Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680262 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8430 Dátum: 2013.03.30 22:17:07 »
vagy keress vkit,akinek van kedvezménye unixba,bárdiba.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.30 22:59:48 írta rip74 »

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8432 Dátum: 2013.03.30 22:47:28 »
bárdihoz intézhetek 30%-ot.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8433 Dátum: 2013.04.02 10:25:32 »
Üdv!

Segítséget szeretnék kérni, hátha kapásból tudja valaki:

Lehet, hogy majd teszek egy nyestriasztót is a kocsiba.
Tudja esetleg valaki, hogy van-e olyan kapocs, ami menet közben pozitív tápfeszültségen van, leállításkor meg földpotenciálon?
Ha jól tudom, régen ez volt az ún. 15-ös kapocs. Erre kötve a riasztó negatív kapcsát menet közben nem működik, leállításkor meg bekapcsol.
Közben én is nézegetem a kapcsolási rajzokat, de eddig még nem találtam meg  :no:

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8434 Dátum: 2013.04.02 11:02:10 »
A 15-ös egy kapcsolt +12V. a gyújtás kapcsolóról.
Esetleg egy 'váltó' relével meg tudod oldani
A riasztó is úgy működik hogy belül van a relé. Rajta van állandóan a táp, és van rajta egy kapcsolt(15) táp is, és amikor ráadod a gyújtás, a gyújtás pozitív-ja (15)  működteti a relét, ami megszakítja  riasztó vezérlési részét. Tehát a riasztón mindig van fesz, különben nem működne a pánik és egyéb funkció.
Ha a riasztó negatív kapcsára is kötsz tápot (kapcsoltat) és rajta van a rendes +12V (30) akkor érdekes meglepi lesz!
Igazából nem értem minek neked ilyen bonyolult megoldás., Ha nem akarod működtetni, akkor minek neki test? Elveszed az áramot egy nyitó relével és kész.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.02 11:19:58 írta g.peter »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8435 Dátum: 2013.04.02 11:30:34 »
A 15-ös egy kapcsolt +12V. a gyújtás kapcsolóról.
Esetleg egy 'váltó' relével meg tudod oldani
A riasztó is úgy működik hogy belül van a relé. Rajta van állandóan a táp, és van rajta egy kapcsolt(15) táp is, és amikor ráadod a gyújtás, a gyújtás pozitív-ja (15)  működteti a relét, ami megszakítja  riasztó vezérlési részét. Tehát a riasztón mindig van fesz, különben nem működne a pánik és egyéb funkció.
Ha a riasztó negatív kapcsára is kötsz tápot (kapcsoltat) és rajta van a rendes +12V (30) akkor érdekes meglepi lesz!
Igazából nem értem minek neked ilyen bonyolult megoldás., Ha nem akarod működtetni, akkor minek neki test? Elveszed az áramot egy nyitó relével és kész.
Köszi a választ!

Tudtommal nincs riasztó az enyémben.
Nem értem, miért bonyolult az, amit írtam: ha van olyan pont már, ami kell nekem, akkor miért tegyek be egy plusz relét? Gyújtás ráadásakor ne menjen, állásban meg riasszon. Minél egyszerűbben és olcsóbban szeretném megoldani. Maximum direkt rákötöm és mindig menni fog. Egyébként lehet, hogy találtam is egyet, majd ki kell próbálni. A hűtőventilátor köre az első jelölt. Majd rámérek.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.02 11:33:12 írta vd1234 »

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8436 Dátum: 2013.04.02 11:37:36 »
Azt tartom bonyolultnak, hogy Te azt akarod, hogy az állandó +12V átváltson test vezetékre.
Mellesleg az áramfelvétel nem mindegy. Nem mindegy, hogy egy meglévő vezetéket (áramkört) mennyivel terhelsz meg. Vezeték keresztmetszet, biztosíték.
De van egy olyan érzésem, hogy rosszul fogalmaztad meg az eredeti kérdést.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.02 11:41:19 írta g.peter »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8437 Dátum: 2013.04.02 11:41:42 »
Azt tartom bonyolultnak, hogy Te azt akarod, hogy az állandó +12V átváltson test vezetékre.
Nem, hanem a nyestriasztó pozitívot teszem stabil pozitívra. A riasztó földnek keresek olyan pontot, ami alapból föld, de menet közben pozitív lesz. Mivel 2mA az áramfelvétel, ezért gyakorlatilag bármi megfelelne, ami ezt tudja.
Biztos én írtam félreérthetően.

Végső esetben az egyik fényszóróizzó pozitív kapcsa is jó: ha felkapcsolom a világítást, leáll a nyestriasztó, ha lekapcsolom, elindul. Nem túl elegáns, de menne.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.02 11:44:37 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8438 Dátum: 2013.04.02 11:47:20 »
Azt tartom bonyolultnak, hogy Te azt akarod, hogy az állandó +12V átváltson test vezetékre.
Mellesleg az áramfelvétel nem mindegy. Nem mindegy, hogy egy meglévő vezetéket (áramkört) mennyivel terhelsz meg. Vezeték keresztmetszet, biztosíték.
De van egy olyan érzésem, hogy rosszul fogalmaztad meg az eredeti kérdést.
Ezt kérdeztem, és most is ezt kérdezem:
"Tudja esetleg valaki, hogy van-e olyan kapocs, ami menet közben pozitív tápfeszültségen van, leállításkor meg földpotenciálon?"

