Szabad ég alatt áll, de ettől még nem kéne így meghibásodnia.
Elég egyszerű szétszedni:
1. ablaktörlő lapát rögzítőanya le; lapát le
2. csomagtérajtó belső burkolat le (1 db csavar meg számtalan patent)
3. ablaktörlő stekker szét
4. 3 db tartócsavar ki (ez tartja az egész ablaktörlő miskulanciát)
4. ... és a kezedben a szerkezet.
A hajtóműház fedelét pár torx csavar tartja, utána simán levehető.
Azon belül van a motor csigahajtása, ami meghajtja a fogaskereket. A fogaskerék pedig egy csuklós ***on keresztül hajtja a lapát tengelyét.
Tisztításhoz féktisztítót használtam, meg kontakt sprayt. Amikor elkészült és kiszáradt, szilikonzsírral kentem be a fogaskereket körbe, meg a lapát kihajtását (hátha nem jut be így a víz
).
És ami el tud rohadni ebből:
- A fogaskerék alsó (nem látszó) felén van egy érintkezőpálya: ez a bejutott nedvességtől és egyebekből elkezd oxidálódni, meg szerintem a rossz érintkezés miatt "el is fogy" (konkrétan dezintegrálódik idővel). Az előbb idézett "javítókészlet" ezt az érintkezőpályát tartalmazza meg egy fogaskereket.
- A csuklós tengely csuklója össze tud rohadni.
A vicces az, hogy a motor egyébként jó (az pont nem ázik be), de a hajtóműházban rendszeresen áll a szmötyi
Gondolkodtam rajta, hogy mégegyszer megcsinálom és akkor letömítem valahogy, de sajnos ötletem sincs, mi lenne jó (és tartós) megoldás erre.
Szerintem a víz a lapát kihajtásánál szivárog be.