be kellene szerezni?
De hozzátette mivel új a generátor és akkumulátor is, természetesen garanciát vállal a dologra és megcsinálja, ha mégis baj lenne. Remélem nem lesz, jobban odafigyelek a nagy tócsákra,  lassan kell belemenni.
Nekem ez sántít annak ellenére, hogy nem értek hozzá. Viszont, ahányszor hasonlót feltételeztem bármivel kapcsolatban ezen a típuson, mindig(!) kiderült róla, hogy csakis emberi hiba, mulasztás okozta a hibát. Itt nincs, nem jellemző olyan meghibásodás, amit a kiemelt részben írtál. A Toyota rendkívül józanul tervezi és építi az autóit, az a célja, hogy a rendeltetés szerű használat mellett ilyen tényezők NE befolyásolják az autók menetbiztonságát, üzemelését. Ezek a hibák, viszont, előfordulhatnak az eu-i autóknál, mert azok sokkal slendriánabban lettek tervezve.
Esetedben én inkább egy egyszerűbb hibaforrásra gyanakodnék, például kontakt hibára.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2960 Dátum: 2016.08.10 10:27:32 »
Mondta az előfurdulhat, hogy egy nagyobb tócsába belehajtásából adódóan a sok felfröccsenő víz, illetve kosz nem tehetett jót a szénkefének és néhány napig letapadt.

Én nem vagyok autószerelő, de én még nem tudtam akkor tócsába belemenni, hogy hosszabb ideig ne legyen töltés. Tavaly és idén volt néhány özönvízszerű eső (ami a híradókban is szerepelt) amikor tengelyig érő vízben kellett autóznom, na olyankor amikor egy-egy nagyobb hullám felcsapott a motortérbe, akkor 10-30 másodpercekre (nem órákra vagy napokra!) elment a töltés (és vele együtt a szervó, klíma) és aztán rögtön vissza is jött. Egy-két óráig kisséf fura, troliszerű hangja volt az autónak, ez volt az egyetlen dolog ami egy percnél hosszabban jelentkezett.

Mewryck

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2961 Dátum: 2016.08.16 00:27:50 »
Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok és ezt a típust néztem ki: '97-'03 kombi 1.6 vagy 1.8 benzin esetleg 2.0 TD verzióban,esetleg '02-'07 Corolla szintén kombi, benzinesek vagy 1.4 D-4D. Keretösszeg: 7-800.000 huf + a szervíz. Leginkább tipushibák,észrevételek érdekelnének. Remélem tudtok segíteni, kezdek elveszni a sok hozzászólásban.

Köszi

Üdv!

u.i.:ha van a kérdésemnek megfelelőbb topic,dobjatok egy linket

tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2962 Dátum: 2016.08.22 21:16:49 »
Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok és ezt a típust néztem ki: '97-'03 kombi 1.6 vagy 1.8 benzin esetleg 2.0 TD verzióban,esetleg '02-'07 Corolla szintén kombi, benzinesek vagy 1.4 D-4D. Keretösszeg: 7-800.000 huf + a szervíz. Leginkább tipushibák,észrevételek érdekelnének. Remélem tudtok segíteni, kezdek elveszni a sok hozzászólásban.

Köszi

Üdv!

u.i.:ha van a kérdésemnek megfelelőbb topic,dobjatok egy linket

Motorfüggő, a VVTi motorok hajlamosak enni az olajat, ami nem fog elmúlni magától (viszont rosszabb lesz). Ez helytől függően 150-200 eFt (dugattyú gyűrűzés, motortakarítás).

Ezen kívül a váltó bír problémás lenni (csapágyak), az megint helyfüggően megállhat 80ból.

A kombi hátsó ablaktörlőmotorja konstrukciós hibás (beázik-berohad), cserébe hiánycikk. Made in Europe :)

A szokásos kopó-fogyó alkatrészeken kívül kb ennyi. Szeretik széthajtani a népek, "hiszenezegytoyota", viszont az autó nem hálálja meg a ridegtartást, sőt!

Kérdezz rá a fentiekre! Az olajfogyásnak mondjuk túl sok jelét nem fogod látni, mert általában nem füstöl (!). A váltócsapágyakat meg lehet hallani. Az ablaktörlőt meg ki kell próbálni :)

Ja, és szerintem az 1.6 kevés lesz hozzá (az 1.8 kb pont elég).

