Rezsofriedrich:
én ésszel csinálnám ezt is. Kevés kilométer megy az autódba, de ha az a kevés kilométer leginkább 20-40 km-es, vagy hosszabb utakon kerül bele, akkor nyugodtan elhúzhatod szerintem max 2 évig az olajcserét, ha nem éri el a kilométerben a cserét.
De mivel általában akik ilyen keveset mennek azok rövid távokat tesznek meg, azoknak ajánlott évente lecserélni akkor is. De ha jórészt tényleg hosszabb távokat ment egyhuzamban, akkor teljesen felesleges. Főleg, ha jó olaj is volt benne, aminek esetleg van longlife minősítése, olyanra gondolok, mint a VW 504.00/507.00, amiket a VW motorjaiban elvileg 2 év / 30e km-re engedélyeznek. (persze én nem javasolnám VW-sek közül se annak, aki sokat városozik, jobb évente)
Szóval inkább a használati módon múlik minden, hányszor tudott bemelegedni a kocsid rendesen, mert ha teljesen bemelegszik akkor úgy érzem nincs baj, de ha rendszeresen olyan keveset használod, hogy üzemmeleg motor elérése előtt leállítod a kocsit, az elég káros tud lenni mind az olajnak, mind az autó alkatrészeinek hosszú távon, ha meg dízel autóról van szó, akkor főleg. Ezért nem is értem miért használnak sokan dízel autót, azok, akik városba járkálnak vele.