Kicsit közelítsük meg a dolgot a másik oldalról:
Ne feledjük, hogy sajnos a motorosok között is van bőven ( ugyanúgy mint az autósok között ) olyan egyén, aki agresszív magatartásával saját magát, illetve autós/motorostársait is veszélyezteti. Ez ugyanúgy problémát okoz a motoros társadalmon belül is, akárcsak az autós társadalomban. Velük illetve ellenük sajnos a motorosok sem tudnak mit tenni, egy dolgot kivéve, hogy elkerüljük őket jó messzire. Annyi "jó" azért van a dologban, hogy az ilyenek előbb utóbb úgyis kihalnak maguktól és ha így tekintem a dolgot akkor remélem inkább autóval jövök majd egy ilyennek szembe, nem motorral.
Vannak akik kifejezetten szeretnek motorozni és vannak akik nem. Sokan vagyunk úgy vele, hogy kompromisszumból, praktikumból ülünk motorra. Általában az ilyenek nem sportgépeket vesznek, mivel azok a többi motorhoz képest is kényelmetlenek, hanem mondjuk vmi túramotort esetleg nagyrobogót. Sopronból átjárni mondjuk heti 2x bp másik oldalára az osztyapenkótol autóval 1,5 óra körül mozog átlagban. Motorral ugyanez 15-25 perc. Ha ezt oda-vissza számítom akkor megértik talán néhányan miért ül néhány idióta 0 fok körül is a motoron, jéggé fagyva.
Tőlünk nyugatabbra fekvő országokban KIVÉTEL NÉLKÜL segíti az állam a motorosok közlekedését, sok helyen külön (kis) sávval, elöl a pirosnál pedig külön felfestett beállóval. Ennek oka, hogy minden nagyvárosban a 2 kerekű járművek jelentősen enyhítik a dugók kialakulását, ezáltal az autósoknak sem kell annyit ácsorogniuk. Nem arról van szó h mindenki minden esetben.... a gyerekeket az oviba 1szerűbb autóval elvinni... a kutyám sem szereti még túlzottan a motorozást...DE nézzétek meg a pesti dugóban ülve, hány emberke ücsörög egyedül a négykerekűben... ha ezek 10%-a mondjuk minden reggel 2 keréken menne munkába, már alig lennének araszolós dugók. Persze környezetvédelmi előnyei is vannak a dolognak, itt nem főleg a 2 ütemű csodákra gondolok, bár hozzá kell tenni, hogy egy 2-3 litert elfogyasztó 2 ütemű masina még mindig jóval kevésbé szennyezi összességében a környezetet mint mondjuk egy átlag autó. Egy mai modern motor pedig euro-3-as és mindezt 3-4 literes fogyasztással....
Éppen ezek miatt ezekben az országban SOKKAL kedvezőbb 1 motor össz adója mint az autóké, hogy ezzel is ösztönözzék az embereket ne tegyenek a dugókért, hanem pont ellenkezőleg.
A sor melletti előrehaladás most is gyakorlat nálunk, ráadásul ha normálisan és ez a lényeg hogy NORMÁLISAN teszi az ember nem szól érte a rendőr sem. Egyetértek vele, hogy ha már a sor elejére megy az ember akkor ott nem illik szerencsétlenkedni az indulásnál, hanem akkor el kell húzni a többiek elöl nem pedig feltartani őket a cammogós indulással. ( Mindezt Zénóka szájából...értitek
) Ha eltalálom a tükröt, visszalábazok és min bocsánat, + mivel tartozom, vagy hogyan rendezzük.
Hozzá kell még tenni, hogy én sem szeretem amikor 40-et alig haladó kismocik a szerény forgalomban a lámpánál előre mennek utána valóban feltartva ezzel az őt megelőzni kényszerülőt, de egy rendes dugóban a 40-et menő kismoci is legalább 3x gyorsabb minden másnál, így azt már többet nem láthatjuk magunk előtt.
Én szvsz a villamos sínt is hozzá tenném a kresz módosításához, ugyanúgy gyakorlat az is, és ha "NORMÁLISAN" csinálja az ember nem szól érte senki. ( sok év tapasztalat ).
Sajnos hozzá tartozik, hogy a környező országok közül nálunk a legrosszabb élmény motorozni.... itt húzzák rá leggyakrabban az emberre a kormányt, itt gátolnak a leginkább ( nem segítik, gátolnak) az előre jutásban. Persze tisztelet a kivételnek ilyen is ( egyre többen ) akad és ezt minden esetben meg is kell köszönnie a motorosnak. Ráadásul meg kel érteni azon autósokat is akik a hüle ( motorosok) miatt nem engednek előre. Ugye senkire nincs ráírva...
Hogy jó példát is említsek a legjobb motorozni olasz és francia országban. Ott dúl talán a legkevésbé ez az örök autós-motoros háború. De pl ausztria+németoban is természetes, hogy egy autópályás balesetnél a dugóban bal oldalt, vagy középen előreengedik a motorost. ( a leállósáv tabu, azért ott is kemény bünti jár ).
Szóval egy kicsit ez a helyzet a "másik oldalról". Mivel mindkét műfajt nyomom, nap mint nap látom mindkét oldalt a másik szemével. Soha sem lesz örök béke, nem is ezért írtam e hosszú szösszenetet, de talán segítettem kicsit megérteni a motorosok hozzáállását és enyhíteni a háborút