Tetszik a téma, én is belekotyogok
Szerintem a ladában van vákuumos fékrásegítő, trabiban wartburgban nincs
a corollában megy az elektromos szervó -kell neki egy kis sebesség és bekapcsol- nem eszik 100 az ampert, le is olvadna
Ha az ember ismeri az autóját akkor nagyjából tudja mire elég a vákuum és mennyi idő alatt illan el (kb. 4-5 fékezésre). Én próbálkoztam a kézifékkel, de a dobfékemet félrekoptatta, mert másként dolgozik, kellet vagy 1000 km mire rendbe jött. Sajnos a dolog mindenképpen veszélyes kissé, pl. nekem még olajszervóm van szóval hirtelen kormányrántás nuku, és vészfékezés - abs sem tudom hogy üzemel. Fékezésnél a kenyérszervó elég halovány de azért megállítja az autót. A dolog nem feltétlen életveszély, de egy koccanás kockázata benne lehet. Nem igazán használom, persze pár autót simán előregurulok, ha arról van szó.
Üresben viszont bárhol, bármikor: emelkedőn, szakadékban, körforgalomban, zöld jelzésen áthaladva, autópályán, földúton (talán sárban azért nem, vagy hóban, jégen:)). Pl. a corollánál pl. úgy is lusta a motorfék, egy mp.ig még adja a gázt, szóval itt nem látok kockázatot. Nyilván ha szükség van a motorfékre akkor azt használni kell! Akár bőgő motorral, végszükség esetén klímával együtt, de egy komoly fékkel szerelt autónál itt sincs különösebb aggódni való.
Priusnál már lehet aggódni nagy test kicsi fék, ha tele az akku oda a villanyfék is. Az amcsik simán tönkre vágják komolyabb lejtmenetben. Trabantnál meg egyenesen kötelező aggódni, nincs érdemi motorfék, a dob egyből elmelegszik, felüvegesedik, nincs fékszervó, nincs második fékkör és ütközésvédelem sincs természetesen, csak a papírkasztni...