A lakott terület kezdete és vége is sebességkorlátozás, akkor annál is az "utolsó" érvényes nem?
Nem, az nem sebességkorlátozás, hanem - ahogyan a neve is mutatja - az a lakott terület kezdete, vagy vége.
Maga a sebesség korlátozó táblák szerintem csak ezeken belül, adott szakaszra érvényesek, a teljes szakaszra (lakott területen kívül vagy belül) vonatkozó alapszabály erősebb ennél.
Úgy érted, hogy szerinted a "
Sebességkorlátozás" jelzőtábla csak a lakott területre vagy a lakott területen kívüli szakaszra érvényes? Ha igen, akkor tévedsz; ez ügyben nézd meg a KRESZ 14. § (6) bekezdését, ott egzakt leírást találsz. Minden más, ami ott nem szerepel, csak képzelgés.
Tehát ha veszek egy olyan szitut hogy lakott területen kívül haladunk, lesz egy 70-es majd lakott terület kezdete tábla, számomra ugyanazt jelenti, mintha ha a 70-es után egy 50-est tettek volna.
Ha ott 50-el (vagy az alatt) haladsz, abból semmi probléma nem lehet. Ha 70-el (vagy alatta, de 50-nél többel), akkor nagyon vigyázz, hogy az első kereszteződésnél lassíts legalább 50-re, mert különben megbírságolhatnak. (Mindez természetesen csak akkor érvényes, ha a 14. § (6) bekezdésben felsorolt más körülmény nem áll fenn.)
Szerintem az a legésszerűbb logika, hogy nincs átfedés a lakott területen belüli vagy kívüli sebességhatárral, akkor biztos sokkal kisebb a vitás esetekre lehetőséget adó szituáció. Az biztos, hogy ennyien nem értünk egyet, az azt jelenti, hogy a szabályozást lehet így is úgy is értelmezni.
A KRESZ-t nem ezen logika alapján kodifikálták. Természetesen lehet úgy is értelmezni, ahogy Te teszed, csak az hibás. Azt a rövid kitételt, amit kihagytál amikor a 26. §-t, csak azt kellene a helyén kezelned, az jelenti azt, hogy a 26. § alá van rendelve minden más - a KRESZ-ben előforduló - sebességszabályozásnak. Minden más után következik, csak azért létezik, hogy akkor se legyen nyakló nélküli száguldozás, ha nem raktak ki "
Sebességkorlátozás" jelzőtáblát, illetve azért, hogy ne kelljen - ahol szükséges - külön kitenni.
Még egy dolog, ha az általad említett értelmezés lenne igaz, szerinted akkor a trafipaxosok nem használnák ezt ki? Mert lenne rá lehetőségük és arról már szerintem a neten lehetne találni valami infót, hány embert futtattak ebbe bele akár a lakott terület kezdete vagy vége tábla után.
Hidd el próbálkoznak. Korábban már írtam, a Ferihegy II. és Ferihegy I. közötti szakaszon Vecsés területén volt kollégámat 73 km/h-val 30 ezerre bírságolták. Későn beszéltem vele, azt már nem lehetett megfellebbezni. Néhány hónappal később az inkriminált területen a "Vecsés" tábla "
Lakott terület kezdet" után egy-két méterrel kihelyeztek egy 50-es táblát. Valószínűleg tartom, hogy néhányan nem voltak olyan jámborak mint volt kollégám, és nem fizettek, hanem inkább fellebbeztek, amit nyilván meg is nyertek - azért mert a KRESZ szerint igazuk volt. Nyilván ezután rakták ki az 50-et, mert egyébként a korlátozás a balesetveszély miatt indokolt.