Ezen mi az, ami nem egyértelmű??  :?:  :hmmmm: Szívesen venném, ha leírnád, hogyan lenne az  :yes:

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8439 Dátum: 2013.04.02 11:48:31 »
Itt viszont Én akadtam el. A földet kell megtáplálni leírás szerint +12V-tal? Ilyen pontot nem igen tudok a kocsiban.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8440 Dátum: 2013.04.02 11:51:10 »
Itt viszont Én akadtam el. A földet kell megtáplálni leírás szerint +12V-tal? Ilyen pontot nem igen tudok a kocsiban.
Szerintem ezt túlbonyolítjuk  :flowers: De jól írod, ez a kikapcsolásának elve! Ugyanis:
Ha a nyestriasztó mindkét kapcsa pozitív tápon van, akkor nem fog működni. Ha a pozitív kapcsa pozitívon van mindig, a földje pedig a motor leállításakor kap csak földet, akkor az tökéletes megoldás nekem  :yes:

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8441 Dátum: 2013.04.02 11:57:39 »
Ezt kérdeztem, és most is ezt kérdezem:
"Tudja esetleg valaki, hogy van-e olyan kapocs, ami menet közben pozitív tápfeszültségen van, leállításkor meg földpotenciálon?"

Ezen mi az, ami nem egyértelmű??  :?:  :hmmmm: Szívesen venném, ha leírnád, hogyan lenne az  :yes:
Földpotenciál:
A nem teljes körű szakmai magyarázat szerint a földpotenciál: a vizsgálatokat a földhöz képest végezzük. A csatlakozási pontokat földelő szondával földeljük. A földön közlekedünk, állunk , arra törekszünk hogy az egyik és másik földpont között ne legyen veszélyes mértékű feszültség. A nulla vezetőt is földeljük a villamos hálózat több pontján. Egyenpotenciál hálózatot alakítunk ki, épületen belül minden nagy kiterjedésű fémszerkezetet, csövet bekötünk e rendszerbe, így csökkentjük a veszélyes mértékű (földpotenciál) feszültség kialakulását.

Szerintem kevered az autóvillamosságban használt negatív kapocs (test) fogalmat a A Megszakított áramkör, és az erősáramú rendszerek '0' vezetéke, és a földpotenciál fogalmát.

Az autóban nincs földpotenciál! Négy gumikeréken áll!

Amit írtál a lámpa pozitívról az az hogy van 12V, vagy nincs 12V. Ha elveszed a +12V-ot attól az még nem test, föld, nulla vagy hívd ahogy akarod, hanem megszakított áramkör.

Hát ezt nem értettem: És Segíteni akartam, azért válaszoltam és válaszolok most is

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8442 Dátum: 2013.04.02 11:58:40 »
Na, a mellékelt rajzon az F38-as biztosító körére gondoltam először.

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8443 Dátum: 2013.04.02 11:59:41 »
Szerintem ezt túlbonyolítjuk  :flowers: De jól írod, ez a kikapcsolásának elve! Ugyanis:
Ha a nyestriasztó mindkét kapcsa pozitív tápon van, akkor nem fog működni. Ha a pozitív kapcsa pozitívon van mindig, a földje pedig a motor leállításakor kap csak földet, akkor az tökéletes megoldás nekem  :yes:
És csak ez a két vezeték megy rá?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8444 Dátum: 2013.04.02 12:04:51 »
Földpotenciál:
A nem teljes körű szakmai magyarázat szerint a földpotenciál: a vizsgálatokat a földhöz képest végezzük. A csatlakozási pontokat földelő szondával földeljük. A földön közlekedünk, állunk , arra törekszünk hogy az egyik és másik földpont között ne legyen veszélyes mértékű feszültség. A nulla vezetőt is földeljük a villamos hálózat több pontján. Egyenpotenciál hálózatot alakítunk ki, épületen belül minden nagy kiterjedésű fémszerkezetet, csövet bekötünk e rendszerbe, így csökkentjük a veszélyes mértékű (földpotenciál) feszültség kialakulását.

Szerintem kevered az autóvillamosságban használt negatív kapocs (test) fogalmat a A Megszakított áramkör, és az erősáramú rendszerek '0' vezetéke, és a földpotenciál fogalmát.

Az autóban nincs földpotenciál! Négy gumikeréken áll!

Amit írtál a lámpa pozitívról az az hogy van 12V, vagy nincs 12V. Ha elveszed a +12V-ot attól az még nem test, föld, nulla vagy hívd ahogy akarod, hanem megszakított áramkör.

Hát ezt nem értettem: És Segíteni akartam, azért válaszoltam és válaszolok most is

Igazad van, biztos keverem, mert elektronikai műszerész vagyok, nem autóvillamossági. Autón is értelmezhető viszont, amit írtam, azt gondolom.
A fényszóróizzónál viszont megy, amit mondtam: ha a pozitív kapcsára teszem a riasztó földvezetékét, akkor ha az izzó kikapcsolt állapotban van, rajta keresztül megkapja a riasztó gyakorlatilag a teljes földet. A 2mA pedig nem képes kigyújtani az izzószálat. Ha az izzót bekapcsolom, akkor a pozitív kapcsa pozitív lesz, a riasztó nem kap földet, magyarul nem működik. Ez tökéletes lenne nekem, csak nem túl elegáns, ahogy írtam.