Jó kocsi amúgy, de jól nézd meg amit veszel!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2963 Dátum: 2016.08.22 23:10:41 »
Én egy 1.6-os vvt-ist hajtottam 226e km-en keresztül, annyira nem volt alul motorizált az.  :wub: ;)
Persze az 1.8-asban több az erőtartalék (és persze használtan már nincs akkora árkülönbség közöttük), és a felszereltségét illetően is nagy valószínűséggel Sol lesz (itthon kb fél évvel a bevezetés után megszüntették az 1.8-as Terrák forgalmazását) - persze a szép számmal külföldről behozott példányok miatt már ez sem mérvadó infó.  ;)
Ha találnál egy jónak tűnő darabot a kis 1.6-os motorral, akkor csak a motorja miatt ne zárd ki.  ;)

Másik dolog, igényesebb a ráncfelvarrás utáni modellek belseje (széria fedélzeti számítógép, krómozott ajtónyitó-kilincsek és hasonló apróságok)
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.22 23:13:46 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2964 Dátum: 2016.09.06 10:05:13 »
Sziasztok,
T22 Avensis kombi hátsó ablaktörlőmotorja már harmadszor adja meg magát...  ugyanis beázik.  :censored:
Szervizes ismerős szerint ez típushiba (Valeo a motor/hajtómű) és nincs nagyon rá gyógymód.
A hibajelenség a következő: folyamatos törlés rendben megy, viszont amikor szakaszosra váltok (vagy kikapcsolom), az ablaktörlő lapát a két végállapot között meg-megáll. Néha percekig. Utána nagy nehezen továbbmegy a nyugalmi pozícióba és akkor OK. De a legközelebbi bekapcsolásnál ugyanezt produkálja.

A hajtóműházat (is) szétszedtem már, szereztem bontott (de berohadt) hajtóművet hozzá és összelegóztam a kettőből egy használhatót. Így pár hónapig jó volt. Utána ugyanez a hiba állt elő. Akkor meg vettem hozzá egy ilyen "javítókészletet" (http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-AVENSIS-I-T22-ESTATE-98-03-REAR-WIPER-ARM-MOTOR-GEAR-PULLEY-REPAIR-SET-/262341154213:wacko: , de azzal is csak pár hónapig működött.
Természetesen mindegyik alkalommal ki lett takarítva a belseje, meg újrazsíroztam, stb.  :eek:

Szeretnék erre valami tartós megoldást, lehetőleg úgy, hogy működik is az ablakatörlő  :sorcerer: . Van valakinek tippje, mit lehet tenni ezzel?

PS. "Valamiért" még a bontott ablaktörlő motorok is meglehetősen csillagászati árakon mennek, az újról nem is beszélve. Egyébként lehet, hogy vennék újat, ha tudom, hogy már kijavították ezt a hibát, de erről nem találtam semmit.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2965 Dátum: 2016.09.06 11:01:34 »
T22 Avensis kombi hátsó ablaktörlőmotorja már harmadszor adja meg magát... 
Nem tudok érdemben hozzászólni a problémához, nálam, szerencsére még nem jelentkezett ilyen hiba. Sokat lehet(ett) csillaggarázsban a tied?
Már én is gondolkodtam azon, hogy milyen megelőző karbantartást kellene végezni rajta, hogy később se forduljon elő ilyen meghibásodás...
Esetleg le tudnád írni pár sorban, hogy hogyan kell szétbontani és mit zsíroztál meg, milyen anyagokat használtál esetleg? Megköszönném...  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2966 Dátum: 2016.09.06 12:18:07 »
Szabad ég alatt áll, de ettől még nem kéne így meghibásodnia.

Elég egyszerű szétszedni:
1. ablaktörlő lapát rögzítőanya le; lapát le
2. csomagtérajtó belső burkolat le (1 db csavar meg számtalan patent)
3. ablaktörlő stekker szét
4. 3 db tartócsavar ki (ez tartja az egész ablaktörlő miskulanciát)
4. ... és a kezedben a szerkezet.

A hajtóműház fedelét pár torx csavar tartja, utána simán levehető.
Azon belül van a motor csigahajtása, ami meghajtja a fogaskereket. A fogaskerék pedig egy csuklós ***on keresztül hajtja a lapát tengelyét.

Tisztításhoz féktisztítót használtam, meg kontakt sprayt. Amikor elkészült és kiszáradt, szilikonzsírral kentem be a fogaskereket körbe, meg a lapát kihajtását (hátha nem jut be így a víz  [rohog] ).

