Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2811867 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21165 Dátum: 2017.04.03 09:38:18 »
Itt is az volt, hogy az ESP-s autóknak hamarább ment, de a végére a kis PUG 206 - amiben semmilyen hárombetűs nem volt - sofőrje is meg tudta csinálni. Úgy vettem észre, hogy az ESP annyiban segít, hogyha már újra megvan a tapadás, akkor onnét könnyebben vezethető az autó. De amikor komolyan megcsúszik az autó, ott nem oszt, nem szoroz, hogy van-e, ott csak a vezetési tudás számít. Megint más a dolog, ha csak egy kicsit megcsúszik, vagy épp csúszni kezd, azt akkor maga korrigálja.
Én nem is igazán tréningen voltam, hanem a continentalnak volt ott egy vezetéstechnikai napja, ahol minden pályán végig lehetett menni 3-4 alkalommal tréner segítségével. Tehát a rántópadon is 3-szor mentünk át, egyre erősödő beállításokkal, így nem is volt idő rendesen gyakorolni. Viszont a többi pályán jól szerepeltem, és én magam is meglepődtem milyen tartalékkal vezetek, és milyen sok van még az autó úttartásában.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21166 Dátum: 2017.04.04 08:40:31 »
Itt is az volt, hogy az ESP-s autóknak hamarább ment, de a végére a kis PUG 206 - amiben semmilyen hárombetűs nem volt - sofőrje is meg tudta csinálni. Úgy vettem észre, hogy az ESP annyiban segít, hogyha már újra megvan a tapadás, akkor onnét könnyebben vezethető az autó. De amikor komolyan megcsúszik az autó, ott nem oszt, nem szoroz, hogy van-e, ott csak a vezetési tudás számít. Megint más a dolog, ha csak egy kicsit megcsúszik, vagy épp csúszni kezd, azt akkor maga korrigálja.

Én is az OFF Civicemmel voltam, na abban sem volt semmiféle segítség, még ABS sem (tudom, jelen esetben ez nem releváns).
Az első 3 alkalom rántópad éles helyzetben totálkár lett volna (az aszfaltig pörögtem), utána a többi viszont ment, mint a karikacsapás.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21167 Dátum: 2017.04.04 10:15:12 »
Én az egyik alkalommal annyira próbáltam korrigálni a rántópadon, hogy a szervónak túl sok volt. Hibalámpát adott, és felkeményedett a kormány. Leállítottam és újraindítottam az autót, után jó volt. Viszont éles helyzetben ez rendkívül kellemetlen és veszélyes lehet...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21168 Dátum: 2017.04.04 11:18:44 »
nekem meg csak elsőre sikerült megfogni. mindent úgy csináltam, ahogy mondták, működött is. aztán meg nem sikerült többet. utólag mondta csak az instruktor, hogy miután jól ment az első körön, nekem sokkal nagyobb erővel rántotta meg a kocsit utána, mint a többieknek :D nem is sikerült megfognom, csak pörögtem

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21169 Dátum: 2017.04.04 11:21:38 »
Viszont érdekes volt a megtapasztalni a pörgést is.  :cool2:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21170 Dátum: 2017.04.04 11:24:06 »
Igen, 1-5-ig tudják állítani a rántás erősségét.

Ott viszont kissé elvérzik a dolog, hogy itt számítasz a kicsúszásra, jobb esetben még az irányát is megmondják segítésképp, éles helyzetben viszont nem, vagy nem feltétlenül.
Max kisebb megcsúszásokra jó ezt "begyakorolni", erősebb oldalirányú behatásra (mondjuk oldalba kapnak csúszós úton) felkészülni egyszerűen nem lehet, szerintem az emberek 99%-a nem tud rá normálisan reagálni.
Szerintem nincs olyan "természetes" megcsúszás, amit a rántópad 4-5-ös fokozata szimulál.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21171 Dátum: 2017.04.04 12:46:41 »
nekünk nem mondták meg a rántás irányát. elvégre azt sem tudjuk, melyik oldalon durran el majd a gumi :D

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21172 Dátum: 2017.04.04 12:46:53 »
Igen, 1-5-ig tudják állítani a rántás erősségét.

Ott viszont kissé elvérzik a dolog, hogy itt számítasz a kicsúszásra, jobb esetben még az irányát is megmondják segítésképp, éles helyzetben viszont nem, vagy nem feltétlenül.
Max kisebb megcsúszásokra jó ezt "begyakorolni", erősebb oldalirányú behatásra (mondjuk oldalba kapnak csúszós úton) felkészülni egyszerűen nem lehet, szerintem az emberek 99%-a nem tud rá normálisan reagálni.
Szerintem nincs olyan "természetes" megcsúszás, amit a rántópad 4-5-ös fokozata szimulál.
Ez szerintem nem is arról szól, sokkal inkább arról, hogy szokatlan helyzetben, ha már csúszik az autó, akkor hogyan reagálj rá, és látod mi a helyes és mi nem helyes.

És nem mondta meg a rántás irányát, azt mondta a pali, hogy ő sem tudja, csak az erejét, mert véletlenre állította a padot.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21173 Dátum: 2017.04.04 13:12:20 »
És nem mondta meg a rántás irányát, azt mondta a pali, hogy ő sem tudja, csak az erejét, mert véletlenre állította a padot.

Nem konkrétan neked szólt, csak kiegészítésképp írtam a témához.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21174 Dátum: 2017.04.04 13:43:07 »
Nem konkrétan neked szólt, csak kiegészítésképp írtam a témához.
Nem is gondoltam, de igazad van, hogy a valóságtól eléggé eltér ez a gyakorlat.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21175 Dátum: 2017.04.04 17:08:05 »
Nálunk se mondták meg, hogy merre fog rántani, lehet, nem is tudnák, mert a gép teszi véletlenszerűen, de az erősségét lehet befolyásolni.
Arra jó az egész, hogy kialakítson az agyban valamifajta emléket, hogyha valami történik, akkor mit kell tenni. Ettől még természetesen egyáltalán nem biztos, hogy megfelelően fogsz reagálni veszélyhelyzetben, de az esélyed már meglesz rá, mert egyrészt kaptál elméleti háttérinfót, másrészt ki is próbáltad a gyakorlatban néhányszor a saját autódon.

Az azért beszédes volt, amikor valakinek nagyon nem ment, beszállt a kocsijába az oktató, és megmutatta, hogy kéne. Az autó alig tért le az egyenesvonalú mozgásról...
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21176 Dátum: 2017.04.04 19:53:51 »
hát...én ebből az egy alkalombó azt szűrtem le, hogy még sokszor el kéne menni...remélem, sikerül még. minimum akkor, amikor a gyerekek megszerzik a jogsit...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21177 Dátum: 2017.04.04 23:09:02 »
Friss jogsival ez még túl korai. Legyen már a kezében-lábában 10-15e km, akkor már talán van értelme.
music     

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21178 Dátum: 2017.04.05 08:23:24 »
Friss jogsival ez még túl korai. Legyen már a kezében-lábában 10-15e km, akkor már talán van értelme.

Pontosan.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21179 Dátum: 2017.04.05 09:25:24 »
Friss autóval is amúgy. Ilyen tréningre úgy érdemes menni saját autóval, ha az ember már kiismerte az autó minden mozzanatát, ehhez minimum 5000 közös megtett km. kell tapasztalatom szerint. Ezt követően alakul igazán kellemes élményé a pályán szerzett tapasztalat, a már rutinosan megszokott autó egy másik arca is megmutatkozik, frankón össze lehet hasonlítani a napi tapasztalattal azt, amit ott átélsz.  ;)