És ami el tud rohadni ebből:
- A fogaskerék alsó (nem látszó) felén van egy érintkezőpálya: ez a bejutott nedvességtől és egyebekből elkezd oxidálódni, meg szerintem a rossz érintkezés miatt "el is fogy" (konkrétan dezintegrálódik idővel). Az előbb idézett "javítókészlet" ezt az érintkezőpályát tartalmazza meg egy fogaskereket.
- A csuklós tengely csuklója össze tud rohadni.

A vicces az, hogy a motor egyébként jó (az pont nem ázik be), de a hajtóműházban rendszeresen áll a szmötyi  :no:
Gondolkodtam rajta, hogy mégegyszer megcsinálom és akkor letömítem valahogy, de sajnos ötletem sincs, mi lenne jó (és tartós) megoldás erre.
Szerintem a víz a lapát kihajtásánál szivárog be.
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.06 12:20:22 írta tomszechy »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2967 Dátum: 2016.09.06 13:35:29 »
Szabad ég alatt áll, de ettől még nem kéne így meghibásodnia.

Elég egyszerű szétszedni:
1. ablaktörlő lapát rögzítőanya le; lapát le
2. csomagtérajtó belső burkolat le (1 db csavar meg számtalan patent)
3. ablaktörlő stekker szét
4. 3 db tartócsavar ki (ez tartja az egész ablaktörlő miskulanciát)
4. ... és a kezedben a szerkezet.

A hajtóműház fedelét pár torx csavar tartja, utána simán levehető.
Azon belül van a motor csigahajtása, ami meghajtja a fogaskereket. A fogaskerék pedig egy csuklós ***on keresztül hajtja a lapát tengelyét.

Tisztításhoz féktisztítót használtam, meg kontakt sprayt. Amikor elkészült és kiszáradt, szilikonzsírral kentem be a fogaskereket körbe, meg a lapát kihajtását (hátha nem jut be így a víz  [rohog] ).

És ami el tud rohadni ebből:
- A fogaskerék alsó (nem látszó) felén van egy érintkezőpálya: ez a bejutott nedvességtől és egyebekből elkezd oxidálódni, meg szerintem a rossz érintkezés miatt "el is fogy" (konkrétan dezintegrálódik idővel). Az előbb idézett "javítókészlet" ezt az érintkezőpályát tartalmazza meg egy fogaskereket.
- A csuklós tengely csuklója össze tud rohadni.

A vicces az, hogy a motor egyébként jó (az pont nem ázik be), de a hajtóműházban rendszeresen áll a szmötyi  :no:
Gondolkodtam rajta, hogy mégegyszer megcsinálom és akkor letömítem valahogy, de sajnos ötletem sincs, mi lenne jó (és tartós) megoldás erre.
Szerintem a víz a lapát kihajtásánál szivárog be.
Köszi az alapos leírást, teljesen érthető, javaslom is a modiknak, hogy a "csináld magad" topicba tegyék be, ha nincs ellene kifogásod!  :hug: :clap:
A linkelt cucc is nagyon jó ötlet! (Hátsó ablaktörlő felújító készlet)

Jellemző az Avensis I-esre, hogy a külső gumitömítések, gumírozott műanyag "csíkok" a nap UV-sugárzásának hatására (és valszeg a téli-nyári hőmérséklet váltakozás is közre játszik benne) egyszerűen elöregszenek és elveszítik a szigetelőképességüket, esetleg elporladnak. Nekem az első szélvédő alján, az ablaktörlő mechanizmus takarólemeze és a szélvédő üveg közötti vékony gumicsík porladt el, ki is kapartam onnan a maradékot is. A szélvédő mögött, a beltérben (a műszerfal puha része és a szélvédő üveg közötti kemény műanyag elemen is már 3db repedés van, holott, az autóm nem volt törve, garázsban áll, minden időjárási viszonytagságtól védve...aztán mégis. Ezek az anyagok nem voltak túl jó választás a gyártó részéről, de, persze, az is igaz, hogy egy 16 éves (közel 250 000km-t futott) autónál lehetséges ilyen jellegű anyagfáradás. Nem tudok vele, mit csinálni, marad így. De az ablaktörlő mechanikát és elektronikát érdemes karbantartással megóvni, a leírásod alapján.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2968 Dátum: 2016.09.06 14:02:33 »
E11 szintén ilyen hibával szenved, egy idő után megeszi a rozsda a szerkezetet.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2969 Dátum: 2016.09.06 20:10:23 »
T25-nél ez mennyire fordul elő?